Yksivuotias pelastui karmeasta kolarista - Lensi tielle!

---
Mä en kanssa nyt ymmärrä teidän vouhotusta. MIKSI on väärin että lapsi haettiin, laitettiin autoon "turvaan" ja alettiin yhdessä siivoamaan rojuja, jotka olisivat muutoin herkästi voineet aiheuttaa lisää onnettomuuksia. Minun mielestä tuossa toimittiin täysin oikein.
 
"vieras"
JOtenkin epäuskoinen olo... Voiko olla aito tilanne. Vaikea sanoa miten itse toimisi tuossa tilanteessa, mutta älyttömän nopeastihan nuo vanhemmat reagoi hakemalla lapsen. Mutta ihan niinkun fysiikan lakien mukaan olisiko tilanne mennyt noin että se lapsi tupsahtaisi ulos takaikkunasta ihan siihen niin auton taakse?

Sen olen kuullut, että venäläisillä usein on nuo autokamerat sen vuoksi, että onnettomuuksia käy paljon ja ovat todisteena kun kiistellään syyllisyydestä.
 
"vieras"
Valtio kun valtio,liikenne vielä hirveempi ku suomessa.

Eikö Venäjällä tuo ole laitonta??
Tuliko oikeasti yllätyksenä, että liikennekulttuuri on hieman erilaista vähemmän kehittyneissä maissa? Ei monissakaan maissa käytetä turvavöitä tai turvaistuimia eikä kenellekään tule edes mieleen, että sellaista olisi hyvä käyttäää. Vähän sama kuin meillä kypärän käyttäminen kävellessä, yhtä utopinen ajatus.
 
:o
[QUOTE="vieras";27939356]Tuliko oikeasti yllätyksenä, että liikennekulttuuri on hieman erilaista vähemmän kehittyneissä maissa? Ei monissakaan maissa käytetä turvavöitä tai turvaistuimia eikä kenellekään tule edes mieleen, että sellaista olisi hyvä käyttäää. Vähän sama kuin meillä kypärän käyttäminen kävellessä, yhtä utopinen ajatus.[/QUOTE]

Kuule,ei tullut todellakaan yllätyksenä.

Mutta kysyinkin,että eikö siellä ole lakia tuohon?
 
Blue
Mä en kanssa nyt ymmärrä teidän vouhotusta. MIKSI on väärin että lapsi haettiin, laitettiin autoon "turvaan" ja alettiin yhdessä siivoamaan rojuja, jotka olisivat muutoin herkästi voineet aiheuttaa lisää onnettomuuksia. Minun mielestä tuossa toimittiin täysin oikein.
Liikenne olisi pitänyt pysäyttää ensin ja sitten tutkia lapsen vointi ja varmistaa turvallisuus ja sitten vasta puhdistaa tie romusta. Mutta kun se järki ei aina kulje hyvin läheltäpiti-tilanteen jälkeen niin näin voi käydä, ja sitten muut voikin lähteä arvostelemaan.
 
shokki
no hitsi, jos on _shokissa_ niin ei silloin PÄÄ TOIMI. Ei sitä ehkä ymmärrä ennenkuin sen itse kokee... Esim. mummoni oli autokolarissa ja lähti vaan autosta ulos ja kävelemään kotiinsa, koska meni shokkiin eikä kyennyt toimimaan normaalisti. Jokainen näin muuten tajuaa että kolarin jälkeen ei jätetä vaan juttua siihen ja lähdetä himaan kävellen, autonrotiskot ojassa. :D

Kun meidän koira sai vakavan sairaskohtauksen (joka myöhemmin osottautui epilepsia kohtaukseksi- näyttää HIRVEÄLTÄ mutta useinkaan ei ole hengenvaarallinen), niin minä soitin ekana äidilleni keskellä yötä, ja kun ei vastannut niin menin vielä enemmän lukkoon. Aamulla olin ihan pöhkönä että mitä h*lvettiä mä sille soitin, eläinlääkäriin suoraan olis pitänyt soittaa :D (mies siis kyllä sit yöllä soitti kun sain sen kiinni)

Jos mun lapseni lentäis kolarissa autosta ulos niin olisin varmaan sekaisin kuin käkikello. Tiiä mitä saisin päähäni....

Onhan näitäkin kun poliisi on mennyt kotiin kertomaan läheisen äkillisestä kuolemasta, niin omaiselle on tullut ekana mieleen että kukas sit syö nää lihapullat jotka sille tein? Ennenkuin se todellisuus iskee tajuntaan kunnolla. ..
 
---
Liikenne olisi pitänyt pysäyttää ensin ja sitten tutkia lapsen vointi ja varmistaa turvallisuus ja sitten vasta puhdistaa tie romusta. Mutta kun se järki ei aina kulje hyvin läheltäpiti-tilanteen jälkeen niin näin voi käydä, ja sitten muut voikin lähteä arvostelemaan.
No kyllähän tuo isä nyt sen verran näki kun se sen autoon rahtas. Jos sillä olis pää kainalossa, olis tilanne varmasti ollut toinen. Nyt suurta hätää ei ollut -> seuraavaan hommaan eikä jäädä mitään rutistelemaan ja nyyhkyttämään. Ei onnettomuudessa kuulukaan toimia niin.
 
[QUOTE="vieras";27939356]Tuliko oikeasti yllätyksenä, että liikennekulttuuri on hieman erilaista vähemmän kehittyneissä maissa? Ei monissakaan maissa käytetä turvavöitä tai turvaistuimia eikä kenellekään tule edes mieleen, että sellaista olisi hyvä käyttäää. Vähän sama kuin meillä kypärän käyttäminen kävellessä, yhtä utopinen ajatus.[/QUOTE]

Mun äiti on kertonu et isoveli nukku kuplavolkkarin takaluukussa vauvana... ja tämä siis 70-luvulla. Ei meillä mitään istuimia ollu ku olin pieni. Tais suomessakin turvaistuimet yleistyä vasta 90-luvulla. :ashamed:

toisaalta luulis et jos on varaa ostaa noin kallis auto ni siin olis varustelutkin (lapsen turvaistuin) sitten ihan asianmukaiset.
 
Sangria
Se on jännä miten sitä voi ihminen reagoida kolaritilanteessa. Mä kun ajoin auton lunastus kuntoon niin eka ajatus heti rysäuksen jälkeen oli että kyllähän mä tästä vielä ajan tällä kotiin, vaikka turvatyynyt oli ulkona ja auto täynnä valkoista. Sitte tajusin että lapset huutaa takapenkillä täysiä, silloin iski paniikki. Onneksi takana ajanut auto pysähtyi ja tuli rauhoittelemaan. Suuremmilta henkilövahingoilta säästyttiin, auto vaan oli ihan romuna.
 
Blue
No kyllähän tuo isä nyt sen verran näki kun se sen autoon rahtas. Jos sillä olis pää kainalossa, olis tilanne varmasti ollut toinen. Nyt suurta hätää ei ollut -> seuraavaan hommaan eikä jäädä mitään rutistelemaan ja nyyhkyttämään. Ei onnettomuudessa kuulukaan toimia niin.
Niitä isoimpia vammoja (jotka voi vammauttaa myöhemmin todella pahasti) kun ei nää ulospäin ja potilaskin saattaa liikkua ensin ihan normaalisti kunnes sitten adrenaliinitaso laskee ja huomataankin että joku olikin tosi pahasti vialla. Mutta hyvä juttu että näin ei ollut tässä.
 
---
Niitä isoimpia vammoja (jotka voi vammauttaa myöhemmin todella pahasti) kun ei nää ulospäin ja potilaskin saattaa liikkua ensin ihan normaalisti kunnes sitten adrenaliinitaso laskee ja huomataankin että joku olikin tosi pahasti vialla. Mutta hyvä juttu että näin ei ollut tässä.
Joo, mutta niitä tuo pariskunta ei olis joka tapauksessakaan nähnyt vaikka olisivat jääneet halailemaan, nyyhkyttämään ja tuijottamaan sen sijaan, että ehkäisivät lisäonnettomuuksia.
 
"vieras"
80-luvulla ja vielä 90-luvun alussa vastaavia onnettomuuksia tapahtui Suomessa viikoittain. Turvavyöpakko, turvaistuimet ja autojen turvakorit ovat aivan uusia keksintöjä.
 
No ei kai toi kauhee fiksu ratkasu oo mennä hyppii tohon tielle ja näinollen aiheuttaa itselleen yliajovaaran. :/ Käyttääks tos kukaan hätävilkkuja? Tiehän näyttää tosi liukkaalta. :/

Onks kellään mitään faktatietoo siitä miten tuollaisessa tilanteessa kuuluisi oikeasti toimia.
 
"vieras"
No ei kai toi kauhee fiksu ratkasu oo mennä hyppii tohon tielle ja näinollen aiheuttaa itselleen yliajovaaran. :/ Käyttääks tos kukaan hätävilkkuja? Tiehän näyttää tosi liukkaalta. :/

Onks kellään mitään faktatietoo siitä miten tuollaisessa tilanteessa kuuluisi oikeasti toimia.
Soittaa hätänumeroon, tarkkailla lasta, ei liikuttaa lasta yhtään enempää, laittaa hätävilkut ja hätäkolmio.
 
  • Tykkää
Reactions: NeitiPikkuInkkuli

Yhteistyössä