Yliaikaiskontrolli OYSissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 39+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

39+2

Vieras
Mitä tuolla siis tehdään, sovitaanko vain käynnistysaika, vai mitä? Ultrataanko, katsotaanko kohdunsuun tilannetta? Kuinka monen päivän päähän tuo käynnistysaika yleensä sovitaan, miten teillä on mennyt?:)

Ei automaattisesti tarkoita käynnistystä. Minä menin 42+0. Käynnistivät kun halusin. Riippuu varmaan lääkäristäkin ja käytäntökin on saattanut muuttua. Mulla siis käynnistettiin 4,5v sitten.

Juu, ultrataan ja sisätutkimus.

Katotaan yleistilanne (RR + muut), lääkäri ultraa ja tutkii tietenkin kohdunsuun tilanteen. Äidin ja lapsen voinnin mukaan mennään, jos on tarvis niin aletaan käynnistellä. Käynnistysaikakin äidin ja lapsen voinnin mukaan ja sen mukaan miten saliin/osastolle mahtuu.

Kohdunsuu katsotaan ja ultrataan ja otetaan käyrä. Minut meinasi lääkäri laittaa siltä istumalta käynnistykseen (rv 41+5), mutta "onneksi" synnärillä ei ollut tilaa joten aika otettiin seuraavalle aamulle. No, "onneksi" lääkäri osasi tehdä sen verran taitavan sisätutkimuksen että synnytys käynnistyi seuraavana aamuna tuntia ennen tuota käynnistysaikaa. En tiedä sitten että olisko minua niin hanakasti oltu laittamassa käynnistykseen jos vauva ei olisi ollut makrosominen. Mulle tuli siellä muuten aika mukava naislääkäri, keski-ikäinen, kiharat lyhyet hiukset. Ei jääny paha maku suuhun käynnistä :)

Yhteistyössä