Yksinhuoltajat, miten selviätte???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Minusta tulee viimeistään keväällä yksinhuoltaja, kun toinen lapsemme syntyy. Mies ei tätä toista halua, hänelle yksikin riittää. Lapsi kun ei ollut suunniteltu. Minua ei tämä tuleva vauva haittaa, mietin vaan miten jaksan, kun ensimmäinen lapseni on erityislapsi ja vielä voimakastahtoinen. Haluan aloittaa yksinään uudelta pohjalta ja se tarkoittaa muuttoa uudelle paikkakunnalle. Olen tällä hetkellä määräaikaisessa työssä ja mietin miten rahat riittää kolmion vuokraan ym.

No kyllä sitä selviää ja siksi maksetaan työtuloista veroaja et jos ja kun on vaikeeta ni sitä rahaa saa tukina sitte hyvillä mielin nostaa. Sosiaalitoimisto auttaa ainaki alkuun ja asumistuki, lapsilisän yh korotus kyllä sitä vaan selviää.
Mut jospa miehesi vielä lämpenee toiselle lapselle kunhan raskaus etenee :hug:

Aika epätodennäköistä, että kahden lapsen yksinhuoltaja saisi toimeentulotukea. Varmasti äitiyspäiväraha jo on työssä olleella niin hyvä, että se yhdessä lapsilisien ja elatustukien sekä mahdollisen asumistuen lisäksi on enemmän kuin minimitoimeentulo.

Kannattaa miettiä tarkasti muuttoa. Yksinhuoltaja tarvitsee turvaverkkoa, joten läheisiin ihmisiin kannattaa pitää hyvät välit ja luoda uusia kontakteja itse aktiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja neukkis:
Aika epätodennäköistä, että kahden lapsen yksinhuoltaja saisi toimeentulotukea. Varmasti äitiyspäiväraha jo on työssä olleella niin hyvä, että se yhdessä lapsilisien ja elatustukien sekä mahdollisen asumistuen lisäksi on enemmän kuin minimitoimeentulo.

Kannattaa miettiä tarkasti muuttoa. Yksinhuoltaja tarvitsee turvaverkkoa, joten läheisiin ihmisiin kannattaa pitää hyvät välit ja luoda uusia kontakteja itse aktiivisesti.
Peesi tähän. Mutta vuokraansa ap kyllä luultavasti tulee saamaan ainakin jonkin verran asumistukea Kelalta. Muuten ne yhteiskunnantuet yh:lle on lapsilisän yh-korotus eli 46,60 euroa per lapsi per kuukausi. Jos isukki ei maksa sovittua elatussummaa, kunta maksaa reilun satasen kuussa per lapsi.

Yhteistyössä