Yliaikaiskontrollin painoarvio ultrassa 4610 g?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei minulla ainakaan puhuttu mistään saman tien käynnistyksestä saati leikkauksesta mitään vaikka arvio oli siis ultran mukaan 5,3 kg. Sain käynnistysajan muistaakseni viikolle 42+1. Lapsi syntyi kuitenkin 41+6. Painoi 4,450 kg, pituus 54 cm ja pää 39 com- ja syntyi imukupilla.
Oli alusta alkaen tosi jäntevä ja helppo käsitellä suurehkon kokonsa vuoksi. Itse olen 170 cm ja hoikka.

Kuopusesta oli esim. ultrassa painoarvio rv.40 4300g. Syntyi paria päivää myöhemmin ja oli 4100g.
Yhdestä sanottiin päivää ennen syntymää, että 4100g, itse arvioin 4300g ja vauva painoi sitten 4360g :)
Tutulla oli päivää ennen sektioita arvio 4700g ja vauva painoi 5700g...

Monesti nuo käsin tehdyt arvioit ovat ultraa tarkempia. Itsekin olen arvannut painon lähemmäksi oikeaa kuin ultra.
Ja ei se ison vauvan synnyttäminen ole välttämättä sen vaikeaa kuin pienemmänkään.
Meillä esikoinen oli 3.5kg ja muut 5 lasta yli 4-kiloisia, painavin 4600g. Kaikki synnytkset helppoja ja ponnistusvaiheetkin kestäneet 1-2min.

[QUOTE="eve";23376330]mä vaatisin sektion tossa tilanteessa. ihan vauvan takia, koska isoa vauvaa on vaarallista synnyttää alakautta,voi juuttua harteistaan kiinni synnytyskanavaan ja se voi olla kohtalokasta.[/QUOTE]

Joo, samoin vaatisin minäkin. Ihan vaikka vaan varmuuden vuoksi.
Ja jos ei millään halua sektiota, niin sitten ainakin haluaisin, että synnytyt käynnistetään nyt samantien. Turha nyt enää pitkittää ja antaa kasvaa entisestään.

[QUOTE="vieras";23376539]Sitä ne painotti, että miltä äidistä tuntuu, onko vauva iso. Eli miltä susta tuntuu? Onko sulla aiempia raskauksia? Ja minkäkokoisia aiemmin olleet?[/QUOTE]

Ensimmainen raskaus, joten tosi vaikea oikein arvioida mitaan. Ei taa vatsa nyt mikaan pienikaan ole, mutta en jattimaiseksi kylla kuvailisi. Taa maha on kylla jotenkin tosi kiintea. Raskausarpia on tullut ainakin, kun muutenkin niille altis iho. Siis mitat ennen raskautta 174 cm ja 75 kg suunnilleen. Ei ollut juurikaan mahaa ennen raskautta, vaan olen enemmankin paarynamallinen hehe.

Voishan tosta mahasta mitat yrittaa ottaa. Valitettavasti muistikortti ei ole nyt paikalla, joten en voi kuvaa ottaa!

No joo tassa olisi nyt kuva. Kieltamatta nayttaa vahan isolta? Tai en oikeastaan tieda, kun vertailukohtaa ei ole! Aina ollut suht iso. Jo ennen rv 30.

DSCF9152.jpg

Ja ottakaa huomioon, etta en ole tikku muutenkaan, vaan sen 75 kg ennen raskautta hoho.

Yritan tassa turhaan esitella lieventavia asianhaaroja.

Viimeksi muokattu:
Ei noista koskaan tiedä.Mulle veikattiin ultralla ja käsikopelolla REILUSTI yli neljää kiloa.Kuulin vielä kun kätilö kuiskasi mun miehelle ettei kerrota minulle etten turhaan huolestu.No vauva painoi syntyessään 3800g,eli kaikki arvioi väärin.

Ja mulle toi sinänsä oli iso vauva koska oon aika pieni kokoinen.Mulle ei tullut yhtään repeämää eikä mitään muutakaan,ois varmaan voinut olla vähän isompikin ja hienosti ois selvitty.Eli ei noista niin kannata välittää kun ei niistä ikinä tiedä.
Mun tuttu synnytti melkein viisi kiloisen vauvan,eikä sille jäänyt mitään traumoja :D Meni kaikki siis ihan kuin pienemmänkin vauvan kanssa.Ennemmin kyse on ehkä kuitenkin niistä äidin kudoksista,miten ne venyy,kuin siitä vauvan painosta.

Meille myös neuvolassa sanottiin koko ajan, että n. 3,5 kiloinen olisi tulossa, ehkä jopa hieman pienempi. Yliaikakontrollissa lääkäri ultrasi ja sanoi luumittojen perusteella painoksi n. 3800g. Sitten kokeili mahan päältä käsillään ja sanoi ettei vauva mitenkään ole niin iso, kuulemma korkeintaan 3,5kg. Poika syntyi 7 tuntia myöhemmin, painoa 3950g. :whistle: Kaverini sai yllättäen yliaikakontrollissa vauvansa painoarvioksi 4600g ja hänelle tehtiin suunniteltu sektio vauvan ison koon vuoksi.

Yhteistyössä