YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL2 (24.9.2013-31.10.2013)

Hienoa Tattari ja Miltsu! Kirjaan tän viikon tuloksia ylös huomenna, kun oon tästä kohta puoliin lähdössä liikenteeseen ja jos vaikka muitakin tuloksia ilmaantuu päivän mittaan niin saa kaikki kerralla ylös sitten

Mä kaipailen uusista mukaan tulleista jotain elon merkkiä, Spyware, Pieni tytön tylleröinen ja oliks vielä muita... Jos ette oo punninnu, tai haluu kiloja raportoida, niin käykää muuten vaan huikkaamassa, että ootteko vielä menossa mukana??
 
"Wilhelmiina"
Mun eka välipunnitus on tänään. Ja tulos on huikean ilahduttava! Eli 91.0kg. -2,4kg tälle viikolle. Tiedän kylä ettei tällä tahdilla voi jatkua, mutta kyllähän tuo alkupudotus jo itsessään motivoi! Seuraavaksi haluaisin nähdä 8-alkuisen luvun puntariissa. Siinä on tavoitetta kerrakseen ensi viikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Lyyli, no panic! Se on elämää, eikä elämä voi olla pelkkää kieltäytymistä. Nyt vaan eteen päin uudella innolla.

Wilhelmiina, ihan loistavaa! Toki alkuun lähtee nestettä jne. Mutta kyllä se lämmittää mieltä ja motivoi jatkamaan, kun vaaka näyttää entistä pienempiä numeroita. Hyvin te vedätte!!!
 
Joka lyyli, älä stressaa vaikka yhden päivän ajan vetäisit ihan överiksi. Mullekin on tullut välillä ihan hirveitä syöppöpäiviä, mutta yksi överipäivä viikossa ei tuhoa sun viikkopunnitusta, voin vakuuttaa käsi sydämellä. Sulla menee todennäköisesti pari päivää päästä takaisin aiempaan painoon ja kaikki muu on miinusta. Mulla meni yksi päivä tällä viikolla aivan vituralleen, silti pudotin -0,9kg ja sama on käynyt kerran aiemminkin. Eli älä ainakaan lannistu tuollaisesta ;) Nyt vaan normalisoit syömiset niin onnistut kyllä!

Wilhelmiina, onnea huipputuloksesta :flower: Mahtava alku! Samaa rataa vaan eteenpäin niin kyllä se paino sinne kasialkuiseen painuu!
 
Mäkin kävin vaakalla tänä aamuna ja tulos oli musertava. Kolme kiloa on paino noussut takas päin :'(

En tiedä, mitä tapahtuu, mutta sen tiedän, että syömisillä nämä kilot ei oo tullu. Ei mässäilyä, ei liikaa syömistä (paremminkin kalorit jää varmaan vajaaksi) ja paino vaan nousee! Että töitä riittää, kunhan saan itsensä kuntoon ensin. Taas voi antaa itelleen uuden intiaaninimen "laihduttaa lopun ikäänsä"
 
Mäkin kävin vaakalla tänä aamuna ja tulos oli musertava. Kolme kiloa on paino noussut takas päin :'(

En tiedä, mitä tapahtuu, mutta sen tiedän, että syömisillä nämä kilot ei oo tullu. Ei mässäilyä, ei liikaa syömistä (paremminkin kalorit jää varmaan vajaaksi) ja paino vaan nousee! Että töitä riittää, kunhan saan itsensä kuntoon ensin. Taas voi antaa itelleen uuden intiaaninimen "laihduttaa lopun ikäänsä"
Voiko syy olla siinä, että lihakset ja solut on jotenkin alkaneet varastoida nestettä ton sun sairastelun vaikutuksesta? Pitäiskö sun tehdä täydellinen muutos sun ruokavalioon? Jos joku sun nauttima ruoka pahentaa sun oireilua? Kysypäs lääkäriltä, mikä voi olla selitys. Meidän on paha neuvoa, kun sun ongelmat on nyt sitä luokkaa, ettei näin maallikkona uskalla mennä mitään arvailemaan.

Et sä koko ikääsi tule laihduttamaan, älä lannistu :hug: Ihan varmasti maailmassa on muitakin saman kokeneita, jotka ovat päässeet ongelmistaan yli. Olisi niin paljon helpompaa löytää vertaistukea jos sun vaivoilla olisi joku nimi, diagnoosi, jonka avulla hakea kohtalontovereita. Me ollaan täällä kuitenkin sun tukena, sun pitää vaan pysyä vahvana ja jaksaa päivä kerrallaan.
 
jellyjolly harmaana
Voi hyvin olla, että jos tuolla ruuansulatuspuolella on nyt tulehdustila, niin ku lääkäri meinas, niin se pitää yllä jonkun laista turvotusta, kerää nestettä, niin ku tulehdustilalla on tapana tehdä. Pitää nyt vaan oottaa, että pääsen sinne tähystykseen. Jos siellä selviäis enemmän. Mutta masentavaa tämä on. En aio antaa periksi kumminkaan. Eteen päin sano mummo lumessa!
 
Onko kilpirauhas arvot testattu JJ? Mulla nousi yllättäen kiloja ja syyski varmistui sillo vuosi sitten toukokuusa kilpparin vajaatoiminta, alussa huomasin yht äkkiä painoni nouseen 5kg ja kaiken kaikkiaan lisäkiloja kerkes tulla 15kg ennen kuin saatin lääkitys kohdilleen..
 
Sparkler harmaana
Mä tulin vaan nopeasti huikkaamaan, että mukana sinnitellään edelleen, vaikka en ole koneella juuri ehtinyt käymään. Tää viikko meni niin surkeasti, että päätin skipata punnituksen kokonaan, koska en jaksa yhtään enempää masentavia uutisia nyt, mitä varmasti vaaka mulle haluaisi ilmoittaa ;) Nyt on pakko ottaa kyllä itseä niskasta kiinni, ja saada laihdutusprojekti taas rullaamaan, siihen mä sentään voin itse vaikuttaa!
 
Jelly, ilmoitahan sitten meillekin mitä sieltä taustalta paljastuu - mikäli asia on sellainen, jota voi näin julkisesti kertoa. Me täällä jännätään sun puolesta!

Sparkler, nyt et saa hellittää pätkääkään! Sä olet yksi meidän luottopudottaja ja meillä on suhun kova usko :) Olo paranee heti, kun saat muutaman hyvän päivän siihen väliin. Yksikin hyvä päivä riittää palauttamaan myönteisyyden!
 
HOX! Ryhmäläiset! Jos on motivaatio kärsinyt ajan mittaan, mä voin luvata pientä piristystä tähän arkiseen raadantaan ensi jaksolle. Mikäli palaan vetäjäksi ensi jaksolle (edelleenkin sanon, että joku muukin voi ilmoittautua jos haluaa) seuraava jakso tulee olemaan Ylipainoisten laihdutusryhmä vol3 (1.11.-30.11.2013) SPECIAL EDITION! :D
 
jellyjolly harmaana
Joo kai mä sitten kerron, kun on jotain kerrottavaa.

Kilpparikokeet oli ok. Keliakiavasta-aineet katsottiin myös. Niistä ei vielä tietoa. Nestetasapaino oli pielessä ( mikä selittyy huonolla syömisellä ja oksentamisella, mikä siis itsestä riippumatonta tällä hetkellä )ja tulehdusarvot korkealla. Mutta summissa ei lääkäri halunnut tulehdusta lähteä lääkitsemään vaan nyt tutkitaan, että missä se on ja mikä hoito tepsii.

Maanantaina edessä paluu töihin ja mieluummin hyppäisin vaikka kaivoon!Ei ole odotettavissa mitään sydämellistä vastaanottoa, vaan mut tullaan tuomitsemaan yötyön lopettamisesta jyrkästi ( on tuomittu jo, ilmeisesti yhteinen etu pitäisi asettaa oman terveyden edelle ja koska mä en suostu niin tekemään, mut voi hyvillä mielin potkia pois koko työpaikasta).
Motivaatio on tosi korkealla :(
 
njp harmaana
Harmaana viestittelen, että aamupaino oli 74,2, eli edellisen viikon ikävä tulos korjaantui nyt samaan kuin ennen oli. Onneksi edes näin, vaikka muuten ei kyllä voi laihtumisesta puhua (oon vain lipsunut liikaa). Sitkeä tauti alkaa ehkä olla katoamaan päin, mutta ens viikko näyttää kyllä muuten siltä, ettei taas taida keritä liikuntapuolella tekemään mitään. Tattarin kuvat oli kyllä kannustavia, pitäis tosiaan joskus ottaa. Mutta vaikka paino tällä hetkellä jumittaakin, niin lohdutuksena mulla on se tieto, että vuosi sitten näihin aikoihin päätin, että jotain täytyy tehdä ja siitä ollaan itse asiassa tultu alaspäin jo reilut 5 kiloa.

Täytyis saada tuo liikuntapuoli kuntoon, että jotenkin kiinteytyisi... Kaivoin yhdet vanhat housut esiin kokeillakseni, joko mahdun niihin. No, vetskari meni kiinni juuri ja juuri, mutta voi luoja sitä näkyä muuten... Housut on ostettu ennen raskauksia ja ovat vyötäröltä lantiomalliset. Nyt tuossa housunkauluksen yläpuolella olikin kammottava nahkaläppä. Yyh... Onko mitään mahdollisuuksia saada tuota löysää nahkaa enää kiinteytymään vai onko vaan syytä pistää housut etsimään uutta elämää muualta?
 
Harmaana viestittelen, että aamupaino oli 74,2, eli edellisen viikon ikävä tulos korjaantui nyt samaan kuin ennen oli. Onneksi edes näin, vaikka muuten ei kyllä voi laihtumisesta puhua (oon vain lipsunut liikaa). Sitkeä tauti alkaa ehkä olla katoamaan päin, mutta ens viikko näyttää kyllä muuten siltä, ettei taas taida keritä liikuntapuolella tekemään mitään. Tattarin kuvat oli kyllä kannustavia, pitäis tosiaan joskus ottaa. Mutta vaikka paino tällä hetkellä jumittaakin, niin lohdutuksena mulla on se tieto, että vuosi sitten näihin aikoihin päätin, että jotain täytyy tehdä ja siitä ollaan itse asiassa tultu alaspäin jo reilut 5 kiloa.

Täytyis saada tuo liikuntapuoli kuntoon, että jotenkin kiinteytyisi... Kaivoin yhdet vanhat housut esiin kokeillakseni, joko mahdun niihin. No, vetskari meni kiinni juuri ja juuri, mutta voi luoja sitä näkyä muuten... Housut on ostettu ennen raskauksia ja ovat vyötäröltä lantiomalliset. Nyt tuossa housunkauluksen yläpuolella olikin kammottava nahkaläppä. Yyh... Onko mitään mahdollisuuksia saada tuota löysää nahkaa enää kiinteytymään vai onko vaan syytä pistää housut etsimään uutta elämää muualta?
Sun kannattaa harrastaa sellaisia liikuntalajeja, jotka antaa treeniä koko kropalle. Hyvä kuntosaliohjelma ja salille, se on mun vinkki kiinteytymiseen. Kotitreenit ei yleensä ole yhtä tehokkaita, mutta jos hankkii perusopit salilta, kotitreeneistäkin voi saada tosi hyviä. Kokonaisvaltaisimmat kuntosaliliikkeet tapahtuvat nimenomaan kehon omalla painolla, mutta ne pitää oppia tekemään oikeaoppisesti. Mä olen joskus ennenmuinoin kokeillut salilla käymistä, mutta neuroottisena ihmisenä ahdistuin niin pahasti siitä hajusta ja hikisten ihmisten käyttämistä salilaitteista, etten vaan pystynyt siihen edes hanskat kädessä :$ mutta jotain oppeja sieltä takataskuun jäi. Olen nykyään haaveillut uudelleen salille menosta, mutta aikaa ei tahdo löytyä ja kieltämättä yhä epäilyttää maksaa salimaksuja jos kuitenkin oksentelen siellä sitten pitkin nurkkia yökötyksestä. Kahvakuula on mulla kyllä hankinnassa kotikäyttöön.
 
Njp, kerrotko sen sun edellisen painon, kun se ei mun silmään osunut? Siis jos haluat sen kirjatuksi?

Kaikille on varmaan ok, että mä en painoani ylös kirjaa, vaan alotan tavallaan alusta sit kun oon taas mukana "oikeasti"???

Mä otan kans mielelläni vastaan konsteja "kengurupussista" eroon pääsemiseksi. Mä olen synnyttäny neljä keskivertoa isompaa (4000-4850g) vauvaa ja lisäksi mulla on ollut lapsivettä aina n. 2 kertaa normaalia enemmän, eli ympärysmitta on ollut huima ja mahanahkaa venytetty isosti ja siinähän tuo löystynyt nahka roikkuu, vaikka viimesestä synnytyksestä on yli 5 vuotta. Eli jos poppakonsti on olemassa, kertokaa heti !!!
 
Ja kuntosali ei tule kysymykseen, koska täällä ei ole sellaista.

Joku vinkkas, että mun kannattas muuttaa ruokavaliota, mutta en oikein tiedä miten. Viljatuotteet on jo lähes kokonaan pannassa sen keliakiaepäilyn takia. Lähinnä mä elän vaan maitorahkalla ja kasviksilla. Kummastahan nyt pitäs luopua?? Ja voitte uskoa, että rahkalla ja kasviksilla ei tuu painoa 3 kiloa alle 2 viikossa, eli jossain mättää nyt pahasti...
 
Jellyjolly proteiinii ton rahkan ja kasvisten lisäksi olis tärkeetä saada...

En tiedä mut oonko teille kertonu et pidättäydyn täysin alkoholista niin kauan että paino on tippunu sille tasolle että voi ottaa iisimmin, jollei nyt lapsettomuushoidot saa aikaseksi vauvaa niin sit oon aika kauan ilman ;) ku alkholissa nyt vaan on niin turhia kaloreita ja ku pystyy olla ilman :)
Ja arkena oon onnistunu syömään aina salaatin jossa jotain proteiinii ja nälkää ei oo tarvinnu nähä:)
 
Proteiinia on kohta luvassa oikein olan takaa, ku meillä alkaa 101 ruokaa hirvenlihasta- teemaviikot. Tosin riistalihahan on sellasta, että sitä ei monen vatsa kestä, kestääköhän mun, ku oon niin ruokarajotteinen nykyään... Tonnikalaa oon koittanu salaattiin lisätä ja raejuustoa. Niissä kai on proteiinia jonkun verran??
 
Sparkler harmaana
Proteiinista, tonnikala ja raejuusto on hyviä, samoin rahka. Broilerissa on paljon proteiinia ja on kuitenkin kevyttä. Lihan ja kalan lisäksi kananmuna, juustot, siemenet ja pähkinät, herneet ja pavut (soija taitaa olla näistä parhaita).

Tsemppiä JJ, toivottavasti löytyy pian syy sun oireille!

Kiitos Tattari kannustuksesta, kyllä tämä tästä taas lähtee, en ole luovuttamassa, vaikka tämä viikko melkoinen rimanalitus olikin! Sain nyt nukuttua 10 tunnin unet ja kovasti alkaa maailma näyttää valoisammalta. Oon taas nukkunut niin vähän ja huonosti, nähnyt painajaisia ja mm. unta siitä että yritän nukkua mutta en saa unta :D Mies on herätellyt mua, kun on olen kirskuttanut hampaita niin äänekkäästi yhteen, pää kipeä ja hartiat jumissa jne. Oon kuitenkin saanut melatoniinin avulla pikkuhiljaa lisättyä unen määrää, niin eiköhän tämä ala helpottaa. Inhottavaa, kun kaikki stressi ja murheet tulee aina uniin ja jostain syystä aina samaan aikaan tulee hartia- ja pääkipuja.

Onnea kaikille jotka olette saaneet painoa pudotettua! Nostaa tosi paljon omaa fiilistä, kun saa lukea teidän onnistumisista!
 
Tsemppiä taas kaikille, erityisesti JJ, koitahan jaksella ja saada ittes kuntoon.
Hienoja pudotuksiakin tullu, :flower: !

Minulla on menny nyt ihan penkin alle, mietin jos en huomisaamun tuloksia kerro ollenkaan jos ne kovasti plussaa näyttää..ärsyttää kun näin meinaa lipsua taas niinkuin ne kymmenet kerrat aiemminkin. :kieh: ensin vähän alaspäin ja sit tuplasti takas ylös..plaah, ahistaa.
 
njp
En tainnut ilmoittaa viime viikon tulostani, kun se otti niin kovasti pannuun, joten jääköön se vain mun päähän muistuttelemaan siitä, miten paljon tuhoa voi saada aikaan jo parissa päivässä.
 

Yhteistyössä