Ylihuomenna Pariisiin!! *hehkuttaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikachu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SaimaHarmaja:
Ootteko te tosiaan kaikki sellaisia matkailijoita, että juoksette pää kolmantena jalkana nähtävyydestä toiseen? Pariisi on NIIN paljon muutakin kuin noita nähtävyyksiä. Eikös Versaillesin linnakin ole kaukana keskustasta??

Okei, okei. Kyllähän sitä kerkee. Yhtenä päivänä Gustafin metallihäkkyrä, Riemukaari, ja Notre Dame. Sitten onkin aika poikki. Seuraavana aamuna Versaillesiin ja sen jälkeen Seinen risteilylle. Ja kolmantena katakombit ja Louvre. Kuvittelisin pitkän viikonlopun olevan siinä. Rentouttava ja reipas loma kaikenkaikkiaan.

Oikein hauskaa matkaa. Ottakaa paljon valokuvia!!

Mä oon käynyt yhden illan aikana kattomassa Notre-Damen, Riemukaareen ja Eiffelin (en mennyt ylös). Sen lisäksi ehti ihan hyvin syödä hyvässä ravintolassa ja käydä vetäsemässä kahvit (ps. jos haluaa istua ja juoda kahvia, se maksaa enemmän kuin seisten tiskillä juotu kaffe). Ei siinä nyt mitään hirveen syvällistä kuvaa ehtinyt saada, mutta näki jotain edes :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Listalla on jo että metrokartta hankitaan ensimmäisenä. Jos listalta jotain jää käymättä niin sit jää eli yritetään sitä kuuluisaa romantiikkaa pitää myös yllä ettei vaan koko ajan mennä viipoteta. Toi lista oli vaan "että nää olis kiva nähdä".
Ranskaa ei puhuta ollenkaan... :/ Pitää muistaa sinne enkkuu heitellä sitä Merciitä joka väliin! :D

No eiköhän sitä ilmankin pärjää ihan hyvin. Metro on mun mielestä suht. simppeli, vähän saman tyylinen kuin Barcelonassa. Metrossa kannattaa olla varovainen, ettei vahingossa tule ulos sieltä, kun vaihtaa linjaa, muuten joutuu maksamaan uuden lipun.

Ihanaa matkaa! Ihmiset on niin erityyppisiä. Mä tykkään ite kaupunkimatkoilla lähinnä haahuilla sinne sun tänne, käydä kahviloissa, katella vaan ja välillä ehkä jossain näyttelyssä tms. Mutta jos tykkää kulkea monessa nähtävyydessä, niin sit vaan tekee niin!

Yhteistyössä