Alkuperäinen kirjoittaja Viva ei kirj.:Miten kun mun lapsen isä maksaa elatusmaksun. Niin tuleeko näihin isän maksamiin ikinä indeksikorotuksia vai onko se aina sama summa sinne asti kun lapsi 18v..? Osaako kukaan sanoa?
Kyllä tulee.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Viva ei kirj.:Miten kun mun lapsen isä maksaa elatusmaksun. Niin tuleeko näihin isän maksamiin ikinä indeksikorotuksia vai onko se aina sama summa sinne asti kun lapsi 18v..? Osaako kukaan sanoa?
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mihinkäs tuosta nyt sit pitää ottaa yhteyttä.. meillä tulee kunnan kautta ja perivät sit ex:ltä. eli saan kuitenkin sen 300e kuukaudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mihinkäs tuosta nyt sit pitää ottaa yhteyttä.. meillä tulee kunnan kautta ja perivät sit ex:ltä. eli saan kuitenkin sen 300e kuukaudessa.
En tiedä, mä vaan ajattelin odottaa, ja katsoa, mitä tapahtuu.
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:armoton korotus :kieh:
Pitää kiitollisena ottaa vastaan pienetkin roposet :saint:
Jos joku saa myös toimeentulotukea tms tuo armoton korotus vähennetään siitä,kuten tämä ensi vuoden lapsilisäkorotuskin :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Onpa huima korotus, jopa alle 10 euroa...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Sillä poistetaan köyhyyttä kuten lapsilisien korotuksilla, sanoi muuan Jyrki-boy....![]()
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:mihinkäs tuosta nyt sit pitää ottaa yhteyttä.. meillä tulee kunnan kautta ja perivät sit ex:ltä. eli saan kuitenkin sen 300e kuukaudessa.
En tiedä, mä vaan ajattelin odottaa, ja katsoa, mitä tapahtuu.
ehkä mäkin teen sitten niin. mä niin toivon että pikkasen helpottas tämä kituuttaminen tammikuussa kun harjoittelukin alkaa. 13e saa jo perunoita aika paljon![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:vuotta sama elari 118,30 (muistaakseni). Kelle ne korotukset kuuluu? Kiitti,sjos joku osaa kertoa.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja ei tajuu:vuotta sama elari 118,30 (muistaakseni). Kelle ne korotukset kuuluu? Kiitti,sjos joku osaa kertoa.
Ihan jokaikiselle joka saa elatusapua tai -tukea. Sopimuksen teosta seuraavana indeksikorotuksena ei ei nouse, mutta jokainen seuraava indeksikorotus nostaa sitä 5%. Kunnalta saatu elari pitäisi nousta automaattisesti, etän maksama elari nousee kun ilmoittaa siitä exälle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja Viva ei kirj.:Miten kun mun lapsen isä maksaa elatusmaksun. Niin tuleeko näihin isän maksamiin ikinä indeksikorotuksia vai onko se aina sama summa sinne asti kun lapsi 18v..? Osaako kukaan sanoa?
Kyllä tulee.
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja Viva ei kirj.:Miten kun mun lapsen isä maksaa elatusmaksun. Niin tuleeko näihin isän maksamiin ikinä indeksikorotuksia vai onko se aina sama summa sinne asti kun lapsi 18v..? Osaako kukaan sanoa?
Kyllä tulee.
ok,eli onko siis otettava lastenvalvojaan yhteyttä? Koska? (isän kans ei siis olla missään tekemisissä..)
Mä jo tässä mietinkin että aika outoa jos ei tuohon tuu ikinä korotuksia,mahtas olla aika suuri summa joskus 15v päästä minkä saan..
Ja siis kun 2005 tehty sopimus niin onko tässä välissä ollut jo indeksikorotuksia..? Vai onks tää nyt se eka mitä en saa?
Kiitos jos joku jaksaa vastata![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Miksei meitä normaaleja ihmisiä hyysätä niin kuin yh:ta?
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:Elatusapuja ja elatustukea ei koroteta 1.1.2008 lukien. Tilastokeskukselta saadun tiedon mukaan elatusapujen ja elatustuen tarkistuksen perusteena käytetyn elinkustannusindeksin muutos edellisestä elatusapumaksujen korottamista vastaavasta ajankohdasta, lokakuusta 2006, lokakuuhun 2007 oli 4,4 prosenttia. Koska nousu on alle viisi prosenttia, elatusapuihin ja elatustukeen ei tehdä indeksitarkistusta vuoden 2008 alusta.
Elatusavut ja elatustuki on sidottu elinkustannusindeksiin. Elatusapuja ja elatustukea korotetaan seuraavan kalenterivuoden alusta, kun elinkustannusindeksin lokakuun indeksiluku on noussut vähintään 5 % edellisestä elatusapujen korottamisesta vastanneesta indeksiluvusta.
Miksi mä löysin tälläsen tekstin netistä...? Kumpi on totta?
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:Elatusapuja ja elatustukea ei koroteta 1.1.2008 lukien. Tilastokeskukselta saadun tiedon mukaan elatusapujen ja elatustuen tarkistuksen perusteena käytetyn elinkustannusindeksin muutos edellisestä elatusapumaksujen korottamista vastaavasta ajankohdasta, lokakuusta 2006, lokakuuhun 2007 oli 4,4 prosenttia. Koska nousu on alle viisi prosenttia, elatusapuihin ja elatustukeen ei tehdä indeksitarkistusta vuoden 2008 alusta.
Elatusavut ja elatustuki on sidottu elinkustannusindeksiin. Elatusapuja ja elatustukea korotetaan seuraavan kalenterivuoden alusta, kun elinkustannusindeksin lokakuun indeksiluku on noussut vähintään 5 % edellisestä elatusapujen korottamisesta vastanneesta indeksiluvusta.
Mikä kumpi?
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Miksei meitä normaaleja ihmisiä hyysätä niin kuin yh:ta?
Eikös uusioperheet ja yksinhuoltajaperheet ole nykyään enemmän normaalia kuin ydinperheet?
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Toivottavasti ei. ( koska onnellinen ydinperhe paras perhe )
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Toivottavasti ei. ( koska onnellinen ydinperhe paras perhe )
Niin on, muut sais surutta kivittää.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ei nyt sentään noinkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:Elatusapuja ja elatustukea ei koroteta 1.1.2008 lukien. Tilastokeskukselta saadun tiedon mukaan elatusapujen ja elatustuen tarkistuksen perusteena käytetyn elinkustannusindeksin muutos edellisestä elatusapumaksujen korottamista vastaavasta ajankohdasta, lokakuusta 2006, lokakuuhun 2007 oli 4,4 prosenttia. Koska nousu on alle viisi prosenttia, elatusapuihin ja elatustukeen ei tehdä indeksitarkistusta vuoden 2008 alusta.
Mikä kumpi?
siis että tuleeko se indeksikorotus vai ei?kun tuo ap:n linkki sanoo että tulee ja itse löysin tuollaisen että ei tuliskaan
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Miksei meitä normaaleja ihmisiä hyysätä niin kuin yh:ta?
Eikös uusioperheet ja yksinhuoltajaperheet ole nykyään enemmän normaalia kuin ydinperheet?
Toivottavasti ei. ( koska onnellinen ydinperhe paras perhe )