Yksityinen pph

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
Miten menee jos lapseni on yksityisellä pph:lla hoidossa ja pph:n oma lapsi sairastuu (joka on saman ikäinen kuin hoitolapset) niin onko oikein,että kaikki hoitolapset ovat sisällä koko päivän,kun eivät voi ulkoilla,kun yksi lapsista kipeä?

jos olisin ypph niin ilmoittaisin hoitolasten vanhemmille, että hoitoon saa tulla mutta kaikki toiminta menee sairaan lapsen ehdoilla. Vanhemmat voivat tässä tapauksessa viedä lapsen halutessaan varahoitoon tai jos sellaista ei ole, niin järjestää asian toisella tapaa.

Ypph on varmasti kertonut tällaisesta mahdollisesta tilanteesta hoitosopimusta tehdessään.

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä;29484326:
Miten menee jos lapseni on yksityisellä pph:lla hoidossa ja pph:n oma lapsi sairastuu (joka on saman ikäinen kuin hoitolapset) niin onko oikein,että kaikki hoitolapset ovat sisällä koko päivän,kun eivät voi ulkoilla,kun yksi lapsista kipeä?

pph varmaan ajattelee olevansa sinulle kiva. kun ottaa lapsesi hoitoon vaikka voisi myös olla "menemättä" töihin ja jäädä hoitamaan kipeää alle kouluikäistä lastaan kotiin ja ilmoittaa teille vanhemmille aamulla, että sori vaan, keksikää jotain muuta.

Niin no..jos lapsi on tullut yöllä kipeäksi niin ei kai voi muuta kuin ilmoittaa aamulla. Itse olen aina ilmoittanut jos flunssa, että voi tuoda hoitoon jos haluaa, mutta tietää vanhemmat, että oman kipeän lapsen ehdoilla mennään, esim. ei ulkoilla. Maha ja oksennustaudissa en ota ketään hoitoon ja toivon myös, että perheet eivät tuo hoitoon,jos perheessä kyseisiä tauteja. Minusta on vähän väärin narista näistä asioista, kun tietää jos vie yksityiselle hoitoon, jolla omia lapsia, että varmasti joskus sairastetaan, samoin hoitaja. Samalla tavalla minä hoitajana voisin syyllistää perheitä monesta asiasta. Hieman ymmärrystä jooko?

Sinä maksat sopimuksen mukaan. Luultavammin sopimuksessa on määritelty montako palkallista sairaspäiväö ypph voi pitää.
Mutta jos ei ilmoita että lapsi kipee ja hoitaa työnsä vaikkakin sisällä ollen, joudut maksaa ihan normisti.
varahoidon voit sopia kunnan päiväkodin kanssa. Otappa selvää.

Ja mitähän lapsi menettää jos on sisällä? Relaa ha nauti kun noin ahkera hoitaja

Onneksi omalla ypph oli lapset jo aikuisia. Oikeushan ypph:kin on hoitaa sairasta lastaan kotonaan tai sairastaa itsekin. Toinen vaihtoehto teillä on sitten jättää lapset viemättä hoitoon ja hommata joku muu varalle. Hoitomaksukin on hoidettava sopimuksen mukaan.

Meillä ainakin miehellä oikeus olla sairaan lapsen kanssa kotona. Eli taudista ja tilanteesta riippuen joko minä eli ypph tai mieheni on sairaan lapsen kanssa. Kannattaa sopimuksesta tarkistaa jokasen oma kuvio ja jos sellaista kohtaa ei löydy, koittakaapa ihan jutella asia kuntoon molempia tyydyttävällä tavalla....puhumalla moni asia on ratkennu ;)

Yhteistyössä