Ylipainoinen kaunotar?

Selaisin tätä keskustelupalstaa ja muutamaa muutakin. Jokaisella palstalla on useita keskusteluita siitä, voiko ylipainoinen olla kaunis. Ensinäkin jos jonkun mielestä ylipainoinen voi olla kaunis ja pyöres nimenomaan tekee kauniin, miksi asia ei voi olla niin? Sehän on mielipide, eikä kukaan omalleen mitään voi. Eikä se tarkoita sitä, että ihannoidaan lihavuutta ja itse ollaan läskejä ja haukutaan hoikkia. Taas jonkun mielestä pelkästään hoikka voi olla kaunis, minkäs sitä kukaan mielipiteelleen voi? Jos jonkun mielestä kauneuden ehdoton kriteeri on hoikkuus, olkoot se hänen mielipiteensä. Aina tuntuu alkavan sellainen "anorektikko vs läskiperse" väittely. Eikö oikeasti ihmisillä saa olla mielipidettä tai eikö voi olla joku, jonka mielestä monen kokoinen voi olla kaunis? Jos liian laiha olisi se bmi alle 19 ja lihavuuden raja taas bmi yli 30 niin siihen väliinkin mahtuu vielä aika monen kokoista.

Itse tiedän monta ylipainoista naista, joita kehutaan jatkuvasti kauniiksi sekä kasvoiltaan, että kropaltaan. Tiedän monia miehiä, jotka nimenomaan sanovat, että pieni ylipaino pukee naista. Itse asiassa tiedän miehiä, joille ei edes kelpaa muu kuin muhkumpi nainen (ja nämä miehet ovat itse oikeasti hoikkia ja liikunnallisia). Töissäkin sinkkumies sanoi, että naisella pitää olla kunnolla tissejä ja pyllyä ja sellainen pehmeä ja pullea nainen on seksikäs.
Taasen tiedän kasan miehiä, joilla pitää olla ehdottomasti hoikka nainen ja näiden miesten mielestä jopa ihan normaalipainoinenkin on usein liian suuri heidän makuunsa. Näillä miehillä tuntuu naisessa tärkein ulkoinen tekijä olevan juuri se hoikkuus.

Meitä on moneen menoon. Miksei ihmiset voi uskoa sitä, että nämä ovat vain makuasioita? Läskeyskin ja laihuuskin on katsojan silmissä. Joku voi olla ihan reippaastikin ylipainoinen ja silti jonkun silmissä vielä ihan sopiva ja joku voi olla todella laiha ja silti jonkun mielestä ihan normaali vielä.


Minä tiedän monen kokoisia kauniita naisia. Tiedän paljon oikeen hoikkia ja siroja kaunottaria ja tiedän taas vankkarakenteisempi ja ylipainoisiakin naisia. Jotkut ylipainoiset naiset ovat myös kropaltaan minun silmissäni seksikkäitä, tulee esim. mieleen yksi ylipainoinen nainen, jolla on selkeästi ylipainoa, mutta massu ei juurikaan pömpötä, eikä ole jenkkakahvoja. Sen sijaan on isot tissit ja pylly ja muuten ylipaino jakaantunut tasaisesti kehoon. Hän pukeutuu erittäin naisellisesti ja on muutenkin kaunis. Moni muukin kehuu häntä kauniiksi ja ylipainoa on kuitenkin väittäisin ehkä 10-20kg.
 

Yhteistyössä