yksityisellä gynellä neuvolalääkärikäynnit, miten toimii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saama

Vieras
Haluaisin käydä neuvolalääkärikäynnit omalla luottogynelläni. Mutta olen jo saanut neuvolasta ajan neuvolalääkärille siellä. Voinko käydä nuo käynnit silti omalla yksityisellä gynellä? Entä jos tulee jotain muuta vaivaa, voiko yksityinen kirjoittaa julkiselle puolelle lähetteitä, tai laskevatko neuvolalääkärille vielä neuvolasta muissa merkeissä, jos nuo viralliset käynkin luottogynellä?

No minä ilmoitin heti neuvolan terkalle että käyn lääkärikäynnit omalla lääkärilläni, hän sitten aina sanoi minulle että koska olisi lääkärin paikka niin sitten varasin itselleni lääkärin.
Tottakai yksityinen lääkäri kirjoittaa julkiselle puolelle lähetteen jos on siihen tarve.

neuvolasta ja kunnan säännöistä, miten menettelevät. Olen kuullut, että jos on käynyt vaikka varhaisultrassa yksityisellä, ei ekaa lääkärikäyntiä kunnallisella sitten ole tai siinä neuvolassa kun taas jossain toisessa neuvolassa pääsee kunnallisellekin lääkärille.

Yksityiseltä ei kirjoiteta lähetteitä kunnalliselle puolelle. Voit hoitaa asiasi neuvolassa kyllä ihan normaalisti, kun ne lääkäripalvelut sulle myös kuuluvat (2-3x raskauden aikana). Kysy omalta neuvola th:lta käytännöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
No minä ilmoitin heti neuvolan terkalle että käyn lääkärikäynnit omalla lääkärilläni, hän sitten aina sanoi minulle että koska olisi lääkärin paikka niin sitten varasin itselleni lääkärin.
Tottakai yksityinen lääkäri kirjoittaa julkiselle puolelle lähetteen jos on siihen tarve.

olikin ihan oikein. Tajusinkin vasta, että erikoissairaanhoitoon kirjoitetaan lähetteitä yksityiseltä, mut ta:n/nla lääkärille en oo kuullut et kirjoitettais, kun sinne pääsee ilman lähetettä... :D

kun me oltiin varhais ultrassa viikolla 7 niin teki myös sisä tutkimuksen. ei mun tarvinnut mennä siihen kunnalliseen äitiysneuvolan puolella olevalle gynelle. annoin sen lapun siitä varhais ultrassa missä lääkäri totesi kaikki ok. ja sit siinäö oli viikot ja sikiö mitta. siitä kopio siis mun neuvola papereihin.

Yhteistyössä