Yli 30-vuotta ja ekaa kertaa raskaana - aion tehdä abortin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eivaihtoehtoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eivaihtoehtoja

Vieras
Hyvin outo tunne. Sain juuri tietää että olen raskaana.

Olen reilusti yli 30-vuotta, ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana ja en halua tätä lasta. Asun yksin, palkkani on todella pieni ja opiskelen samaan aikaan. Olen ollut kaksi vuotta suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa homma ei vain etene. Seksiä on tullut harrastettua todella kevytmielisesti ja itseasiassa uskoin etten tulisi raskaaksi.

Ja nyt. Jos taloudellinen tilanne olisi kunnossa, laittaisin miehen ulos elämästäni ja pitäisin lapsen. Nyt se ei kuitenkaan ole mahdollisuus. En halua tätä lasta, en tähän aikaan enkä hänen kanssaan. Kuitenkin haaveilen perheestä....

Pidä ihmeessä lapsi! Kaikki järjestyy, asioilla on tapana tehdä niin! Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, tukea saa monelta suunnalta, olen siitä varma; neuvolasta terveydenhoitajilta, lääkäreiltä, psykologeilta, sosiaalityöntekijöiltä, ystäviltä, läheisiltä. Luota itseesi tässä asiassa! Taloudellista tukea saa myös, tässä maassa pidetään huolta syntyneestä lapsesta, äidistä ja isästä, uskon todella niin!
Luottavaista mieltä sinulle!

Pidä ihmeessä lapsi! Kaikki järjestyy, asioilla on tapana tehdä niin! Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, tukea saa monelta suunnalta, olen siitä varma; neuvolasta terveydenhoitajilta, lääkäreiltä, psykologeilta, sosiaalityöntekijöiltä, ystäviltä, läheisiltä. Luota itseesi tässä asiassa! Taloudellista tukea saa myös, tässä maassa pidetään huolta syntyneestä lapsesta, äidistä ja isästä, uskon todella niin!
Luottavaista mieltä sinulle!

No läpä läpä, aina tämä "asioilla on tapana järjestyä" -vastaus. Toki asiat järjestyvät, mutta miten? Niin että ap on yksin kotona lapsen kanssa, opinnot jää kesken, töitä ei voi tehdä kun on se lapsi. Rahaa ei ole joten sossuun vain. Suositteletko todellakin tällaista vaihtoehtoa ap:lle?!

Jos ei ole varaa pitää lasta, sitten ei hankita lasta. Tässä maassa on ihan tarpeeksi lusmuja ja luusereita jotka elävät yhteiskunnan varoilla (ts minunkin maksamilla verorahoilla), ja nämä rahat soisin käytettävän jo olemassaolevien lasten, vanhusten ja sairaiden auttamiseen. Uusia sosiaalitapauksia ei tarvitse maailmaan puskea jos rahkeet ei itsellä riitä niiden elättämiseen.

Lastenhankintaan pitäisi olla vaatimuksena sekä psykologin todistus että pankkitiliote. Saisi taas Suomen nousuun kun kaikki verorahat ei menisi turhille sosiaalitapauksille.

Viimeksi muokattu:
Hyvin outo tunne. Sain juuri tietää että olen raskaana.

Olen reilusti yli 30-vuotta, ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana ja en halua tätä lasta. Asun yksin, palkkani on todella pieni ja opiskelen samaan aikaan. Olen ollut kaksi vuotta suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa homma ei vain etene. Seksiä on tullut harrastettua todella kevytmielisesti ja itseasiassa uskoin etten tulisi raskaaksi.

Ja nyt. Jos taloudellinen tilanne olisi kunnossa, laittaisin miehen ulos elämästäni ja pitäisin lapsen. Nyt se ei kuitenkaan ole mahdollisuus. En halua tätä lasta, en tähän aikaan enkä hänen kanssaan. Kuitenkin haaveilen perheestä....

tekstistäsi saa sellaisen kuvan, että olet täysi tyhjäpää. Sen vuoksi olisi hyvä, jos samalla teettäisit sterilisaation! Sori, pistää niin vihaksi tollanen tyhmyys 30+ iässä. Ei, hyvää päivää!!

Viimeksi muokattu:
Lastenhankintaan pitäisi olla vaatimuksena sekä psykologin todistus että pankkitiliote. Saisi taas Suomen nousuun kun kaikki verorahat ei menisi turhille sosiaalitapauksille.

Minusta vanhemmuuteen riittää aikuinen ihminen jolla on ns. maalaisjärkeä päässään.
Onkohan kukaan tutkinut minkälaisista vanhemmista sikiää näitä hötöpäitä?

Viimeksi muokattu:
Mikä estää päättämästä toimimatonta parisuhdetta joka tapauksessa? Entä miksi pitää harrastaa seksiä ilman ehkäisyä jos ei miestä eikä lasta halua? Jos on perusbiologiat luettu koulussa niin pitäisi kyllä tietää että terve alle nelikymppinen kyllä tulee raskaaksi jos asian äärellä riittävästi on.

No, parempi että keskeytät raskauden kun ei oikein tähänkään asti ole menneet tekemiset ja haluamiset yksiin. Olet suhteessa mieheen vaikket halua ja et käytä ehkäisyä, vaikket halua lastakaan. Sen sijaan jos haluat miehen ja perheen, niin mikset laita nykyistä pihalle ja etsi kunnollista?

Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että jos lapsen haluat niin mikään ei estä pitämästä tuota lasta. Pärjäät kyllä ja pienelläkin palkalla saat lapsen elätettyä. Et ehkä saa rahoitettua kalleimpia harrastuksia mutta hyvin pärjäät. Tietääkseni lapsiperheiden etuudet eivät suuresti riipu tuloista joten en ymmärrä, miten olisit sen suurempi elätti yhteiskunnalle kuin joku suurituloinen äiti.

Kokoomuslaisista.

Jos olisi kokoomuslainen olisi ainakin rahaa elättää se lapsi. Taitaa pikemminkin olla vasemmistoa tämä aloittaja, rahaa ei ole mutta yhteiskunta elättäää...

No oikeasti minustakin olisi kiva tietää mistä näitä hötöpäitä sikiää, oli rahaa tai ei. Jos on päälle kolmekymppinen luulisi sitä järkeä jo olevan, mutta joillekin ei sitä kai koskaan sinne päähän tule. Sitten on kyllä parempi jättää lapsenhankinta muille (niille maalaisjärkisille vaikka), ettei kasvateta lisää hötöpäitä.

Viimeksi muokattu:
Kyllä sinua kaduttaisi abortti. Sittten kun asiasi on muka hyvin, niin ajattelet, että se lapsi olisi jo noin vanha. Mistä tiedät, että lapsen saatuasi sitten paremmalla ajalla olisi asiat hyvin. Voihan ne silloinkin mennä perseelleen. Eikä se lapsen teko enää ehkä onnistukaan. Ei ainakaan siskollani, teki abortin, mutta sen jälkeen ei ole onnistunut tulemaan raskaaksi. Täällä Suomessa yksinhuoltajista pidetään hyvä huolta. Saa enemmän lapsilisää, asuntotukea ja vielä elatusrahaa. Ja opintojahan voi siirtää, kunnes lapsi on syntynyt ja äitiys-sekä vainhempainloma päättynyt. Tee laskelmat.

Yhteistyössä