YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
"Tattari"
Ensimmäiseen viestiin tuli vuosilukuvirhe, nyt uusiksi...

Paino 87kg.
Pituus 161cm.
Ensimmäisen kuukauden (24.8.-24.9.) tavoite -7kg. Lopullinen tavoite 61kg. Puntaripäivä lauantaisin. Kuka lähtee mukaan? Viikottain kirjataan välipunnitusten tulokset tähän ketjuun alkaen tämän päivän lähtöpainon punnitsemisesta.

RYHMÄ VAIN OIKEASTI YLIPAINOISILLE!

Tarkoitus on aloittaa uusi ryhmä aina, kun yksi välietappi on ohi eli kun tämä jakso on pudotettu, aloitan uuden ketjun, johon kerätään seuraavan jakson (24.9.-24.10.) tuloksia.
 
Hmmm...mulla ensimmäisen jakson tavoite on 10-12 kiloa. Mutta mä en tule ihan vielä mukaan, vaan aloitan vasta vähän jälkijunassa...enköhän mä ehdi tuon 2-3:ssakin viikossa pudottamaan, joten eiköhän se vaaka näytä 24.9. mennessä 10-12 kg vähemmän, kuin tänään :xmas:
 
[QUOTE="Tattari";28899046]Ensimmäiseen viestiin tuli vuosilukuvirhe, nyt uusiksi...

Paino 87kg.
Pituus 161cm.
Ensimmäisen kuukauden (24.8.-24.9.) tavoite -7kg. Lopullinen tavoite 61kg. Puntaripäivä lauantaisin. Kuka lähtee mukaan? Viikottain kirjataan välipunnitusten tulokset tähän ketjuun alkaen tämän päivän lähtöpainon punnitsemisesta.

RYHMÄ VAIN OIKEASTI YLIPAINOISILLE!

Tarkoitus on aloittaa uusi ryhmä aina, kun yksi välietappi on ohi eli kun tämä jakso on pudotettu, aloitan uuden ketjun, johon kerätään seuraavan jakson (24.9.-24.10.) tuloksia.[/QUOTE]

Tuun mukaan! Mun mitat: 155cm ja 89,3kg ja maltilla ajattelen eli kuukaudessa jos siihen 85kg pääsis..mulla lisähaasteena kilpirauhasen vajaatoiminta joka hankaloittaa painon laskua, kun arvot alkaneet taas heitellä mutta juuri nyt näyttää hyvältä:)
 
[QUOTE="Tattari";28899079]Hyvä! Tämä ryhmä siis kokoontuu aina joka jakson jälkeen uudessa ketjussa, joten hyvin ehtii osallistua myöhemminkin. Nyt pitää vaan saada porukkaa kasaan :)[/QUOTE]

Mites sitten, kun susta tulee normaalipainon sisällä laihduttava? Pohdin vaan, että jos mukaan saa tulla vain ylipainoiset, niin mitäs sitten, kun he ovat liikakilonsa pudottaneet, mutta eivät halua tyytyä sinne normaalipainon ylärajalle, vaan laihduttavat vielä jokusen kilon normaalipainon sisällä, kuten sullakin on suunnitelmissa?

Pitääkö sitten lopettaa tässä pinossa oleminen?
 
Hmmm...mulla ensimmäisen jakson tavoite on 10-12 kiloa. Mutta mä en tule ihan vielä mukaan, vaan aloitan vasta vähän jälkijunassa...enköhän mä ehdi tuon 2-3:ssakin viikossa pudottamaan, joten eiköhän se vaaka näytä 24.9. mennessä 10-12 kg vähemmän, kuin tänään :xmas:
Kolmessa viikossa 12kg? Onko raajan amputointi tulossa vai miten meinasit?
Tsemppiä kuiten ;)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Kolmessa viikossa 12kg? Onko raajan amputointi tulossa vai miten meinasit?
Tsemppiä kuiten ;)
Aika lähellä...synnyttää ajattelin ja laitokselle on aina jäänyt 8-10kg, joten eipä siinä enää pudotettavaa sen jälkeen oikeastaan edes jää, koska kotiin päästyäni paino on aina vielä muutaman kilon laskenut heti alkuunsa ilman, että teen yhtikäs mitään sen eteen :D

Tosin tottahan toki nyt sitten tällä kertaa laitokselle jää ne hikiset 5 kg :kieh::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: MIES!
"Tattari"
Miltsu76, hyvä että löysit oikean ketjun ja tervetuloa pudottamaan painoa kimpassa! Sinulla tosiaan on haastetta monia muita enemmän, mutta kyllä siitä selvitään ja tsempataan toisiamme :)

Chef, ajattelin sen niin, että normaalipainoon päästyään laihduttaja skippaa tämän ryhmän. Tähän on syynä se, että reilusti ylipainoisista, ei kaikista mutta joistakuista, voi tuntua tosi turhauttavalta nähdä joukossa normaalipainoisia laihduttajia. Reilusti ylipainoisille laihduttamisessa on kyse terveydestä, ei pelkästä esteettisestä haitasta. Eli normaalipainoinen laihduttaa ainakin osittain eri syystä kuin ylipainoinen ja on parempi, kun lähtökohdaltaan ja tavoitteiltaan samalla viivalla olevat ovat samassa ryhmässä.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
[QUOTE="Tattari";28899118]Miltsu76, hyvä että löysit oikean ketjun ja tervetuloa pudottamaan painoa kimpassa! Sinulla tosiaan on haastetta monia muita enemmän, mutta kyllä siitä selvitään ja tsempataan toisiamme :)

Chef, ajattelin sen niin, että normaalipainoon päästyään laihduttaja skippaa tämän ryhmän. Tähän on syynä se, että reilusti ylipainoisista, ei kaikista mutta joistakuista, voi tuntua tosi turhauttavalta nähdä joukossa normaalipainoisia laihduttajia. Reilusti ylipainoisille laihduttamisessa on kyse terveydestä, ei pelkästä esteettisestä haitasta. Eli normaalipainoinen laihduttaa ainakin osittain eri syystä kuin ylipainoinen ja on parempi, kun lähtökohdaltaan ja tavoitteiltaan samalla viivalla olevat ovat samassa ryhmässä.[/QUOTE]

Mutta mukaan saa siis tulla silti, vaikkei olisikaan reilusti ylipainoinen? Vaan vain vaikka sen 3 kg ylipanoinen? Raja vedetään siihen ylipainoon?
 
[QUOTE="Tattari";28899145]Chef, ylipainoa se on kolmekin kiloa eli mukaan vaan :)

Sadie, tervetuloa mukaan! Ilmoita mittasi maanantaina, ehdit hyvin mukaan tälle ensimmäiselle jaksolle.[/QUOTE]

Ok...mulla sitä on kyllä paljon enemmän, kuin vain sen 3 kg, mutta ilmoittelen noita omia mittoja sitten, kun pääsen tulemaan ns. ihan oikeasti mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
"Sadie"
[QUOTE="Tattari";28899145]Chef, ylipainoa se on kolmekin kiloa eli mukaan vaan :)

Sadie, tervetuloa mukaan! Ilmoita mittasi maanantaina, ehdit hyvin mukaan tälle ensimmäiselle jaksolle.[/QUOTE]

Jepsistä, näin tehdään :)
 
"pulla"
Täällä yksi ylipainoinen, mutta imetän juuri nyt joten ajattelin pudottaa rauhallisesti kiloja. Lähtömitat 173/82. Olen siis tämän raskauden jälkeen ensimmäistä kertaa elämässäni ylipainoinen!! Alkuun haluan päästä 75 kiloon, tavoitepaino 68.

t. pulla
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Tervetuloa, Pulla :) Kun porukassa on 10-20 henkilöä, voidaan ajatella, että tehdään sellainen osallistujalista, jossa on jokainen paino ja pituus ja se päivitetään aina jokaisen jakson lopussa uusilla tuloksilla, mutta se on sen ajan murhe se. Nyt koitetaan ensin kerätä osaanottajia kasaan.
 
Tervetuloa njp ja SPHE!

Ajattelin viritellä aktiivista keskustelua laittamalla tänne vatsakuvani vaikka vähän kammottaakin. Jokainen joka tahtoo osallistua näihin kuvan lähettelyihin saa osallistua vapaaehtoisesti, ketään ei painosteta mihinkään. Mittani siis ovat 161cm ja 87kg ja haastan (leikkimielisesti) kaikki halukkaat laittamaan tänne kuvan vatsastaan! Kertokaa, oletteko omenavartaloisia vai päärynävartaloisia vai mikä kuvailisi vartaloanne parhaiten. Kertokaa myös, oletteko liikunnallisia ja mikä on omasta mielestä vartalonne ongelmakohta, ja tietenkin mukaan MITAT JA PAINO.

Tässä oma kuvani:



Olen omenavartaloinen, ongelmakohtani ehdottomasti vatsa. Liikun päivittäin. Vertailun vuoksi olisi hauska nähdä suurinpiirtein samoissa mitoissa olevien vatsakuvia.
 
Ööööh.. enpä taida
Enpä laita :( Enkä usko Tattarin mittoja. Et voi painaa noin paljon vai vaatteetko huijaa. Laita kuva ilman paitaa. En usko sun painavan 87kg, ite olen melkein saman painoinen ja mittaa vähän enemmän kun sulla ja näytän kyllä selvästi lihavalta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ööööh.. enpä taida;28899536:
Enpä laita :( Enkä usko Tattarin mittoja. Et voi painaa noin paljon vai vaatteetko huijaa. Laita kuva ilman paitaa. En usko sun painavan 87kg, ite olen melkein saman painoinen ja mittaa vähän enemmän kun sulla ja näytän kyllä selvästi lihavalta!
:O Kyllä muuten näytän reippaasti ylipainoiselta ja kyllä sen kuvasta huomaa. Oletko ajatellut, että ehkä käsityksesi omasta ulkonäöstäsi on vääristynyt ja luulet näyttäväsi lihavammalta kuin oletkaan? Liikunta voi parantaa ryhtiä. Huono ryhti lihottaa monta kiloa.
 
:O Kyllä muuten näytän reippaasti ylipainoiselta ja kyllä sen kuvasta huomaa. Oletko ajatellut, että ehkä käsityksesi omasta ulkonäöstäsi on vääristynyt ja luulet näyttäväsi lihavammalta kuin oletkaan? Liikunta voi parantaa ryhtiä. Huono ryhti lihottaa monta kiloa.
Tai sitten sun vaakasi on rikki.

Et voi MITENKÄÄN olla 161 cm / 87 kg ja omenavartaloinen, jos tuo on kuva kroppasi ongelmakohdasta, eli vatsasta.

Mä näytän tuolta, kun mun mittani on 163,5 cm / 63 kg. Ja tiedän kyllä, että ihmisillä paino jakautuu erilailla vartaloon, mutta ei tuo kyllä ole omenalihavaa ihmistä antamillasi mitoilla nähnytkään. Voisin uskoa vielä muutoin ne mitat, mutta ettäkö ongelmana vatsa ja omenalihavuus? Juu ei ole.
 
Vääristääkö sitten vaatteet? Valitsin ihonmyötäiset vaatteet, ei kai ne voi 'puristaa' mahaa kasaan. Minulla on aika kiinteä vatsa, mutta sellainen pömppä. Tuostakin näkee että näytän siltä kuin olisin raskaana. Liikunkin aika paljon. Kuinka paljon sitten lihakset voi vaikuttaa painoon. Käyn vaihtamassa puntarin paristot ja punnitsen itseni uudelleen.

Punnitsin uusilla paristoilla ja vaaka näytti 87,3kg.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä