yksplus nolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keckman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Keckman

Jäsen
13.02.2015
451
16
18
Mä oon ihan väärällä sivustolla. Kaksplus on perhe- ja lapsisivusto. Eksyin tänne jonkin Google-haun takia.

Kirjoitan nyt kuitenkin tänne jotain itsestäni, huvikseen, jotenkin vastapoolina teidän elämäntilanteille. Luen uteliaisuudesta teidän juttuja. Monilla tuntuu olevan monenmoisia ongelmia. Mulla ei ole mitään ongelmia. Ei perhettä, ei lapsia. Olen onnellinen. Ei ole edes työtä :) Teen mitä huvittaa. Olen sairaseläkkeellä, sairastan maanis-depressiivisyyttä. Ennen eläkettä olin onnellisesti pitkän aikaa työttömänä, sosiaalipummina :) Hyvällä omallatunnolla, sillä mielestäni maailmassa tehdään liikaa kaikenlaisia turhia töitä. Muutama ystävä mulla on, jopa yksi nainenkin, mutta minkäänlaista parisuhdetta en halua. En ole oppinut niitä tarpeita, joita meille opetetaan. Pelaan onnellisesti monta tuntia päivässä pasianssia. Sen verran olen työ- ja opiskeluelämässä aikoinaan ollut, että huomasin, että ei ne kiinnosta mua. Olen vapaa. Rahaa en paljo tarvi. Työeläke-, asumistuki ja kansaneläke on niin suuria, että rahaa jää jopa säästöön. Kaikki välttämättömimmät olen ehtinyt jo hankkimaan kuten esim. televisio ja tietokone. Mitä muuta mies tarvitsee? Mihin tarvitsisin naista? Minusta naisista on pelkkää haittaa miehen vapaudelle.

[QUOTE="joooo";30659716]Hieno mies.... hieno mies.... taputa puolestani itseäsi kaksi kertaa selkään ja sano myös ääneen: olen pieni muksis.[/QUOTE]

Kiitos :) Korjaan hieman: kyllä mulle ajoittain huushollin hoito pieniä ongelmia tuottaa. Mutta ette kyllä usko kuinka vähällä sekin hoituu! Esim. kun en nyt viime päivinä ole jaksanut käydä kaupassa, niin tilasin nettiruokakaupasta kuukauden - ellen enemmänkin - ostokset. Pakaste- ja jääkaappituotteet jaksoin juuri ja juuri laittaa pakastejääkaappiyhdistelmään, mutta muut noin 12 muovikassillista lojuu tossa keittiön lattilalla, enkä näe mitään järkeä laittaa niitä mihinkään kaappiin.

Viimeksi muokattu:
Kysymys kaksplussalaisille:

Planeettamme pahin ongelma on eksponentiaalinen väestöräjähdys, joka johtaa ekokatastrofiin. Onko järkeä tehdä vauvoja niin paljon? Eikö maailmassa ole jo ihan tarpeeksi lapsia, joista niistäkään ei kaikista jakseta pitää huolta? Ja ne teettää kauheesti vaivaa aikuistuessaankin, kun niille pitää rakentaa asunnot. Emmekö tarvitsisi enempi muita tekoja kuin perheiden perustamisia? Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että mulle tärkein lapsi on oma päänsisäinen minäni.

Jos ei tehdä lapsia niin ihmiset häviää maapallolta noin 100 vuoden sisällä.

Totta tietysti. Mutta seuraako siitä, että kannattaa lisääntyä eksponentiaalisesti?
population_curve.png

Kysymys kaksplussalaisille:

Planeettamme pahin ongelma on eksponentiaalinen väestöräjähdys, joka johtaa ekokatastrofiin. Onko järkeä tehdä vauvoja niin paljon? Eikö maailmassa ole jo ihan tarpeeksi lapsia, joista niistäkään ei kaikista jakseta pitää huolta? Ja ne teettää kauheesti vaivaa aikuistuessaankin, kun niille pitää rakentaa asunnot. Emmekö tarvitsisi enempi muita tekoja kuin perheiden perustamisia? Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että mulle tärkein lapsi on oma päänsisäinen minäni.

On helppo pyytää toisia luopumaan siitä, mitä ei itse pidä tärkeänä. En itse syö lihaa, joten munhan on helppo ehdottaa, että kaikki muutkin luopuisivat yhteisen hyvän nimissä lihansyönnistä. Mutta enpä usko, että kukaan lopettaa mun vetoamuksesta huolimatta.

[QUOTE="av-mamma";30660860]On helppo pyytää toisia luopumaan siitä, mitä ei itse pidä tärkeänä. En itse syö lihaa, joten munhan on helppo ehdottaa, että kaikki muutkin luopuisivat yhteisen hyvän nimissä lihansyönnistä. Mutta enpä usko, että kukaan lopettaa mun vetoamuksesta huolimatta.[/QUOTE]

"Onko järkeä tehdä vauvoja niin paljon?"

En pyydä ketään luopumaan yhtään mistään. Jokainen vastatkoon omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään. Kysyin vain.

[QUOTE="av-mamma";30660873]Mikä on "niin paljon", kun puhutaan väestönkasvusta maailmanlaajuisesti? Et määritellyt. Mä oon tehnyt kaksi, enempää en aio.[/QUOTE]

Se on just sopivasti. Jos kaikki pariskunnat tekisivät vain kaksi lasta tästä eteenpäin (eivätkä menis muodostamaan uusia pariskuntia, joissa tekisivät taas kaksi lasta), niin maailman väkiluku pysyisi vakiona. Meidän perheessä isosysterini miehensä kanssa huolehti lasten teosta. Tekivät kuusi. Hoitivat sen homman puolestani. Tosin enhän minä olisi voinut lapsia tehdäkään, kun ei mulla käytännölisesti katsoen ole koskaan partneria ollutkaan, onneksi ei.

Ei liene tuo väestöräjähdys olla ihan länsimaalaisten aikaansaannos. Suomalaistenkin lapsiluku pienenee vuosi vuodelta. Keskiarvo taitaa olla tällä hetkellä 1,6 lasta? Tottakai jokaisen lapsi on yksi suu lisää ruokittavaksi, samaa maapalloa me kulutetaan, ja joidenkin laskelmien mukaan vuoteen 2050 mennessä maailmassa pitää tuottaa 70% enemmän ruokaa, jotta sitä on riittävästi, kun väestömäärä on oletettavasti n. 9mrd.

Milläs sitten rajoitettaisiin kolmannen maailman sikiämistä? Kehitysavulla levittämällä tietoa ja ehkäisymenetelmiä. Jotka kuitenkin on joissain uskonnoissa ja kulttuureissa kiellettyä. Lisäksi köyhissä maissa tehdään lapsia myös siksi paljon, että on suurempi turva perheelle ja perheen ikääntyville henkilöille, kun on paljon huolehtijoita. Jopa se voisi helpottaa ongelmaa, jos pelkästään Paavi sanoisi, että kortsut ja abortit on ihan ok.

Nää asiat ei tuu koskaan ratkeemaan. Ellei luonnonkatastrofit vie isoa siivua väestöstä, joka helpottaisi hetkeksi taakkaa. Kuitenkin ihmiskuntakin tulee luonnollisesti tiensä päähän jossain vaiheessa, maailmanhistoriassa on monia "maailmanloppuja", jolloin alkaa taas jokin uusi aika alusta.

Mua enemmän mietityttää sellainen, että haluanko tehdä tähän maailmaan lapsia katsomaan näitä hiljalleen kasvavia ongelmia ja hätää. Mun lapsenlapsilla ei varmaan ole asiat ollenkaan niin hyvin, mitä mulla on ollut. Haluan, koska olen itsekäs.

Yhteistyössä