YLI 35 v. KUUMEILIJAT vol 11

Unelmatar No voi perse... :( Olisko mahdollista, että pissa vain oli laimeaa ja siitä johtuisi heikot viivat? Mulla tämä kuvio meni niin, että melko myöhäisillä dpo:lla alkoi pukata haamua. Viivat lähti kyllä vahvistumaan, mutta tasavahvoja en saanut. Tein kolme digiä ja sain kahteen sen 1-2 raskaana, vaikka toisen kohdalla viikkoja oli jo se 2 eli odotin, että tulisi 2-3. Tuon sitten sain, kun viikkoja oli kolme ja odotus oli tietenkin jo 3+. Yritin ajatella, että olisi hyvä juttu tuo raskaushormonin maltillinen nousu, kun se kuitenkin nousi. Edellisessä keskenmenossa sain tasavahvat viivat heti, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja raskausoireet oli tosi voimakkaita heti alusta. Toivoin, että tämä raskaus olisi sujunut paremmin, kun alku oli rauhallisempi. Jotenkin kuitenkin aavistin, että pieleen menee, vaikka yritinkin lopettaa murehtimista ja luottaa. Usko katoaa nopeasti, kun alkaa verta näkymään... Toivotaan nyt vielä, että sulla olisikin siellä kaikki reilassa. Ja jos on käynyt huonosti, niin toivotaan, että vuotaa itsekseen ulos. Fyysinen toipuminen kuitenkin nopeampaa kuin kaavinnan jälkeen.


Emotar Pidän peukkuja! Jospa sulla olisi nyt tuuri matkassa ja kaikki menisi hyvin.


Mulla kivistää alavatsaa... Tuskin vielä täti tulossa niin huolettaa, että onkin joku tulehdus iskemässä, vaikka vuotokin on jo loppunut. Olisi just minun tuuria saada joku megalomaaninen kohtutulehdus tähän vielä päälle... Tai ehkä tämä on vain suoliston aiheuttamia tuntemuksia. Mulla on kummallisesti ontunut vatsan toiminta kummankin keskenmenon jälkeen, vaikka syön kuituja ja muutenkin hyvin. Kummallinen juttu. Ja sen hokasin, että mulla muuttuu pissaaminen hankalaksi raskautumisen jälkeen. Hätä on tuon tuostakin, mutta saatan joutua istumaan pöntöllä monta minuuttia ennen kuin mitään tulee ulos asti. Onko kenelläkään samanlaista ollut? Mistähän tuokin voi johtua? Luulisi, ettei alkuviikoilla kohtu voi vielä painaa röörejä läjään tms. En tietenkään tästäkään ole sanonut gynelle, kun tajusin tämän jutun vasta käynnin jälkeen. Pissaamisongelmat loppuivat keskenmenoon niin kuin syksylläkin. Kaikenlaisia ihme vaivoja sitä onkin...
 
hellou...uus nikkis entiselle unelmattarelle. Haikara oli varattu, niin ajattelin, että kai se kurkikin voi tulla tänne ryhmään vähän plussia täksi kevääksi :)

tosissaan, ajattelin aktivoitua takaisin keskusteluun uudella "taisteluvimmalla" ja voi laittaa listalle seuraavin tiedoin: Ikä 35, kp 3 (maanantaina) ja yk:ta en ole laskenut tarkalleen, mutta voisi merkitä vaikka 12. Joka tapauksessa vuosi on takana ja toiveissa toinen.

Eli tosiaan, mulle kävi vähän kuin sulle oodikas. Vuoto alkoi lauantaina eli reilun viikon oli kyytiläinen mukana. Epäilyksiä herätti koko ajan haalea plussa joka parhaimmillaan vahvistui digissä raskaana 2-3, kunnes alkoi laskea. Toisaalta olen helpottunut, että vuosi itsestään, kun olen kokenut myös yhden km:n siten, että jouduin kaavintaan asti. Siitä jäi sen verran traumat, että olen aika himo testaaja....
Laskin just että tein itse asiassa 15 testiä! ihan hermoheikkoa toimintaa....aloitin testauksen dpo 9 ja viimeinen oli dpo 21 tai 22.

Oodikas koska sulla oli se edellinen km?

EmotarJeee! onnittelut plussasta! Ja tarrasukkia!

ja kaikki piinailijat(!) jännityksellä odotan teidän kuulumisia.

Pitääkin tässä tilata lisää testejä. Voilakin taisit olla kova testaaja? :) Raskauskeiju olikin mulle uus, pitää katsoa niiden sivut. Olen itse tilannut halpatestiltä.
 
Pahoittelut kurki :hug: Paljon tsemppiä uuteen kiertoon!

Paljon onnea Emotar :flower: :heart: Ihana uutinen! Tarrasukkia ja hyvää tuulta odotukseen!

ON: elellään kp 21/26-31 ja dpo 7, kaiketi menossa... Omassa olossa ei ole mitään erikoista, väsymystä on, mutta se nyt selittyy kiireisellä arjella, tissit alkoi eilen kipeytyä, mutta näin on ollut muissakin kierroissa. Vihlaisuja tuntuu, kun nopeasti vaihtaa asentoa ja valkovuoto on runsasta, mutta tätäkin oli viime kierrossa, jossa jo tosiaan kuvittelin tärpin käyneen. Tällä viikolla aloitan testailun, kun kerran testejä on kaapissa ja tämän jälkeen niitä ei enää tarvita, voi siis ihan hyvillä mielin kuseksia vaikka joka päivä tikkuun :D

Tsemppiä, aurinkoa ja paljon plussatuulia kaikille :whistle:
 
kurki Se minun eka km oli marraskuussa ja silloin oli viikkoja kasassa jo 11+6. Verinen tarina löytyy Keskemeno-osastolta aloittamastani ketjusta Keskenmeno ja elämä sen jälkeen. Tämä oli helpompi käsitellä kun en ollut moneen kertaan jo ehtinyt nähdä elävää sikiötä ultrassa mutta iso pettymys kuitenkin yhtä kaikki.

Tätiä odotellaan edelleen. Nyt tietenkin antaa odotuttaa itseään, kun kerrankin toivon vierailua asap.
 
oodikas en edes löydä sanoja tuohon edelliseen km:si :( meillä menee aika samaan malliin nämä näköjään, mulla edellinen meni kesken viikolöa 10, mutta en ollut silloin käynyt varhaisultrassa, en nähnyt tai kuullut mitään.

pitää vielä kysyä, että pidätkö välissä yhden kierron yrityksestä, kun odottelet tätiä? mä ajattelin et olis heti jatkanut tän tyhjennysvuodon jälkeen vaan yritystä? onko huono idea....?
 
No niinhän se neuvottiin, että kannattaisi pitää yksi kierto väliä. Syyksi sanottiin se, ettei hcg:tä olisi ennestään veressä sotkemassa seuraavia testailuja. Ja luin kyllä jostain, että jotain komplikaatioitakin se saattaa aiheuttaa uudessa raskaudessa. Mene ja tiedä siitä sitten. Niin ja tietenkin on vielä se, että kroppa ja kohtu saisivat aikaa toipua. Meillä nämä keskenmenot vain niin aikaisin, ettei varmaan pitkää toipumisaikaa tarvitse. Vaan mulla oli tosiaan niin alhaalla se hcg , ettei sen laskua seurata verikokein ja olen melko varma, että on jo nollissa. Tilasin tänään testejä ja kunhan ne tulee, niin testaan. Jos selkeää viivaa pukkaa niin sitten kai odotettava... Meinasin tehdä niin, ettei tietoisesti yritetä oviksen aikaan, mutta ei käytetä ehkäisyäkään. Herran haltuun siis.
 
Voi hitto, en kyl millään haluis olla jäähyllä....meillä varsinkin, kun miehelle ei kannata puhua oviksesta, ajoituksesta jne. niin on herran hallussa muutenkin. Jostain olen myös kuullut, että toisaalta jopa km:n jälkeen kroppa olis jopa vastaanottavaisempi? Tosin en muista puhuttiinko siinä heti seuraavasta kierrosta vai suositeltiinko väliä.
 
hei vaan.
en oo ehtiny kirjotella,kun nuo taaperot pitäää kiireisenä.
ovista odotellessa,pitäs olla tuos loppuviikon tienoilla. jos siis kierto normaali,sitä kun ei taas voi tietää koska edellinenki oli piiitkäää mun kropalle.
mut tietää,et on lähellä koska kaikki kakslahkeiset vois viiä nurkan taa ja ...tiiätte kai :D ei tuota mun ukkoo tarvii ees pahemmin houkutella peiton alle. kerran pikkasen hipasee tietystä kohti nii se on menoo sen jälkeen :LOL:

jaaha,tuli LIIAN hiljaista!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Xienna
Tiistai 18 .3.2014





KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä .................kp ..................yk ..........toiveissa


Zuza...................36.............15/25-26...............7................4
Uniikki75..............38.............17/xx.....................................
Kaneli-78.............36.............40/32....................5..............2
Takkutukka-76......37.............30/30...................13...............3
Xienna.................37..............18/25-28..............3.............2/3
Syystuuli74..........39..............48/28-30................2,5v............3
Nipsu74...............39...............45/28-30.................................2
lilliputti78.............35...............22/28.......................................2
Muovikulho............36..............46/31.....................2...............2
Karhunvatukka.......39..............22/26/31....................3.............7
Tolleri77.................................17/?..........................................
Tombatar...............38..............12/25..........................1.............6
Voila.....................37..............15/28..........................1...........4
Chocomom.............34..............11/27.........................1..............3
Kurki.....................35..............4/ ?............................12............2


DPO





RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT
Ruutana




:wave:TAUSTALLA:wave:
Sisko36
Pippurihäntä
Carolina30+
miltsu76
*Pinkku*
Pirpali
Väpä
Emppis
Rimpe1
Eino


:heart:PLUSSANNEET:heart:
Wc Ankka helmikuu
Blancita helmikuu
Emotar maaliskuu
2014
tammikuu.....


2013
joulukuu.......Aada78, Vehnis
marraskuu....SuloinenSalaisuus, marjaorvokki
lokakuu........Tentsa yk5, Tinttu76 yk10, Alien_1
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2, Minttumaari* yk3, Sipuriina-75
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5




:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö



Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2226694-yli-35v-kuumeilijat-vol-10-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)



Päivityspyynnöt korostetusti, kiitos!

Jos kiertopäiväsi ylittää 60, ilmoitathan siitä, muutoin sinut siirretään taustalle. Takaisin listalle pääsee huikkaamalla!
 
Emotar onnittelut plussasta! =)

Täällä on risteily takana ja nyt vaan odotellaan tuliko lemmenlaivalta tulosta :p

Ovulaatiojutskat tosin aiheuttaa hämmennystä. Greippimehua hörppinyt tässä kierrossa ja en oo bongannut minkäänlaisia limoja...normaalisti on oviksen aikaan useita päiviä ns. liukkaat kelit :D Noinkohan se on ettei greippimehu mulle sopiskaan. Jossain lukikin, että on yksilöllistä kenelle se vaikuttaa. Jos ei tärppi käy niin seuraavan kierron meen luomuna ;) Lisäksi hokasin, kun on oviksen aikaan jos jonkinlaista viiltelyä ja jomottelua monta päivää, että ne viimoset menkkamaiset tuntemukset taitaakin olla jo sitä keltarauhasen jomottelua oviksen jälkeen! En siis taidakaan ovuloida niin myöhään kuin olen kuvitellut... :ashamed:

Mulla on muutenkin ihan outo toi hormonitoiminta. Mulla on kovimmat himotukset just päivän, pari ennen menkkoja ja taas heti kun ne loppuu, mutta oviksen aika saattaa mennä ihan ohi...:O

Loppuviikosta vois testata ihan kokeeksi vaan...:D Kun noita testejä tossa nyt on riittävästi. Onhan tässä jo keksinyt itselleen vaikka mitä oireitakin, vaikkei moisia oikeasti voisi vielä tässä vaiheessa ollakaan :LOL: Kummasti sitä alkaa havaita joka nippaisun potenssiin kymmenen silloin kun odottaa tärppiä...:whistle:
 
Tombatar: Täällä on vähän samaa ilmassa - liekö sitten kevätlisää, kun selvästi vielä normiovista enemmän on haluja.

Toisaalta taas oon ihmeissäni vähän samoin kuin Voila... mistä hitosta sitä tietää milloin ovis on tuloillaan, päällä tai menossa, kun nippailuja, limoja ja haluja on joka päivälle. Viikko takana enkä todellakaan tiedä, missä mennään. Tänään tuli jo mieleen, että mitä jos onkin raskautumisen merkki, kun oireet ei katoa :p On nimittäin vatsan kupliminen (kuulostaa kivemmalta kuin ilmavaivat :LOL:) ilmestyneet. Niin kuin tammikuussakin, kun oli epäilemäni kemiallinen.

Ah ja voih, 10 päivää piinailua tiedossa. Onneksi on paljon puuhaa, niin ei ehdi joka hetkeä vatvomaan olojaan.
 
Viimeksi muokattu:
illalla kyllä kellistän tuon oman kakslahkeisen :kieh: se on ny tuol auton alla mut sit on mun vuoro!!! laitoin normaalia myöhempään nuo taaperotki nukkumaan ettei keskenkaiken ala kitistä :p
mulla on halutuksiin kyllä vaikuttanu se,et aloin ottamaan magnesiumlisää. ja PMS-oireetki on hävinny. :D mähän oli aina ku perseelle ammuttu karhu jo viikkoo ennen menkkoja. nyt ei tiiä mitään.
täällä ei keväällä oo vaikutusta,lunta tänään tullu 10 senttiä ja pilvistä
 
Kaikille suru-uutisten kanssa painiville jaksamisia :hug:! En voi kuvitella millainen olo voi olla.

Emotar, onnea plussasta! :flower:

Omaa napaa: Ihan järkyttävä päänsärky piinaa. Mulla siis on migreeni, jota on hoidettu estolääkkeellä. Lääkettähän ei saa käyttää yritys- ja odotusaikana, joten alkuvuoden aikana hiljalleen lopettelin. Esikoisen ja kuopuksen aikaan päänsäryt eivät palanneet heti näin pahoina :( . Työstressi varmaan vaikuttaa tuohon ja ikäkin varmaan oman osansa.

Mä oon ihan ulalla mun oviksesta. Yleensä oon alkanut siinä kp 11 testaan ovistikkujen kanssa ja kp 15 paikkeilla on ollut plussa ja seuraavana päivänä ihan jäätävät kivut. Mut nyt, kp 10 huviksi testasin. Ei plussa mut ei mikään hirveen haaleakaan. Tästä riemastuneena eilen (kp 11) testasin taas, jos olis hiukan vahvistunut ja se oli täysin nega :O . Eilen alkoi myös tämä päänsärky ja vatsaa / selkää juili ihan kiitettävästi. Nyt sit mietinkin, että oliko se siinä vai jotain esivaroittelua :|. Mun hormonit toimii yleensä kellotarkkaan mut tietty nyt, kun taas kyttään jokaisen oireen ja tulkitsen ja toivon niin hemmetti :headwall: .

muokkaus: Noviisi kyselee, voiko ovistikkujen kanssa käydä niin, ettei testiviiva vahvenekaan säännöllisesti ovista kohden mennessä vaan saattaa haaleta välissä ja sitten taas vahventua?
 
Viimeksi muokattu:
Oviksesta täälläkin murheita. Just kun eilen pääsin märisemästä, ettei oo limoja näkynyt, niin tänään (kp 16) ne sitten ilmaantui! Eli ovis taitaa sittenkin olla vasta tulossa siinä kp 18 paikkeilla, voi kurjuus. Ei taida laivaeväät riittää sinne asti ja miehen kanssa ollaan samalla pelipaikalla ihan aikaisintaan myöhään su ehtoosti... ja silloin on jo myöhäistä :(
Pitkään se sitä ovista tekee, kun jo lauantaina kp 12 alkoi viiltelemään vuoroin oikealta ja vasemmalta ja samaan aikaan tissit kipeytyi. Seuraavat kaks päivää viilteli/poltteli vain vasenta puolta ja seuraavat kaks sama juttu oikealla...ja tänään vasta limat. Kahdesti olen aikanaan tikuttanut oviksen ja tuolloin tasapaksut viivat tuli kp 18. Kai se on sitten vaan uskottava, että edelleen olen myöhäinen ovuloija ;)
 
Joo, mulla ei ainakaan mitään logiikkaa ole ovistikuissa. Eriasteisia haaleita lykkää, kunnes tulee se selkeä plussa.

Siskooooo Millaiset sinun kilppariarvot oli? Sullehan aloitettiin lievään vajaatoimintaan lääkitys, eikös juu? Mie olen jo useamman vuoden ajan epäillyt itselläni tätä vajaatoimintaa ja äsken oirelistaa katsoessani n. 10 täsmäsi ihan suoraan. Pari vuotta sitten katsottiina ainakin se vapaan tyroksiinin määrä ja se oli 9,1 kun viitearvon alaraja on 9,0. Luin, että pitäisi olla viitearvojen ylemmällä kolmanneksella, että olisi ookoo ja jos on alarajan lähellä niin väsymys on yleensä sitä luokkaa, että haittaa normaalia elämää. Miten siis tuo minun arvo on muka ollut ookoo?! Saataisiinpa pian ne verikokeiden tulokset niin tämäkin asia voisi lähteä selviämään. Kilppariarvot siis tarkastelussa kans. Jos arvot matalat eikä lääkitystä anneta, niin kokeilen toista kautta sitten. Pelkkiä veriarvoja ei lukemani perusteella pitäisi tuijottaa, vaan lääkitys voitaisiin määrätä myös oireiden perusteella, vaikka arvot olisi suht ookoo. Jonkin ajan kuluttua voitaisiin sitten katsoa onko lääkitys auttanut vai ei. Oletko huomannut olossasi muutosta lääkityksen aloittamisen jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Oodikas. Olen kans kuullut et kilppariarvot ei kerro kaikkea...Multa ei mitattu edes tuota sun arvoa....vain TSH. Mitkä sulta katsottiin? Tsh oli 6 luokkaa. Mutta mulla ei oireita lainkaan vajaatoimintaan eikä lääkitys muuttanut oloa mihinkään. Kysyinkin tätä asiaa kilppariasioihin perehtyneeltä erikoisasiantuntijalta ja vastaus oli että stressillä erittäin suuri merkitys arvoon. Samaa sanoi mulle lääkäri et mun tilantees varmaan vaikuttaa kun oireita ei ole. Sanoi et asian kuntoon saaminen erittäin tärkeä raskaaksi tulemisen kannalta. Se mua risoo et tunnen syöväni lääkkeitä turhaan ja mitä jos tuo kilppariarvo ei nyky lääkityksellä laskemaan kun stressi jatkuu toukokuulle. Apua....

Tosta ovuloimisesta.. mulla ovis on heitellyt 14-20 päivän paikkeilla suurinpiirtein. Sen olen huomannut et stressi lyhentää mun kiertoa...mulla viivat vahvistunut aina ovikseen ja sitten lähtenyt heikkenemään. Tasaisen varmasti.

Niin ja onnittelut Emottarelle plussista.:heart: IHANAA!!

Ja Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!:hug:
 
sisko En ole varma mitä arvoja nyt katsotaan. Selviää vasta tulosten myötä. Sen luin, että nimenomaan tuon sulta katsotun arvon pitäisi olla 2 tai jopa alle, jos raskautua mielii. Eli et varmastikaan syö lääkettä turhaan.
 
Oodikas. Ok, Varmaan tuo tsh myös sulla tsekataan. En tiiän miks ei multa muita kilppariarvoja katota... Joo semmoinen tunne et ei se arvo laske kun lääkkeet ei muuta oloa. Mut hyvähän et lääkkeet on. Kumpa kaikki menis ok....arvon pitäs olla 2 tai alle mut on sitä korkeammilla arvoilla kuin 6 kaikki menny ok ja raskauduttu helposti...mut kumpa tuo lääkitys puris...annosta pitää nostaa jos ei tehoa. Nythän se on minimi...:O
 
Viimeksi muokattu:
Ja paskat kaiken kans taas kerran. Tädistä ei nyt ota selvää... Eilen tuli tuhrua illalla, mutta yöllä eikä nyt aamulla ole näkynyt yhtään mitään. Keskenmenon jälkivuoto on loppunut jo viime torstaina, että tuskin enää siihen liittyi. Mitä lie nyt sitten... Toivotaan, että se täti palaa tiluksille pian vielä muutamaksi päiväksi.

Soitin Oysiin ja kysyin kilpparikokeiden tulokset. Pitäisi kai olla iloinen, ettei mulla ole sitä vajaatoimintaa, mutta olisin mielelläni saanut syyn ja hoidon tälle ikuisuusväsymykselle ja muille oireille. TSH oli 1,75 ja T4V 12,3. Ei siis tästä selitystä keskenmenoillekaan. Kidutus jatkuu vielä hyvän tovin, kun hoitaja arvioi, että noin kahden viikon kuluttua voidaan alkaa odotella kromosomikokeiden tuloksia postilaatikkoon. Sitä ennen ehdin kaljuuntua ja saada sekä hermoromahduksen että mahahaavan.
 
Höh..Ei tainut meikäläisellä tässä kuussa ovista olla sitten lainkaan..

No siihen liittyen kysymyksiä siis: Voiko ovis tikkujen tummuus vaihdella erilailla eri kuukausina vaikka olisikin ovis? tarkoitan sitä, kun viime kuussa ne nöytti niin selvästi oviksen ja HYMYNAAMALLA varmistus, niin että nyt tässä kuussa olisi ovis voinut olla mutta tikut ei van näyttäneet sitä niin selkeästi kun viime kuussa. Ja hymynaamaa raskin käyttää vaan yhden kerran niin silloin se ei hymyilly-t. Kun itsellä aavistus tai siis kroppa oli sen tuntuinen että ovis olisi voinut olla tuolloin 8-9.3 tai siis tuntemukset oli sellaasia....Mutta digi ei hymyilly ja tikutkin oli ns kohtalaisen tummia mutta ei kuiteskaan kauheen tummia.....Saakohan tästä mitään selväää..

Ja toinen....Voiko menkat tulla vaikka ei ovuloi?? Tyhmä kun olen niin en tiiä;)))
 
Terkkuja etelästä. Aivan mahtavaa oli olla 1 vkko etelässä, epsanjan rannoilla. Ovis meni varmaan sivu suun, mutta tuulettuipahan pää hieman.

Luulemani ovis oli tosi kipeä. Niin kuin joku oli repinyt auki koko värkin. Sen jälkeen tuli rinnat kipeäksi. Joten odotellaan taas tätiä loppukuusta paikalle.

Halaukset Odikselle. .
Muille myös halit, limoja ja tietysti paljpn tarrasukkia

Papu ruskea Uniikki75
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza

Yhteistyössä