Yliopistossa opiskelevat/ opiskelleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinnostaa ehkä joskus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinnostaa ehkä joskus

Vieras
Mitä alaa/ tutkintoa luette tai olette lukeneet? Oletteko suorittaneet tutkinnon useammalle alalle/ aineesta?

Kuinka kauan opiskelut ovat kestäneet?

Minkä ikäisinä olette valmistuneet?

Minkä ikäisenä olette saaneet ensimmäisen alanne työpaikan? Millaisen?

Kiinnostaa vähän taustatiedot, kun harkitsen jatko-opintoja...

Minä olen opiskellut lääketieteellisessä. Itselläni opiskelu kesti kahdeksan vuotta (taukoa välissä), mutta kuuteen vuoteen saa menemään. Valmistuin 28 vuotiaana. Sain töitä samantien.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä olen opiskellut lääketieteellisessä. Itselläni opiskelu kesti kahdeksan vuotta (taukoa välissä), mutta kuuteen vuoteen saa menemään. Valmistuin 28 vuotiaana. Sain töitä samantien.

Tuo silmänisku tuli vahingossa, sori!

Opiskelen toista vuotta yhteiskuntatieteitä, keväällä pitäisi olla kasassa 150 opintopistettä. Normiaika meidän opinnoissa kai on 5-6 vuotta, mutta yritän selviytyä 4 tai 4,5 vuodessa.

Ikää on 39 ja alla tietysti toinen koulutus. Oman alani töitä pääsen tekemään 99% varmasti jo ennen valmistumista, sillä meitä kositaan nyt jo töihin, vaikka takana vasta aineopinnot.

opiskelin kauppatieteitä 4 vuotta, tein opiskelun ohessa töitä. työt oli pakko lopettaa, jotta sain gradun tehtyä -ei tekosyitä vältellä kirjoittamista. palasin työelämään kun gradu oli pulkassa, oli useampia työpaikka tarjolla. silloin elettiin vuotta 2005....

Mitä alaa/ tutkintoa luette tai olette lukeneet? Oletteko suorittaneet tutkinnon useammalle alalle/ aineesta?
- tutkinto FM (humanistisesta), lisäksi sivuaineet luonnontieteellisestä ja valtio-opillisesta

- 8 vuotta, sisältää lapsen kesken opintojen ja vuoden täyspäiväisesti töissä kesken opintojen

- 28 (muistaakseni)

- 23-vuotiaana opintojen harj. paikan kautta > jatkoin osa-aikaisena > vuoden työpaikka pari vuotta myöhemmin > työsopimus loppui ä-lomaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Opiskelen toista vuotta yhteiskuntatieteitä, keväällä pitäisi olla kasassa 106 opintopistettä. Normiaika meidän opinnoissa kai on 5-6 vuotta, mutta yritän selviytyä 4 tai 4,5 vuodessa.

Ikää on 39 ja alla tietysti toinen koulutus. Oman alani töitä pääsen tekemään 99% varmasti jo ennen valmistumista, sillä meitä kositaan nyt jo töihin, vaikka takana vasta aineopinnot.

Saako kysyä mikä ala tuollanen on? Meidänkin alalla piti olla töitä, aina puhutaan, että eläköityviltä tulee tilaa. Valmistumisesta on jo 5 vuotta eikä vieläkään vakipaikkaa, pätkätkin tiukassa. Humanistinen ala, joten jos alkais harkita vaihtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Opiskelen toista vuotta yhteiskuntatieteitä, keväällä pitäisi olla kasassa 150 opintopistettä. Normiaika meidän opinnoissa kai on 5-6 vuotta, mutta yritän selviytyä 4 tai 4,5 vuodessa.

Saako kysyä mikä ala tuollanen on? Meidänkin alalla piti olla töitä, aina puhutaan, että eläköityviltä tulee tilaa. Valmistumisesta on jo 5 vuotta eikä vieläkään vakipaikkaa, pätkätkin tiukassa. Humanistinen ala, joten jos alkais harkita vaihtoa.

Sosiaalityö.

Mieti tarkkaan onko alallasi hyvät työllistymismahdollisuudet! Itse opiskelin unelma-alaani, valmistuin 6 vuodessa (välissä vaihtovuosi jne.) enkä ole oman alan töitä apurahakausia lukuun ottamatta tehnyt päivääkään. Töitä ei vain ole ja ne harvat paikat ovet niin kilpailtuja että 20 tohtoria on jonossa ennen yhtään maisteria. Alanvaihto on edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Opiskelen toista vuotta yhteiskuntatieteitä, keväällä pitäisi olla kasassa 106 opintopistettä. Normiaika meidän opinnoissa kai on 5-6 vuotta, mutta yritän selviytyä 4 tai 4,5 vuodessa.

Veikkaisin sosiaalialaa. :) Menikö oikein sosiaalitapaus? :)

Sosiaalialalla tosiaan on kysyntää, harmi etten ole sille suuntautunut, enkä haluaisikaan.

Niin, vielä kiinnostaisi kuinka monta vuotta olette olleet töissä, eli ovatko työpaikkanne olleet pysyviä?

Sinä joka kirjoitit lääketieteellisestä, niin millaista on opiskella lääketieteellisessä tiedekunnassa? Ovatko opinnot pelkkää teoriaa, harjoitellaanko lääkärin taitoja käytännössä? Onko pääsykoe mielestäsi se "vaikein osa", vai ovatko todelliset haasteet vasta edessä päin?

Kiitollisena vastauksista, nimimerkki "Galenos tuossa pöydällä"

- tutkinto FM (humanistisesta), lisäksi sivuaineet yhteiskuntatieteistä

- tähän mennessä 4 vuotta

- HuK (kandin) paperit sain 2008, maisteria suorittelen tässä töiden/lapsen ohella

- olen hoitovapaalla, tein töitä jo vuosia ennen kuin hain opiskelemaan. Työpaikka todella hyvä ja mielenkiintoinen

Aloitin lokakuussa 2009 opinnot kansainvälisen politiikan saralta. :kieh: Valmistuisin nopeammin, jos vain ei olisi kummallisia rajoituksia opintopisteiden suorittamiselle per vuosi. Nyt näyttää siltä, että valmistun lokakuussa 2011, koska eräs pakollinen kurssi on mahdollista suorittaa vain kerran kalenterivuodessa ja nuo pisterajoitukset estivät kurssin suorittamisen tänä vuonna. Muutoin olen loppusuoralla opinnoissani. Kandiksi siis valmistun. Tarkoitus jatkaa maisteriksi, ehkä samassa aineessa, ehkä jossain sivuavassa.

Mulla perusopinnot suoritettuna Suomessa parissa aineessa ja aineopintoja teen Kehitysmaatutkimuksesta. Kesällä selviää pääsinkö LUMID-ohjelmaan suoraan maisteriopintoihin kiinni siltä saralta.

Haen psykologiaa sekä sosiaali- ja kulttuuriantropologiaa lukemaan syksyksi. Käyn töissäkin plus opiskelen alemmalla tasolla huvikseni.

Kasvatustiedettä lukenut, paperit sain ulos 2001. Eka duunipaikka siitä alkaen. 2005 alkaen oon ollut kotona lasten kanssa. Kaikki työsuhteet olleet määräaikaisia. Opinnot kesti 5v.

Valmistuin 6 vuoden opiskelujen jälkeen filosofian maisteriksi bioteknogian alalta. Opiskeluaikana tein assarin hommia. Valmistumisen jälkeen olen ollut oman alani töissä puoli vuotta, työttömänä yhteensä kaksi vuotta.

Kannattaa harkita jotain muuta opiskelupaikkaa, akateemisia työttömiä on työkkäri puolillaan!

Yhteistyössä