Ylä-Savon odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen 21-vuotias ja kotona pyörin päivät esikoisen kanssa. Tarkalleen ottaen laskettuaika on lokakuun puolessa välissä. Raskaus on tähän asti edennyt hyvin lukuunottamatta alkuraskauden vuotoja, jotka ilmeisesti johtuivat kohdunsuun päällä olleesta istukasta. Nyt juhannuksen aikaan varmaan kurkataan vähän masussa asustelijan sukupuoltakin. Mahakin jo hieman kasvanut, että jonkunlainen raskausmaha on näkyvissä. Kovasti potkiskelee jo, joten tuntuu hupsulle, että vielä on kokonaisesta raskausajasta hieman alle puolet jäljellä!

Mitenkäs sinulla Miisa(heitänpä samat kysymykset takaisinpäin)?

Iisalmesta siis :) En muuten muista yhtään ollaanko aiemminkin keskusteltu täällä. Joskus olen elleissä törmännyt muihin Ylä-Savolaisiin, joten voisi olla paljon mahdollista, että ennenkin olisi jotain kuulumisia vaihdettu täällä.

Minä ainakin keväällä kyselin onko täällä Ylä-Savolaisia..itse olen 36v ja neljättä odotan rv 26+2, syyskuun lopulla olis laskettu aika.
Kevät on menny kivasti masua kasvatellessa ja nyt onkin aika vilkas pienokainen tulossa verraten aikaisempiin. Sukupuolta emme halunneet tietää tältäkään ja nyt ois 7.7. taas ultra jossa vauvan koko, laps´veden määrä yms. mittaillaan.
Olen ihan kotosalla ollu tän ajan. Paljon on reissattu ja vasta tultiin parin viikon etelän matkalta. Hyvin meni reissu ja vatsataudeiltakin vältyttiin. Ihanaa odotella tällaista syysvauvaa kun aiemmat ovat olleet talvi-kevät lapsia.

Tosi kiva, että Ylä-Savostakin meitä löytyy täältä.

Itse odotan esikoista. Töissä olen ja vointi on ainakin toistaiseksi ollut ok. Välillä on kyllä ollut supistuksia, muutamia kivuliaitakin. Lisäksi ilmeisesti liitoskivutkin ovat vaivanneet, ainakin vihlaisuja on ollut paljon.

Oletteko olleet/menossa valmennukseen?

K-68, minkä ikäisiä vanhemmat lapsesi ovat?

Esikoista odottaessa en ollut valmennuksissa, mutta nyt voisin ehkä huvin vuoksi mennäkin, jos vain mahtuu mukaan synnytysvalmennuksiin. En tiedä viisastuisinko niistä merkittävästi, mutta voisi olla ihan mielenkiintoista :)

Miisa, minkä ikäinen olet (haluatko edes paljastaa)?

Vanhemmat lapset mulla on 16, 14 ja 6v ja tyttöjä kaikki. Miehen aikaisemmasta liitosta on 11 ja 9 v tytöt, joten meillä näitä tyttöjä riittää. Ei kyllä uskalla edes ajatella, että poikaa tähän joukkoon mahtuis, vaikka tervetullut olisikin. Sikäli olen huomannu, että tämä vintiö mahassa on huomattavasti villimpi ollut kun tytöt aikoinaan ja potkut on tosi paljon terävempiä.
Supisteluja on ollut aika paljon, muuten voin oikein hyvin, eikä oo menoa haitannu.
Synnytysvalmennuksessa emme ole käyneet sitten ensimmäisen raskauden jälkeen, aika hyvin on muistissa pysyny....

Yhteistyössä