YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

voihan kurjuus happihyppy :hug: ,no uutta kiertoa kohti ei se muu auta!
Saitkos itsesi kipeäksi tunnilla?
Mulla on ratsastus jääny nyt tänä talvena tosi vähälle,kerran olen tainnut ratsailla olla tämän vuoden puolella,no odottelen kevättä ja parempia kelejä kun meillä täällä ei ole maneesia.
"vanhemmiten" ei kertakaikkiaan kehtaa lähteä huonolla kelillä ja pakkanenkin pitää halut aisoissa kyllä sitä nuorena likkana notkui tallilla ilmalla kuin ilmalla =)
 
happihyppy, :hug:

Omat seikkailuni testiviidakossa jatkuvat. Eilen ja tänään ovistesteihin SUPERvahvat plussat, testiviiva on pärähtänyt tummaakin tummemman punaiseksi saman tien kun pissa on siihen osunut, kontrolliviiva jäänyt paljon haaleammaksi. Tänään testiviiva oli vieläkin tummempi kuin eilen, jos mahdollista. Tosi outo kierto kun lämmöt ovat nyt olleet jo koholla kp 12 alkaen. Tuolloin sain myös toisen merkkiseen ovistestiin melkein plussan, testiviiva oli vain hiukan haaleampi kuin kontrolliviiva. Taitaa olla joku megaovis tulossa tai sitten hormoonit on jotenkin ihan sekaisin. :/
 
barbarella sulla taitaa olla vähän myöhäisempi ovis mutta hyvä kun olet saanut varmat tummat viivat testeihin ja nyt eikun siimahäntiä vapauteen laskemaan vai joko poikaset on matkalla? ;)
Itse huomasin tänään mojovat limat vessa reissulla eli oili on myös täällä :wave: hyvä että kroppa toimii jälleen normaalisti.
 
Piti hätyyttää mies aikaisemmin töistä kotiin ja esikko meni sopivasti päiväunille.. ja juu, siimahännät on lähetetty nyt matkaan, toivottavasti siellä tosiaan on mehevä munasolu odottelemassa ja ystävystyvät oikein toden teolla! :LOL:
 
d =) b Barbarella.

Oli eilen tosi rankka ratsastustunti. Oltiin kentällä, kun maneesin katto oli sortunu lumen painosta ja kenttä oli pahempi kuin pottupelto. Hepot kompuroi koko tunnin eikä se mun ensinnäkään olis ees halunnut siellä olla. Sain vielä sen kaikkein jääräpäisimmän tamman, joten pohkeita joutui antaan enemmän kuin omissa riitti voimia. Olin tunnin jälkeen ihan rättipoikki. No, sainpa liikuntaa :D

Menkat veti mielen matalaksi, mutta jospa se tästä, kun hiihtolomaviikko alkaa...
 
Tervehdys. Itsellä ollut hiljaiseloa ja tarkoituksella pitänyt palstataukoa. Otin tähän kiertoon terot mukaan ja kuuri loppuu tiistaina. Mulla ollut kovat pms oireet ja epäsäännöllinen kierto. Toivonkin terojen ainakin niihin auttavan. Tiistaina loppuu kuuri, joten sitten vain odottelemaan. Mitään ihmeellisempiä oireita ei ole ollut. Hieman toinen rinta ollut kipeä. Toivttavasti ei merkkaa tädin alkamista, koska se usein eka oire normaalisti. Positiivista kuitenkin, että nyt kipu hieman eri kohdassa (toiveajattelua). Olisihan se mahtavaa saada jouluvauva.

Onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut tädin saaneille.
 


Lauantai 6.3.2010
happihyppy...............................4/28....yk 6 (26).....dpo Minnihiiri68................................6/25-28...yk 4 .....dpo
Jääräpää..........................................9/27-31
15kevät71........................................12/25.....yk 16
Chilipapu...................................13/27-28... yk 3
Pimpula.......................................13/30...............yk 4
Mahdotontako.............................13/30..............yk 7
onlydream.....................................15/26-29
Rae34.........................................16/26-28.......yk 7........dpo 6
eva71..........................................17/26-28...yk 14.....dpo Barbarella..................................19/27-28...yk 3.......... dpo 2
Annemaarit..................................19/24-26
Onnellinenx5................................19/?.........dpo 7
Helvi-10 ......................................20/24-26.....yk16
tääl taas......................................21/20-26....yk 5
Koralli73.....................................25/23-29....yk 1...dpo 14
Rosmariini -74..............................42/28-31.....yk 19
taavi166.......................................54/28-42....yk 10


Mukana myös:
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Lumi-Marja.............................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........

:heart: 2010 :heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................Tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................Tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)




 
tääl taas toivotaan että terot sulla auttavat,mulla ne ekassa kierrosssa toimivat hyvin että kierto tasaantui sinne 29 pv mutta sen jälkeen on mennyt 2 kiertoa päin seiniä,aikaista ovista lyhentynyttä kiertoa mutta PMS oireisiin auttoi niin eten niistä ole nyt kärsinyt.
Nyt näyttäisi taas tasaantuvan ja en meinaa niitä enää syödä.

happis kun hepat tottuu menemään talvella pääsääntöisesti maneesissa niin tuntuu kun niiden kans ulos tulee että ovat aivan puujalkoja,ite totuin vuoisia sitten pari talvea rats.vain maneesissa niin oli siinä itsellekin opettelemista ulkona ratsastamiseen,mutta kun nyt ei maneesia niin ok ulkona on mennä vaikka kyllä sitä mneesia kaipaa tuulella ja tuiskulla :)
oletko kuinka kauan harrastanut?

poikaset jo suhikussa ryplää,täytyy rientää saunottamaan heitä,

viikonloppuja :wave:
 

Täällä on meneillään jo 7. päivä tiputtelua, lämmöt romahti alas jo eilen. Ei vaan varsinainen vuoto ala. Eilen jo kramppas lupaavasti, mut siihen se jäi. Selkää särkee. Kaikki herkät testit negaa. Raskaana ei siis taatusti olla, mutta ketuttaa tämmönen tiputtelu. Menkat siis tulossa vielä tähän päälle, no ne ei nykyään enää kestä ku 2 pv kunnon vuoto ja sit pari kolme päivää taas tiputtelua...mut melkein puoli kiertoa siis saa olla joku side pöksyissä... |O :headwall:
 
Koralli kurjaa tollanen tiputtelu, kun ei oikeen tiedä, mikä on kp1. Mullakin on nykyään aika olemattomat menkat. Mää kyllä lasken sen ekan päivä, kun selvästi tulee verta, eikä vaan hitusen väriä limassa kiertopäiväksi yksi. Oviski tulee tuohon laskutapaan nähden mulla ajallaan, eli kp 13-15.

Aloitin onlydream ratsastuksen 5 vuotta sitten. Menin tytön kanssa alkeiskurssille. Ekat 10 kertaa pelotti ihan sikana :LOL:. Oon saanu tän harrastuksen myötä uusia kavereita, paremman selän ja ryhdin sekä itsevarmuutta. Lisäksi on kiva, kun meillä on tytön kanssa yhteinen harrastus, jonka parissa vietetään yhdessä aikaa, vaikkei enää samoilla tunneilla ollakaan. Käyn nykyään länkkätunneilla. Ratsastus on myös hyvää stressinpoistoa, kun siinä ei voi ajatella muuta kuin sitä ratsastamista ja tunnin jälkeen on mielettömän hyvä olo (endorfiinit jyllää ). En oo pudonnut kuin yhden kerran (kop kop). Maneesi on kyllä ihan kiva, vaikka kyllä sielläkin kylmä on ollu näillä pakkasilla.

Mulla tuli just 10 vuotta töissäoloa (päätoimista) täyteen ja oon miettiny vuorotteluvapaata, jos en kerta äippälomalle pääse. Ollaan perheen kanssa haaveiltu, että lähdettäis puoleksi vuodeksi tai vuodeksi ulkomaille. Tässä "vauvaprojektissa" on ärsyttävintä se, ettei oikein pysty suunnitteleen mitään, kun ei tiedä, miten käy. En tosin ees tiedä, saisinko vuorotteluvapaata. Ulkomaillaolo kyllä hyödyttäis mua ammatillisestikin (kieltenopettaja). Oon ollut nuorempana USA:ssa, mutta nyt haluisin johonkin ihan muualle, Ranskaan tai Koreaan tai Espanjaan. Mies "sais" mennä töihin ja minä hoitaisin lasten koulun. Oonki miettiny, että jos vielä yks kierto yritettäis ja jos ei onnistu, niin ehkäisy käyttöön ja aletaan suunnitteleen tosissaan tuota reissua. Johan tässä on yritystä takana yli kaksi vuotta...
 
Kp 1 vihdoin ja viimein, huh :) Joskus voi olla tädinkin tulosta helpottunut :whistle: Vieläkään ei vuoto ole kovaa, mut selkeesti erilaista. Kuukupista sen "laadun muutoksen" huomaa hyvin. VIime päivät olleet pääsääntöisesti ruskeaa tiputtelua, välillä tuli pyyhkimällä verisempääkin (mut limaista), mut muuttu taas ruskeeksi. Sori yksityiskohdat :LOL: Mä oon vaan tyytyväinen, että lopultaki menkat alko. Saa taas uuden kierron alkuun. Mä meinaan lisäksi tehdä sen kotihedelmällisyystestin(vaihdevuositestin) nyt tässä kierrossa. Eka testi kp 3. Tää vuoto alko nyt illalla vasta, mut lasken tän kp 1 kumminkin. Toivottavasti tulee nyt ainaki suuntaa antava tulos sillä vaihdevuositestillä.
 
Koralli, hyvä että se täti viimein tuli. Todella ärsyttävää tuollainen tiputteluvuoto :(

Mulla tuli ovis tässä kierrossa tosi aikaisin. Lauantaina vihloi munasarjojen kohdalla aika paljon ja limat alkoi heti menkkojen loputtua, joten testasin ihan varmuuden vuoksi ovistestillä jo lauantaina. Silloinkin testiin tuli jo tasavahvat viivat, mutta eilen viivat tuli vielä nopeammin testiin, joten onneksi testasin, muuten olis ovis mennyt varmasti ohi hyödyntämättä. Eli täällä on kp8 ja dpo0 :)
 


Maanantai 8.3.2010
Koralli73.....................................2/23-29....yk 2...dpo
happihyppy...............................6/28....yk 6 (26).....dpo Minnihiiri68................................8/25-28...yk 4 .....dpo 0
Jääräpää..........................................11/27-31
15kevät71........................................13/25.....yk 16
Chilipapu...................................15/27-28... yk 3
Pimpula.......................................15/30...............yk 4
Mahdotontako.............................15/30..............yk 7........dpo 1
onlydream.....................................17/26-29
Rae34.........................................18/26-28.......yk 7........dpo 6
eva71..........................................19/26-28...yk 14.....dpo Barbarella..................................21/27-28...yk 3.......... dpo 2
Annemaarit..................................21/24-26
Onnellinenx5................................21/?.........dpo 7
Helvi-10 ......................................22/24-26.....yk16
tääl taas......................................23/20-26....yk 5
Rosmariini -74..............................44/28-31.....yk 19
taavi166.......................................56/28-42....yk 10


Mukana myös:
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Lumi-Marja.............................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........

:heart: 2010 :heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................Tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................Tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)



 
Tehdäänkö se vaihevuositesti pissasta vai syljestä Koralli? Montako testiä siinä pitää tehdä?

Toivotaan Minnihiiri, että tärppäs :D . Onneksi hoksasit oireet.

Me ollaan lähdössä anopille, joten en ehkä pääse koneelle muutamaan päivään. Tulee varmaan vieroitusoireita :LOL: .
 
:headwall:
kp 15 ja ei mitään oireita, että ovis olisi ollut viikonloppuna tai että se ois näinä päivinä. Pah. Kp 7 tienoilla oli oviskipujen kaltaisia oireita, mutta ei se voinut olla sitä. Mies simahti niillä tienoin aina illalla ennen mua, joten kylvöä ei suoritettu edes varmuuden vuoksi.

Plussatuulia muille!
 
happihyppy Ei sun vauvahaaveita kannata ulkomaille muuton takia heittää. Voihan sitä sitten vaikka mennä TJOT meiningillä. Kyllä sitä voi odottaa ja synnyttää muuallakin kuin Suomessa. Mä olen myös ollut pitkiä aikoja ulkomailla ja poikakin syntyi ulkomaankomennuksen aikana. Monissa maissa raskauden seuranta ja kaikki synnytyshommelit on paremmalla tasolla kuin Suomessa. Ainoa haittapuoli on, ettei palvelua saa äidinkielellä, mutta sun tapauksessa se ei taida olla ongelma =) Jos töihin lähtee ulkomaille, niin mun mielestä alle 2 vuodeksi ei kannata lähteä. Muuten ei ehdi asettua ja sopeutua ja tulee vaan kamalaa muuttohässäkkää.

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi ehkä loppuviikosta. Uutta yritystä sitten, koska tässä kierrossa ei päästy edes kokeilemaan onnea.
 
Vaihdevuositesti tehdään pissasta. En ole aiemmin tehnyt. Kp 3 eka testi ja siitä 7 päivän päästä seuraava. Eli kartottaa alkukierron fsh-lukua. Se toimii ilmeisesti samaan tyyliin ku ovis-ja raskaustestit. Paitsi että tuossa testissä ei haluta saada plussaa eli tasavahvoja tai vahvempaa viivaa, se merkkais että on fsh-lukema yli jonkn tietyn luvun (olikohan se 25 näin ulkomuistista kun muistelen) joka viittais vaihdevuosien alkaneen.

Tuo antaa tiedot tietty vaan yhdestä kierrosta, suositellaan että testattais enemmän ku yhdessä kierrossa. Mä ostin noita 2 pakettia, testaan tässä kierrossa ja sit ku oon lopettanu imettämisen niin semmoisessa kierrossa tuossa joskus kesällä. En tiedä voiko imetys vaikuttaa tuohon, mut otetaan varman päälle.

En mä muuten mutta ku mun mummulla loppu menkat tasan 40-v, niin mä murehdin, että jos mulle käy samallalailla. (mun äitillä tosin tuli vaihdevuodet paljo myöhemmin) Mulla ku nuo kierrot jo lyhenee koko ajan (ja sehän on merkki hedelmällisyyden heikkenemisestä ) ja on tuota tiputtelua niin paljon. Lähinnä aattelin, ett jos noista testeistä tulee plussaa niin sit pitäs aika kiiruusti kait mennä gynelle.
 
Onko mulla tosiaan vasta dpo 7 siis mä oon laskenu ite väärin ku laskin että dpo11, mutta kuka tietää ku ovista en tikuttanu vai kipujen perusteella arvelin joten olkoo se 7 kuulostaa paremmalta.. Testi näytti tänään kahta viivaa, toinen tosi haalee mutta värillinen kuitenkin...mutta mulla noi testit näyttää kokoaja mitä sattuu, mutta päiviäkin on niin vähän..odotellaan..
 
Eka tikku käytety vaihdevuositestistä ja oli selvä nega. Tosin rupesin nyt miettimään, että olisiko testi pitäny tehdä vasta huomenna, ku laskin kp 1 silloin ku vuoto alkoi illalla. Joku lapsettomuusklinikka olis laskenu vasta seuraavan päivän kp 1:seksi ja sen mukaan teinkin testin kp2 eikä kp3 niin kuin piti. No, testi oli kyllä selvä nega, ei tullu sitä testiviivaa ollenkaan tai hyvin hyvin haalea haamu, että tuskin se nyt päivässä olis siitä plussaksi muuttunu. Ohjeissa sanottiin muuten, että jos kp 3 testi on plussa niin siinä tapauksessa tee toinen testi kp 10. Eli negan tullessa ei kai tarttis..mut kyl mä ajattelin sen kp 10 testin tehdä kans.

Rauhoitti mieltä tuo nyt kumminkin. Eli kaipa tässä ollaan vielä hedelmällisiä :)
 
Ovista tikuttelin sunnuntaina jolloin oli himmeämpi +, maanantaina selkeä +.

Kävin gynellä ultrassa kontrollissa, niin totesi että ovuloin pienestä määrästä, että näillä munarakkuloilla ei todennäköisesti raskaudu. Hormoonit käy sen verran hitaalla. Tämä ongelma on mulla aina ollut. Ennen esikoista kuukautiset tuli 2-3 x vuodessa...

Päädyimme, että seuraavassa kierrossa aloitetaan glomifenit jotta saadaan potkua tähän projektiin. :D
Joten sitä odotellessa, täytyy nyt nauttia keväästä täysin siemauksin hiihtämällä,
laskettelemalla ja ulkoilemalla upeassa auringonpaisteessa. =)
 
Koralli varmasti helpotus että nyt testi näytti negaa ja hyvä niin,samaa vuosikertaa ollaan ja itsekin olen pelännyt että mummotauti hiljaa hiipii päälle, olen saanut maistiaisia jo hikoilu puuskista :snotty:

Pimpulalle onnea oviksesta mutta harmi jos ei kroppa kuitenkaan valmista hormooneja riittävästi mutta onneksi apuja saatavilla.
Itse koitan myös nauttia keväästä ja aurinkoisista ilmoista mutta samalla kevät on jotenkin haikeaakin aikaa kun kuopuksen synt,pv lähestyy ja muistuttaa odotuksen ihanasta ajasta..ja kun sen vielä kerran haluisi kokea..

Mutta neitoset kävin tänään suolihuutelussa ja hoitaja sanoi että nimen omaankun suunnittele raskautta pitäisi käydä huuhtelussa,jospa tästä olisi ollut mulle nyt sen suhteen hyötyä ;) mielen kiinnolla jääden odottamaan mitä tuleman pitää..
 
Mulla on jotenkin iskenyt nyt päälle ihan epätoivo, tuntuu ettei meillä tule tärppiä millään. Yritän takoa itselleni päähän että nyt ollaan vasta yk 3 ja mitään suurempaa estettä, mitä nyt ikä ja lievä ylipaino, ei pitäisi olla raskauden alkamiselle. Olen ihan satavarma että tässä kierrossa ei ole tärppiä tapahtunut, lämmöt laahaa matalalla ja menkkakivut ovat jo vatsassa alkaneet. En tiedä miten tämä nyt niin toivottomalta tuntuu.. :ashamed:

Tänään dpo 5, odotan tätiä viimeistään ensi maanantaina saapuvaksi. Mulla on lääkäri loppukuulle varattuna, menen valittamaan tuosta onnettoman lyhyestä luteaalivaiheesta. Toivottavasti lääkäri kuuntelee ja saan asiaan jotain rohtoa tai muuta apua.

No, nyt poistun valittamasta, ihanaa aurinkoista päivää kaikille ja plussatuulia!! :wave:
 


Torstai 11.3.2010
Koralli73.....................................5/23-29....yk 2...dpo
happihyppy...............................9/28....yk 6 (26).....dpo Minnihiiri68................................11/25-28...yk 4 .....dpo 3
Jääräpää..........................................14/27-31
15kevät71........................................16/25.....yk 16
Chilipapu...................................18/27-28... yk 3
Pimpula.......................................18/30...............yk 4
Mahdotontako.............................18/30..............yk 7........dpo 4
onlydream.....................................20/26-29
Rae34.........................................21/26-28.......yk 7........dpo 9
eva71..........................................22/26-28...yk 14.....dpo Barbarella..................................24/27-28...yk 3.......... dpo 6
Annemaarit..................................24/24-26
Onnellinenx5................................24/?.........dpo 13
Helvi-10 ......................................25/24-26.....yk16
tääl taas......................................26/20-26....yk 5
Rosmariini -74..............................47/28-31.....yk 19
taavi166.......................................59/28-42....yk 10


Mukana myös:
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Lumi-Marja.............................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........

:heart: 2010 :heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................Tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................Tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)




 

Yhteistyössä