yleensä ajatusmaailmasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Eli olen se nyxä, exä, lähi, etä ja ennenkaikkea YDINperheellinen...
En voi sietää mieheni entisiä lapsia - ts. en ole koskaan edes tutustunut heihin. Olen ajatellut, että ehkä parempi niin, koska lapsia ovat kuitenkin ja voisin omalla rajallisuudellani heitä kenties haavoittaa...? Mieheni on koko ajan tiennyt tilanteen - ts. vaimonsa (minun)kapasiteetin. Minulla on omat lapseni, entisestä liitostani ja nämä nykyisestä. Rakkaudesta syntyneet, suunnitellut pikku kikulaiset =) En kykene, en pysty, en HALUA mieheni entisten lasten kuuluvan elämääni! Heillä on äiti, joka kykenee??? heitä kasvattamaan, elättämään... Tiedän, että näin ei ole. Mutta en voi koko maailman lapsia harteillani kantaa... Mielestäni lapsia kun nainen tekee, pitäisi miettiä koko elämänkaarensa samalla...?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 09:16 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 01:23 joku kirjoitti:
Mielestäni lapsia kun nainen tekee, pitäisi miettiä koko elämänkaarensa samalla...?

Kuin myös miehen. Nainen ei yksin lapsia tee.
niimpä mutta usein olen nyt törmännyt että naiset ne lapset teke miehiltä kysymättä, ilmoitetaan vaan että hei muuten susta tulee isä!

\
\
Mielestäni lapsia kun nainen tekee, pitäisi miettiä koko elämänkaarensa samalla...?

niimpä mutta usein olen nyt törmännyt että naiset ne lapset teke miehiltä kysymättä, ilmoitetaan vaan että hei muuten susta tulee isä!

\
En voi sietää mieheni entisiä lapsia - ts. en ole koskaan edes tutustunut heihin. Olen ajatellut, että ehkä parempi niin, koska lapsia ovat kuitenkin ja voisin omalla rajallisuudellani heitä kenties haavoittaa...? Mieheni on koko ajan tiennyt tilanteen - ts. vaimonsa (minun)kapasiteetin. Minulla on omat lapseni, entisestä liitostani ja nämä nykyisestä. Rakkaudesta syntyneet, suunnitellut pikku kikulaiset =) En kykene, en pysty, en HALUA mieheni entisten lasten kuuluvan elämääni! Heillä on äiti, joka kykenee??? heitä kasvattamaan, elättämään... Tiedän, että näin ei ole. Mutta en voi koko maailman lapsia harteillani kantaa... Mielestäni lapsia kun nainen tekee, pitäisi miettiä koko elämänkaarensa samalla...?

Eiväthän he ole miehen entisiä lapsia, ihan nykyisiä. Vaimo voi olla entinen, ei lapset.

Sinulla taitaa olla kaksi vaihtoehtoa, joko alat jos et nyt pitämään niin ainakin sietämään miehen lapsia ja hyväksymään heidät osana elämäänne, tai sitten lähdet miehen kanssa eriteille.

\

No sepä on hyvä, jos miehesi sietää sinun entisen liiton lapsiasi, mutta sinä et hänen, näinkö on :o
Niin ja ikinähän ne edellisen liiton lapset eivät ole rakkaudesta syntyneitä suunniteltuja pikku kikulaisia :headwall: :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:18 vieras kirjoitti:
\
\

Joo ja miehethän aina sanoo sen totuuden lasten teosta... Minä tiedän monta tapausta, jossa on yhdessä suunniteltu lapsi, mutta mies väittää erottuaan että nainen on vääryydellä hankkiutunut raskaaksi, kun nyt uus ei tykkää... :snotty:

jos ei pidä ei pidä!! entä sitten!! ja jos mies pitää toisen lapsista niin antaa pitää!! mitä se ketään muita liikkuttaa jos näin on!! per--sitä varten erota tarvitse!! ihmellistä ajatusmaailmaa!!! mielestäni on ainakin hienoa että rehellisesti myöntää että asia on näin!! ja voi myöös olla että näissä lapsissa on jotain minkä takia ei näistä pidä kaikista kun ei pidä voi olla kyse kenestä tahansa nyt vaan exän lapset! voisi olla hyvin vaikka naapurin lapsista, mutta kauhee meteli heti kun ne on ne exän lapset!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:40 vieras kirjoitti:
jos ei pidä ei pidä!! entä sitten!! ja jos mies pitää toisen lapsista niin antaa pitää!! mitä se ketään muita liikkuttaa jos näin on!! per--sitä varten erota tarvitse!! ihmellistä ajatusmaailmaa!!! mielestäni on ainakin hienoa että rehellisesti myöntää että asia on näin!! ja voi myöös olla että näissä lapsissa on jotain minkä takia ei näistä pidä kaikista kun ei pidä voi olla kyse kenestä tahansa nyt vaan exän lapset! voisi olla hyvin vaikka naapurin lapsista, mutta kauhee meteli heti kun ne on ne exän lapset!!!

Eikös ne ole myös sen miehen lapsia??? Ja ap sanoi, ettei halua miehensä lasten kuuluvan elämäänsä. Mitä muita vaihtoehtoja on kuin erota? No, voihan se mies tietty hylätä lapsensa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:50 mirena04 kirjoitti:
\

Eikös ne ole myös sen miehen lapsia??? Ja ap sanoi, ettei halua miehensä lasten kuuluvan elämäänsä. Mitä muita vaihtoehtoja on kuin erota? No, voihan se mies tietty hylätä lapsensa...
no ne kuuluvat miehen elämään ei hänen erittäin yksinkertaista!! kaiken saa onnistumaan jos haluaa!! ihme tyyli kun heti pitää erota???!! käsittämätöntä!! en minkäään juurii mieheni lapsista pidä enkä nauti heistä millään lailla!! asiat vaan pystyy järjestämään jos haluaa!! eikä tarvitse erota!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:50 mirena04 kirjoitti:
\

no ne kuuluvat miehen elämään ei hänen erittäin yksinkertaista!! kaiken saa onnistumaan jos haluaa!! ihme tyyli kun heti pitää erota???!! käsittämätöntä!! en minkäään juurii mieheni lapsista pidä enkä nauti heistä millään lailla!! asiat vaan pystyy järjestämään jos haluaa!! eikä tarvitse erota!!!!

Tapaako mies sitten lapsiaan jossain muualla kuin hänen ja nykyisen kodissa? Hotellissa? Minä en ymmärrä tuollaista ajatusmaailmaa... Lapsista ei ole mikään pakko pitää... Ja jos totta puhutaan, en ymmärrä sellaista miestäkään joka sulattaa tosta noin vaan jos vaimonsa inhoaa hänen lapsiaan niin paljon ettei halua näiden kuuluvan hänen elämäänsä millään lailla...

kyse on siitä että että ei oleta naisen paluttavan tämän lapsia olemaan tauotta heidän kanssaan ym... ja on paljon myös miehiä jotka eivät pidä naisensa lapsista!! opit vain elämään siinä, vaikka et lapsista pidä!! niin yksinkertaista!! lapset menevät siinä sivussa!! ei sen kummempaa!!

No onhan sitä paljon miehiäkin (n. kolmannes eronneista miehistä), jotka eivät tapaa lapsiaan juuri lainkaan. Sääli lasten kannalta. Mutta ei tällainen mies paljon välitä, jos se uusi puolisokaan ei hänen lapsistaan ole kiinnostunut... Tiedän, nyt sitten sanotaan, että kuka tuollaisen miehen haluaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 11:29 vieras kirjoitti:
No onhan sitä paljon miehiäkin (n. kolmannes eronneista miehistä), jotka eivät tapaa lapsiaan juuri lainkaan. Sääli lasten kannalta. Mutta ei tällainen mies paljon välitä, jos se uusi puolisokaan ei hänen lapsistaan ole kiinnostunut... Tiedän, nyt sitten sanotaan, että kuka tuollaisen miehen haluaa.
niiimpä on monta jotka eivät olesuhteiden pakosta pysty lapsia tapaan!! syitä on monia! oma mieheni ei paljoa tapaa lapsiaan olosuhteiden pakosta!! ja hän on erittäin hyvä isä silti!! meillä on myös yhteisiä lapsia!! ja palvoo maata heidän alla ja välittää todella paljon!! syitä on varmasti paljon mutta tuskin kukaan on tapaamatta välinpitämättömyydestä!!
ja kun ihmisillä on myösmonelaista mielipidettä niin tulee erilaisia kannaottoja!! tuskin kukaan toista tahallaan kuitenkaan loukkaa! ja apelle kum meillä jokaisella on omia mielipiteitä tulee moonelaista teksitiä ja jokaisella on kait oikeus siihen!! eikö vaan ollaan suvaitsevaisia!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 12:31 vieras kirjoitti:
\
niiimpä on monta jotka eivät olesuhteiden pakosta pysty lapsia tapaan!! syitä on monia! oma mieheni ei paljoa tapaa lapsiaan olosuhteiden pakosta!! ja hän on erittäin hyvä isä silti!! meillä on myös yhteisiä lapsia!! ja palvoo maata heidän alla ja välittää todella paljon!! syitä on varmasti paljon mutta tuskin kukaan on tapaamatta välinpitämättömyydestä!!
ja kun ihmisillä on myösmonelaista mielipidettä niin tulee erilaisia kannaottoja!! tuskin kukaan toista tahallaan kuitenkaan loukkaa! ja apelle kum meillä jokaisella on omia mielipiteitä tulee moonelaista teksitiä ja jokaisella on kait oikeus siihen!! eikö vaan ollaan suvaitsevaisia!!

tuli joku kämmi mulle ja ajatus katkos tohon loppuun sori!!ei pitäny laittaa tähän!!

Kyllähän se niin on että jos mies on hyvä isä uusille lapsille mutta ei välitä p.askaakaan niistä aiemmista niin kyllä sellaiselle "isälle" arvosana ei ole hyvä, ei edes kohtuullinen.

\

Onko näin, että kolmannes eronneista miehistä ei juuri lapsiaan tapaa??? Epäilen suuresti, että luku on näin iso ja että kyse olisi vain miehen haluamattomuudesta tavata lapsiaan. Vai kertooko tämä sen, että niitä lapsia tehdään, vaikkei parisuhteesta voida edes puhua.

Ap:lle
Rohkea kirjoitus ja toki sen on sinun mielipiteesi ja sinulla on täysi oikeus omaan mielipiteeseesi. Ei kaikista lapsita tykkää, niin kuin ei kaikista aikuisistakaan. Jos et halua miehesi entisen liiton lapsia kontollesi, niin eipä sitä pidä toisin tehdäkään. Ne ovat miehesi lapsia ja eikö riitä että lapsilla on jo isä ja äiti. Ja kun lapset vierailevat teillä, niin pakkoko sinun on osallistua siihen yhdessäoloon. Isä voi mieltää sen vaikka laatuajaksi. Ehkäpä ajanmyötä tulet hieman mukaan siihen. Uusioperheen sisäänajo kestää 3-5 vuotta, kunnes omat paikat löydetään. Ja voidaanko nyt puhua varsinaisesta uusioperheestä isän etälasten suhteen, kun he eivät asu teillä.
Ei tarvitse erota jos ei heti kohtakaan luista yhteiselo puolison etälasten kanssa. Sovittelua ja kompromisseja elämä vaatii muutoinkin.
En itsekään hypi tasajalkaa silloin kuin mieheni etälapset tulevat meille, en rakasta heitä, enkä tunne minkään valtakunnan äidinrakkautta heitä kohtaan, niin kuin omia lapsiamme kohtaan tunne. MUTTA, olen oppinut elämään heidän kanssaan, kun he meillä käyvät. Tarvitsen heistä omaa aikaa välillä varsinkin lomien aikaan, kun ovat meillä vaikka 2 viikkoa putkeen. Teen arkipäivän askareet, mutta mieheni hoitaa heidän läksyjen luvut ja nukkumaanmenorituaalit. Minä en ole niistä kiinnostunut ja mieheni tietää sen ja ymmärtää etteivät kaikki ihmiset ole lapsirakkaita vieraitten lapsiin. Lomailemme yhdessä ja lomailemme omalla ydinperheellämme ja voin kertoa, että nautin täysin siemauksin jälkimmäisestä. Mutta me olemme aikuisia ja pystymme käyttäytymään aikuisten lailla, siihen ei äidinrakkautta tarvita

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:56 vieras kirjoitti:
Kyllähän se niin on että jos mies on hyvä isä uusille lapsille mutta ei välitä p.askaakaan niistä aiemmista niin kyllä sellaiselle "isälle" arvosana ei ole hyvä, ei edes kohtuullinen.
ja mikähän se tekee että isä on huone ent.liiton lapsiille! sekö että tekee uusia?? tuota on ihan selvää että että hän ei voi tai kykyne tapamaan näitä lapsia niin usein sekö sitten tekee huonon vai?? voi kuule olla syynä esim. eritäin pitkä välimätka kuten meillä esim. on!! tai exän kiusanteko ei anna lapsia estää tapaamiset ym.. tuskimpa kukaan tahallaan on tapaamatta siihen aika usein on syy! mutta enemmin vaan tullaan haukkumaan kuin että ootetaan selvää että miksi näin on! ja löytyy näitä äitejäkin jotka tapaavat harvoin lapsiaan!!

mieheni tietää sen ja ymmärtää etteivät kaikki ihmiset ole lapsirakkaita vieraitten lapsiin. Lomailemme yhdessä ja lomailemme omalla ydinperheellämme ja voin kertoa, että nautin täysin siemauksin jälkimmäisestä. Mutta me olemme aikuisia ja pystymme käyttäytymään aikuisten lailla, siihen ei äidinrakkautta tarvita
[/quote]

Vihdoinkin kypsempää tekstiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 14:07 äityli kirjoitti:
Onko näin, että kolmannes eronneista miehistä ei juuri lapsiaan tapaa??? Epäilen suuresti, että luku on näin iso ja että kyse olisi vain miehen haluamattomuudesta tavata lapsiaan. Vai kertooko tämä sen, että niitä lapsia tehdään, vaikkei parisuhteesta voida edes puhua.

Ap:lle
Rohkea kirjoitus ja toki sen on sinun mielipiteesi ja sinulla on täysi oikeus omaan mielipiteeseesi. Ei kaikista lapsita tykkää, niin kuin ei kaikista aikuisistakaan.

Mitä rohkeaa on kirjoituksessa täällä nimimerkin takana?

Jos kolmannes miehistä ei tapaisikaan lapsiaan ja tämä kertoisi siitä, että heidän ex-vaimonsa ovat -kysymättä mieheltä tehneet- (mikä kuulostaa aika koomiselta) lapsia, on se kaksi kolmasosaa joilla on ollut ex-vaimonsakin kanssa jossain vaiheessa OIKEA PARISUHDE.

\

Jos koet ennenkaikkea olevasi YDINPERHEELLINEN, mitä sitten todistelet UUSPERHEPALSTALLA???

Et voi sietää miehesi entisiä lapsia-tosin et heitä edes tunne..

Enpä ole vähään aikaan lukenut naurettavampaa ja itsekeskeisempää tekstiä. Onneksi tämä aloitus on varmaankin vaan provo.

\|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:18 vieras kirjoitti:
\
\

Käsittääkseni alkuperäisen kirjoittajan mies on kuitenkin ollut ex:n kanssa pidempään kun lapsiakin on ilm. useampia? Eivät liene siis salaa tehtyjä! Ja tuskin kovin moni lapsia salaa mieheltä tekee? Uudet kumppanit vain usein niin kuvittelevat olevan, huomaan!!

On ilmeisesti hyvin tavallista ettei nainen lämpene miehen edellisestä suhteesta oleville lapsille. Ilmeisesti luonto jollain tavalla sanelle sen ja lisäksi on kyse siitä,kohtaavatko kemiat. Niinkuin jo sanottua,joistakin lapsista on helpompi tykätä kuin toisista.
Onhan niitä omiaan yleensä myös hartaasti toivonut ja odottanut,yleensä myös kantanut sisällään,kuulostellen jokaista liikettä,itse ehkä synnyttänyt ja ollut kontaktissa ensi hetkistä alkaen.
Entäs uuden puolison entisestä suhteesta olevat lapset. He saattavat tulla kuvioihin pahimmassa uhma-iässä,mikä ei varmasti lisää rakastettavuutta tai jo pitkälle kasvatettuina 5-6 vuotiaina. Silloin kasvatus on jo sanellut aika pitkälle,minkälaisia lapsista on tullut. Saati sitten jos lapset ovat vieläkin vanhenpia. Näin eri lähtökohdista olevat lapset eivät voi herättää uusioperheen äitihahmossa samanlaista kiintymystä. Tietysti poikkeuksia varmasti löytyy,jos lapsen käytöstavat ja persoonallisuus sattuvat natsaamaan.
Itse painiskelen näiden asioiden kanssa päivittän. Hoidan mieheni lasta 24 h/vrk. Etä-äiti ei ole kykenevä tapaamaan lastaan. Meillä takana nyt uusio-elämää liki puolitoista vuotta. Silti sopeutuminen tulee viemään vielä aikaa. Viime aikoina helpottanut hiukkasen,mutta aika näyttää miten tässä edistytään. Voimia teille. :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 15:05 vieras kirjoitti:
mieheni tietää sen ja ymmärtää etteivät kaikki ihmiset ole lapsirakkaita vieraitten lapsiin. Lomailemme yhdessä ja lomailemme omalla ydinperheellämme ja voin kertoa, että nautin täysin siemauksin jälkimmäisestä. Mutta me olemme aikuisia ja pystymme käyttäytymään aikuisten lailla, siihen ei äidinrakkautta tarvita

Vihdoinkin kypsempää tekstiä.

[/quote]

Otetaan nyt uudelleen esille tämä teksti. :flower: :flower: :flower:

Yhteistyössä