Ylipainoisen nurinaa vaatteista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja läskit :
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
No mun mielipide on, että jos haluaa niitä hyvännäkösiä vaatteita käyttää, olis syytä pienentää itsensä sellaiseksi että niihin mahtuu.

Tähän ei ole mitään lisättävää!

Aivan. Sama kuin töitä vieroksuva kitisis kun ei ole rahaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://cellbes.fi/Product/?mid=1613&pid=035168

kerro, kerro: nähdään lenkkipolulla :wave:

Kiitän ja kumarran... :D
Tuskin sentäs samoilla poluilla lenkkeillään... ;)
Mä Oulunläänistä, mistä sinä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Myös ruumiinrakenne määrittelee sen millaiset vaatteet sopivat päälle. 60 koossa on ruumiinrakenne ihan eri kuin 36 koossa. Eihän ne vaatteet näytä aina edes 46 enää kauniilta. Lisäksi tosiaan pituus määrittelee myös jotain, mutta ainahan nää vaatteet tehdään jollekin 167cm keskimääräiselle tumpille.

Esim kengissä ei sama malli näytä 44 kokoisena kivalta, vaikka 36 se onkin hauska.
Että jalat laihikselle vaan vai?

No mun mielipide on, että jos haluaa niitä hyvännäkösiä vaatteita käyttää, olis syytä pienentää itsensä sellaiseksi että niihin mahtuu.

Eli te olette niin vitun tyhmiä, että kaikkien pitäis vaan olla hoikkia laihoja?? Et jos on painoa ja kokoa niin ei saa näyttää hyvältä???? Teijän laiset ihmiset on niin säälittäviä!

Alkuperäinen kirjoittaja Makkara Maisa:
Mistä te isot tytöt ootte ulkoilupuvun löytäneet??
Mä tarttisin tuulipuvun ( *HUOM laihat!!* jotta voisin siellä lenkillä kulkea ), mut mä en oo mitään miellyttävää pukua löytänyt. :(

Tää on kyllä ongelma. Ei urheilu- ja ulkoiluvaatteita juuri 44 isompaa löydä...

Hobby hallista, sekä vettä pitävän että tavallisen puvun.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Myös ruumiinrakenne määrittelee sen millaiset vaatteet sopivat päälle. 60 koossa on ruumiinrakenne ihan eri kuin 36 koossa. Eihän ne vaatteet näytä aina edes 46 enää kauniilta. Lisäksi tosiaan pituus määrittelee myös jotain, mutta ainahan nää vaatteet tehdään jollekin 167cm keskimääräiselle tumpille.

Esim kengissä ei sama malli näytä 44 kokoisena kivalta, vaikka 36 se onkin hauska.

Samalle asialle tässä naureskelin :D
Minkäs jalan koolle voi... Jalanpienennysvinkkejä vain kehiin :p

mä en oo iso. Paitti hartioitten kohdalta, naisten puolelta jos ostaa esim. takkia ni saapi olla vähintään kokoa 44, xxl, miesten puolelta riittää joissakin malleissa koko 50, useimmiten 52.
ja jalat on pitkät muitta perse olematon, eli eipä oikein löydy mullekkaan kaupasta vaatteita.
ja BMI:N mukaan olen alipainoinen, eli ruumiinrakenne sanelee myös aika paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerro:
http://cellbes.fi/Product/?mid=1613&pid=035168

kerro, kerro: nähdään lenkkipolulla :wave:

Kiitän ja kumarran... :D
Tuskin sentäs samoilla poluilla lenkkeillään... ;)
Mä Oulunläänistä, mistä sinä? :)

Mulla on tää puku. Muuten ihan hyvä, mutta takki aivan liian lyhyt minun makuuni. Mutta tällä mennään kunnes parempi (toivottavasti) tulee vastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hanityttö:

Eli te olette niin vitun tyhmiä, että kaikkien pitäis vaan olla hoikkia laihoja?? Et jos on painoa ja kokoa niin ei saa näyttää hyvältä???? Teijän laiset ihmiset on niin säälittäviä!

Eihän lihavalla ole mitään arvoa, sen tällä palstalla olen huomannut. Ja kaikki lihavat ovat automaattisesti laiskoja.
Kaikki vain samaan muottiin...

Alkuperäinen kirjoittaja hihii..:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:

Samalle asialle tässä naureskelin :D
Minkäs jalan koolle voi... Jalanpienennysvinkkejä vain kehiin :p

Se on alettava sitoa lasten jalat niinku kiinalaiset aikoinaan,ettei vaan kasva yli koon 36.

Onko se lihavien lyttäämistä, jos sanotaan, että lihavuuteen ois apua? Ihan sama kuin kuuroillekaan ei saa ehdottaa implanttia korvaan, että kuulisvat taas... Ei lihavuus ole kulttuuri tai ainakaan sen ei pitäisi olla. Normaalipaino ois paljon parempi, eikä estetiikan takia vaan oman jaksamisen ja terveyden takia!

Alkuperäinen kirjoittaja nuoret naiset!:
Onko se lihavien lyttäämistä, jos sanotaan, että lihavuuteen ois apua? Ihan sama kuin kuuroillekaan ei saa ehdottaa implanttia korvaan, että kuulisvat taas... Ei lihavuus ole kulttuuri tai ainakaan sen ei pitäisi olla. Normaalipaino ois paljon parempi, eikä estetiikan takia vaan oman jaksamisen ja terveyden takia!

Kyse oli vaatteista.
Saa ehdottaa ja hyväähän se laihduttaminen tekee.

http://ulkoilu.eratukku.fi/marisa-kalvopuku-p-1083.html

Tässä yks ulkoilupuku, jossa on sentään hieman isompiakin kokoja..
Ja jos liittyy klubiin, niin hinta hieman halvempi :)

Alkuperäinen kirjoittaja MM:

Eihän lihavalla ole mitään arvoa, sen tällä palstalla olen huomannut. Ja kaikki lihavat ovat automaattisesti laiskoja.
Kaikki vain samaan muottiin...

Voi pyhä ihme mitä ruikutusta ja martyyriyttä taas! Kaikkien ei tarvitse olla laihoja, mutta aivan turha ruikuttaa ettei löydä vaatteita, jos elopainoa on kolmen numeron verran. Eipä varmasti silmiä hivelisi tonnikejun päällä joku spagettiolkaintoppi tai pikkuruinen mekko. SIKSI niitä ei tiettyä isompina valmisteta.

Hyvin harvan lihavan lihavuudn syy on missään muussa kun itsessään. Jos syö kuin hevonen, pitäisi liikkua kuin hevonen, eikä olla LAISKA ja maata sohvalla. Kaikki lihavat eivät automaattisesti ole laiskoja, mutta ne laiskat joille ruoka maistuu turhan hyvin kyllä yleensä ovat automaattisesti lihavia.

Alkuperäinen kirjoittaja nuoret naiset!:

Joo, mutta jokainen varmaan tietää sen että normaalipaino olis hyvä! Vaan pitääkö jokaisesta ketjusta tehdä joku ihmeen laiha-lihava -tappeluketju ärsyttävine kliseineen.
Nyt oli kysymys vaatteista, mutta eikös joku tule tännekin moralisoimaan :headwall:

Valitettavasti vaateteollisuus ei tunne kuin ne tietyt "normaali"-mitat, joiden mukaan vaatteet sitten valmistetaan koska se on kannattavaa. Ei ole kannattavaa tehdä mallistoja normaalista poikkeavalle kokoryhmälle. Siitähän se loppujen lopuksi on kyse.
Samaa kyllä olen ihmetellyt, että miksei isojen tyttöjen mallistoa voisi tehdä kivemmista kuoseista, miksi niihin pitää laittaa niin rumat kankaat ym. Käyttää erilaisia värejä jne.

Samoja ongelmia on muilla, jotka jotenkin poikkeavat "normirakenteesta". Onhan meitä lyhyitä, pienikokoisia (joille ei yllätys yllätys lastenkoot käy koska ne ei istu naisen vartalolle!), on pitkiä, on pyöreämpiä, rintavia tai muuten ruumiinrakenteen suhteet sellaisia että ei sitä tuosta vain tilatakaan jonkin tietyn koon mukaan.

Lihavakin ihminen voi näyttää hyvältä kun vaate on omalle vartalolle istuvampi, ei sen tarvitse mikään säkki olla. Mutta minkäs teet kun massatuotanto on mitä on...

En ole v***n tyhmä. Olen entinen läski. Kuten sanottu, kun alkoi tuntua ettei löydy sopivia, nättejä vaatteita vaan rumia telttoja enää, niin aloin laihduttaa.

Saa olla lihava ja saa nättää hyvältä. Mutta miten näytät hyvältä jos inhoat niitä vaatteita mitä isoille tedään?

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Ei ole kannattavaa tehdä mallistoja normaalista poikkeavalle kokoryhmälle. Siitähän se loppujen lopuksi on kyse.

Mutta minkäs teet kun massatuotanto on mitä on...

Kuka alkaa tappiolla vaatteita valmistamaan? Ei kukaan. Ja jos yrittää saada edes omansa pois, niin valitetaan että on liian kallista -johan se tässäkin ketjussa nähtiin.

aina ei voi voittaa.

Ite olen muodokas ja sama ketuttaa. Vartalo on kurvikas ja tykkäisin korostaa kapeaa uumaani, mutta eihän tuo ole mahdollista, kun jotta paita menisi kiinni tissien kohdalta on sen pakko heti olla mallia teltta eli ei siinä mikään vyötärö näy... Esimerkiksi rintava ihminen ei voi koskaan löytää itelleen istuvaa paitapuseroa :(

Alkuperäinen kirjoittaja kommenttia multakin:
Ite olen muodokas ja sama ketuttaa. Vartalo on kurvikas ja tykkäisin korostaa kapeaa uumaani, mutta eihän tuo ole mahdollista, kun jotta paita menisi kiinni tissien kohdalta on sen pakko heti olla mallia teltta eli ei siinä mikään vyötärö näy... Esimerkiksi rintava ihminen ei voi koskaan löytää itelleen istuvaa paitapuseroa :(

Ehkä pystyisit itse ompelemaan muutamat sisäänotot esim. vyötärön kohdalle, jos paita muuten sopiva? Tai sitten sisäänotot rinnan alle ja takaosaan myös, saisi muotoja esiin eikä ole vaikeaa. Jos menee pieleen, purkaminen onnistuu helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja kommenttia multakin:

Ehkä pystyisit itse ompelemaan muutamat sisäänotot esim. vyötärön kohdalle, jos paita muuten sopiva? Tai sitten sisäänotot rinnan alle ja takaosaan myös, saisi muotoja esiin eikä ole vaikeaa. Jos menee pieleen, purkaminen onnistuu helposti.

Juuri noin :) Miettikääs kuinka monenlaista vartaloa on, jokaisella omanlaisensa. Ei ne vaatekauppojen valikoimat voi olla jokaiselle sopivat! Sopivan saa vain joko itse ommellen tai mittatilauksena. Jälkimmäinen maksaa tietysti enemmän uin se massatuote, mutta siksi ne onkin massatuotteita ja edullisia kun niitä samalla yleiskaavalla tehdään liukuhihnalta.

Yhteistyössä