yle maksu sit tulee 175e suurusena

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Minulle toi maksu on mieleinen, kun tv-lupamaksua ei tarvitse enää maksaa ja se mediamaksu on pienenpi.. mutta sen tietää, ettei menen montakaan vuotta, kun se mediamaksu on samassa kuin nyt tv-lupamaksu.. harmittaa myös opiskelijoiden, työttömien ja pienipalkkaisten puolesta, koska toi 175 euroa on heille paljon.. vaikka nyt on puhuttu, että se maksu on toi 175 euroa, niin varmasti, kun vuosi 2011 tulee, maksu on vähintään 200 euroa, jos ei isompikin.. :/
 
epäreilua
Mitenhän tuon sitten maksaa ne ketkä ei kuukaudessa kuin lapsilisän + jonku kotihoidontuen.
Jos tulot on jotain 500e paikkeilla,niin ei siitä revi mihinkään yle-maksuun rahaa.
Linnaanko sit?Vai luottotiedot pois kun ei voi maksaa laskujaan?
Vuodessa tuo summa kertyy jo aika isoksi,sillä rahalla sais vaikka mitä.
 
Sinänsä on huvittavaa, että kaikki hihkuu onnesta kuinka maksu tulee olemaan VAIN 175 euroa. Eikä sitä ole vielä edes lukkoon lyöty. Joka vuosi hinnantarkastusten yhteydessä se tulee nousemaan salakavalasti (tai vähemmän salakavalasti) ylöspäin ilmoittamalla, että todelliset kulut ovat suuremmat, joten on maksettava tänä vuonna taas vähän lisää. Hurrataan siis yhdessä jo valmiiksi tätä upeaa uudistusta :saint:

ps. maksan muuten tunnollisesti tv-lupani ja silti vastustan tätä typerää uudistusta.
 
vieras
Toivottavasti se jaetaan mahdollisimman moneen osaan. Tosin vuonna 2012 olen toivottavasti jo päässyt pois opiskelijatuloista joista nyt tällä hetkellä jää ihan kaikkeen elämiseen 80 ?/kk. Tuosta sit vähennetään puhelinlasku ja sähkö. Thank god netti ja vesi on vuokrassa. Toisaalta kylhän siinä kivasti sit laihtuis. Jos ruokaan jäis about 20 ?/kk.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti se jaetaan mahdollisimman moneen osaan. Tosin vuonna 2012 olen toivottavasti jo päässyt pois opiskelijatuloista joista nyt tällä hetkellä jää ihan kaikkeen elämiseen 80 ?/kk. Tuosta sit vähennetään puhelinlasku ja sähkö. Thank god netti ja vesi on vuokrassa. Toisaalta kylhän siinä kivasti sit laihtuis. Jos ruokaan jäis about 20 ?/kk.
Niinpä. Saisivat nämä päättäjät itse kokeilla ensin elämistä opintotuella tai millä tahansa muulla pienillä tuloilla (reilusti alle tonnin tuloilla siis) ja sitten miettiä uusiksi tuota prkeleen mediamaksua ja sen suuruutta.
 
opiskelija
Kiva. Ei ole ollut telkkaa kahteen vuoteen ja pienestä rahapussista ''vain'' 170 e tuntuu. Ei ole varaa ostaakaan televisiota, enkä sitä edes katso, mutta maksan silti saman verran kuin muut. Kuinka mukavaa ja tasa-arvoista.

Että saadaan tuettua Ylen kanavia. Hitto, eivätkö voi ansaita rahaansa mainoksilla eikä valtion (eli veronmaksajien) kukkaroita kaivelemalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
jess. nyt joutuu pulittamaan yli 200e vuodessa telkkariluvasta hyvä et topi tulee niin maksu pienenee.. siis meiltä rehelisiltä jotka sen olemme tähän mennessä maksaneet :D
no entä jos ei ole ollut telkkaria? Nyt otin sitten vastaan telkkarin kun ei tässä enää kauaa mene, niin joutuu maksaa muutenkin :( Mä en ymmärrä, miten tuohon pitäisi rahat repiä... Mä elän tiukilla ihan omasta päätöksestäni, mutta mieluiten itse valitsisin, mihin rahani kulutan. Törkeätä joutua maksamaan kaikenmaailman kanavapaketteja vaikkei niitä edes halua.
 
vääryys
Törkeää,ei voi muuta sanoa.
Entä ne ketkä eivät edes omista telkkaria?Tai en keillä sitä rahaa ei ole noin paljoa ylimääräistä?
Eikö tässä saatana hyvinvointivaltiossa saa enää edes itse päättää että mihin rahansa tunkee.
Mieluusti tuon rahan kuitenkin laittaisi sellaiseen mistä olisi itselle/perheelle jotain hyötyä.
Lopetin tupakoinnin sen vuoksi että siihen meni niin paljon turhaa rahaa,ja luulin että tuon rahan voisin käyttää lasten hyväksi.Surettaa ja vituttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:
Törkeää,ei voi muuta sanoa.
Entä ne ketkä eivät edes omista telkkaria?Tai en keillä sitä rahaa ei ole noin paljoa ylimääräistä?
Eikö tässä saatana hyvinvointivaltiossa saa enää edes itse päättää että mihin rahansa tunkee.
Mieluusti tuon rahan kuitenkin laittaisi sellaiseen mistä olisi itselle/perheelle jotain hyötyä.
Lopetin tupakoinnin sen vuoksi että siihen meni niin paljon turhaa rahaa,ja luulin että tuon rahan voisin käyttää lasten hyväksi.Surettaa ja vituttaa.
Tätähän perusteltiin sillä, että Yle tuottaa myös nettiin, kännykkään ja radioon sisältöä. Ja niitähän nyt kuka vain voi käydä katsomassa, kuuntelemassa jne.
 
50c
Laita säästöpossu telkan viereen ja tiputa sinne 50 senttii joka päivä kattoessas telkkaa.

Kuinka moni laittaa sen rahan röökiin tai nettiin ja mihin lie boxeihin tahi baariin... Aatelkaa nyt vähän kaverit.
 
vääryys
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:
Törkeää,ei voi muuta sanoa.
Entä ne ketkä eivät edes omista telkkaria?Tai en keillä sitä rahaa ei ole noin paljoa ylimääräistä?
Eikö tässä saatana hyvinvointivaltiossa saa enää edes itse päättää että mihin rahansa tunkee.
Mieluusti tuon rahan kuitenkin laittaisi sellaiseen mistä olisi itselle/perheelle jotain hyötyä.
Lopetin tupakoinnin sen vuoksi että siihen meni niin paljon turhaa rahaa,ja luulin että tuon rahan voisin käyttää lasten hyväksi.Surettaa ja vituttaa.
Tätähän perusteltiin sillä, että Yle tuottaa myös nettiin, kännykkään ja radioon sisältöä. Ja niitähän nyt kuka vain voi käydä katsomassa, kuuntelemassa jne.
Tekisivät sitten sillain ettei voi.Tunnukset kehiin niiltä ketkä niitä käyttää.Saisi itse valita että käyttääkö sellaisia palveluita vai ei.
 
kaveri
Alkuperäinen kirjoittaja 50c:
Laita säästöpossu telkan viereen ja tiputa sinne 50 senttii joka päivä kattoessas telkkaa.

Kuinka moni laittaa sen rahan röökiin tai nettiin ja mihin lie boxeihin tahi baariin... Aatelkaa nyt vähän kaverit.
Ajattele sinä kuin moni sitä ei tunge baariin,röökiin..ym
 
puppua ja potaskaa
Alkuperäinen kirjoittaja sama asia:
Voitasko me kaikki myös alkaa maksamaan vaikkapa koiraveroo tai autoveroo.
Kyllä, ehdottomasti! Mä ainakin viittaan ton pakollisen koiraveron puolesta! ;D Vai pitäskö laittaa se sellaseks yleiseks lemmikki veroks? Tavoittais sit laajemman porukan. Voitas alottaa vaikka 30eurosta ja HUPSISTA VAAN, se oliski iha yllättäen 10 vuoden päästä jostain kumman syytä 130euroo. Kannattajia? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Alkuperäinen kirjoittaja vääryys:
Törkeää,ei voi muuta sanoa.
Entä ne ketkä eivät edes omista telkkaria?Tai en keillä sitä rahaa ei ole noin paljoa ylimääräistä?
Eikö tässä saatana hyvinvointivaltiossa saa enää edes itse päättää että mihin rahansa tunkee.
Mieluusti tuon rahan kuitenkin laittaisi sellaiseen mistä olisi itselle/perheelle jotain hyötyä.
Lopetin tupakoinnin sen vuoksi että siihen meni niin paljon turhaa rahaa,ja luulin että tuon rahan voisin käyttää lasten hyväksi.Surettaa ja vituttaa.
Tätähän perusteltiin sillä, että Yle tuottaa myös nettiin, kännykkään ja radioon sisältöä. Ja niitähän nyt kuka vain voi käydä katsomassa, kuuntelemassa jne.
Tekisivät sitten sillain ettei voi.Tunnukset kehiin niiltä ketkä niitä käyttää.Saisi itse valita että käyttääkö sellaisia palveluita vai ei.
Jeps.

Mä olen pari kertaa käyny kuuntelemassa radiota jos mua tai äitiä ollaan haastateltu. Mutta en mä siitä huvista halua kahtasataa maksaa.

Kyllä pitäis saada vähän vapaammin päättää mitä palveluita käyttää ja mitä ei kun nuo ei mitään pakollisia juttuja ole.
 
Mä muuten irtisanon huomenna televisioluvan ja viskaan tuon digiboxsydeemin jorpakkoon. Me ei katsota televisiota edes. Radiosta en yleä kuuntele, kun ei meillä ole edes radiota. Ainoa mahdollinen kanava, jossa voin väärinkäyttää Yleä on sitten tämä hemmetin netti. Mutta pitäköön nekin, perkeleet! Aina voin koulussa käyttää sitä palvelua.
 
50c
Toi röökit ym baarit ja muut viihdykkeet oli esimerkkejä.. voihan se olla vaikka kissanhiekkaa tai mitä lie karkkeja ja sipsejä, mitkä ei oo niin hirveen tarpeellisia... No joo, ei telkkakaan oo, mut kuitenkii. Onhan noita. ei se maksu kiva oo, mutta tulee kuitenkii ja eihän sitä keralla tarvihe maksaa vaan varautuu ajoissa, esim. laittamalla sen kolikon päivittäin jemmaan.
 
Ylimääräistä ei ole.
Alkuperäinen kirjoittaja 50c:
Toi röökit ym baarit ja muut viihdykkeet oli esimerkkejä.. voihan se olla vaikka kissanhiekkaa tai mitä lie karkkeja ja sipsejä, mitkä ei oo niin hirveen tarpeellisia... No joo, ei telkkakaan oo, mut kuitenkii. Onhan noita. ei se maksu kiva oo, mutta tulee kuitenkii ja eihän sitä keralla tarvihe maksaa vaan varautuu ajoissa, esim. laittamalla sen kolikon päivittäin jemmaan.
Veisin siis lapsilta vaaterahat?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 50c:
Toi röökit ym baarit ja muut viihdykkeet oli esimerkkejä.. voihan se olla vaikka kissanhiekkaa tai mitä lie karkkeja ja sipsejä, mitkä ei oo niin hirveen tarpeellisia... No joo, ei telkkakaan oo, mut kuitenkii. Onhan noita. ei se maksu kiva oo, mutta tulee kuitenkii ja eihän sitä keralla tarvihe maksaa vaan varautuu ajoissa, esim. laittamalla sen kolikon päivittäin jemmaan.
Mediamaksu on ok, mutta se summa on aivan järkyttävän iso. Jos asumista ei otetaan huomioon, meidän perheen isoin lasku on autovakuutus vuodeksi ja tuo on puolet siitä eli aivan hurja.
 
ei ole rahaa
Miten voi joillekkin ihmisille olla nii prkl:n vaikeeta ymmärtää, että toisilla ihmisillä EI VAIN OLE yhtään ylimäärästä rahaa? Hyvä kun saa laskut maksettua ja ruoan pöytään. Ottaa päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 50c:
Toi röökit ym baarit ja muut viihdykkeet oli esimerkkejä.. voihan se olla vaikka kissanhiekkaa tai mitä lie karkkeja ja sipsejä, mitkä ei oo niin hirveen tarpeellisia... No joo, ei telkkakaan oo, mut kuitenkii. Onhan noita. ei se maksu kiva oo, mutta tulee kuitenkii ja eihän sitä keralla tarvihe maksaa vaan varautuu ajoissa, esim. laittamalla sen kolikon päivittäin jemmaan.
Nokun sehän tässä ottaakin päähän.

Mä maksan pieniä summia mm terveyden- ja sairaanhoitopalveluista. Maksan ruoastani vaikka tietty olis kivempaa jos sais ilmatteeksi. Ostan jonkun verran vaatteita ittelleni ja lapselleni. Ne ovat pakollisia menoja, ja voin toki karsia nekin ihan minimiin, mutta jonkun verran on niihin laitettava.

Sen sijaan mediankäytöstä en halua maksaa jos en sitä käytä! Miten ihmeessä ylellä on oikeus päättää mihin mä ne mun muutamat ylimääräset roposeni pistän? Miksen mä voi päättää olla käyttämättä ylen palveluja ja täten olla maksamatta niistä? Eivät ne ole mitenkään pakollisia. Ne ovat ylimääräistä, extraa, huvitteluja.

Vähän sama ku pistettäis kaikille pakolliseks 200? jäsenyys kuntosalille tai vaikkapa lintsille. Vaikkei siellä koskaan kävis.
 

Yhteistyössä