Miksi haluast olla kotona, vaikka lapsesi jo koululainen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyseenalaistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
on se kiva lapsen tulla kotiin koulusta kun siellä on joku vastassa.....esim äiti pullantuoksuineen :heart: ...muistaako kukaan omaa lapsuuttaan....toki minusta siihen ehkä ei olisi :( :heart:

Muistan ja juurikin tuon pullantuoksun. Ihania tuoreita korvapuusteja oli vastassa tai joku ihana lämmin ruoka kun kylmällä talvipakkasella kävelin aina 3 kilometrin matkan aamuin illoin :heart:

Minä sain ite palata liki aina koulusta kotiin jossa oli äiti läsnä. Se oli mukavaa. Joskus harvoin ku ei ollu ketään kotona, oli ihan outoa eikä oikeen osannu tehdä mitään. Vaikka ois ollu muita sisaruksia kotona, oli se kummallista jos äiti ei ollut, ja kyllä sitä aina kyseltiinki toisilta, että missä äiti on, vaikkei ois ollu äitille mitään asiaakaan. :)

Se oli kyllä parasta, jos oli jotain pullia päivällä leivottu ja niitä pääsi maistelemaan heti koulun jälkeen. :D

Jos käy töissä, ei kai se silti tarkoita ettei perhe ja lapset olisi ykkössijalla elämässä. Jotenkin outo katsantokanta joillakin, kun heti ajatellaan kun äiti käy töissä, että on "uraohjus". Onhan sitä ihan tavallisia äitejä, tavallisissa töissä, jotka kuitenkin asettavat lapsesna etusijalle elämässään!! Ja raivostuttavaa, että joidenkin mielestä töissä levätään.. Heh, heh, minä ainakin pääsin paljon helpommalla kotona kuin nyt työelämässä. Samat kotityöt ja ruuanlaitot ym. ovat työpäivän päätteeksi edessä.
Nautin työstäni ja mielelläni sitä teen, ja jos helpommalla haluaisin päästä jäisin kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Alkuperäinen kirjoittaja kyseenalaistaja:
Minua ihmetyttää äidit, jotka tänäpäivänä haluavat olla kotiäitejä kouluikäisille lapsilleen. Onko se jotain pakoilua työelämästä vai mitä? Yli 6-vuotias lapsi ei kuotenkaan minusta vaadi äitiä kokoajan vierelleen. Minusta jo yli 3-vuotias kaipaa ikäistebnsä seuraa päivisin, mutta ymmärrän silti sen jotenkin, että vanhemmat ovat lapsen kanssa kotona pidempään. Kuitenkin tuo kouluikä on maksimi, jos puhutaan lapsen tarpeesta.
Minusta yli 6-v. lapsia kotona hoitavat kotiäidit pakoilevat "velvollisuuksiaan".

Mitä h.elvetin velvollisuuksia :laugh: :laugh:
töissä käydään vaan rahan takia ja jos sen tarvetta ei ole niin miksi hitossa tehdä töitä :laugh:

Just näin, jos olisi rahaa ilman työntekoakin, niin voisi harrastaa kaikkea kivaa päivät pitkät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs jos mies haluaisi jäädä kotiin 7-10 vuodeksi?

jos mä löytäisin ihanan työpaikan ja mies haluis jäädä kotiin, niin kyllä se mulle kävis. toki olettaisin silloin että mies hoitais suurimman osan kotitöistä ja ruuanlaitosta...

meillä vanhemmat teki töissä pitkää päivää kun olin pieni, ja oli se kurjaa tulla "tyhjään" kotiin koulun jälkeen... :| Vaikka ei muuten olisi kaivannut enää leikittäjää/seuran pitäjää, olisi ollut mukava kuulla "Moikka, mites päivä meni?" lause... siis ei vain puhelimen kautta... Olin kateellinen niille kavereille joilla pienempiä sisaruksia kun siellä oli aina joku kotona iltapäivisin.

Eilen juuri taas uutisoitiin kuinka MLL lasten ja nuorten puhelimessa näkyy pienten koululaisten iltapäivien yksinäisyys. Eli jos joku haluaa ja pystyy kotona olemaan vielä lasten olleissa ensimmäisillä luokilla niin minusta ihan hyvä niin.

Koska meillä mies saa niin paljo liksaa et mä voin olla kotona ja hoitaa kodin askareet ja muut juoksevat asiat jne ja olla lasten kanssa ja heille läsnä. Ja kyllä...ei ole aikomustakaan mennä töihin. Ja ei...en nosta tukea kortistosta.

Yhteistyössä