YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Zouzou Ihana uutinen, paljon onnea ja supertarrikset kultahippuselle :heart:


Noista hiilareista...Oon itse ollut noin kolme vuotta sitten tiukalla hiilarittomalla alle 20g/vrk, siinä sivuvaikutuksena tuli aivan mielettömät lihaskivut jalkoihin ( vaikka vitamiinit+ magnesium käytössä) ja sen vuoksi sitten hiilareita piti nostaa, mutta silloin siis pudotin 10kg ja sain sen pidettyä pois reilun vuoden verran. No, ne on nyt tulleet takaisin korkojen kera :kieh: eli pudotettavaa olis noin 20kg. Tällä kertaa en siis vedä tuota tiukkaa linjaa, enkä edes tutuista tuotteista hiilareita laske, käytössä on nyt kana, kalat ja wilhelmin chili-sulatejuustomakkara :p kasviksista kurkku, tomaatti ja paprika, juustoista oltermanni, mozzarella ja feta. Kiellettyjen listalla siis hedelmät, pasta, riisi, leivät, perunat ja maito, jonka suurkuluttaja olen.
Nyt tällä hetkellä ei tee mieli oikeestaan hiilareita, jossain vaiheessa varmasti rupeen himoitsemaan taas maitoa, jotain leipää tai herkkuani pasta carbonaraa. Mutta se hyvä puoli tällä ruokavaliolla on, että se sallii paremmin päivän repsahdukset kuin muut kokeilemani dieetit, ainakin mun kohdalla. Koska jossain vaiheessa mun on karkkia saatava..etenkin jos se täti-pahanen saapuu :x

Liljaanalle tsemiä piinailuun, hitaasti hyvä tulee, eikös sitä niin sanota...
...en malta odottaa milloin itsekin pääsen testien kanssa taas hääräämään


Justis :wave:
 
Onnea ZouZoulle ihan hirmusen paljon, ihana uutinen :heart:

Hiilarikeskusteluun osallistun minäkin... vaikka mulla ei varsinaisesti ole ylipainoa, ei haittaisi kilon tai parin tiputus, koska ylimääräisillä kiloilla on mulla taipumus kerääntyä vyötärölle. Joskus olen ihan tarkoituksella välttänyt hiilihydraatteja, mutta mulla tiukka linja ei toimi koska mulla loppuu energiat ihan kokonaan ja muutun sohvaperunaksi. Varmaan jos lopettaisin aktiivisen liikunnan, niin pärjäisin ilman hiilihydraatteja, mutta näin 4-5 kertaa viikossa liikkuvana (jumppa, kuntosali, lenkkeily, hiihto) tarvitsen energiaa. Välttämisen sijasta kiinnitän huomiota laatuun: pastat, leivät ym. on täysjyvätuotteita eli vältän valkoista sokeria ja jauhoja. Hedelmiä syön välipalana esim. töissä. Ja lautaselle en kasaa pastaa tai perunaa holtittomasti, vaan pieni määrä riittää. Maitotuotteista en voisi ikinä luopua, mutta maitoakaan ei tarvitse litratolkulla juoda päivässä.
 
Emmimariano, en nyt sentään litratolkulla maitoa juo, vaikka suurkuluttajana itseäni pidänkin :whistle: itselläni kyllä hiilariton lisää energiaa todella paljon, mutta koska ylipainoa on paljon, reagoi kroppa varmaan erilailla kuin jos pudotettavaa olis vähän. Tuo hiilariton jakaa mielipiteitä, itse en liiku, koirien kanssa lenkkeilyn ja hyötyliikunnan lisäksi, lainkaan, mutta kaverini joka liikkuu myös monta kertaa vkossa, ei voisi koskaan myöskään olla tällä ruokavaliolla. Hedelmät otan käyttöön, sitten kun siltä tuntuu ja kun painoa on tarpeeksi lähtenyt, mutta niitä kyllä lasken ja säännöstelen, niiden sokerin takia. Mulla kun on pco niin tuo sokeri on ongelma kropalleni missä muodossa hyvänsä :kieh:
 
Zou Zou Paljon onnea plussasta ja tarrasukkia

Emmimaria pahoittelut tädistä

Liljaana Onnea haamusta. Pidetään peukkuja, että viiva vahvistuu

Justiina Onnittelut painonpudotuksesta. Minäkin olen viikon tarkkaillut noita hiilareita. Perunaa, pastaa, riisiä ja leipää olen välttänyt. Yhdessä ateriassa päivässä olen sallinut ne. Minullakin tulee ongelmaksi tuo, kun liikun paljon jaloista loppuu voimat helpommin, joten en voi ihan niin tiukkaa kuuria vetää. Minullakaan ei oikeasti laihdutettavaa ole kuin se viitisen kiloa, mutta kun se tuohon vyötärölle on kertynyt niin haittaahan se.
 
Samoin kuin Justiinalla mulla tulee huimasti lisää energiaa vhh dietillä. Nyt on niiiiin erillainen olo kuin reilu viikko sitten jouluähkyn jälkeen... Koin kyllä näin myös silloin, kun olin ihannepainossani (pääsin siis vuosia sitten ihannepainoon atkinsin avulla ja pidin sen useamman vuoden ajan). Sohvaperunaksi muutun, kun sokeria on liikaa ruokavaliossa. En tosin ole himoliikkuja eli siinä voi olla jutun juoni. Toisin oli esim. painonvartijoiden dietillä, jolloin ihannepainoa lähestyessä tuntui, että kuolen nälkään ja heikotti koko ajan.
 
Onnea ZouZoulle ja haamuonnittelut Liljaanalle! Itse en vielä testaillut, tänään kun on ollut taas sellainen "menkat varmasti tulossa"-olo. Lämpöä olen mitannut joka ilta ja se on pysynyt kivasti koholla. Olen merkkaillut näitä oireita kalenteriin ja näin viiden kierron perusteella pystyy aika hyvin sanomaan, että mulla lämpö romahtaa muutama päivä ennen menkkoja, jos sieltä sellaiset on tulossa. Joten jännätään edelleen... Menkkojen pitäisi alkaa to/pe.
 
Justiina ja Barbamama, varmasti hiilariton ruokavalio lisää energiaa normaalielämään, jos ei harrasta aktiivista liikuntaa. Ja on todellakin hyvä tapa pudottaa painoa silloin kun pudotettavaa on. Tsemppiä molemmille!

Kohtuus kaikessa on paras eli en samoin kuin tääl taas, nautin perunaa, pastaa tai riisiä vain yhdellä aterialla päivässä ja leipäkin vaikka on täysjyvää, ei sitä paria palasta enempää tule syötyä. Näillä eväillä jaksan sitten tänäkin iltana intervallijumppaan. Ja kun töissä otan välipalana hedelmän, ei tule kiusausta käydä kahviosta mitään pullaa tms.

Muistelen lukeneeni, että vauvahaaveilijan ei kannattaisi välttää maitorasvaa... yritän silloin tällöin ostaa muuta kuin rasvatonta maitoa tai jogurttia, mutta minkäs teet kun nuo rasvattomat maistuu parhaiten :) Lisäksi maitotuotteista saa sitä ah niin tärkeää d-vitamiinia.
 
Vähähiilihydraattisesta dietistä: meillä ravinto koostuu lähinnä proteiineista, toki hiilareitakin jonkin verran tulee nautittua. Sekä minä että isäntä ollaan tällä tyylillä saatu reilusti kiloja pois ja lisäksi isännän kolesteroliarvot putosi reilusti alle ylärajan vaikka heillä suvussa sukurasite korkeille kolesteroliarvoille onkin. Tarkennan vielä, että kolesteroliarvot ei meitin isällä ole koskaan, edes lapsena olleet näin matalat kuin nyt tämän vhh-dietin aikana. Muistaakseni matalin arvo hänen elämänsä aikana ennen diettiä oli 5.8 ja nyt jo vuoden verran ollut 3.8-4.1

Juu ja saa laittaa plussanneisiin, toivottavasti en heti sieltä putoa pois : /
Ja kiitos kaunis kaikille onnitteluista, on tämä ollut sellaista tuskien taivalta tämä 10 kuukautta :|
 
emmimaria: Kiitos! =) Juu näinhän se on, ettei kaikki sovi kaikille. En minä ole koskaan hiilihydraattien määrää laskenut tms. Ei ole oikeastaan tarvinnut sen kummemmin laskea, kun toimii ilmankin. ;) Jätin kokonaan pois leivät, herkut ja muut juomat paitsi veden. Kasviksia syön edelleen paljon ja sen lisäksi lihaa, kalaa, kanaa, munaa, pähkinöitä, maitotuotteita (rasvaisinta kermaa mitä löytyy, voita, fetajuustoa, turkkilaista jugurttia ym.) ja työpaikalla olosuhteiden pakosta toistaiseksi myös riisiä tai perunaa. Koitan nyt alkuun näin ja jos lakkaa toimimasta, koitan säveltää jotenkin noita työpaikkaruokailuja. Tulokset olisivat kyllä paljon nopeampia, jos voisin jättää nekin hiilarit syömättä... Mitään kevyt tai rasvaton tuotteita en käytä enkä kyllä suosittele niitä muillekaan... Ei varsinkaan raskautta yrittäessä tai raskaana ollessa, koska sisältävät tosi paljon epäillyttäviä lisäaineita rasvan ja sokerin tilalla...
 
Barbamama, joo kaikki kevyt ja rasvaton tuotteet sisältää epäilyttäviä lisäaineita... paitsi tuo luonnonjogurtti mitä syön. Se on vaaaaaan nii raikasta ja ihanaa itse metsästä kerättyjen marjojen kaa, että... :p Maustettuja jogurtteja en osta ollenkaan.

Mie luen tosi tarkkaan nykyisin kaikki tuoteselosteet ja kaikki lisäaineet mitä voin välttää, niin vältän. Ehdottoman tarkka olen kaikkien makeutusaineiden, aromivahventeiden sun muiden soijalesitiinien ym suhteen ja kaiken mahdollisen ostan naturellina mitä vaan voi. Mut siis jos kylässä on ruokana jotakin missä tiedän olevan jotakin mitä itse en ostaisi, niin en mie jätä syömättä. Ja eineksiä tai valmisruokia en osta muuta kuin yhtä: harvinaista herkkua valmisruoka joa ei sisällä lisäaineita ja maistuu ihan sille mille pitääkin: maakunnassa sijaitsevan valmistajan tekemä riisipuuro, jota joskus ostan töihin evääksi =)
 
Kp 27/31 ja pelottaa tosi paljon, että sieltä tulee menkat ihan just : / Tilasin tänään Halpa-testistä kahden r-testin paketin ja foolihappoa. Paketti tullee keskiviikkona niin to-aamuna ajattelin ekan testin uhrata, ellei menkat ehdi alkaa siihen mennessä. Juilii alavatsaa vaan ilkeästi...
 
Ilta hujahti töiden ja muun parissa, mutta tänne oli vielä pakko päästä kurkkimaan, että onko Liljaana jatkanut testailua...

Täällähän onkin käyty terveellistä keskustelua. Justiinan vhh-alun tehoa jo ihmettelin, mutta hieno aloitus on ollut sinullakin Barbamama. Hienoa, että tuollaista jaksatte ja että kannustatte muitakin. Tuo vhh on ollut paljon viime aikoinakin esillä ja olen ajatellut, että jos joskus tavitsee laihduttaa, niin sillä varmaan voisi lähteä. Vielä noista lisäaineista puheen ollen - minäkin olen niitä jo vuosia kartellut.

Ksylofoni: kiva päästä jännäilemään pian sun kuulumisiasi. Ainakin nuo koholla olevat lämmöt kuulostavat vielä lupaavilta! =)

ON: kaikki merkit viittaa siihen, että huomenna tulee kyllä varmaan täti tänne. Harmi, kun oli muka jotenkin erilainen olo tässä kierrossa, oviksenkin bongaus ja hyödyntäminen onnistui ja niitä haamujen haamuja jo malttamattomana oli näkevinään.
 
TIISTAI 11.1.2011


[url=http://www.glitter-graphics.com][/url]

Barbarella................6/27-28.............................yk 15 AnniSofii..................7/28.................................yk 2 (+ 2 v.) kukkanen2011..........9/28..................................yk 7 Lumihiutale73...........9/26-28.............................yk 7 *Justiina*..............12/30-32.............................yk 1
tääl taas...............14/26..................................yk 20 Sinderella..............16/28-29...........dpo 0...........yk 1 Barbamama35........20/23-28..............................yk 4 Liljaana.................26/28...............dpo 12..........yk 4 ksylofoni...............28/31...............dpo 11..........yk 5 Sinnalena..............29/28...............dpo 13..........yk 3 (+ 1 v.)


Mukana myös:
ilona***, Katimari, emmimaria, eva71, olkkis74, mystère, Onlydream, kikkara, KaijaJoo, kevät71, äiti täältä jostain, Mahdotontako, Rosmariini -74, Taikakuu, Tsuba, Janette74, Mansku72, elli72, sisupastilli, taavi166




:heart: Plussanneet: :heart:

2011
tammikuu...... ZouZou

2010
marraskuu.... Helvi-10, Siobhan42, Pilvilinna74 ja Koralli73
lokakuu........ calumet
syyskuu....... Jambo ja Kurkkunaamio
elokuu.......... Chilipapu
kesäkuu........ Annemaarit
toukokuu...... happihyppy, Onnellinenx5 ja Rae34
huhtikuu....... Minnihiiri68 ja Pimpula
maaliskuu...... Lumi-Marja ja Jääräpää
helmikuu....... viivi74
tammikuu...... Puskajussi ja Poni06

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy... 25.12.2010 tyttö
jääräpää ....... 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja... 19.11.2010 tyttö
Poni06........... 24.8.2010 poika
Tiktu............ 11.05.2010 tyttö
äiti vm70...... 22.03.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa):)
 
Viimeksi muokattu:
Nukuin pommiin joten äkkiä vain omasta navasta: tein vielä eilen iltapäivällä davidin testin ja haalea haamu tuli siihenkin. Aamulla testasin myös ja haalukka haamua oli. Joten jotain ainakin on tapahtunut/tapahtumassa. Lähdetään koko päiväksi maakunta-ajelulle ja kyläilylle, joten iltasella saattasin viel kokeilla testin dippausta. ;)
 
Liljaana: olisipa se nyt tärpännyt. :) Pitää tulla illalla kurkkimaan, mikäli olet testaillut taas.

on: testasin aamulla saadakseni työrauhan päiväksi. Jotain haaleaa tikussa oli, mutta luulen, että se ei ole mitään. Vatsaan vihloo.
 
Täällähän on jännät paikat :) Toivottavasti "jotkin nähtävät" vahvistuvat ihan kunnon viivoiksi!

Itse oottelen edelleen ovista. Tänään tuli sylkitestiin sellaisia kuvioita, jotka kertovat oviksen olevan käsillä ihan tuota pikaa. Mutta siihen viittaavia oireita ei kyllä juurikaan ole. Vatsaa nipistelee ihan vähän ja kananmunavalkkaria tosi tosi vähän havaittavissa. Ei ollenkaan niin paljon kuin aikaisemmissa kierroissa oviksen aikaan. Lämmöt on vielä alhaalla. Katotaan, mitä testi näyttää aamulla...
 
Kopsausta toisesta kejtusta:

"Täällä taitaa olla ovis käsillä tänään! Lämmöt nousi parissa tunnissa lähelle 37 ja sitä oikeeta kananmunavalkkaria tuli heti kunnolla. Nyt äkkiä siippa paikalle ;) "Jumpattiin" viimeksi lauantaina. Eikös ne simpat elelekin useita päiviä. Ovat siis hyvin valmiina nyt oottelemassa. Ja vielä jos toimittais tänään niin jo ois hyvin pullat uunissa. Jos se ovis nyt on tänään, niin tädin pitäis sitte saapua kahden viikon päästä. Sikäli ku luteaalivaihe on se 14 pv."
 
Tulin katsomaan, josko Liljaana haluat tuonne plussanneisiin, mutta ilmeisesti olet vielä maakuntakierroksellasi.

Sinderella: toivotaan, että nyt onnistuu. Sinulle varman voi merkitä tälle päivälle sitten tuon dpo 0:n?

Näyttää olevan muitakin oviksen odottajia pinossa.

on: illaksi odotin menkkoja ja selkä ja pää särkevätkin siihen malliin jo, että pian on taas kupille käyttöä. Blaah.
 
Sinnalena, en vielä pitkiin aikoihin uskalla tuonne plussanneisiin. Pitää ootella et tuo hämärä viiva vahvistuis. Mulla on ollu noita kemiallisiakin muutamia ennenki, niin pidetään nyt jalat maassa. ;)
Toivottavasti sulla ei kuitenkaan ois ne menkat tulossa. :wave:

Sinderellalle onnea oviksen bongailusta ja kovasti nyt peiton heiluttelua.

Aamusta varmaan taas testailen, harmittaa vaan ku ei oo noita "kunnon" testejä vaan noita davidin liuskoja vaan. Huomenna apteekkiin täydentään varastoa ;)
 
Sinnalena, merkkaa vaan. Täytyy sanoa, että oisin kyllä ihmeissäni, jos heti ekalla kierrolla tärppäis. Viimeksihän periaatteessa niin kävi ja kun meillä on varsinkin nelosta tahkottu pitkään niin en oikein usko. Mutta eihän sitä ikinä tiedä...

Liljaana kiitos. Heti ilmoittamaan tänne sitte ku oot taas testannu :)

Siippaa tässä odotellaan töistä tulevaksi :) Pesue jo nukkuu, joten hetki aikaa olla tässä.
 
Äh, tää tais olla kemiallinen raskaus, kun ei viivat ala kunnolla näkymään :|
Mahassa tuntemuksetkin on lievästi siihen suuntaan et menkat ois tuloillaan. Mutta katellaan ny, torstaina pitäis alkaa menkat.
 
Liljaana: josko ne viivat siitä vahvistuisivat vielä, kun onhan sulla vielä aikaa plussata. Oliko ne viivat yhtään vahvemmat? Toivotaan kovasti, että pääset ZouZoun seuraksi tuonne plussanneisiin. :flower:

Oletko ksylofoni malttanut mielesi ja ollut testailmatta?

ON: en testaillut aamulla, kun on jo niin selvät tätioireet. Yleensä kiertoni on tasan se 28 vrk. Tämän pinoilun aloitettuani, mulla olikin sitten eka lyhyempi kierto ja sitten normikierto. Tämä kolmas on nyt sitten varmaan vähän pidempi. Olen siis varmaan stressaanut varmaan niin paljon, että ovis tuli tällä kertaa aavistuksen myöhemmin. Ja sitten vielä, kun olen yrittänyt sijoittaa sen tulevan gynekäynnin oviksen tienoille, niin sekin varmaan sotkee kuvioita...
 

Yhteistyössä