Yli vuosi yritystä 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molly, täälläkin on samanlaisia fiiliksiä ollut. Nyt on taas semmonen olo, että pystyn täällä kirjottelemaan, mutta silti olemaan melko cool tästä asiasta. Mää oon alkanu psyykkaan itseäni, että en mää edes halua lapsia.. Helpottaa oloa, kun itelleen vähän valehtelee. ;) Elämä vaan on muutenkin ihanaa. :) Oon kyllä vähän myös johdatukseen uskova, eli kyllä se vauva meille, jos niin on tarkoitettu.. :) Sekin tavallaan pitää mut selväjärkisenä tän asian suhteen, kun uskoo siihen että kyllä se sieltä tulee. Ja jos ei, niin sitten ei. Ja näin on tarkoitettukin. (Miestä aina ärsyttää tää mun fatalismi, mutta en voi sille mitään.) :)

Ja sit lihomisesta. Hih, vaikka ei olekaan naurunasia, mutta niin on päässyt käymään myös täällä. En oo vaa'alla käyny, mutta vatsamakkarat pullottaa siihen malliin. Sama homma, herkut tullut taas kuvioihin ja jumppaaminen jäänyt vähälle.. Hyi meitä. ;) Pitäis kyllä vähän taas ryhdistäytyä, ettei kukaan ala kommentoimaan mun kupuani. Mää lihon ensimmäisenä mahasta, joten hyvinkin joku voisi päätellä siitä että mä olisin raskaana. (näin on myös joskus käynyt...) Enivei, laitetaan kaamoksen piikkiin. :) Nii, ja keittiö valmistunee ensi viikolla.

Satuliinille peukut ja myös pahoittelut siipan papan poismenosta. En tainnut sitä muistaa aiemmin sanoa.

Peukut myös muille!!Mannalla ainakin jo tällä viikolla jännät paikat eikö?

Jahas, olitkin Manna samaan aikaa linjoilla. Miten saisikin sinne siirrettyä uskoa ja voimaa siihen että kyllä se sieltä vielä tärppää.. Ystäväni yritti sitkeästi luomuna melkein 4vuotta ja nyt heillä on 3kk ihana poika... Kyllä se onni vielä meitäkin potkaisee Manna!

Ajattelin odotella kiltisti sunnuntaihin, tai jopa maanantaihin. Saas nähdä kuinka ämmän käy. :) Tsemppiä naiset!!

Voi täällähän on matalapaineista!! Sori Manna mut mua rupes naurattaa noi sun kauhuvisiot..nyt häntä pystyyn!
Melkein kaikilla on jännät ajat edessä ja kyllä edes joku nyt tällä kierroksella raskautuu. Pakko!!
Mullakin on jo kp 10. Jotenkin ihan ovisolot. Oikeelta jomottaa koko ajan ja limoja löytyy. En viitti tällä kierrolla tikutella, kun torstaina meen siihen seurantaultraan. Ja toisaalta kyllä oviksen tunnistan, mutta jo nyt. No tosin nyt oon luomukierrolla, et kaippa tuokin mahdollista! Tai sitten mun kroppa meni tästä luomuilusta sekaisin!
Vippe, niin se gyne sano et jos oma ovulaatio tapahtuu niin mielellään ei clomeja. Clomit kuulema vaikuttaa epäsuotuisasti limoihin ja vaikeuttaa siittiöiden läpäisyä. No tiedä häntä..tässä nyt luomuillaan..ja tuskinpa raskaudutaan!!
Tosta lihomisesta..Mulla onnex sen suhteen hyvät geenit. Eli suku täynnä laiheliineja, joten ite aina oon ollut enempi luikumpi. Edes jotain positiivista! Tosin noi terot kyllä mua turvotti aivan älyttömästi..No nytpä ei niitäkään tartte syödä!!
Viikonjatkoja!!

Heipat taas!!
Mitäköhän ihmettä mä oikein sekoilin tänään aikasemmin, siis noitten kp+pp:n kanssa, sori siis hirmusesti nytten oikeat kp29 ja pp14!! Menkka oireita on ja hirveitä kiukunpuuskia, tänäänkin rupesin niin vimmalla siivoamaan että meinasi mennä koko makkari uusiksi, sain siis yhdestä hyllyköstä oven irtoamaan ym...! Joku tossa kyseli että onko mulla luget käytössä, niin vastaus et eipä ole. Ja tossa kullan kanssa juteltiin että jos ei nytten lykästänyt niin sauraavaksi yritellään sitten vuodenvaiteessa, tai miten sitten sattuu kierto sielläpäin menemään,kun haluan mahdollisimman tressittömän joulunalusajan sekä itse joulun!!!

Hessan
Satuliinille ja Mannalle hullusti peukut pystyyn toivotaan, että nyt saatais koko jengi kuulla oikein tupla uutiset. Tetenki kaikille muillekki tärppi onnistumisia. Kyllä nämä asiat vielä hyväksi muuttuu.
Osataanpa sitten tulevaisuudessa arvostaa sitä mitä ollaan oikein hulluna toivottu, haluttu ja yritetty. Voidaan sitten nauttia oikein täysin rinnoin ja mielin, kun se aika meille suodaan.
Tarttuispa Satuliiniltä tuo siivousvimma tänne pohjoseenkin niin sais kerralla koko huushollin tip top kuntoon. Näin töiden jälkeen sitä tahtoo olla aika sippi, kun saa ruoan laitettua.
Meillä on vielä tuo talon rakennusprojekti alkutekijöissä niin miestä pittää sitten vähän enemmän passata, kun ei itsellä ole tässä vaiheessa mahdollisuuksia olla siellä kovin auttelemassa. Jonkunhan se on tämä kotikin piettävä jonkulaisessa oorningissa.
Nyt kaikille voimia ja hyviä plussa tuulia.

Heippa pitkästä aikaa, en oo kans pahemmin kirjoitellut kun oon yrittänyt tietoisesti siirtää näitä vauva-ajatuksia syrjemmälle. Ja huonosti oon siinä onnistunut. Kyllä ne koko ajan pyörii mielessä, ei voi mitään.
Mulla alkaa taas koht puoliin tuhruilut oleen lähellä ja sitä myöten siis menkat. Ovis oli ja meni ja puuhailutkin jäi vaan yhteen kertaan. Jotenkin siitä on tullu sellasta täsmätouhua.
Mulla on myös usein näitä lihomistuntemuksia ja paisumisoloja ja herkutkin kyllä maistuu. Oon yrittänyt jättää herkuttelun vain viikonloppuun (tällä hetkellä suosikkiani on mövenpickin jäätelö nam). Meillä kans rempat jatkuu; täällä olis keittiörempan viimeistelyä ja sitten on vuorossa wc. Mutta nyt täytyy lopettaa, jumppa kutsuu.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ näin paljon plussia kaikille!!!!

Iltamia vielä..
Vippe, sun juttusi taas hiukan piristi, kiitos! Ehkä se vauva kuitenkin tulee meille kaikille vielä! Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä...Plaah! Vaikkakin tämä touhu tuntuu välillä niiiin junnaamiselta, niin silti jaksetaan toivoa. Juu, mä otan muistaakseni torstaina viimeisen primon eli viikonloppuna, viimeistään sunnuntaina on punaiset päivät menossa. Hope not, mutta mikään ei viittaa raskautumiseen. Pää on ollut kipeä n. 3 päivää vaan eli psyykkisiä vaivoja taitaa olla pikemminkin tiedossa, jos ei hedari helpota! Primot vie pois pms-kiukkua, mutta huomaan silti, että mua ärsyttää välillä kaikki eli puskee ne oireet hormonien läpikin..=D Mutta tsemppiä sinnekin ja jotenkin mulla on sellainen olo, että tässä kierrossa jollakin tulee plussa! Ja toivottavasti monella!
Emmi, niin ne menkat vain lusitaan ja taas on sulla uusi kierto ja uusi ovis ovella! (Olis hyvä joululaulu muuten..."Joulupuu on rakennettu, ovis on jo ovella!!!") Kerrohan sitten, mikä oli ultrassa tilanne ja sitten täsmäkylvölle vain! Peukkuja!
Satuliini..Hitsit, että on jännää!Toivottavasti siivousvimma ei johdu menkkojen tulosta ja jospa se kiukkukin on vain jännittävästä olosta? Älä nyt koko kotia hajota siellä kuitenkaan=D Toivon, ettei täti tule ja olisi tärppi käynyt!
Kiitos Sara tsempeistä! Voih, taloprojekti on meidänkin haave, mutta tällä hetkellä se on sysätty sivuun..Jospa vauvan saisimme, niin sitten alkaisimme suunnitella häitä ja ehkä sitten oma tupa. Eli ihan "väärinpäin", kuin lapsena haaveili. Se talonrakennus varmasti koettelee suhdetta, mutta palkitsee myös!Tsemppiä myös sinne!
Olipas kiva kuulla annasta!!!Missäs kohtaa kiertoa mennää eli onko jännättävää milloin? Eihän sitä tiedä, vaikka olisikin se yksi kerta riittänyt. Se tahtoo olla sellaista täsmäpuuhaa yhdellä sun toisella, joten älä huoli. Spontaani seksielämä on meillä ainakin vähentynyt=( Ja kyllä se niin on, että nämä asiat pyörii mielessä..En edes muista päivää, jolloin en olisi ajatellut tätä asiaa. Siitä on niin kauan. Remppaintoa sinne ja tietenkin plussatuulia!
Mitens Nasupilla menee. Juhuuuuuuu?????

Hei taas
Meillä tuli tuo talonrakennus projekti ihan vahingossa. Katseltiin täältä sopivaa asunto, mutta vanhat asunnotkin on niin kovissa hinnoissa.Samaan hintaan saa ihan uuden itse tekemällä ja eipähän tarvi heti remontoidan.
Manna saattais olla ihan hyvä jutska, jos vaikka laittaisitta sitä talojutskaa hiukan alulle niin tulis tavallaan muuta ajateltavaa. Vois vaikka katella taloja tai talolehtia ja suunnitella vaikka mielessä. En tarkoita sitä, että vauva hommailut kokonaan unohtuu, mutta tulis elmään jotakin uutta kivaa ajateltavaa. Sais touhuta ja ajatella välillä ja tuulettaa aivoja.
Välillä tulee kyllä semmoinen olo, että on pönttö ihan tyhjä. Usein menkkojen jälkeen tai varsinkin, kun näkee muiden vauvoja.
Itse tykkään lapsista kovastikkin, mutta nyt on semmoinen vaihe, että vaikka suvussa on nyt pikkuisia niin en oikein jaksa niihin reagoida. Ei oikein aina jaksa iloita toisten puolesta vaikka se onkin väärin. Eli katkeruus valtaa mielen inhottava olotila.
Mutta nyt sitten hattu korkealle iloitkaamme kuitenkin muiden puolesta joilla lapsionni kukoistaa. Ja meille haaveilijoille nyt paljon lapsi onnea.

Huomenta!
Niin siinä arvatenkin kävi, menkat alkoi!Penkele että ketuttaa....
Mutta onneksi tänään loppui vapaat ja taas yöksi töihin niin eipä kerkeä murehtimaan!! Stemppiä muille!

Voihan pahus Satuliini :( Pahoittelut sinulle ja halaus.

Kiitos Manna, Vippe ja kaikki muut ihanista sanoista ja tsempeistä. Vippe, heh, mäkin psyykkaan itseäni välillä että haluanko edes lapsia (varsinkin kun näkee huonosti käyttäytyviä ja ärsyttäviä tapauksia) mutta kai se on sitä itsesuojelua. On tää skitsoa touhua. Manna, joo, mun pitääkin soittaa lääkärille ja sanoa että ottaisin mielummin primot tms. Eiks ne niitä ollut mitä säkin syöt. Mulla alkaa siis seuraavaksi neljäs clomikierto ja sen päätteeksi on lääkäriaika. Katotaan sitten mitä sanoo ja miten voidaan edetä. Jotenkin mulla on nyt sellainen fiilis, että paskan marjat hoidoista, unohdetaan koko juttu ja jos parin vuoden päästä ei oo vieläkään vauvaa niin sitten ivf, adoptio tms. No, huomenna on mieli varmaan taas muuttunut :)

Ja ihan "kiva" kuulla, että muillakin on näitä ongelmia painon kanssa. Siis etten ole ainoa. Tai itse asiassa painon kanssa ei ole ongelmia, en omista edes vaakaa enkä paina kauhean paljon, mutta peilistä näkee ja vaatteista sen huomaa kun ne kiristää ikävästi. Silloin aina tietää että nyt pitäis alkaa tekemään jotain. Toisaalta tää vuodenaika on aina tällaista, sit keväämmällä sitä taas innostuu omasta kesäksi-kuntoon-kampanjastaan ja vyötärömakkarat häviää kuin itsestään kuntokuurin keskellä. Kai me nyt vähän suklaata saadaan syödä näihin lapsettomuussuruihin?

Missä Nasuppi? Ja Elli?

Kuulin eilen joululaulun, ei ollut Mannan "ovis on jo ovella" mutta tuli jo vähän joulun tunnelmaa :) Voi, arvatkaa ajatellaanko me kaikki Mannaa tänä jouluna :)

Hei!
Ja heti alkuun pahoittelut satuliinille!! Voimia!!
Manna oot kyllä tosi mainio sanasieppo!! Eli osaat tota mustaa huumoria kylvää, mikä on kyllä tarpeen! Musta ainakin tosi hauska lukea sun tekstejä..välillä saa nauraa ihan kippurassa. Jotenkin sulla on taito kääntää "vakavat asiat" huumoripuolelle ja se on hyvä! Jatka samaan malliin!!!
Eiköhän meillä kaikilla pyöri noi vauvahaaveista luopumiset mielessä. Usein itekin miettinyt, että jätetään koko haaveilut nurkkaan, tulee jos on tullakseen. Mut omalla kohdalla viimestään ovisaikaan mieli muuttuu!
Meillä tosiaankin se tilanne, että miehelle tosi suuri kynnys mennä niihin simppatesteihin. Puolustelee asiaa että kun kaksi jo on, niin kolmaskin tulee. Eli nyt lähinnä katsellaan ja kuullostellaan..huomenna meen tosiaankin sinne seurantaultraan katsomaan ovuloinko näin luomusti. Meillä varmaan keskustelu "lapsettomuustutkimuksista" jatkuu. Meillä mies tarvitsee aikaa, joten ei auta muu kuin odottelu.
Mulla muuten on jo ihan joulutunnelmat! jouluvaloja ahkeraan on laitellut ja hain varastosta joulukrääsät jo esiin..siitä se lähtee!!

Linjoilla jälleen pienen hiljaiselon jälkeen. Olen painiskellut yhden projektin kanssa täällä töissä ja tuntuu, että mitään muuta en ole ehtinyt tekemään.

Satuliinille pahoittelut menkoista. Oliko teillä eka inssi vasta? Mitkä ovat jatkosuunnitelmat?

Täällä on ollut aika surkeita fiiliksiä, jotka ovat kovin tuttuja mullekin. Välillä käydään ihan siellä pohjamudissa ja toisaalta toiveet ovat korkealla. Välillä mullekin on tullut se luovuttaja olo, mutta perheenlisäyksen kaipuu on niin kova, että en yksinkertaisesti pysty unohtamaan koko asiaa. Kyllä nuo tunteet ihan normaaleja on ja paljolti juuri sitä itsesuojevaistoa. Oon itekin huomannut, että lapsiperheet/odottavat ystävät ei oikein tällä hetkellä innosta. Tosi sääli, mutta jotenkin tuntuu itsestä paljon helpommalta, kun ei tarvii pelätä niitä mahdollisia jokos teille nyt jo on tulossa kommentteja. Kyllä tässä projektissa mennään sellaista tunteiden vuoristorataa, että on kumma jos välillä ei oikein kunnolla ahdistaisi.

Nasuppi onko jo jotain tuntemuksia???? Mikäs pp sulla olikaan meneillään???

Täällä pp7 ja ei oikeastaan mitään erikoisia tuntemuksia. Rinnat on vähän arat pitkästä aikaa, mutta varmaankin luget aiheuttaa sen. Nuo luget ovat muuten tosi ärsyttäviä. Käytän niitä vaginaalisia versioita ja ärsytys on melkoinen, melkein kuin olisi tosi paha hiivatulehdus päällä. Ja sitä pitäisi sitten jaksaa kaksi viikkoa. Muuten olo on kohtuullisen pessimistinen, vaikka eilen lepäillessä leikittelinkin ajatuksella kaksosista. Jotenkin vaan uskoo, että se ivf on varmaan meille ainoa mahdollisuus. Mutta en toki ole heittänyt kirvestä kaivoon ;-) …. ja odottakaas kun meikä alkaa jännäämään ensi viikolla jos tuhruja ei näy.

Mä toivon oikein paljon positiivista mieltä jokaiselle tämän arjen harmauden keskellä.

Here again..

Kiitos Emmi sanoistasi..Vaikka mä olen äidinkielen open lempilapsi ollut aina ja vaikka hallitsen nokkelan tekstin ja verbaliikan, niin silti olen usein itsekseni sanattomana, kun painiskelen näiden asioiden kanssa. Jotenkin mun suusta vain pääsee joskus kaikenlaista ja nauran itsellenikin iahn vääränä. Mulla on eräs ystävä, jonka kanssa lähetellään nokkelia tekstiviestejä ja voi sitä naurua kummassakin päässä välillä=) Mutta nauru on vain hyväksi!! Meillä muuten mies myös vetkutti simojen vientiä, koska se on varmaan aika jänittävä asiakin, kun kuulee "analyysin omasta tavarasta" ja etenkin teillä varmasti on kynnys korkeampi, kun on jo kaksi lasta. Eiköhän se mies teillä taivu asialle, kun aika on kypsä. Ja toivotaan, että tärppi käy ennen sitä!!

Voi Satuliini! Olen pahoillani menkoista. Jo näytti niin hyvältä, mutta ei. Toivottavasti et yöllä töissä mieti näitä asioita liikaa ja sure. Itse yötöissä aikoinani murehdin aina kaikki murheet ja aamulla kotiin tullessa oli takki ihan tyhjä. Nykyään saan nukkua öisin kotona=) Tsemppiä ja voimia kovasti! Olet ajatuksissani.

Molly, tsemppiä ja uutta puhtia. Eiköhän se siitä, kun soitat lääkärille ja saat oikeat tropit. Kaikki ei sovi kaikille ja mä olen siitä ainakin hyvä esimerkki. Saa nähdä auttaako nämä primot. Kyllä tämä tästä! Olikos sulla Molly katsottu munajohtimien aukiolo?

ellillekin tuhannesti onnenpotkuja ja toivomuksia, että nyt olisi jotain kasvamassa masussa! Sieltä pohjamudista vielä noustaan, kun on aina noustu ja vielä meidät palkitaan. Toivottavasti nuo oireet liittyisi raskauteen. Tota ivf:ää minäkin oon miettinyt aina vain enemmän ja enemmän, vaikka se tuntuu niin rankalta asialta. Jotenkin en halua vielä tutustua siihen, mutta pakko aina vilkuilla, kun näkee siitä kirjoituksia. Toivottavasti tärppäämme ennen mahdollista ivf:ää.

Hassua muuten, että tänää olin odotustilassa hammaslääkärissä ja otin kaksplus-lehden ekana käsiini ja luin sitä ihan silmät loisteessa. Sitten menin kaupungille ja "eksyin" vauvanvaateosastolle. lehdistä katseleln rattaita ja kotona suunnittelen lastenhuoneen sisustusta. Tuntuu aika raastavlta tajuta, mitä on oikein tekemässä, kun "yllättää" itsensä näistä puuhista. Ihan pakko saada pian oma nyytti, muuten ostan vauvanuken ja jään äippälomalle sen kanssa!!

Lippu korkealle naiset!!

Heipat!
Mulla menossa kp 21. Tuhruja tässä odotellaan, menkat luultavasti alkaa sunnuntaina. Ikävästi on jo mahanpohjaa nipistellytkin.
Kyllä sitä huumoria ja positiivisuutta tässä hommassa tarvitaankin ja onneksi sitä löytyy täältä.
Meilläkin mies vetkuttaa simppatestiin menemistä mutta ollaan sovittu että viimestään ennen vuodenvaihdetta. Minäkin välillä eksyn varsinkin netissä vauvanvaunuostoksille ja se on kieltämättä aika raastavaa. Meille kans oma nyytti!!!

Harmittava Satuliini sinun menkat alko. Nyt oli nyt niin hyvät merkit. Toivotaan nyt jatkossa parempi onni mukaan näihin kuvioihin. Kyllä se onni on sinunkin puolella ihan pian.
Toivottavasti Manna sinun ajatukset on nyt enne sinulle. Ei muutako peukut pystöön sulle.
Kärsin täällä kovista vatsa kouristuksista tavallaan menkka kivuista ilman menkkoja. Nämä haamumenkat on mulle ihan tuttu juttu ja jotenkin tuntuu, että oisko toinen munasarja tohjona eli ei toimis, kun tavallaan joka toinen kuukausi tulee menkat ja joka toinen ei. Ärstyttävää tämmönen jojo jutska, mutta eiköhän se tästä. Jotenki luotan paljon, kun menen sinne lääkärille loppukuusta.
Mulla kans mies vierastaa sitä simppa testiä, kun sanoin, että sinun pittää sitten ruikata kuppiin ja raahata se kuppi tutkittavaksi. Se on ilmeisesti miehelle tosiaan kovapaikka kuulla tuomio omista simpoista.
Vahvasti kuitenkin epäilen nuita meikäläisen menkkoja ko ne on semmosetko on niin kyllä vika nyt tällä kertaa löytyy meikäläisestä.
On kyllä puhuttu ihan avoimesti myös adoption mahdollisuudesta. Olishan se ihana adoptoida Intiasta tai kolumbiasta joku pieni nappisilmä. Mies kyllä haluaisi ihan Suomalaisen, mutta minusta olis helpompi ja nopeampi ottaa ulkomailta.
Eipä tarvis kelleekkään selitellä mittään erikoisempia jutskia.
Tsemppiä teille kaikille

Heissansaa!

Ens alkuun pahoittelut Satuliinille, voi rähmä sentään!! :( :(

Molly, mulla on samoja fiiliksiä noiden hoitojenkin suhteen. Paskanmarjat, kattellaan ivf:ää sitten parin vuoden päästä... Toisaalta inssissäkin voi onnistua.. En tiä, muistatko Molly enää Niinua toiveikkaista, mutta hän plussasi eilen ensimmäisestä inssistä yli kahden vuoden yrityksen jälkeen. :)

Eilen käytiin moikkaamassa mein kavereita, joilla on 5-viikkoinen vauva. Olihan se suloinen tapaus, mutta... :D Mieskin kysyi kotiin päästyämme että ollaanko me ihan varmoja. ;) Ihana oli kyllä käydä shoppailemassa tälle vauvalle lahjaa, ja tulikin vaatteita siinä haikeasti hypisteltyä, mutta tuli taas järki käteen. :) En anna mielelleni valtaa haikailla. Pysyn tiukkana.

Manna :) Vauvanuken kanssa äitiyslomalle.. Hihii! Sieltä se mein sanaseppo taas keksi. ;) Jouluna olet taatusti mielessä, kun joulupuu on rakennettu soi. :D Mää oli muuten äidinkielenopettajan inhokki. En tiä, ei oikeen tultu toimeen ja hän kyllä latisti kaikki mun kuvitelmat siitä että osaisin kirjottaa (aineita tai mitään)... Mutta peukut on täällä pystyssä Manna, ettei tarvii nukkeostoksille lähteä.. ;)

Mää en oo vielä joulutunnelmaan päässy.. Ehkä sitten kun joulukuu koittaa, mutta ei vielä. Ei meillä kyllä ole edes mitään valoja tai joulukrääsää.. En ole koskaan kotona viitsinyt tehdä mitään joulua, kun oon ollu aina vanhempieni tai miehen vanhempien luona..

Jepu, täällä kyllä ihan tuhruja odotellessa fiilikset, niinko Annallakin. Tänää tai huomenna alkaa tuhruaa, ja sit menkat tulee la tai su.

Palaillaan naiset!!

Heipsan!
Juuh mä kävin sit aamusella siellä seurantaultrassa. Eli mulla nyt kp 12 ja luomukierrolla ollaan. Kaksi follikkelia näky toinen 19mm ja toinen 13mm eli ovis tapahtunee tänään tai viimeistään huomenna. Limat hyvät, mutta limakalvo tosi ohkanen eli 4mm, kuulema lähempänä 10 pitäis olla. No gyne sano, että ohkanen on, mutta onko vaikutusta raskautumiseen niin ei tietoa.
Endoon viittavaa ei ole, eikä myoomia. No ens viikolla käyn progen katsomassa ja onko munis irronnut.
Sovittiin, et kaks luomukiertoa seurataan, et ovis tapahtuu. Sit kokeillaan kolme kiertoo pelkillä clomeilla, ilman teroja. Terot kuulemma ohentaa limistä entisestään,eli kun jo ennestään limakalvo ohut niin terot tauolle heti. Mä olin luullut/kuullut, et clomit ohentais limiksiä. Näin ei kuitenkaan ole, vaan clomit "sitkeyttää" limiksiä ja vaikeuttaa siittiöiden läpäisyä. Terot kuulema alkuvaiheessa ohentaa limakalvoja.. ja pirkule niitä oon syönyt kohta vuoden. Mähän siis vaihdoin gynee tässä syksystä, koin jotenkin ettei mua otettu vakavasti näissä "lapsettomuushuolissa" edellisen kanssa. Eli nyt oli kolmas kerta tällä gynellä. Vaikkapa hieman "kuivakka" vanhan ajan tohtori,niin jotenkin asiansa osaava. Tosi paljon puhutaan ja kertoo ja perustelee, miksi toimitaan ja miten. Pitää myös luentoja "lapsettomuushoidoista" ja niistä myös minulle kertoo (ehkä ammattinikin puolesta).
No tosiaankin mulla mitään syytä raskautumiselle ei löydy. Miehen simpat voi olla huonot.. no niillehän ei mitään voi tehdä..Ja kun meillä kaksi raskautta jo on, niin todennäköisesti aika hoitaisi asian, eli raskautuisin.
Sovittiin kuitenkin, että kokeillaan kolme clomikiertoa ilman teroja ja sitten mikäli raskaus ei ala, niin inssi olisi ajankohtainen. Tosin inssi vaatii spermatestin, eli houkuttelu/suostuttelu/kiristys/uhkailu.. miehen saamiseksi kokeisiin. Mutta se on sen ajan murhe.. ja kyllähän se mies sinne menee jos pakko on!!
Jep.. mutta nyt plussiatuulia odottellessa!!

Heipsuli!

Täällähän on kunnon pohdinnat käynnissä, kuka miettii mitäkin tahollaan... Hyvä se on välillä setviä päätään ja miettiä, mitä todella haluaa ja mikä on tärkeintä.

Pahoittelut Satuliini, voi surku sentään :( Lohdutushali täältä.

Elli, mulla on menossa pp 10. Samat tuntemukset kuin aiemminkin, eli lämpö koholla, palelee vietävästi ja vatsaa nippailee pitkin päivää. Toissailtana tuntui repäisykipua pelkästä nauramisesta. Pistän kyllä nuo kivut täysin lugejen piikkiin, koska tällaista ei ole mulla aiemmin ollut. Rinnoissa sen sijaan ei mitään tuntemuksia. Eilen jo ajattelin, että tässä tämä oli, kun puski hirveää hikoilua päälle ja lämpökin tipahti muutaman asteen. Mutta viime yönä palelin taas ihan hulluna, aamulla hikoilutti ja päivällä taas paleli. Ja lämpö kohosi taas yli 37. Eli ehkä peli ei sitten vielä olekaan pelattu, vaikka miestä tuossa jo varoittelin...

Sara, mekin ollaan mietitty kansainvälistä adoptiota, itse asiassa ollaan jo vähän ennakkoon edettykin sen asian kanssa (just in case...). Kolumbia on maana hirmu vaikea; sieltä lasta joutuu odottamaan pisimpään, voi mennä tosi monta vuotta, ja lisäksi ainakin toisen vanhemman pitää olla kohdemaassa 5 viikkoa silloin, kun lapsi haetaan. Mutta se on silti ollut meillä ykkösmaana, katsotaan sitten tarkemmin, jos/kun tämä tulee ajankohtaiseksi...

Harmi, nyt en ehdi kaikkien juttuja kommentoimaan :( Palailen astialle tuonnempana!

Nasupppi, kiva kuulla!!Hei, nyt kuulostaa oireet ihan kivoilta ja toivon kädet kyynärpäitä myöden ristissä, että lapsi olisi saanut alkunsa! Että, miten iloinen olisin teidän puolesta! Mä nappasin tänään viimeiset primon ja nyt sitten vaa odotellaan...Viikonloppuna menkat tulee, alan olla ihan varma, koska mitään oireita ei ole. Rinnat mukamas oli arat viimeviikolla ja nyt sitten ei mitään kipua, vaikka kuinka taaspuristelen." Eli peli taitaa olla menetetty ja jotenkin vatsassa mukamas nippaa siihen malliin, että täti siellä jo koputtaa..Pllaaaaaah! Mutta sulle toivon, että nyt olisi vihdoin teidän vuoro!!!Pidäthän meitä ajantasalla?

Sara, tuosta taloprojektista vielä. Mä saan stressit jo opiskelusta ja työstäkin, joten ei ei taloprojektia tähän. Ollaan melko kiireinen pari, joten mikään lisästressi ei nyt käy=D Kokoan kuitenkin ns. haavemappia, mihin kerään sellaisia juttuja, joita joskus haluaisin tulevaan taloon..Sen kokoaminen on jotenkin ihanaa, mutta taitaa totuus olla se, että siinävaiheessa mappi lentää nurkkaan, kun kukkaronpohja näkyy=) Tsemppiä teille kuitenkin ja ihan varmasti teillekin uusi asukas tulee tupaan! Ties vaikka olisi jo ihan lähiaikoina tulossa!!Miten Sara sun "haamumenkkojen" kanssa? Onko ne alkaneet vai?

Vipelle kovasti peukkuja. Mitä jos kaiken skeptisyyden keskelle saisit plussauutisen! Voisin iloisesti sanoa, että "siitäs sait"!!Hihih!! Kerrohan tilanteita tännekin sitten. Mulla on muuten aina hirmuinen haiku, kun näen pienen vauvan, sellaisen alle 3 kk:n ikäisen etenkin. Ne ovat jotenkin niin viattomia, että iskee hirmuinen vauvankaipuu. Tinttaikäiset ovat sitten asia erikseen, mutta ainahan toisten "kitisevät" lapset saattavat hiukan pinnaa kiristää=)

Emmi, hyvä, että sait viisaita neuvoja ja tarkennuksen ovikseen! Nyt vain vauhti päälle makkarissa=D Ihmeellistä jotenkin, että eri lääkäreillä on eri tavat toimia lääkkeiden kanssa. Vaikka niinhän se on; mullakin on alan ihmisenä hyvinkin paljon kokemusta eri persoonista lääketieteen ammattilaisissa. Mutta jotenkin sen luotettavan lääkärin tunnistaa tai tulee tunne, että tuohon voin luottaa ja osaa asiansa. Ja onhan tää naisen anatomia aika monimutkainen juttu kaikkine hormoneineen, limakalvoineen, kiertoineen, limoineen....Huoh! Mutta hyvä, että nyt on asiassa taas päästy eteenpäin ja ei siinä sitten muu auta, jos simot on vietävä tutkittavaksi. Toivottavasti saat lahjottua miehen niihin homiin!!

Mutta plussauutisia monelta odotellaan, vaikka omat tunteet on niiiiin vaisut=(

Ollaan kuulolla, kaverit!

Manna, hihhih, siihenhän mää pyrinkin. ;) No, totuus on kyllä se että ei se plussa tähän kiertoon ainakaan pärähdä, pientä tuhrun alkua on jo näkyvissä ja alavatsaa jomottaa siihen malliin, että menkat ne sieltä tulla tupsahtaa taas kerran ajallaan.

Emmillä suht' hyviä uutisia. Ovis on ainakin tulossa ja hyvä että se nyt seurataan loppuun asti. Limakalvojen paksuuteen auttaa villien huhujen mukaan greippimehu ja sinkki.. :)

Nasupille ja Ellille peukutukset, toivottavasti inssit tuovat tulosta! Manna, sullekin kans kumminki peukutuksia, josko olisi oireeton rasakuden alku? :) Tänne ei kannata peukkuja tuhlata, tää jomotus on niin tuttu ja turvallinen..

Öitä!

Huomenia!
Täällä odotellaanmyös tuhruja alkavaksi millä hetkellä hyvänsä. On tää aika kuukaudesta aina inhottavan piinaavaa. Mutta pidetään kaikille peukkuja pystyssä ja muutenkin puhallellaa plussatuulia!
Hauskaa perjantaita kaikille, onneksi taas viikonloppu käsillä!

Jepu, täällä tuhrutaan kunnolla jo. Toivon vaan että menkat alkais jo tänään, kun huomenna on megapippalot tiedossa ja laitan sellasen pikkumustan päälle, jossa maha ei saa pömpöttää... Ja kp1 on varma pömppis päivä mulla. Kp2 ei oo niin paha. Ja täällä oli tällä kertaa asenne kohdallaan, ei tunnu oikeen miltään toi menkkojen alkaminen.

Palaillaan!!

Damn it Vippe :( Pahoittelut. Mutta hyvä että asenne kohdallaan, se on paljon helpompaa itselleen niin. Saakeli, miten me saatais ne menkat pysymään poissa vuoden päivät!? Hurjan kivoja pippaloita teille huomenna, otahan sitä punkkua :)

Ai niin, pitikin Vippe kysyä, että kirjoitteletteko vielä toiveikkaiden kanssa jossain omassa foorumissa? Hienoa, että siellä on plussattu! Onnitteluterkut! Paljonko porukkaa siellä vielä kirjoittelee ja miten aktiivisesti?

Keijukaiselle tahkoojiin terveisiä, että on kivaa kun "olet takaisin", sun juttuja tuli jo tosi ikävä parissa päivässä. Mä kävin joka päivä kyyläämässä teidän ketjussa että joko olet kirjoittanut mitään :) Tsemppiä tänään, mä käyn sitten taas lukasemassa kontrollikuulumiset. Kuka siellä "teillä" ehdottikaan ketjujen yhdistämistä jos alkaa turina käymään vähiin ja ketjut hiljenemään kun porukka plussaa? Mun puolesta voitais tahkoojien kanssa yhdistyä jossain vaiheessa :) Ollaan aika samoissa vaiheissa ja pitkään tahkottu kaikki. Mitäs muut on mieltä?

Annalle tsemppiä piinailuun!

Pitikö sun Emmi kirjoittaa, että Manna on varsinainen sanaseppo? Vai sanasieppo? :)

Ellistä oli kiva kuulla, koitahan jaksaa lugeja. Oliko tää eka inssi? Mä kun en muista. Mitä mies, onko hänellä toiveet korkealla? Jännät paikat!

Ja Nasuppia nyt saa jännätä ihan HULLUNA! Musta toi kuullostaa jo niin lupaavalta. Mutta sori jos alkaa ahdistaa kun täällä vauhkotaan sun puolesta... Koitetaan pysyä rauhallisina. Teillä oli jo jotain adoptiojuttujakin selvitetty alustavasti. Mä oon kans sellainen luonteeltani, että voisin melkein jo vähän ottaa selvää kans vaikkei ole ihan ajankohtaista vielä. Olenkin kyllä kysellyt tutulta pariskunnalta vähän ns. normaalin uteliaan ihmisen kysymyksiä heidän "ulkomaan adoptiosta", mutten ole sen enempää asiaa miettinyt tai mitään tehnyt. Ei ole kuitenkaan täysin poissuljettu vaihtoehto. Ehkä sitten vuosien päästä jos ei omaa vauvaa saada. Sitä ollaan kans mietitty miehen kanssa, että jos ensin saisi sen oman lapsen mutta toista ei kuuluisi, niin ehdottomasti adoptoitaisiin.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä on kans kaverin kolmekymppiset, kivaa bileilyä siis tiedossa huomenna! Tänään on btw kp2, että pömppiksestä pääseekin eroon sopivasti. Mitä nyt sitä ekstraa on kertynyt siihen vyötärölle näin muutenkin... ;)

Perjantaita!
Täällä vaikuttaa olevan hyvät fiilikset, vaikka menkat tekee tuloaan monelle.
Vippe, olen pahoillani menoista. Juhliminen on kyllä ehkä parasta lääkettä hyvien kavereiden kanssa, kun menkat alkaa. Jos sitä vaipuu omaan koloon tai sinne vaatehuoneeseen viinipullon kanssa (hehhheh!), niin elämä muuttuu synkemmäksi vain. Oikein hauskaa iltaa teille!!
Harmi, että annallakin on jo tuntemuksia. Kyllä mullakin on mielestäni jo jotain, vaikka ei varmaan pitäisi edes vielä olla, kun viimeinen primo meni vasta eilen ja elimistö odottaa seuraavaa. Jotenkin kummasti olen vain psyykannut itseni nyt taas siihen tilaan, että ne menkat tulee. Toivotaan, ettei sulla nyt kuitenkaan alkaisi!
Molly, mulle sopii kyllä ketjujen yhdistäminen. Mä en kirjoittele enkä oikeastaan edes lue muita ketjuja kauheasti, koska olen jotenkin jäänyt kiinni vain tänne=) Mutta aina uusi seura olisi hyväksi ja jos nämä ketjut näin hiljenee, niin miksei? Niin, toivotaan, että sun menkat menee nyt joutuisasti ja taas tulee pian se uusi aika, että on mahis raskautua! Hyvä viikonloppua sinnekin!

Nasuppia huhuilen kovasti! Mulla on tosi jännittävä olo sun puolesta! Niinkuin Molly sanoi, niin tämä hehkutus voi olla ärsyttävääkin, mutta kun niin kovasti toivomme!

No..Täytyypä taasen rientää koulukirjojen kimppuun. EVVK kylläkin..

Kaikille kivaa ja rentouttavaa viikonloppua!

Yhteistyössä