Päivittelin tuossa kp-listaa, kun oli mun nickissä ja päivässä vähän tuunattavaa. Toiv. meni oikein muiden kohdalta!
Tässä tiukkaa omanapaista tilitystä: Meidän tutkimusprosessimme on päässyt alkuun. Mies oli simppatestissä ja alustavien simppatulosten (kirjalliset ja kattavammat eli kokonaismäärä ja muoto saadaan varmaan ensi viikolla) mukaan jonkin verran häikkää on. Mun YTHS:n gynen mukaan nopeasti ja hitaasti eteneviä pitäisi olla yhteensä vähintään 50 %. Miehellä oli 39 %. Ja tiheys oli 7,7, milj., kun viitearvo on viitearvo 20 milj.
Maanantaina kävin gynellä ja kävimme läpi mun verikokeet ja kierron kartoituksen. Mulla oli kaikki verikokeiden mukaan ok. Ovulaatioon liittyvät hormonit ok, kilpirauhaset, maksa, sokerit ja kolesterolit ok. Diabetesalttius löytyi, mutta se nyt oli jo ylipainon ja sukurasitteenkin perusteella arvattavissa. Sitten menikin meno sekavaksi. Mä yritin pyytää lähetettä ns. aukiolotutkimukseen ja gyne alkoi puhua, että syksyllä hän laittaa mulle lähetteen Jorviin laparoskopiaan. Ja vasta syksyllä, koska nyt täytyy kuulemma keskittyä vain painonpudottamiseen. Mä yritin vikistä, että mun mielestä aukiolotutkimus on eri asia kuin laparoskopia, mutta hän väitti vastaan. Ja kun yritin saada häntä kirjoittamaan lähetteen jo nyt julkisen puolen jonojen takia, hän vastasi, että Jorvissa ei ole jonoja. Lähetettä ei hänen mielestään kannattanut kirjoittaa senkään takia, että se kyllä katoaa kesällä Jorvissa... Niin, ja follitilannetta ei kannattanut edes tsekata, koska oli vasta kp 9. Lähdin aika pöllämystyneenä vastaanotolta ja googlailin illalla tutkimuksia netistä. Kävi ilmi, että laparoskopia tehdään nukutuksessa ja mun tarkoittamani munanjohdintutkimus on nimeltään sonosalpingografia. Lähes koko vastaanottoaika meni painosta keskusteluun ja vesijuoksun hyödyllisyyden esittelyyn. Oli siis aikasta hukkareissu!
Lähetin gynelle vielä illalla sähköpostia, että en minäkään tässä vaiheessa halua laparoskopiaan ja että voisiko hän kuitenkin laittaa lähetteen munatorvien aukiolotutkimukseen ja vastaus oli, että ei ja kyllä sitten kaikki tutkitaan kun tutkimaan lähdetään. Mä olen ihan kypsä tohon touhuun ja soitin tänään terveyskeskukseen, jos sieltä saisi lähetteen. Olen muiden jutuista palstoilla ymmärtänyt, että yksityisellekään puolelle ei enää saa aikoja ennen elokuuta, joten kokeillaan nyt vielä terveyskeskusreitti. Ajanvarauksessa oli tosi mukava hoitsu, joka järkkäsi niin, että lääkäri soittaa mulle tiistaina, josko hän voisi suoraan laittaa lähetteen ilman että meidän pitää jonottaa ensin hänen vastaanotolleen ja sitten vasta päästä läheteprosessiin. Pidetään peukut pystyssä, että homma taas etenisi!
Narinasta ja nirinästä huolimatta aurinkoista viikonloppua kaikille!
(muok.) Olen siis laihduttamispesialisti - siksi toi gynen luennointityyli risoi niin kovasti kun puhui kuin idiootille. Ongelmana on vaan ollut pullahtaminen takaisin. Nyt olen saanut kuusi kiloa pois ja tsemppi toki jatkuu.