E
Eroa pohtiva
Vieras
Kertoisitteko vähän noiden hyvistä ja huonoista puolista? Miksi valitsisit/valitsit jomman kumman?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Jos eroaisin, haluaisin yksinhuoltajuuden, ihan käytännön asioiden vuoksi. Ja saisinkin sen kyllä.
Tapaamisiin tai lasten & isän väleihinhän huoltajuusmuoto ei mitenkään vaikuta.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:Mietin tuota tapaamispuoltakin, että miten se käytännössä onnistuu jos isä ei "tunne" lastaan yhtään? Mihin kaikkiin asioihin isältä pitää pyytää lupa jos on yhteishuoltajuus?
Lapsi hieman vajaa 2v. Isä ei osallistu lapsen perushoitoon mitenkään. Ei esim. vaihda vaippaa, syötä, pueta, ei osaa kiinnittää lasta turvaistuimeen, ei jaksa/halua ulkoilla, ei tiedä lapsen perustarpeista (mitä syö ja milloin) ei halua niitä tehdä eikä ole niistä kiinnostunut.
Isä viettää lapsen kanssa aikaa kahdestaan n. 1h kahdessa viikossa kun äiti käy esim. kaupassa. Suihkussa lapsi on aina äidin mukana ja pienempänä myös vessassa. Isä ei vain halua olla lapsen kanssa.
Isä on muuten ihan normaali töissä käyvä mies. Ei väkivaltaa, ei alkoholiongelmaa. Perheen elatus on pitkälti isän vastuulla, koska äiti on hoitovapaalla. Yhteisesti on päätetty, että äiti palaa töihin kun lapsi täyttää 3v.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Mistä tiedät, että saisit yksinhuoltajuuden? Etkö ole naimisissa ja mies on automaattisesti yhtä lailla huoltaja?
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:voiko muuten isä vaatia yhteishuoltajuutta takaisin jos äiti on saanut yksinhuoltajuuden eron jälkeen?
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Mistä tiedät, että saisit yksinhuoltajuuden? Etkö ole naimisissa ja mies on automaattisesti yhtä lailla huoltaja?
Olen naimisissa, mutta saisin silti yksinhuoltajuuden, ja mieskin sen antaisi mulle.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Saisit sen VAIN jos miehesi sen sinulle antaisi. Muuten pitäisi olla todella painavat syyt hakea yksinhuoltajuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Mistä tiedät, että saisit yksinhuoltajuuden? Etkö ole naimisissa ja mies on automaattisesti yhtä lailla huoltaja?
Olen naimisissa, mutta saisin silti yksinhuoltajuuden, ja mieskin sen antaisi mulle.
Saisit sen VAIN jos miehesi sen sinulle antaisi. Muuten pitäisi olla todella painavat syyt hakea yksinhuoltajuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Saisit sen VAIN jos miehesi sen sinulle antaisi. Muuten pitäisi olla todella painavat syyt hakea yksinhuoltajuutta.
Huoh. Kai mä itse tiedän saisinko vai enkö, ja onko niitä syitä vai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Jos sinulla nyt on hyvä mies ja isä, millä syyllä saisit yksinhuoltajuuden? Miten se olisi lasten paras, jos isässä ei ole mitään vikaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:Jos työ ootte naimisis, nii miun mielest teillä on jo yhteishuoltajuus etkä voi lähtä kämpästä lapsen kans ilman isän suostumusta.
http://www.valt.helsinki.fi/yhpo/sosweb/sivut/sanasto/yhteishuoltajuus.htm