ylipainoiset odottajat

Moikkelis koikkelis vaan! Täältähän löyty hyvä viestiketju =)

Tääläkin vähän turhan "pehmeä" odottaja :LOL:
Pituutta 174 ja painoa ennen raskautta semmonen n.91kg. Sitä ennen sain pudotettua n 10kg, mutta sitten nämä "kaks viivaa" keskeytti homman :) PCO todettiin maaliskuun alussa, ja kerkesin syödä vähän aikaa Metforminia ennen raskautusta. Sen avulla kyllä lähti joutuin muutama kilo...varmaan siksikin että laitto vatsan toimintaan tosiaan vauhtia ;) Sitten ne piti lopettaa raskaaksi tultuani, harmi vain, ja mahakin meni niin kovalle että tuntuu että n. kerran viikossa toimii... :/
Mut no, näillä mennään. Neuvolassa eka kerralla(rv 8+4) puntari näytti 90, 4 ja toka kerralla (rv 12+6) 90,6. Seuraava käynti ois 2.7. sitäpä jännällä oottaen.. :whistle:
On se tosiaan kumma ku pitää tommosta asiaa jännittää ja pelätä! Niinku joku sanoikin, niin neuvolakäyntienhän pitäisi olla iloinen ja odotettu tapahtuma!! Joskus tuntuu että nuo terkkarit on vähän turhaan virkaintoisia... :/
Mun pitää käydä sokerirasituksessa kaks kertaa raskauden aikana, kuulemma tuon pco:n ja ylipainon takia. Keskiviikkona kävin ensimmäisessä, tuloksia en oo vielä uskaltanut kysyä...aattelin odottaa tonne seuraavaan neuvolaan ja kysyä siellä :whistle: Paasto oli silloin ainakin ihan ok (4,2). Mut ite aina aiemminkin, siis ennen raskauttakin, miettiny että mulla on jotain häikkää sokereissä. Tai no en tiiä onko se ihan normaalia, ku jos mättää esim. karkkipussin kerralla :D ni tuntuu että menee aivan sokerihumalaan, pää tulee kipeäksi ja huono olo. Ja sitte tulee väsy. Mutta toisaalta taas joskus tuntuu että sokerit menee matalalle, jos ei oo syöny. Tulee aivan kylmänhiki ja huono olo ja kädet tärisee. Nii ja pahalle tuulelle =) Kun söin sitä Metforminia, ni tuntui että tämmöiset vaivat helpotti. Vaikka no, senhän tarkoitus onkin tasoittaa verensokeria.. eikä toisaalta tehnyt niin paljon mieli makeaa...
Mut no, sepä selviää sitte. Tai sitte ei varmaan kannattais syyä siitä koko karkkipussia kerralla ;)

Saakohan muuten raskauden aikana syödä Kromi-tabletteja??

No joo, tulipa siinä vuodatusta kerrakseen!

Mutta kauhiana tsemppiä kaikille omien tuulimyllyjenne kanssa!! Pidetääs päät pystyssä!

mami-81 & vili 15+4

Maanantaina neuvolaan, eli siis huomenna:) vähän menee aika nopeesti.
Painoa on nyt varmaan pari viikkoiseen käyntiin nähden tullut lisää :ashamed: Ollut vähän herkuttelu viikonloppu.

Maijamehi ja Toukka rv 34+0 :heart:

Heissan heissan...

Viime viikonlopun reissusta selvitty ja neukussa painoa oli tullut lisää n+650g... Ei onneksi terkka sanonut mitään...

Sokerirasitukseen jouduin BMI:n ja sukurasitteen takia...arvot oli sillon mitä parhaimmat, mutta kun pissassa oli kerran sokeria ni olen kotiseurantaa tehnyt ja niissä hieman heittoa, mutta ne heitot olleet pieniä ja "ei niin tärkeissä"-arvoissa

mami-81 Toisaalta hyvä, että laittoivat siut kaksi kertaa sinne rasitukseen..itse nimittäin vähä aikaa sitten luin, että jos on PCO ni pitäs rasitus tehdä jo heti raskauden alussa.. Mie monta kertaa sanoin neukussa, että miula on epäily PCO:sta (kaikki lääkärit sitä sanoneet, mutta kukaan ei diagnoosia ole varmistanut) ja olisin sillon heti alussa jo mahdollisesti halunnut siihen rasitukseen... mutta ei kuulema ole väliä onko PCO vai ei...hyvin asiantuntevaa porukkaa joo :kieh:

Paino sis ekasta neukusta tullut noin. 10kg..yhtään enempää en haluis, mutta onhan tässä vielä näitä viikkoja vielä jälkellä, tänään menossa 35+3

Josko sitä lähtis miestä kiusaamaan ku se kerrankin on kotona :LOL:

Neuvola ohi

rv 34+1 (viime käynti rv 32+3)
Paino 640g/viikko (viimeks oli hieman tippunut) ekaan neuvolakäyntiin nähden mun paino on noussut 400grammaa
Turvotus +/- (sama)
Verenpaine 108/86 (118/76)
Pissa puhdas (viimeks samoin)
Hb 123 (117)
Sf 35 (32)
vauvan syke 136 (130)
liikkeet ++ (++)
ja vauvan asento rt (rt)

Seuraavaks sit olis onneks tuo neuvolalääkäri 7.7. joten sitä sitten odotellessa.

Nostelen ketjua ja omia kuulumisia sen verran että rv 11 meneillään ja paino laskenut 3kg :D Aika tyytyväinen olo =)
Ja olen siis koittanut vain liikuntaa lisäillä ja jättänyt kahvipullat ja suklaat kauppaan.. vaikeetahan se on tällaiselle sokerihiirelle mut makeenhimo on vähän hellittänyt eikä enää edes tee niin kipeetä kävellä karkkihyllyn ohi :whistle:

RV 30+3 menossa painoa olen kerännyt nyt parin viikon sisällä muutaman kilon, jotenkin syöminen yht'äkkiä riistäytynyt käsistä. Lisäksi olen ollut suppareiden vuoksi levossa ja sehän ei suinkaan tuota painoa tiputa. Nyt sain lääkäriltä luvan liikkua enemmän, jospa se auttaisi.

Painoa siis kaikenkaikkiaan tullut 9-10 kg, riippuen vaa'asta. :kieh:

Painoa vauvalla tällä hetkellä 1490 g torstaisen ultran mukaan. :D

Mousse Tein vaavihan kuulostaa melkoisen sirolta =) Miula oli eilen synntystapa-arvio ja painoa oli pienellä ultran mukaan 3340g ja käsikolepolla myös yli 3kg... viikkoja eilen 37+1... Eli tuolla 4 kg tienoilla jos LA:na syntyy...Painoa tullut se reilu 10kg... Ja yrittäähän tuo vieläkin nosuta, mutta estää olen kovasti yrittänyt :LOL:

Heips kukkuu..

onpa tää pino hiljainen =(

No mä päivittelen hiukan painokuulumisia kuitenkin =)

Tänään oli neuvola 24+1 ja painoa tullu nyt kaikenkaikkiaan +3kg ja turvotusta näköpiirissä myös =(
Toki viime viikko meni herkutellessa ku mies oli lomalla ja oltiin reissussa!
Nyt päätinkin sitten jättää loppuraskaudeksi makeat pois ja kontroloida myös suolaisia ruokia!

Miten te muut? onko turvotusta näillä helteillä ja onko sen poissaamiseksi mitään konsteja?
Kuulemma paljon mansikoita ja ananasta vaan nassuun ;)

Eipä muuta ihmeellisempää!

Nyt on viimisinä viikkoina painoa tullut 1050g/viikko :eek: en tykkää yhtään, neuvolatäti ei ollut ihan kauheen huolissaan ku oli vähän sitä mieltä et turvotuksesta johtuu.
Ens viikon perjantaina päästään kokoarvioon, sitä nyt täällä sitten jännittelen.

Maijamehi ja Toukka rv 37+4

kuulumisia pitkästä aikaa..viime viikolla neuvolassa käyty (oonkohan mä jo kirjoittanu tään, helle sotkee pään ) ja painoa oli tullu sitten 980gr/viikko lisää ja nyt siis viikoilla 25+3 oli lukema jo 85,3 kiloa...olo on kamalan iso ja terkkakin uhkasi jo sinne kontrolli ultraan laittaa jos sf mittakin kasvaa moista vauhtia, oli nyt 27cm...sokerirasitus mullakin edessä kahden viikon päästä. Maijameh...sie alat olla jo projektissa loppusuoralla..toivotaan ettet enää kokoarviosta tule ilman vauvaa poies. mietinkin et te joilla ois tarkoitus painoa alkaan tsekata ja jossain vaiheessa mahd. tiputtaa niin olisi kiva tällä poppoolla esim. tarinoida tuolla laohari tms puolella... :D

Painoa panikoidessa ja helteistä kärsiessä....*huokaa* koettakaahan jaksaa!

aika hauska sattuma, en muistanut kirjottaneeni tähän ketjuun aijemmin mut edelistä poikaani odotttaessa olen näköjään kirjottanut B) tutusta tekstistä päättelin ja sit vasta katoin nimimerkin :LOL: :LOL:
meillä neljäs haaveissa katotaan josko tänne pääsis ihan asiaakin kirjottamaan kohta. piinaviikot edessä :headwall:

mukavaa odotusta teille :flower:

:wave: Ilmoittaudun mukaan!

Viikot 22+3 ja yllätykseksi aikasemmissa ultrissa todennu, että ei oo paino oikeen noussu missään vaiheessa! Viikolla 15 oli jopa 3,5kg pudonnu edellisestä käynnistä. Vannon runsaan vedenjuonnin nimeen ja yrittäny jättää herkkuja pois/vaihtaa hedelmiin. Sokerirasitus tehtiin viikolla 18 ja se oli hyvissä lukemissa ja toivottavasti pysyykin!

Tein uudenvuodenlupauksen vuoden vaihtuessa, että oon loppuvuodesta 2 vaatekokoa pienempi... No, juniori oli toista mieltä... :LOL:

RV 35 painoa tullut nyt yhteensä 12 kg. Olen uskotellut itselleni, että jos ei olisi kesä niin paino olisi pysynyt paremmin hanskassa. Nyt pitää vetää jäätelöä ja mansikoita joka välissä. :kieh:
Noh, monet ystävät ovat sanoneet, että ethän sä ole lihonut yhtään, että kaikki paino näyttää tulleen masuun ja mieskin sanoi juuri, että takaapäin ei kyllä arvaisi, että olen raskaana. Hyvä mieli tulee tälläisistä kommenteista. =)

Vielä pitäisi jaksaa kuukausi zempata!

Yhteistyössä