Ylipaino ja raskauden näkyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-(

Vieras
Jos on ylipaino (bmi ehkä joku 32) niin pitäiskö ulkopuolisten silloin jo huomata raskaus?Vai oonko vaan joku perhanan puusilmä, kun en erota...
Olen aina ollut huono "näkemään" muiden raskautta ennen kuin loppuvaiheessa, tai sitten on pitänyt olla tosi hoikkainen henkilö kyseessä.
Kaveri raskaana sanojensa mukaan raskaana (jo) viikolla 20 ja meinas vetää herneet nekkuun kun erehdyin sanomaan, etten olis päältä päin uskonu, että raskaana on :(

Itse ole reilusti yli painoinen, bmi 37 viimeisen raskauden alussa. Minulta kysyttiin jo rv 16-18 ensimmäisen kerran että odotanko. Olin tuolloin työharjottelussa ja kyllä siellä kaikki tiesivät raskaudesta,kun ei sitä voinut peitellä. Tosin minulla on loppuvaiheessa maha ollut samaa kokoa kuin muilla kaksosia odottaessa,joten sekin tietysti vaikuttaa. Maha kasvaa "ulospäin" kun kohtu kallellaan.

En mä mun kynsihuoltoteknikosta nähnyt että se on raskaana, vaikka oli just jäämässä äitiyslomalle. Niin iso se oli ja jotenkin se vatsa kasvoi ns sisäänpäin eli tavallaan laihtui raskaana ollessa.

Mulla oli BMI raskauden alussa 36 ja mulla kyllä huomas jo viikoilla 20+ ihan selvästi, ainakin jos oli tuntenut mut aikaisemmin. Riippunee ihan vartalonmallista. Itselläni painoon nähden minimaalisesti läskiä vyötäröllä.

entinen luokkakaveri pukuompelijapuolella mahtoi olla hyvillään, kun yksikään meistä muista ei tajunnu sen olevan raskaana. joku sitten kysäisi, että miksi se ompelee koko ajan vauvanvaatteita, ja se ihan hämmästyneenä että tietysti siksi kun saa kohta vauvan... oli muutaman viikon päästä jäämässä äitiyslomalle...

Ei mulla hoikkanakaan näkynyt eka raskaus noilla viikoilla. Seuraavat ovat näkyneet mutta sen verran vähän että ymmärrettävästi monikaan ei ole uskaltanut kommentoida mitään.

Yhteistyössä