YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Voi hitsiläinen, mulla alko karsee kuume...:p
Mun tekis jo kovasti mieli testailla, vaikka aivan järjetöntähän se ois, ei varmasti oo vielä kiinnittymistä ees suunnitellu...
Mutta tänään on tullu ihme oireita: huimausta, ummetusta ja valtava energiapiikki. Oon saanu tänään tehtyä vaikka mitä tekemättömiä hommia. =)

Mutta yritän ny malttaa sen viikon ainakin enneku testailen. :whistle:

Onkos Barbarella, Justiina ja AnniSofii testaillu.. ?:popcorn:
 
TORSTAI 3.2.2011


.......................... kp ........... dpo ....... yk
Barbarella ........... 1/25-29 .................. 16
AnniSofii ............ 4/28 ........................ 3 (+ 2 v.)
Sinderella ........... 7/32 ........................ 2
kukkanen2011 ..... 7/26 ........................ 8
Kaneli74 ........... 12/28-32 .................... 2
tääl taas ........... 11/26 ........................ 21
Barbamama35 .... 16/23-28 ........ 3 ........ 5
ksylofoni ........... 19/31 ........................ 6
Niisku74 ............ 20/29-31 ................... 4
Liljaana ............. 20/28 ............ 6 ........ 5
tellervo ............. 23/31-36 ................... 2
Sinnalena .......... 23/28 ............. 9 ....... 4 (+ 1 v.)
*Justiina* ......... 35/30-32 .................... 1


Mukana myös:
ZouZou, ilona***, emmimaria, äiti täältä jostain, eva71, olkkis74, Katimari


:heart: Plussanneet: :heart:

2011
tammikuu ...... Lumihiutale73

2010
marraskuu .... Helvi-10, Siobhan42, Pilvilinna74 ja Koralli73
lokakuu ........ calumet
syyskuu ....... Jambo ja Kurkkunaamio
elokuu .......... Chilipapu
kesäkuu ........ Annemaarit
toukokuu ...... happihyppy, Onnellinenx5 ja Rae34
huhtikuu ....... Minnihiiri68 ja Pimpula
maaliskuu ...... Lumi-Marja ja Jääräpää
helmikuu ....... viivi74
tammikuu ...... Puskajussi ja Poni06

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy .. 25.12.2010 tyttö
jääräpää ........ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ... 19.11.2010 tyttö
Poni06 ........... 24.8.2010 poika
Tiktu .............. 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ....... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa):)
 
Viimeksi muokattu:
Poistin nyt sitten sellaisten taustailijoiden nimiä, joista ei ole kuulunut mitään nimenhuudon aikana tai juuri ennen sen ehdottamista. Ilmoitelkaa, jos huomaatte jotain kömmähdyksiä tapahtuneen listan päivityksessä... :ashamed:
 
Voi minua ja mun kärsimättömyyttäni :stick:
Mä menin testaamaan Sofi One Step liuskalla nyt illalla ja sain hailakan haamun :O ?????
Siis voiko tuo testi jo jotain näyttää vai onko mussa nyt jotain vikaa tai testissä. Simpat on talletettu lauantaiaamuna, joten ei hirveesti oo ollunna aikaa kiinnittyä... Tai tänään on kyllä siis pistelly kohdun kohdille, että vois olla kiinnittymiskipuja, mut näin aikasin??? Mä en tajua..
Toi testi oli kyllä aika jännä.. En oo aikasemmin sen merkkisellä testannu, onkohan kellään samanlaista kokemusta:
Liotin tikkua pissassa, kontrolliviiva ilmestyi ja noin minuutin päästä tuli toiseen reunaan viiva (joka näytti plussalle). No tää viiva liikkui sen testin läpi tosi hitaasti ja pysähty kontrolliviivaan. Ja n. 10 päästä huomasin ton haamun/viivanpaikan. Harmi ku ei ollu kamera valmiudessa, ois saanu hyviä plussakuvia.. :p
Arvatkaa vaan oliko jo sydän kurkussa, kun se "plussaviiva" ilmesty niin selkeenä testiin..ja vielä kun se liikku... Ufoa :LOL:

No niin, nyt meen nukkuun. Oon ny päättäny et toi testi oli viallinen. En varmaankaan testaa aamulla, varmasti aika turhaa. Öitä! :wave:
 
Liljaana: En usko, että raskaus voi näkyä testissä jo dpo 4. Kiinnittyminenkin on tosiaan yleensä siinä viikon päästä oviksesta. Oletko varma, että ovis oli tuolloin? Jos ovis olikin jo aiemmin tai vasta nyt ja testissä näkyisi ovis? Tai sitten haamu oli tylsästi viivanpaikka :( Peukutuksia kuitenkin, että tärppää ja näkyy kunnon viivat testissä parin viikon päästä! bd

Sinnalena: Omat tietoni on ainakin oikein. Tälle päivälle voisi laittaa dpo 1. TCOYF laski oviksen eiliselle ja samaan tulokseen tulin itsekin oireiden perusteella (lämmöt, limat, halut, kivut ym.).
 
Liljaana, toivottavasti tärppi on käynyt. =)

En ole vielä testaillut enkä testaakaan ennen kuin aikaisintaan lauantaina, jolloin dpo14. Olen aivan satavarma että nega tulee enkä halua itseäni masentaa sen vitivalkoisen tikun tuijottamisella. Lämmöt ovat laskeneet kuin lehmän häntä, joten se siitä, tätiä odotellessa. Käytän tosin lugeja, joten tädin tulo saattaa muutaman päivän siirtyä, ilman lääkitystä menkat olisivat melko varmasti alkanet tänään.

Mä tein viime keväänä sellaisen Clearbluen plussatestin, siis sen perinteisen. Innostuin kun siihen tuli selkeä haamu ja sekin sillai hassusti liukui paikalleen. Testiajan loppuun mennessä se haamu oli kuitenkin kadonnut. No, minä reippaana tyttönä menin ja avasin sen testin ja siellä sisäpuolella siinä testiliuskassa oli selkeä sininen viiva. Menkat kuitenkin alkoivat tuosta päivän tai parin päästä, että tuskin oli oikea plussa tai edes kiinnittymisyritys. Mutta hassua se oli, että se viiva näkyi selkeästi siinä avatussa testissä mutta ennen avaamista ei enää testiajan loputtua. Olen avannut kaikki muutkin tuon jälkeen tekemäni CB plussatestit, mutta ikinä sen jälkeen ei ole viivoja näkynyt. : /

Barbamama, onnea oviksesta. :)
 
Ei oo mullakaan kokemusta tuosta testistä...

Barbamamalle ovisonnitteluja. Nyt odottelemaan ja jännäämään.

Laittakaas kierron loppupuolella olevat ovet lukkoon. Täti pakkailee kamppeitaan täällä ja on häipymässä... Nyt kyttäileen ovisoireita. Ihan ku sillon tällön vähäsen alkais oikealta puolelta nipistellä. Viimeksi tunsin nipistelyt vasemmalla.
 
Heippa vaan, en ole oikein ehtinyt mihinkään tässä parin viikon aikana. Olen käväissyt vain lueskelemassa hieman teidän juttujanne.:ashamed:
No, mulle tuli eilen täti kylään, joten tänään on kp2. Olen jatkossakin aika kiireinen, mutta koitan jossain välissä käydä täällä kurkkailemassa mitä täällä on tapahtunut.

Plussatuulia kaikille :heart:
 
Ikävä kuulla, AnniSofii! Pahoittelut :hug:.

Ovisonnittelut Barbamama! :flower:Kiva, että tässä kierrossa ei ole nyt sinulla epäselvyyksiä oviksen suhteen. Kovasti plussatuulia sinne!

Hyvä, jos Sinderellallakin näyttää siltä, että ovis olisi luvassa tässä kierrossa.
Oletko testaillut lisää, Liljaana?

Barbarellalle ja toki myös muille plussatuulia!


On: eilen olin taas uimahallissa. Siellä on useampi naisten sauna ja valitsin niistä ainoan tyhjänä olevan. Eipä aikaakaan, kun sinne tuli nainen kahden todella pienen tytön kanssa, jotka kutsuivat naista äidikseen. Arvioin pikavilkaisulla, että naisen täytyi olla ollut jo yli 40 sen vanhemmankin tytön syntymän aikoihin. Siinä tätä tuumaillessani saunaan tuli raskaana oleva nainen, joka näytti myös jo lähes nelikymppiseltä. Jotenkin tällaisiin asioihin nyt vaan kiinnittää huomiota väkisinkin, vaikka mulle tuo uinti ja pitkän kaavan saunominen on tällaisistakin ajatuksista irtaantumisen keino. Tuli itselle vielä sellainen toiveikas olo näistä havainnoista. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan, mutta jos se täti on tullakseen tässä kierrossa, niin enköhän jo huomenna itkeä tirauta jostain turhasta...
 
Onnea Lumihiutale=)

Huomasin muuten vasta eilen artikkeleita, joissa sanotaan, että foolihappoa pitäisi syödä jo 2 kk ennen raskautta. Tuli pienoinen paniikki ja ostin heti Ladyvita Mamaa. Viikonlopun paikkeilla pitäisi olla ovisaika, joten jos nyt tärppäisi, niin eipä tulisi lähellekään kahta kuukautta. Miten te muut, oletteko syöneet jo paljon ennakkoon foolihappoa? Harmittaa, etten tuotakaan asiaa ajoissa tajunnut, mutta täytyy yrittää olla stressaamatta liikaa...
 
Kaneli: Juu pian tulee vuosi täyteen foolihapon (Foliren) popsintaa ;) Pitäisi taas ostaa uusi purkki, kun on enää muutama tabletti jäljellä. Suosittelen kyllä kaikille. Voin kokemuksen kautta sanoa, että on aika pieni hinta niistä hyvistä uutisista ultrassa...
 
Kaneli, foolihappoa saa kyllä ihan kivasti myös ravinnosta, joten älä stressaa asiasta. Itse en erillisiä foolihappovalmisteita ole käyttänyt, koska käyttämäni monivitamiinitabut sisältävät reilusti foolihappoa ja tosiaan ravinnon mukana tulee lisää. Noita monivitamiineja olen syönyt jo kauan ennen vauvahaaveita =)

Tänään dpo 11 ja kp 25/29-30 eikä mitään oireita. Tissit vähän arat mutta niinhan ne on aina tähän aikaan kuusta :(
 
Foolihappoa mullakin on kaapissa mutta en ole alun jälkeen muistanut enää niin ahkerasti ottaa - nyt pitäisikin taas ryhdistäytyä sen suhteen :whistle:

Tänään näyttäisi olevan kp 18, joten tässä nyt sitten pari viikkoa jännäämistä edessä, onko rento ote auttanut vai ei. Tosin ollaan pupuiltu vähemmän kuin edellisissä kierroissa olosuhteiden pakosta (ei asuta saman katon alla vielä), niin aika hurjalta tuntuu, jos tällaisesta kierrosta se sitten tärppäisi.

Sinnalena, korjaisitko mulle yk:ksi 6. Ja kiitos päivityksistä!
 
Foolihaposta omalta kohdaltani... olen katsellut, mistä sitä saa ja uskon, että saan sitä enemmän kuin tarpeeksi päivittäisestä ravinnostani. En kuitenkaan syö lihaa ja siksi syön sellaista B-vitamiinien monivalmistetta. Siinä on joukossa tarvittava annos myös B6-vitamiinia eli foolihappoa (M-vitamiinina tunnettu myös). Otathan sitten huomioon, että B12-vitamiini ja tietyt muut ravintoaineet ovat tärkeitä, jotta elimistö kykenee hyödyntämään tuon foolihapon... tuossa mainitsemassasi valmisteessa tuo varmaan on huomioitu (olihan se - oli pakko tarkistaa).

Anteeksi ksylofoni tuo väärä yk. Toivottavasti nyt tärppää, eikä tarvi sitä enää kasvatella! =)
 
Viimeksi muokattu:
Foolihappoa syön minäkin tabletin muodossa. Lisäksi menee kalaöljyä, d-vitamiinia ja Multitabs Raskaus-tabletteja.

Vaan eipä taida olla mistään vitamiineistä hyötyä mulle, dpo 11 ja lugekuurista huolimatta alkoi tuhruttelu. :mad::mad::mad::headwall:

Kyllä suuresti ihmettelen miten me ikinä ollaan tuo esikoinen aikaiseksi saatu ja vielä luomusti.. On tämä niin vaikeaa. No, ei sitten kai kun kolmatta inssiä päin. Ja se saa sitten luvan olla viimeinen, jos (kun) sekään ei tärppää niin haluan siirtyä vähän järeämpiin otteisiin eli koeputkihedelmöitykseen.

Plussatuulia kaikille!!
 
AnniSofii pahoittelut tädistä

Barbarella :hug:

Kaikille ovista testaaville plussatuulia

ON Foolihappoa en itse ole tabletteina kokeillut. Se pitäisikin kokeilla. Minulla ei ole kuin d-vitamiinit tällä hetkellä lisäravinteina.
Tänään aloittelin testailemaan ovista. Aamusta tuli vielä selkeä nega, joten odotellaan.
 
Juu monipuolinen ravinto on kaiken a ja o. Itse syön varsinkin nyt vähähiilarisella ruokavaliolla paljon lihaa, kalaa, maitotuotteita, pähkinöitä ja kasviksia eli pitäisi noita tulla hyvin ruokavaliostakin, mutta silti haluan varmistaa. Foolihappo ei auta raskautumisessa, mutta ehkäisee sikiövaurioita. Koska olen kerran käynyt keskeytyksen läpi, en todellakaan edes harkitse pelkästään ravintoon luottamista. Valitettavasti foolihapon puutteesta johtuvia vaurioita on Suomessa vuosittain aika paljon... Vaikka määrä voi tuntua pieneltä suhteutettuna kaikkiin raskauksiin, se osuu aina joidenkin kohdalle - miksei siis minulle??? Tämän tajusin itse vasta oman kokemuksen jälkeen. Ei meistä kukaan ole näiden juttujen yläpuolella. Jokainen tekee tietysti niinkuin parhaaksi näkee =) Tuossa yksi linkki asiasta:

Foolihappoa raskaana oleville - Ravitsemusterapeutin ravinto- ja terveysuutiset - Uutiset
 
Barbarella :hug:

Barbamama, keskeytykset ja vauriot on ikäviä ja sellaisia ei toivoisi kenellekään. Olen samaan mieltä, että pelkkään ravintoon en luota. Itseasiassa monet monivitamiinivalmisteet sisältää saman verran foolihappoa kuin foliren.

Taisipa pienet turhuttelut alkaa miullakin ja päässä tuttu jomotus... :|
 
Juuh, sitähän se tuhruttelu tiesi.. :headwall:
Tänään siis kp1 ja yk16. Sanalla sanoen masentaa. Pitihän mun tehdä vielä testikin varmuuden vuoksi, että jos vaikka olisikin vain alkuraskauden tuhruttelua. Niin oli valkoinen testitikku, että ihan silmiä särki. : /

Kiitos kaikille virtuaalihaleista, te ootte ihania! :)

tääl taas, onnea oviksen metsästykseen. :)
 
Ikävä kuulla Barbarella :hug: Vaikea tässä on mitään lohduttavaa sanoa, mutta josko se kolmas kerta tai sitten viimeistään se järeämpi keino toisi toivotun tuloksen, kun teillä on luomustikin onnistunut...:flower:

emmimarialle jaksamista :hug: kanssa, jos nytse :stick:täti tulee sinne.
 

Yhteistyössä