Yksityisen päiväkodin perustaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pk haltuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pk haltuun

Vieras
Mietin yksityisen päiväkodin perustamista.

Olisitko valmis maksamaan enemmän yksityisestä kuin kunnallisesta hoidosta?
Paljonko maksat nyt ja paljonko olisit valmis maksamaan?

Lapsiryhmät olisivat pienemmät ja henkilökunnan sairastuessa paikalla olisi aina sijainen/sijaisia.

Lapsille tarjottaisiin alusta asti itse tehtyä ruokaa, ei makeita sokerijuttuja välipaloilla vaan perusterveellistä ja monipuolista ruokaa. Tuoreita kasviksia ja hedelmiä myös.

Mitä muuta kaipaisit kallimmalta päivähoidolta?

Ilman muuta maksamme mielellämme juurikin tuollaisesta hoitopaikasta. Lapsia ei ole kuin 13-15 ja hoitajat aivan ihania. Kotiruokaa ja joustavuutta puolin ja toisin. Mekin järkkäämme hoitajien lomien jne. mukaan omat vapaat.
Rehellisyyden nimissä olisin valmis maksamaan noin hyvästä hoidosta esim. 200 euroa enemmänkin kuukaudessa, mutta kun eivät osaa pyytää niin en minä nyt tyrkytä. Kerran kysyin että miksi ei pidä korkeampaa hintaa niin ei kuulemma ole tarvis, tekee työtä niin sydämellään. Olen sitten tehnyt jokuisen tavaralahjoituksen ja ostanut mm. petivaatteita jne. sinne.

Sulla on pitkä tie vielä edessä. Sanotaan että yksityinen maksaa jokusen satasen enemmän kuin kunnallinen lisien jälkeen.

Se ei riitä että mainostat puljuasi sokereita fanaattisesti välttelevän mamman mieliksi, sulta puuttuu itse toiminta.

Meillä on lähiruokaa, mieluusti luomua. Ei tule miltään keskuskeittiöltä.
Meillä on päivittäin jaettua toimintaa esim. lelupäivä, leipomispäivä jne.
Pieni toimiva ryhmä, yksi extra aikuinen hoitamassa pakollisen minimimäärän lisäksi.
Kauniit, kodikkaat tilat.

Mä valitsin yksityisen kalliimman ryhmäperhepäivähoidon 1-vuotiaalle siksi, että sanoivat, ettei heillä ole erityisempää ohjelmaa vaan päättävät päivän kulun aina sen mukaan, millainen sää on ja keitä lapsia on hoidossa. Tärkeintä oli, että lapsilla on mukavan kiireetöntä leikkiaikaa. (Tietty siis ruoka-ajat jne. pysyivät samoina) Maksoimme 40€ enemmän kuin kunnallisesta hoidosta. Riippuu missäpäin hoitopaikka on, paljonko vanhemmat ovat valmiita maksamaan ekstraa. Helsingissä tiedän yksityisen päiväkodin, jossa maksu oli reilu satasen enemmän kuin kunnallisessa. Tosin siellä liikuntaa ja askartelua ohjasi ammattilaiset, eivät hoitajat.

Mäkin karsastan niitä pakkotoimintaohjelmia mitä päiväkodeissa on. Silloin ja silloin tehdään sitä ja tätä niin ja näin kauan. Minusta on mukavampaa että ulkoillaan sään ollessa hyvä enemmän ja leikitään vapaasti enemmän pakkasilla ja kaatosateella.
Juurikin se kodinomaisuus on se mitä omassa paikassamme arvostamme, viihtyisä ja lämmin tunnelma, ei älytöntä mekkalaa ja syliä riittää.
Kuten jo aiemmin sanoin, voisin kernaasti maksaa nykyistä enemmänkin vaikka kunnalliseen hoitoon verrattuna kalliimpi tuo paikka on jo nyt. Mutta laadusta maksaa mielellään!

Olisin valmis maksamaan tuollaisesta hoidosta enemmän!! Nyt maksan sen reilut 200e ja voisin helposti maksaa tuplat siitä jos hoidon laatu olisi hyvä ja ruoka kunnollista. Ja titysti pienemmät ryhmät, ammttitaitoinen ja innostunut henkilökunta sekä aito välittäminen lapsista on tosi tärkeitä asioita.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Meille merkitsee ammattitaito. Lastentarhanopettajia pitäisi olla ehdottomasti jokaisessa ryhmässä ja muutkin hoitajat mielummin kokeneita ja koulutettuja.

Meidän lasten hoitopaikassa onkin mutten silti sitä edes näe olennaisena asiana. Toimintatavat ja sydän ratkaisee. On niitä niin monenlaisia lastentarhanopettajiakin tullut vuosien saatossa tavattua/nähtyä/kuultua.

Yhteistyössä