yleistäkin, et isä kylvettää pikkuvauvan?

Meilläkin iskä kylvettää,en tiiä miksi mutta on joku sanaton sopimus.En pelkää kyllä kylvettämistä joten kyllä se multakin sujuu tarvittaessa..Minä se hoidan vauvauinnissa sukelluksetkin niin ei se ainakaan hukkumaan pääse :whistle:
 
Mieheni kylvetti usein esikoistamme ja keskimmäistämme. Esikoisen kohdalla aluksi pelkäsinkin hukuttavani vauvan ja koin mieheni luotettavammaksi kylvettäjäksi. Siitä muodostui sitten yksi niistä sellaisista "isän jutuista".
Vaikka kylvetin toki joskus itsekin lapsiamme.

Kuopusta sitten kylvetinkin vauva-aikanaan enemmän minä.

Nykyäänkin mies usein pesee lapset.
 
Tulipeikko harmaana
Minä pelkäsin tiputtavani tai hukuttavani esikoisen hänen ollessa pieni vauva, joten kylvetys oli isin hommia.
Kuopuksen kylvettämistä en ole enää pelännyt, mutta kun iskä on kerran homman opetellut, niin saa minun puolestani jatkaa :)
 
kummajainen
Alkuperäinen kirjoittaja viaras:
Meillä isä kylvetti aina molemmat muksut kun olivat ihan vauvoja. Ei siksi, että mä oisin pelänny hukuttavani ne tms vaan ihan siksi et siinä oli mulle hetken lepo tauko etenkin tuon kakkosen aikana kun se roikku tississä oikeestaan aina paitsi kylvyssä ollessa, melkein nukkukin tissi suussa.
Eli meillä johtui äitin laiskuudesta :)
meil himskatti kylpikin vaan tissi suussa
 
vieras
Meillä ei ole tuo äijän ketale kertaakaan kylvettänyt, kun ei ole osallistunut muutenkaan lapsen hoitoon MILLÄÄN tavalla. Eli ei ole edes vaippaa vaihtanut mistään muusta puhumattakaan... :/
 
Fleur de la Cour
Meillä isä on aina sekä kylvettänyt että pessyt lapsen, homma vaan meni silleen, hän itse pyysi minua että näyttäisin vauvan kylvetyksen ja kapaloinnin hänelle (molempiin on minulla toi koulutuskin että siks hän älys pyytää näyttämään noita juttuja) ja sen jälkeen siitä kylvetyksestä tuli iskän juttu. Nykyäänkin on enemmän vastuussa lapsen pesuista ja puhtaudesta kuin minä.
 
Kyllä mulla on jokasen kanssa ollu se "ongelma" että munsta tuntuu että vauva on niin "jäntevä" ettei pysy mun hyppysissä...toisekseen oli asento mikä vaan niin mun selkä on aivan tulessa....
Tosin meillä on kylvetetty ihan kummatki, mut vauvat viihtyy paremmin ton miehen hyppysissä.... =)
 
Meillä kans mies kylvetti yleensä pojan vauvana. Syötöt ja yöhoidot oli tietenkin mun vastuulla kun imetin, ja muutenhan vauva oikeestaan vaan nukkui, eli saipahan mieskin puuhata jotain vaavin kans.
 
Meilläkin molemmat lapset on kylvettänyt isänsä...Musta on sitä liukasta muksua hankala pitää, varsinkin esikon aikana ei punkalle ollu sellasta sopivan korkuista paikkaa, minä olen aika lyhyt niin sitten isänsä sai kylvettää. Niin ja lattialla otti niin munselkään ettei sekää onnistanut.

Myös pojan on saanut isänsä kylvettää, oli niin iso jytikkäkin (4,5kg) syntyissään ja kkiä kasvoi lisää etten olis jaksanukaan. Nykyäänkin nauttii isänsä kanssa saunomisesta kovasti. Minusta myös kun yleensä se äiti on kuitenkin niin paljon enemmän vauvan kanssa, niin kylpy on sitte sellanen isän ja vauvan yhteinen hetki. =)
 

Yhteistyössä