Yli 5 promillen humala, miten siitä on selvitty?

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin lapsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulta ei hirveästi sympatiaa heru ihmisille, jotka tavoillaan ja käyttäytymisellään vievät koko perkeleen perheen pohjalle! Saavat todellakin juoda itsensä hengiltä.
Muista nyt kuitenkin, että he ovat sairaita. Ei kukaan vapaaehtoisesti juo perhettä pohjalle vaan kyllä siinä on taustalla ne suuremmat voimat. Ja alkoholismi on siitä hyvin epäreilu sairaus, että oikeastaan jokainen meistä joskus juo alkoholia ja alkoholistilla se on alamäkeen lähtö heti ensikännistä, oli se sitten 15-vuotiaana tai vasta 50-vuotiaana.

Tupakointia on paljon helpompi välttää, huumeista nyt puhumattakaan.

Ymmärtää voi, hyväksyä ei tarvitse.
Olen alkoholistin lapsi itsekin ja kun riittävän kauan on yritetty auttaa, kuunneltu manipulaatiot, kieroilut, valehtelut ja säälin kerjäämiset, viety lapsuus, koettu väkivaltaa, niin minä olen tullut ymmärtämiskykyni rajalle. En ymmärrä enää. Koitan nyt itse elää vihdoin omaa elämääni.
 
pl
onko kellään tietoa miten 5-6v juonut mies selviäis humalasta?
ryyppää yötä päivää ja jotkut alan ihmiset sanoneet et kun viina ei enää
auta, rapulaan ottavat mömmöjä.henkilö näyttää välil selvältä mut
ei taida lukemat riittää mittarit jos puhaltais.... onko tuttua??
 
"eräs"
onko kellään tietoa miten 5-6v juonut mies selviäis humalasta?
ryyppää yötä päivää ja jotkut alan ihmiset sanoneet et kun viina ei enää
auta, rapulaan ottavat mömmöjä.henkilö näyttää välil selvältä mut
ei taida lukemat riittää mittarit jos puhaltais.... onko tuttua??
kyllä siitä selviää mutta hoidossa, valvonnassa, lääkkeillä. Viikko voi olla yhtä helvettiä mutta kyllä se sit siitä.
 
"vieras"
Meillä töissä promille-ennätys on pikkasen vajaa 7 promillea. Verestä. Tehtiin kyllä uudestaan ja haettiin uusi näytekin, ei se siitä mihinkään muuttunut. Kyseessä oli ns. "kauan harjoitellut" tapaus, joka uskomatonta kyllä selvisi tuosta hengissä.
 
Turkilmas
Mun isä oli montakin kertaa huisin korkeissa promillelukemissa. Yhdellä putkareissulla hän oli lähestulkoon tajuton, siis sammuneena ja silloin vetäisi oksennusta henkitorveensa. Teholla oli tajuttomana muutaman päivän, mutta tokeni siitäkin. Lopulta kyllä kuolo korjasi ja alkoholimyrkytys oli kait se suurin syy kuolemaan. Mutta tosiaan monen monta kertaa selvittiin säikähdyksellä. Viinahalvauksia oli usein, mutta siinäpä ukko aina jonkin aikaa änkytti ja kulki miten kulloinkin liikkeelle pääsi. Enimmäkseen kuitenkin korkeat promillelukemat tarkoitti vaan sitä että isä oli aika helvetin kännissä, usein sammuneena ja kuset housuissa.
 
pl
itse olin kuskina paljon ja tein puhallustestejä. oli pettymys että kallis kone näytti väärin.
selvänä kone näytti jopa 0.2% ja kännis muka 4% olisihan jo kuollut.vein koneen liikkeeseen
ja sain rahat takaisin koska niissä niin paljon vikaa eikä nyk liike enää ota alkoholimittareita.poliisinkaan mittari ei näytä oikeaa lukemaa.....vaan verikoe
 
Turkilmas
niin jäi sanomatta etten tiedä promilleja mut.... (luulen et paljo)
kertokaa työ kokeenemmat jos juo yötä päivää
vuosi tolkulla!!
Mä en ole ihan varma, että ymmärsinkö kysymystäsi, mutta siis tottakai vuosikausia juoneella nousee promillet hyvinkin korkealle. Ja tuttua on tuo sekakäyttäminen. Meillä isä ainakin söi rauhoittavia ja veti viinaa.

Kuolohan tuollaisen alkoholistin jossain vaiheessa korjaa, sehän on selvää. Sitä ei vaan voi mitenkään ennustaa että miten kauan elimistö kestää jatkuvaa myrkytystilaa. Joissakin tapauksissa vuosia, joissakin tapauksissa pidempäänkin. Periaatteessa kuitenkin jokainen kerta voi olla kohtalokas. Jos ei sisuskalut poksahda, niin sitten on suuri riski alkoholimyrkytykseen. Mun eno kuoli tuohon "poksahdukseen", eli maksa ei vaan enää kestänyt. Toinen eno kuoli nukkuessaan, sairautensa ja alkoholin yhteisvaikutuksesta. Isä ja isäpuoli kuoli molemmat nukkuessaan alkoholimyrkytykseen.
 
Turkilmas
[QUOTE="vieras";22104041]Kyllä ne sieltä nousee. Alkoholistit. Aika monta käsittämätöntä selviämistä nähneenä.[/QUOTE]

Joku vois luulla että mä valehtelen, mutta vannon puhuvani totta. Silloin kun mun isä(puoli) joutui teholle oksennusta henkitorvessaan, niin hänelle ei annettu kovinkaan hyviä mahdollisuuksia selvitä. Äiti soitti mulle ja me lähdettiin miehen kanssa ajamaan toisesta kaupungista katsomaan isää. Sen verran vakava tilanne oli.

Ekana päivänä isä makasi tajuttomana teholla sen miljoonan letkun keskellä. Seuraavana päivänä mentiin taas osastolle ja isä ei ollut enää siellä. Me mentiin aivan paniikkiin, sillä pelästyttiin että nyt isä on kuollut. Lähdettiin paniikissa hakemaan henkilökuntaa, jotta saataisiin asiaan selvyys. Ja siellä, sairaalan käytävällä, törmättiin isään, joka käveli meitä vastaan :D.

Hän oli tullut tajuihinsa ja koska häntä ei oltu pidetty siteissä, pääsi hän repimään kaikki hemmetin letkut irti itsestään. Sen jälkeen hänet siirrettiinkin tavalliselle osastolle ja hetken päästä hän pääsi kotiin :D.

Toisella kertaa hän käveli useita kilometrejä vinan perässä murtuneen jalan kanssa. Siis jalka hoitamattomana. Lopulta jalka meni niin pahaan kuntoon, että se oli leikattava ja sinne asennettiin monta ruuvia ja metallilevyä.

Kerran isä oli sammuneena rappukäytävässä ja joku nuorisojoukko pieksi hänet henkihieveriin. Hällä oli naama niin turvoksissa, ettei kasvoja tunnistanut. Päähän ommeltiin lukuisia tikkejä ja koko äijä oli siteissä ja verkoissa. Vaan selvisipä hän siitäkin :D.
 
Turkilmas
saako kysyä otatko itse mitään alkoholijuomaa nykyään?
Kyllä mä joskus otan, mutta aika harvoin. Siis voin kyllä juoda vaikka lasin viiniä joskus tai siiderin saunan jälkeen kun lapset on nukkumassa. Humalaan asti juon kuitenkin harvemmin. Tänä kesänä olin hiprakassa peräti kahdesti ja se on TOSI paljon mun mittakaavassa. Normaalisti ehkä pari kertaa vuodessa otan vähänkään enemmän.
 

Yhteistyössä