Yksityiselle vai julkiselle lääkäriin huomenna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukki

Vieras
lapsi pitäisi viedä huomenna lääkäriin pitkittynyt kuume ja yskä sekä ajoittain korvakipu, mietin että onko parempi mennä yksityiselle? onko se kuinka kalliimpaa lystiä?

Mä käytän aina yksityistä, arkena tai pyhänä. Onhan se tietty kalliimpaa, ykstyisellä erikoislääkärillä menee muistaakseni satasen kieppeille. Mutta vakuutus korvaa ne, jos sulla on vakuutus.

Jos varaat ajan yksityiselle niin vältyt jonottamiselta, ja pääset erikoislääkärin vastaanotolle. Hinta on n.60e + sunnuntaikorvaus, ainakin täällä. Itse olen valinnut lapsen kohdalla yksityisen lääkärin jos vaan olen ajan saanut varattua, monesti sielläkin on ajat täynnä.

Korvat kannattaa näyttää korvalääkärille, mikä ei varmaan sunnuntaina onnistu. Jos jaksaa ihan hyvin touhuta eikä vointi muuten huolestuta, anna särkylääke ja vie maanantaina korvalääkäriin. Hintaa on vaikea sanoa, rippuu varmaan paikkakunnasta. Meillä käynti on yli 70€ kerta.

Käytiin lastenlääkärillä, hinta 80 € miinus kela-korvaus (aika 20 min).
Olisimme menneet terveyskeskukseen, mutta soitaessani klo 8:15 olivat kaikki sen päivän ajat menneet.

[QUOTE="vieras";25249278]Menisin tavalliselle. Tutkii korvat ja ottaa näytteen siitä minkä nimeä en nyt muista :D.[/QUOTE]
Ja jos tarvitaan vielä keuhkokuvakin (epätodennäköistä), niin sekin maksaa. Joka tapauksessa voi tulla kallis reissu.

Sairaalan yhteispäivystykseen veisin, kun tietääkseni yksikään yksityinen ei tässä kaupungissa ole sunnuntaina auki. Todennäköisesti kuitenkin odottaisin maanantaihin ja menisin terveyskeskukseen, se kun on meillä se paikka mihin pääsee kaikkein nopeimmin ja saa parhaan avun. Nää on kuitenkin ihan paikkakuntakohtaisia juttuja.

Jos huomenna pitää lääkäriin päästä, niin veisin yksityiselle. Muuten ei sinänsä kuulosta päivystystapaukselta, kun tauti on kestänyt jo jonkin aikaa eikä ole äkillisestä sairastumisesta kyse, eli julkiselle ei huomenna ehkä edes otettaisi.

Minä odottaisin maanantaiaamuun ja tilaisin lapselle ajan omalle terveysasemalle.

Jos huomenna pitää lääkäriin päästä, niin veisin yksityiselle. Muuten ei sinänsä kuulosta päivystystapaukselta, kun tauti on kestänyt jo jonkin aikaa eikä ole äkillisestä sairastumisesta kyse, eli julkiselle ei huomenna ehkä edes otettaisi.

Minä odottaisin maanantaiaamuun ja tilaisin lapselle ajan omalle terveysasemalle.
Heh. No kyllä pitkittynyt yskä ja kuume korvakipuineen on päivystysasia. Etkö sinä ollut terveydenhuoltoalallakin vielä?

No jos ei ole vakuutusta, niin en todellakaan lähtisi yksityiselle, sunnuntai-lisät on sen verran korkeat että huhhuh.. Ja toisekseen, aivan varmasti mieluusti yksityisellä ottavat kaiken maailman labrakokeet yms.ihan varmuuden vuoksi ja rahan saannin maksimoimiseksi.. Julkinen terveydenhuolto on ihan ok, varsinkin lasten kanssa, ja jos lapsi on kovasti kipeä, niin pääsee myös jonossa ohi vähemmän sairaiden.. Eli ei-yksityiselle ja heti aamusta!

[QUOTE="vieras";25249325]Heh. No kyllä pitkittynyt yskä ja kuume korvakipuineen on päivystysasia. Etkö sinä ollut terveydenhuoltoalallakin vielä?[/QUOTE]
No heh. Miksi se pitkittynyt yskä ja kuume pitää juuri sunnuntaina hoitaa? Miksi ei jo perjantaina, tai vasta maanantaina, jos kunto on ollut samanlainen jo päiväkausia?

Yhteistyössä