Yli 3-vuotiasta kotona hoitavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja G:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä nyt vastaan tähän, vaikka en enään ole kotiäitinä.
Hoidin lapset kotona aina siihen asti kun nuorin oli 3v 9 kk. Mitään rahaa en tuolta viimeiseltä 9 kk saanut.
Nyt lapset on koulussa ja päivähoidossa sopimuspäivillä. Nuorimmaisia ( 4 ja 5 vuotiaat) hoitaa kotona isä noin puolet kuukaudesta.

Kuopusta hoidin 3,5-vuotiaaksi kotona, meni pph:lle syyskuun lopussa ja tammikuussa jään äitiyslomalle joten tulee taas kotihoitoon. En saanut rahaa mistään sen jälkeen kun täytti 3v. enkä kyllä mitään työttömyysrahoja hakenutkaan.

Tehtiin normaaleja arkijuttuja lapsen kanssa, on isompiakin lapsia jotka tulivat pääsääntöisesti 13 aikaan kotiin.

Ja miksikö? Lapsen parhaaksi.

Hauskoja nämä vastaukset, että "en saanut rahaa mistään, mutta hyvin pärjättiin". Kaiketi miehen rahat sitten riitti? Vai sossun? Vai ihanko omavaraistaloudessa elätte?

[QUOTE="heh";25050589]Hauskoja nämä vastaukset, että "en saanut rahaa mistään, mutta hyvin pärjättiin". Kaiketi miehen rahat sitten riitti? Vai sossun? Vai ihanko omavaraistaloudessa elätte?[/QUOTE]

Miten se sinuun kuuluu, millä elettiin ja kuka maksoi, mitä maksoi, milloin ja miksi? Soskusta ei saatu senttiäkään eikä sen puoleen Kelastakaan yhtään harkinnanvaraista tukea.

[QUOTE="heh";25050589]Hauskoja nämä vastaukset, että "en saanut rahaa mistään, mutta hyvin pärjättiin". Kaiketi miehen rahat sitten riitti? Vai sossun? Vai ihanko omavaraistaloudessa elätte?[/QUOTE]

En hoida lasta kotona, mutta mitä sua haittaa jos jossain perheessä miehen rahat riittää? Kai se on jokaisen perheen oma asia miten elämän ja lastehoidon järjestävät.

• Tykkää
Reactions: Horuksen silmä

Me elettiin miehen tuloilla.

Mies hoitaa kotona 3-vuotiasta, mutta meillä on myös 1-vuotias kuopus ja ilmeisesti tätä tilannetta tässä ei tarkoiteta? Vastaanpa silti :D Mitäs hän saakaan, n. 500 euroa kuussa käteen. Ne on miehen ns. taskurahaa ;) eli minä kustannan meidän elämisen tällä hetkellä. Päivisin leikkivät. Ulkoilevat. Jne. Normielämää.

pienin täytti kuukausi sitten 3v ja kotona hoidetaan, toistaiseksi.
ei tule työkkäristä mitään, ei sossusta mitään.
miehen tuloilla...
ja asuntolaina laitettu koroille.
nyt tosin olen hakemassa työtä jota tekisin n. 20h vkossa ja sitte taas talous kunnossa ja lapset kotihoidossa ;)

[QUOTE="vieras";25050606]Miten se sinuun kuuluu, millä elettiin ja kuka maksoi, mitä maksoi, milloin ja miksi? Soskusta ei saatu senttiäkään eikä sen puoleen Kelastakaan yhtään harkinnanvaraista tukea.[/QUOTE]

Vau, olette siis oppineet tulemaan toimeen täysin ilman rahaa! Hienoa.

Keskimmäinen lapseni on vaikeavammainen ja olen hänen omaishoitajansa, nuorimmaiseni täyttää pian kolme. Aion olla kotona vielä jonkun aikaa, arki tuon vammaisen lapsen kanssa on erittäin haastavaa...Taloudellinen tilanteemme on onneksi hyvä, enkä tietenkään nosta mitään työttömyyskorvauksia. Päivät kuluvat täysin arjen (erilaisen arjen..) pyöritykseen ja lasten asioihin.

Minä hoidan reilua 3v. lasta kotona. Erityishoitorahalla olen 1,5kk, ehkä vielä pidempään. Sit ois tarkoitus palata takaisin työkkärin asiakkaaksi ja lähteä suunnittelemaan tulevaisuutta uudelleen :)

Nuorimmaisen hoidin kotona eskariin asti. Tein itse ilta- ja viikonloppuvuoroa töissä, josta sain keskimäärin 800-1000 euroa/kk. Päivisin kävimme puistossa ja perhekerhoissa, 4-vuotiaana kuopus aloitti kerhon, jossa kävi 2 krt/vko 3 tuntia kerrallaan.. Meillä 5 vanhempaa lasta, jotka koululaisia.

Olen kotona, koska en halua maksaa jollekkin mulle, joka hoitaisi minun lapsiani ehka erilailla mita itse haluaisin. Nuorimmaiseni on 5-v ja kaksi muuta 7-v ja 9-v seka kaikki kolme lasta ovat koulussa. Emme asu Suomessa. Saan tuloja 1000€ kk vuokratuloja.

Aamulla kun lapset ovat koulussa kayn kuntosalilla ym ja sitten paivat menevatkin lapsia hakiessa koulusta, laksyjen autoissa, ruuanlaitossa, leikkimisessa, ulkoillessa ym.

[QUOTE="vieras";25050606]Miten se sinuun kuuluu, millä elettiin ja kuka maksoi, mitä maksoi, milloin ja miksi? Soskusta ei saatu senttiäkään eikä sen puoleen Kelastakaan yhtään harkinnanvaraista tukea.[/QUOTE]

Yhteiskunnan elätit ja LOISET haittaavat meitä kaikkia. Pidäpä suusi suokeammalla, ettei lopu yhteiskunnan kärsivällisyys kaltaistesi hyysäämiseen.

P.S. Tuolle aggressiivisuudelle kannattaa tehdä jotain.

[QUOTE="kotiaiti";25050735]Olen kotona, koska en halua maksaa jollekkin mulle, joka hoitaisi minun lapsiani ehka erilailla mita itse haluaisin. Nuorimmaiseni on 5-v ja kaksi muuta 7-v ja 9-v seka kaikki kolme lasta ovat koulussa. Emme asu Suomessa. Saan tuloja 1000€ kk vuokratuloja.

Aamulla kun lapset ovat koulussa kayn kuntosalilla ym ja sitten paivat menevatkin lapsia hakiessa koulusta, laksyjen autoissa, ruuanlaitossa, leikkimisessa, ulkoillessa ym.[/QUOTE]

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

noo 3v täyttää huhtikuussa töihin menen elokuussa..kesä säästöillä :)halua olla kesän lapsen kanssa ja saa vielä kasvaa eikä tartte heti vaihtaa pväkotia heinäkuuksi toiseen jne..

[QUOTE="tiipii";25050721]Nuorimmaisen hoidin kotona eskariin asti. Tein itse ilta- ja viikonloppuvuoroa töissä, josta sain keskimäärin 800-1000 euroa/kk. Päivisin kävimme puistossa ja perhekerhoissa, 4-vuotiaana kuopus aloitti kerhon, jossa kävi 2 krt/vko 3 tuntia kerrallaan.. Meillä 5 vanhempaa lasta, jotka koululaisia.[/QUOTE]

no et sä ollut kotona vaan töissä???häh?? miteni eskariin asti? koska aloitit ilta ja v-loppuvuorot?

Yhteistyössä