Ylipaino ja raskaus

  • Viestiketjun aloittaja Ylipainoa
  • Ensimmäinen viesti
Ylipainoa
Hei!

Olen ylipainoinen (162/70) ja haaveilen raskaudesta. Voiko raskaus aikana "laihduttaa"? Pelkään raskautta, joka olisi riskiraskaus. Ikääkin on jo lähes 30, joten senkin puolesta hirvittää, että oma kroppa ei kestä. Olisikohan parempi ottaa laihdutusoperaatio ja alkaa toivoa raskautta vasta kun olen saavuttanut normaalipainon ja näin ollen ehkä kuntoanikin kohennettua?
 
"Miira"
Niin miksi raskaus on riskiraskaus? Tuskin se sitä on painon puolesta koska ei sulla ylipainoa ole mitään huomattavaa määrää.

Itse painoin raskautuessani 88kg ja hyvin jaksoin raskauden. Ei se ole pelkästään painosta kiinni miten jaksaa raskauden koska voihan hoikallakin olla vaikea ja raskas raskaus. Enkä kyllä ymmärrä miten tuo sun ikäkään asiaan vaikuttaisi koska et sä mikään vanha ole. Itse olen 33v. nyt ja varmasti jaksaisin raskauden hyvin ja aion vielä raskaaksi tullakin jossakin vaiheessa. En ole saanut lapsilukua vielä täyteen.

Ja ei, et laihduta raskauden aikana.
 
"Mamma"
Mä painoin 90 kg kun tulin raskaaksi. Hyvin meni raskaus. Kyllä multa putosi kiloja raskauden aikana ja synnäriltä lähtiessä olin lähtöpainossa. Sitten kotona vielä putosi muutama kilo. Usein raskaana laihtuu kun vähän rupee kattomaan mitä syö.

Senkus rupeat yrittämään. Ylipainoa sulla ei nyt niin hirveästi edes ole. Onnea yritykseen! :)
 
"Miira"
[QUOTE="Mamma";28808219]Mä painoin 90 kg kun tulin raskaaksi. Hyvin meni raskaus. Kyllä multa putosi kiloja raskauden aikana ja synnäriltä lähtiessä olin lähtöpainossa. Sitten kotona vielä putosi muutama kilo. Usein raskaana laihtuu kun vähän rupee kattomaan mitä syö.

Senkus rupeat yrittämään. Ylipainoa sulla ei nyt niin hirveästi edes ole. Onnea yritykseen! :)[/QUOTE]

Mulla myös laski paino ja vasta joskus puolessa välissä alkoi nousta.
 
No, ei sulla ainakaan painon vuoksi mikään riskiraskaus tule olemaan =) Noilla mitoilla voit hyvin yrittää tulla raskaaksi vaikka heti jos asiat on muuten kunnossa ja vauva saa tulla =) Raskausaikana ei laihduteta. Eri asia sitten jos painaa vaikka 130kg ja tulee raskaaksi niin sittenhän yritetään ettei kiloja tulisi ja syödään jotain tiettyä ruokavaliota.. Älä ole yhtään siis huolissasi =)
 
"..."
Eihan sulla edes ole hirveän paljon ylimääräistä, itsellä oli n. 40kg ja raskausaika meni loistavasti. Tuossa tilanteessa olisin aika levollisin mielin kyllä. Ja kuten jo muutkin sanoivat niin ei parane laihduttaa raskaana, toki terveellisesti pitää syödä ja varmasti jokainen vähän enemmän katsookin syömisiää, mutta ei tosiaan laihduttamismielessä :)
 
"vieras"
Jos syö suositusten mukaan, voi olla että paino laskee itsestään. Jos ylipainoa on enemmän, laihdutusta saatetaan jopa suositella, mutta muuten ei. Mulla paino laski hieman loppuraskaudessa rd-ruokavaliolla ja siihen suhtauduttiin ihan positiiviesti, vaikka en pahasti ylipainoinen ollut. Siihenkin mennessä painoa oli tullut hyvin maltillisesti. Sulla ei ole niin paljon ylipainoa, niin en usko että laihdutusta suositellaan raskausaikana, mutta käsketää varmaan tarkkailla syömisiä, ettei kiloja tulisi kamalasti.

Toisaalta sulla on niin vähän ylipainoa, että ei varmaan olisi vaikeaa laihduttaa vaikka pari kk maltillisesti ja alkaa sitten yrittää raskautta? Viitisen kiloa pois, niin olisit jo normaalipainossa :)
 

Yhteistyössä