YLI 35 v. KUUMEILIJAT vol 11

Voi Ei-no/ja :hug: Höh! Nyt vain uutta kiertoa kohti ja sitten pärähtää plussaa!

Täytyyhän meidän nyt saada tähän ketjuun plussiakin pian :)

Tolleri77, onnea viimeisestä pilleristä ;) Toivotaan, että pian alkaa normaali kierto ja pääsette yrittämään!

ON, joku kestovihlonta meneillään. Tosi erikoista, ei ole ollenkaan normaalia mulle, että vihloo näin monta päivää. Tein aamusta viimeisen ovistestin ja viiva oli kovin haalea, eli eiköhän ne ma ja ti tehdyt tummat viivat olleet sitten sitä itseään. Ovis siis ehkä eilen-tänään-huomenna? Nythän on kp 13/28, että siinä mielessä ihan laskuissa, mahdollisesti vähän aikaisessa. Voihan siittiöt nyt vaan, kun olisivat reippaan rohkeina nyt valmiina! Sunnuntaina talletetut voisi ehkä elellä vielä tänään... Kai :ashamed:

Nyt lopetan tämän vatvomisen tältä aamulta ja lähden hommiin!

Parhainta plussatuulta kaikille :wave:
 
Saako koneeseen jotain lukkoa tai voisiko joku laittaa tähän sellaisen salasanan, että en pääse tänne... tämä on jo ihan hullua :LOL: :ashamed:

Tilasin äskettäin raskaustestejä ja ovistestejä... pikkuisen taas viiraa. Ei mulla muuta :popcorn:
 
Karhunvatukka Mehän soudellaan nyt kyllä samassa veneessä... Mulla on kans ihan hämärää meininkiä. Alavatsaa nippailee, alapäässä vihloo, munasarjat kipuilee, painon tunnetta kohdun seudulla... Melkein koko ajan jotain ihme tuntemuksia. Jos nyt olisi menossa vaikka dpo 10, niin luulisin olevani raskaana. Vaan nyt vasta odotellaan ovista, jonka siis pitäisi olla lauantaina. En muista aiemmilta kierroilta, että olisi ollut tällaista. Ovista edeltävänä päivänä ehkä jotain ja sitten irtoamispäivänä, mutta ei näin monta päivää ennakkoon. Oireilun takia epäilen, että ovis on etuajassa, mutta vielä ainakaan ei plussaa tikkuun tullut. Illalla kuitenkin heiluteltiin peittoa, kun mulla suunnilleen liekehti pikkuhousut.

Plussahyökyaaltoa odotellessa jatkan ovistikkujen uittamista tupperissa... Kunpa seuraavasta oviksesta tärppäisi meillä kaikilla. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Karhunvatukka
Heissan jälleen!

Oodikas: voi harmi!! Mä jo olin ihan varma että plussa sieltä tulee. No ensi kierrossa tulee sitten se plussa toivottavasti! Kiva silti huomata, että plussa tulee testiin...ainakin näyttää siltä että röörit on auki. Itellä ei vielä plussaakaan havaittu kertaakaan..

Kiitokset jälleen kaikille tasapuolisesti tsempeistä ja hyvistä nauruista etenkin Eino:n kommentin kohdalla...lähes kaikkia kaksijalkaisia sitä oviksen aikaan voisi itsekin paneskella...ei nyt tosiaan ihan tikapuita mutta lähes...|O

ON: Klinikkakäynti Fertinovalla takana. Palvelu oli todella ystävällistä ja käynnistä jäi positiivinen kuva. Ensin juttelin lääkärin kanssa n. tunnin, jossa käytiin läpi hoitojen luonnetta ja tehtiin ultra. Tulos oli se, että ovis todella tapahtunut oppikirjan mukaan ja kaikki näytti olevan ok. Eli siis lääkäri oli sitä mieltä että lähdemme liikkeelle inseminaatiolla luonnolliseen kiertoon. =)Wuhuu tässä vaiheessa.
Mutta hän sanoi, että joidenkin tutkimusten mukaan Lugesteron keltarauhashormoni (jota olen syönyt 3 kiertoa putkeen) voi estää ovulaation tapahtumisen. Olenkin gynelle tätä epäillyt ääneen, mutta hän ei kommentoinut siihen mitään. Tästä mm. nyt todisteena viime oviksen aikaan kokemani ennennäkemöttömän kovat ovisoireet (ja nythän en syönyt hormoneja lainkaan). Kuulemma nuoremmat gynet eivät sitä anna tästä syystä...P****** jos meillä jäi plussa uupumaan tästä syystä. Olin kyllä vähän pölmistynyt, sillä gyne yksityisellä jolla olen käynyt on kaupungin osaavimpia. No, kaikella on kai tarkoituksensa...sapettaa tämä asia silti. Mutta kyllä se ovis siellä ainakin muutamia kertoja todistetusti tapahtui...no ei voi enää mitään.
Sitten sain lähetteen verikokeisiin joissa testataan kilpirauhasarvoa mm. Ja aukiolotutkimuksiin menen myös. Kuulemma voisin mennä omalle gynelle tekemään ne jos mahdollista.
Niin ja varasimme ajan psykologille maaliskuun loppupuolelle. =)
Sovimme myös, että hoidamme valmistumiseni alta pois kun siihen ei ole enää kauaa...keskustelin lopuksi myös kätilön kanssa jatkosta ja sain häneltä rohkaisun ottaa yhteyttä jos tulee jotain kysymyksiä tms. asioita mieleen. Hän myös tuntui antavan minulle varsin hyödyllisiä eväitä tulevaan psykologinkäyntiin. Siitä iso kiitos hänelle!
Niin ja tuli siinä sitten pohdittua mitä ominaisuuksia toivon luovuttajalta. Suomalaista luovuttajaa toivoin. :heart: Aika häkellyttävää oli, että heti piti tietää mitä lomakkeeseen haluaa kirjattavan tulevasta luovuttajasta...huh huh. Tähän en ollut varautunut.
Nyt sitten kartoittamaan ja vahvistamaan tukiverkkoa yms. valmistautumaan tulevaan. Ja toisaalta laittamaan lopullinen piste parisuhteelle. Tämä prosessihan on sellainen, että se jo luonnostaan laittaa pisteen sille. Asioiden läpikäyntiä tietenkin vielä teen. Siksikin hyvä ettemme ole "hevosen selässä" kiireessä prosessissa.

Niin ja lopuksi lääkäri halasi minua ja sanoi, ettei epäile minun läpäisevän psykologin käyntiä. Jotenkin niin ihana ele ja elämäni ensimmäinen kerta, että lääkäri halasi minua! =)
 
Viimeksi muokattu:
sisko Oi, olipa tosiaan ihana ja lämminhenkinen lääkäri, kun oikein halasi. Ehkä näitä asioita hoitavat lääkärit ovat hieman erilaisia kuin tavalliset teekoon lekurit... Niin isoista ja tunnepitoisista asioista on kuitenkin kysymys. Ja mie olisin kyllä kans hieman häkeltynyt, jos yhtäkkiä pitäisi jotain ominaisuuksia osata sanoa... Miten tarkkaan niitä sitten voi määritellä? Silmien väri, kengän numero jne vai? :D Tuosta se nyt lähtee sitten rullaamaan eteen päin... Hieno homma.

Ja joo, onhan tuo nega harmituksen aihe. Miehelle vielä enemmän kuin mulle. Ehkäpä tosiaan ensi kerralla saadaan se 9 kk pysyvä plussa.
 
Oodikas, ompa samanmoisia oireita meillä! Jospa se nyt tarkoittaisi hyvää :) ainakin sulle, kun pääset heiluttamaan peittoa! Mua harmittaa niin törkeänä tuo miehen työreissu, sunnuntai on valovuosien päässä |O No, näillä mennään, ei auta!

sisko36, voi että kun kuulostaa hyvältä! Olen tosi onnellinen sun puolesta, että asiat etenee hyvin :hug: Hiljaa hyvä tulee :)
 
Eino: Jäi eilen se peittojen heiluttelu....MUTTA TÄNÄÄN SITTEN;) No luulis ainakin simppija olevan latingissa kun pe, la , su, ma peitot heilu, su alko ovis TIKUT tummenemaan, ma oli tikut tummia, mutta ei DIGIIB plussaa, ti aamuna tikut tummia ja DIGI HYMIÖ;) Ja tiistaina ei peitto heilunu:(((( Ja sitten tänään josko vielä...



Luusisi ainakin aineksia olevan vai mitä oleette mieltä....

Kun eikös se plussa ovistesteissä tarkoita sitä että se ovis tapahtuu 24-36 sisään vai kuinka? JA munasolu elää ööö vuorokauden......ja simpat elää keskimäärin noin 2-3 vrk ....Elikkä noilla laskukaavoilla siellä pitäisi olla sekä uudempaa että vanhempaa tavaraa "tuutissa" odottamassa...Ja jos tänään latasee vielä tuoreet, niin luulisi ainakin aineksia olevan...

Vai pitäskö vielä huomenna?????

SOrry omanapaisuus....Mutta kun täältä saa niin pirun hyvii vinkei;))):LOL:
 
Mie en simppojen elinkaaresta ja sielun elämästä sen enempiä tiedä kuin, että elävät jopa 4-5 päivääkin, mutta sen pari kaiketi vähintään, jos olosuhteet oikeat. Testaamistahan ei kannataisi harrastella kovin paljon ennen tädin vierailun oletettua päivää, kun niitä varhaisia keskenmenoja tulee niin paljon ja haamuviivat herättää vain turhia toiveita. Mutta täällähän me emme tunnetusti näin toimi, vaan aloitamme testailun jo 9-10 päivää oviksen jälkeen, mikä on oikeasti kyllä aivan liian aikaisin. Mie päätin nyt omalla kohdallani odottaa ainakin sinne oletetun tädin vierailun aattoon, mutta saa nyt sitten nähdä... Varmaan aloitan tikkujen ja tupperin kans leikkimisen jo sunnuntaina, jos ovis on lauantaina. :LOL:
 
Voe Oodikas sinun kansais;))) Teidän kanssa tulee ihan "hurjaksi" täällä ja testilöihin menee rahaa enemmän kuin laki sallii...

No jos ei nyt tärppää niin en TODELLAKAAN ole maani myynnyt....Vaan tidänpähän aikanakin, että kroppä toimii pillereiden jälkeen ja ovista on helpompi jatkossa tikutella kun tietää miten tikut käyttäytyy ja ei mene niin kauhiasti tikkuja;))))

Noooo pitänee odottaa tuonne 25.2 tai 26.2 saakkaa ennen kuin testailee...Kun jos oviksen jälkeen menkkojen pitäs alkaa 14vrk päästä niin se olisi juuri tuolloin noin suunnillee......;)))))
 
Nyt vaan omaa napaa :( anteeksi...
Eli nyt on kp 11/28-29 ja ovistestiin tuli äsken plussa!! Olen ihan ymmälläni, onkohan kierrosta tulossa yllätys lyhyt vai onkohan niin, että kierto alkoikin jo silloin tuhruilusta. Lutinus vaan piti kunnon vuodon pois. Se passaisi ajallisesti. Jos olisin aloittanut testaamisen vasta huomenna, kp 12, kuten hoitaja neuvoi, olisi ovis kyllä mennyt ohi. No, huomenna soitan klinikalle ja katsotaan siirtopäivä. Vaikka tiedän kyllä sen jo, viimeksikin tuli ovisplussa keskiviikkona ja siirto oli maanantaina, 5 päivää ovisplussasta.. Eipä paljon naurata :(
 
Täällä hämmentynyt kyselee niistä ovislimoista... Mie en ole ennen mitään isompia limoja rekisteröinyt, mutta nyt tuli sellainen, jonka päättelen olevan juurikin ovislima. Onko se ovis nyt siis tänään vai huomenna vai voiko tästä lima-asiasta mitään ihmeempiä päätellä? Aamuiseen testitikkuun oli tullut kontrolliviivaa tummempi viiva hyvin ohuena. Lopetin tikun tuijottamisen, kun viiva kehittyi niin hitaasti, joten oletin, ettei siitä ainakaan plussa tule ja edelleenkin oletin oviksen olevan lauantaina. MUTTA mulla oli ennen tädin tuloa yhtenä päivänä tuhruvuotoa. Jos siitä laskee, niin oviksen pitäisi olla huomenna ja jos siitä kunnon vuodosta, niin sitten tosiaan lauantaina. Tässähän olen epäillyt oireiden perusteella, että ovis on etuajassa ja ehkä nyt tosiaan on niin. Kipuilut jatkuu ja ehkä jopa on pahentuneet, kun kauppareissulla käveleminenkin oli hieman epämiellyttävää. Eipä ole näin pahoja etukäteisjomotuksia ollut ikinä... Eilen onneksi talleteltiin, jos tänään ei jakseta, kun mies tulee töistä 11 tunnin päivän jälkeen tosi myöhään. Huomenna ollaan molemmat ajoissa kotona, niin voidaan vielä varmistusjoukot laittaa matkaan.
 
Höh, missä kaikki lima-asiantuntijat on silloin, kun heitä tarvitaan?! :D Mulla on nyt oikealla puolella polttavaa kipua. Oliskohan munasolu irtoamassa... Tai sitten se on aiemmin syömäni munkki, joka kummittelee. :D


Muoks. Jatkan monologiani, mutta en viitsi uutta viestiä aloittaa... Tein vielä ovistestin ja plussa pärähti tulla. Tässä vielä kuva tämän viikon sarjasta eli ylin on maanantai aamupäivä, sitten tiistai aamupäivä ja keskiviikolta on aamupäivä sekä ilta.

ovis kp11 - Aijaa.com

Enpä saanut kuvaa näkymään toivomallani tavalla, niin muutin linkiksi. Vaikeaa, kun pitää kännykällä ladata kuvat, mutta linkkiä en saa kännykällä tänne... Hienoa tämä nykytekniikka. :/ Mutta huomenna siis odotettavissa ovis, jos menee niin kuin viime kierrossakin.

Tänään siis kp13/28 ja yk 6.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Oodikas, mä en ole sun kaipaamasi asiantuntija, en tiedä limoista mitään :D
Mutta noi sun oireet on just kun minusta! Vihlontaa, tuikkimista ja polttelua... Kolmatta päivää jo näitä oireita, eilen ihan hirveät himot ja miestä ei lähimaillakaan :kieh: |O Jestas mikä päivä oli! Tänään ei ole ollut ollenkaan sellaista himotusta, mutta nuo vihlomiset on olleet astetta kovempia ja niitä on ollut ihan koko päivän aamusta asti ja edelleen.

Sitä mietin itsekin, että missä vaiheessa se ovis nyt sitten on näiden oireiden perusteella... Onko jo mennyt vai vasta tulossa vai parhaillaan vai mitä...Mitään limoja en oo tutkinut, kun niistä en oo niin perillä, märkää kyllä on ollut jo viikonlopusta lähtien :whistle: Ehkä sitä ovista ei ihan tarkkaan voi määrittääkään pelkkien oireiden perusteella. Tai jotkut varmaan voi, joillakinhan on tosi tarkkoja oireita ja tuntevat kroppansa tosi hyvin. Minä en kyllä niihin kuulu :)

Jänniä aikoja tässä ketjussa nyt kyllä edetään! Aika monella taitaa ovis ajoittua samalle ajanjaksolle, joten toivotaan tärppejä mahdollisimman monelle! Kyllä niitä plussia jo kaivataankin!
 
Kuulostaapa jännille teidän ovisbongailut! Jännityksellä ootellaan tuloksia taas parin viikon kuluttua ;)

Sisko36 Voi miten kiva kokemus sulla ollut tuolla klinikalla! On muuten sama klinikka kuin mun kaverilla. Liekö sama lääkärikin, koska hänkin kehui lääkäriään kovasti!

Voihan vitalis taas tätä mun tuuria testien kanssa : / Sain siis toissapäivänä selkeän haamulaisen r-testiin ja sitten vuoto alkoi parin tunnin kuluttua rytinällä. Vuoteli sit aika reippaasti eilisen. Ihan lorisi ohi yösiteestäkin. Tänään sitten vuoto lopahti päivällä kuin seinään. Tein uudelleen tänään saman r-testin ja samaan aikaan kuin toissapäivänä ennen vuodon alkamista ja nyt sitten sain vahvemman viivan testiin. Mieskin vahvisti viivan olevan vahvempi tänään. Se viiva vaan on jotenkin viallinen : / Siis siinä ne reunat on tosi vahvan punaiset mutta keskeltä viiva ei ole värjäytynyt. Ihan kuin olisi kaksi ihan ohuen ohutta viivaa. En ole siis yhtään vakuuttunut että siellä kyydissä on mitään :( Voi hitto tätä viivojen kytistämistä :kieh: Pakko varmaan taas ootella jokunen päivä ja investoida sellanen digitesti...
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 13.2.2014





KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä .................kp ..................yk ..........toiveissa


Zuza...................35.............12/25-26...............7................4
Uniikki75..............38.............13/xx........................................
Kaneli-78.............35.............46/32....................4...............2
Takkutukka-76......37.............25/30...................13...............3
Blancita...............35............11/25-33.................4...............2
Chokomom...........34..........................................................3
Rimpe1................37..............59/?......................................5
Ei-no/ja...............35...............2/29.....................................2
Xienna.................37..............10/29......................2............2/3
Wc Ankka.............37.............15/28.....................2................3
Syystuuli74..........39..............15/28-30................2,5v............3
Nipsu74...............39...............12/28-30.................................2
lilliputti78.............35...............17/?.......................................1
Emotar.................35..............39/28-32..................7.............6
Oodikas................35..............14/28..........................5..........6
Muovikulho............36..............19/31.........................2..........2
Karhunvatukka.......39..............14/28......................2..............7
Tolleri77...............................................................................


DPO





RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT
Ruutana




:wave:TAUSTALLA:wave:
Sisko36
Pippurihäntä
Carolina30+
Unelmatar
miltsu76
*Pinkku*
Pirpali
Väpä
Emppis


:heart:PLUSSANNEET:heart:


2014
tammikuu.....


2013
joulukuu.......Aada78, Vehnis
marraskuu....SuloinenSalaisuus, marjaorvokki
lokakuu........Tentsa yk5, Tinttu76 yk10, Alien_1
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2, Minttumaari* yk3, Sipuriina-75
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5




:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö



Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2226694-yli-35v-kuumeilijat-vol-10-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)



Päivityspyynnöt korostetusti, kiitos!

Jos kiertopäiväsi ylittää 60, ilmoitathan siitä, muutoin sinut siirretään taustalle. Takaisin listalle pääsee huikkaamalla!
 
Miltsu IHANAAA ;) Tulehan kertomaan sit kuulumisia ;)

Tinttu kiva kun käyt välillä täälläkin ;)

Sisko sinulla on lähtenyt asiat kivasti rullaamaan. Kai muistit sanoa, että sitä parasta laatua sit vaan ;)

Tolleri no ni, just oot kuumeilemassa !!

Lilliputti siimahännäthän voi elää 7 vrk:kin, eli kyllä niitä siellä on potkimassa tarpeeksi ;) Tommonen 5 pv on ainakin hyvä satsi siellä vielä.. Nyt vaan oottelet. n viikko Oilista ja voi odotella tuntemuksia. Jännät ajat siis pian !!

Oodikas surku se sun nega, olishan se nyt voinut olla jo plussa !!

Kaneli
testaileppas nyt vaan lisää ;)

ON jouduttiin ma päivystyksen kautta Hyvinkään sairaalaan tuon 1-v:n kanssa, sieltä yöllä lanssilla lastenklinikalle. Oli oikea keuhko ottanut limaa sisään, muttei päästänyt ulos. Keuhko laajentunut ja siirtänyt sydämen täysin vas. puolelle ja vas. keuhkon lyttyyn. Oli aika tiukat paikat meillä. Eilen päästiin takas Hyvinkäälle, ja illasta kotiin kun huonekaverilla todettiin rs-virus. Olis ollut liikaa meidän pikkuneidille. Kaikkea mahdollista muutakin tuossa oli ja mie oon ihan poikki. Puoltoista vrk tuli valvottua yhtä soittoa ja huoli oli kova. Nyt kotona ja aika menee lääkitessä pientä 2h välein.
 
Voi kamalaa Zuza :O Paranemisia teidän pienelle ja voimia myös vanhemmille :heart: Meillä kans 1v.3kk poitsu kotona ja noi sairastamiset on aina kurjia kun pitää arvailla että kuinkahan kipeä toinen mahtaa olla. Meillä kans keväällä takana Jorvin reissu kun keuhkoputket meni ihan tukkoon flunssan seurauksena. Tuo teidän tilanne kuulostaa toki vakavammalle! Jaksamisia teille ja tsempit pienelle potilaalle!
 
Voi Zuza, olipa hurja kokemus teillä ja pienellä neidillä! Onneksi olette nyt kotona! Kyllä varmasti on ollut rankka ja raskas kokemus koko perheelle :hug: Voin vain kuvitella sitä huolen määrää, mitä olette joutuneet kantamaan... Voimia ja tsemppiä paranemiseen!

Nipsu74, onnea ovisplussasta :flower: minä veikkaan itselleni kanssa vähän aikaisempaa ovista tässä kierrossa, mutta voin olla oireineni kyllä ihan väärässäkin :D

Kaneli-78, kuulostaapa jännältä toi testi! Toivotaan kuitenkin parasta :hug:

miltsu76, hyviä uutisia, tsemppiä :)!

ON: aamu alkoi ihan oireitta... ei haluta, ei nipistä/vihlo/tuiki minnekään... ihan normiolo :)

Aurinkoa päivään ja paaaaaljoooon plussatuulta :whistle::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Apua! Tein aamulla uuden ovistestin. Siihen tuli heti vahva viiva, vahvempi kuin kontrolli viiva. Sen vuoksi tein r.testin ja se oli positiivinen... Mitä mitä mitä??? Oliko menkat valemenkat, vai onko raskaus kohdun ulkopuolinen... Mitään raskausoireita ei ole. Tissitkin kuin ajokoiran korvat. Sattumalta näin jokin aika sitten ultra kuvan rypäleraskaudesta ja aloin pohtimaan, että olikohan se syksyinen raskaus mola.. Jos pian minulla onkin istukkasyöpä. Se erittää hcg.ta... Pelottaa!!!!
Soitin neuvolaan ja sain ultra-ajan klo 14.30, käskettiin soittaa myös klinikalle, siellä soittoaika vasta klo 14. Pitkä pitkä päivä tulossa, kauhusta jäykkänä odottelen ultraa..
 
Viimeksi muokattu:
Limoista ja muista: En tiedä olenko asiantuntija, mutta parikin kirjaa tuli aikanaan aiheesta luettua, joten laitan opitut kiertoon. Simpat voi toki elää viisi päivää, mutta se on erittäin harvinaista. Käytännössä olennaista on juurikin ne limat. Kananmunalimassa simpat elää helposti sen pari päivää, mutta jos limaa ei ole niin ne kuolee parissa tunnissa. Noiden kirjojen mukaan ehkä olennaisin asia hedelmöittymisen kannalta on juurikin tuo lima (jos siis kaikki on muuten kunnossa, solut toimii, reitti auki ym.) ja sitä kautta talletusten ajoitus.

Edelleen noiden kirjojen mukaan se kaikkein hedelmällisin päivä on viimeinen limapäivä, joka yleensä on myös ovista edeltävä päivä. Samoin se "panetus" on yleensä pahimmallaan ovista edeltävänä päivänä. Tilastojen mukaan myös alkio selviytyy parhaiten, jos simpat odottaa kun munasolu tulee. Lisäksi vielä yhden kirjan mukaan yli kolmekymppisten naisten suurin ongelma raskautumisessa on juuri tuo ajoitus ja monella naisella on vain yksi hedelmällinen päivä kuussa (eli sitä limaa on vain yhtenä päivänä). Ja vielä, ovis tosiaan on yleensä 24-36 tuntia plussasta, mutta esim. mulla se oli vasta 48 tuntia, mikä sotki mun ensimmäiset puoli vuotta yrityksestä. Mulla kaikki oireet (limat, panetus, kivut) loppui oikeastaan jo ennen ovista ja ovispäivä oli melkeinpä oireeton (minkä takia en tajunnut tuota oikeaa ovisaikaa ennen kuin aloin mitata niitä aamulämpöjä).

Jos lukeminen luonnistuu englanniksi niin suosittelen kirjoja: Taking charge of your fertility (Tomi Weschler, tiiliskivi täynnä asiaa lämmöistä ja limoista ym.) tai The Impatient Woman's Guide to Getting Pregnant (Jean M. Twenge, erittäin hauska, nauroin ääneen tätä lukiessa. Antaa myös kivasti toivoa raskatumisesta näin iällä ja kehottaa stressaamaan tuon ajoituksen kanssa :) ). On muuten tosi kumma juttu, miksi tästä aiheesta ei ole suomenkielisiä kirjoja. Tuota Taking charge ollaan kai kääntämässä, mutta en tiedä mikä sen tilanne on.
 
Tinttu76: Kiitos tiedon jakamisesta. Tuo on tosiaan jotain mistä minun pitää jutella lääkärini kanssa. Olen tässä kauemminkin ihmetellyt mistä ihmeen limasta täällä puhutaan, itse kun en ole sellaista huomannut ollenkaan (paitsi nyt tuntuu olevan jotain limaa kun odottelen kp1 alkavan). Lisäksi tajusin, että tuo aamulämmön seuraaminen, pieni juttu vaikka onkin, niin voisi myös kertoa paljon kierrosta. Eli Kiitos.
 

Yhteistyössä