saako alle yksvuotias edes juoda tavallista maitoa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaamaton hoitotäti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaamaton hoitotäti?

Vieras
HJÄLP! Olen kunnalla perhepäivähoitajana. Hoitolapset ovat kaikki sieltä vanhimmasta päästä. No nyt pkjohtaja soitti ja sanoi, että yksi isommista lapsista siirretään päiväkotiin, kun 9kk ikäinen on tulossa hoitoon ja tarvitsee pph paikan. Huomenna jo tulevat tutustumaan. Mä jäin miettimään, että eihän se juo edes vielä tavallista maitoa?

Jos tarkoitat tavallisella maidolla lehmän maitoa niin ei juo jos ei vanhemmat ole sitten uhmannut suosituksia.
Se selviää sitten mitä maitoa kyseinen lapsi juo kun näet lapsen vanhemmat ja kysyt.

hui kamalaa..mitenhän myö pärjätään :) Kun mulla on ollu vaan noita 3-6vuotiaita ja niiden kanssa ei ole tarvinnut vaippoja vaihdella :) Miten se sitten menee, tuoko ne tarvittaessa omat tuttelit vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja osaamaton hoitotäti?;26138033:
hui kamalaa..mitenhän myö pärjätään :) Kun mulla on ollu vaan noita 3-6vuotiaita ja niiden kanssa ei ole tarvinnut vaippoja vaihdella :) Miten se sitten menee, tuoko ne tarvittaessa omat tuttelit vai miten?

Hyvin sä pärjäät. Ihan yleinen nyrkki sääntö on että ei suolaa sen ikäisen ruokiin,joten ku teet ruoan niin otat hänelle ruoan eka ja sit vasta lisäät suolan.
Ja jos lapsi juo tutteli ni sit annat sitä hänelle. Tai ruoan kans vettä. Juttele lapsen vanhempien kans ni kyllä he kertoo käytännön jutut.

Järkkyä tämä hysterisointi jostain maidosta. Ei oo montaa vuosikymmentä kun jokainen vauva on juonu maitoa suoraan lehman tissistä haettuna.

"jos ei oo UHMANNU suosituksia". Hohhei. Ei lapsi nyt siihen kuole jos oikeaa maitoa saa. Raejuustoa ym. on jo 8kk:n pilteissä vaikka sanotaan että hapanmaitotuotteet 10-kuisesta alkaen.

Toki vanhemmat tuo korvikkeet mukanaan kun lapsi oletettavasti on korvikkeella mutta ei se nyt mikään lastensuojelun paikka entään ole jos joku tavallista maitoa juo alle vuoden vanhana.

Jos vanhemmat eivät ole antaneet tavallista maitoa, niin sitten ei.
Meillä vanhin tytöistä oli 8kk:n ikäinen kun alkoi juoda samaa maitoa mitä muutkin perheenjäsenet joivat

Järkkyä tämä hysterisointi jostain maidosta. Ei oo montaa vuosikymmentä kun jokainen vauva on juonu maitoa suoraan lehman tissistä haettuna.

"jos ei oo UHMANNU suosituksia". Hohhei. Ei lapsi nyt siihen kuole jos oikeaa maitoa saa. Raejuustoa ym. on jo 8kk:n pilteissä vaikka sanotaan että hapanmaitotuotteet 10-kuisesta alkaen.

Toki vanhemmat tuo korvikkeet mukanaan kun lapsi oletettavasti on korvikkeella mutta ei se nyt mikään lastensuojelun paikka entään ole jos joku tavallista maitoa juo alle vuoden vanhana.
Ei monikaan kestäny sitä suoraan tankista haettua maitoa mut sitä annettiin silti. Eipä ole kauankaan ku kuuntelin parin vanhemman äidin juttelua jotka sanoivat,et ku lapsi huusi ni haettiin raakaa tai puolimaitoa. Ja lapsi huusi sen jälkeen vielä enempi. Kukaan puhunu että sille vois olla allerginen,lähinnä kaikki vaan nauro et kuvittelet.
Ja jos se on todettu että purkissa oleva lehmän maito ei ole suotavaa antaa pienelle ni kyllä se on suositusten uhmaamista.
Ja voin sanoa sinulle,etten mä ole todellakaan minkään hysteerikko mut en alkas silti tämän asian kans leikkiin. En varsinkaan sitä purkkimaitoa antais 9kk ikäiselle. Tosin meillä ei lapset ole tahtonu kestää maitoa edes 1,5vuotiaana.