V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:Ihmisten luulisi tietävän nuo asiat jo, joten syyttäisin välinpitämättömyyttä. Erityisesti niissä tapauksissa joissa vanhemmat lihottavat lapsensa. Mut jos tosiaan ei tiedä niin sit voidaan syyttää noita mainitsemiasi juttuja.
Minä olen tuo aiemmin kommentoinut vieras, joka sairastaa syömishäiriötä ja haluaisin vain sanoa, että minun (kuten varmasti monen muunkin syömishäiriöisen kohdalla ) kyseessä ei todellakaan ole välinpitämättömyys. Minä uskon tietäväni terveellisestä syömisestä keskimääräistä enemmän, olenhan viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana käyttänyt ison osan elämästäni erilaisiin dieetteihin. Uskon, että käytän vielä huomattavasti enemmän aikaa päivästä syömisieni miettimiseen, kuin syömishäiriötä sairastamaton. Kaikesta tiedonmäärästäni ja kaikesta syömisen eteen näkemästä vaivastani huolimatta olen vaikeasti ylipainoinen. Jokainen kommentti, siitä kuinka tämä on vain minun omaa vikaani ja minun pitää vain "tarttua itseäni niskasta kiinni" saa minut vain vihaamaan itseäni entistä enemmän ja paha olo ja ahdistus vain lisää ahmimistaIlman puolisoani ja terapiaa, olisin varmaan jo kuollut.
Olen pahoillani puolestasi.
Olen kuullut, että jotkut ihmiset ovat saaneet apua syömishäiriöönsä vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta. Sen vuoksi, että se usein saa nälänhallinnan toimimaan luonnollisella tavalla, ja ylipainoiset ovat pystyneet pudottamaan sillä painoaan usein normaalipainoon.
Ruokavalio on tavallaan muuttanut heidän suhtautumistaan ruokaan.
Jos kiinnostuit, lue esim. Varpu Tavin tai Annika Dahlqvistin kirjoja