yksinhuoltajana parisuhteessa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Kertokaapa oma mielipiteenne meikäläisen ja lasten elämästä:
Lapset ovat 5v. 3v. ja 3kk.Kaiken pitäis olla hyvin mutta...

Mies yksityisyrittäjä eli työaika arkisin aamu 7 ilta 19-21,vkl 9-11:sta n.18.
Ensinnäkään ulkoiltu ei olla koko perheen kesken kuin viitisen kertaa koko aikana,katsokaan kun miehen mielestä hän on ihan tarpeeks ulkona töittesä puolesta!!!HOHHOIJAA!!!!!!
Kotona ku on,kattoo telkkua,on tietsikalla taikka nukkuu,toki peuhaa lasten kanssa ja niin pois päin,mut pointtini onkin että me ei käydä koskaan missään kylässä tai ostoksilla,siis ei missään,ainoastaa jouluaattona vanhempiemme luona,eli kerran vuodessa.

Kotitöihin ei osallistu millään tavoin,ei sitte millään!

Mä elän todellakin kuin yksinhuoltaja,rahaa kylläkin saan ku pyydän mut se ei korvaa edellämainittua.Alkaa niin ko tympimään joooooo!!!!
Puhua ku yritän ni alkaa tiuskimaan.Toki ymmärrän miehen poissaolon ku on tollanen työ mut pitäis senkin ymmärtää mua!!!!

Kiitti jos joku jakso lukea loppuun.Ja PLIIIIIIS,ei mitään tyyliin:Mitäs teit lapsia tollasen kanssa!!!!

joo ymmärrän... :(

Tosi kurja tilanne. Itsellä vaan eroamisesta ja uusperhekuvioista niin karseat kokemukset, etten uskalla sitäkään vaihtoehtoa kenellekään suositella. Lähinnä tulee mieleen, että yrittäisit itse tehdä omasta elämästäsi muuten niin antoisaa kuin suinkin, vaikka se taitaa olla laiha lohdutus. Pahoittelen.

Meillä on sit aika sama tilanne. Tosin mies pyrkii mahdollisimman pian aina kotiin ja haluis esim lenkille yhdessä useammin. Kotitöihin en odotakaan paljoa osallistumista kun itse olen päivät kotona.
Mulle tää ei ollu mikään yllätys et meidän perhe-elämä on aika erilaista verrattuna ns normaaliin perheeseen enkä oikein osaa mitenkään auttaa :/ Koita nyt ihan keskustella rauhassa sen miehen kanssa asioista.

Meillä mies tekee tavallista työtä, mutta ei silti ota mitään vastuuta lapsista. haaveilee neljännestä. meillä vanhin 4v. ei auta muuta ku toivoa voimia sulle. tiedän mitä käyt läpi.
Ootko puhunu miehellesi ja kertonu miltä susta tuntuu?

Juu,kyllä mä teen kotityöt tokkiinsa kerran kotona päivät olen,mut tarkotinkin,en vaan älynny sanoa,että se pieni ele toiselta,kysyis edes joskus:voinko auttaa?
Minä autan hänen firman pyörityksessä kotoa käsin,maksan laskut ja teen tilitoimistolle kuukausittain maksetut laskut-pinon.
Ite ku pyydän jotain ni vastaus onkin että emmä ny ehi taikka jaksa,nykyisin kyllä enemmän auttaa mitä aiemmin.Sanomiset on ilmeisesti ainaki osittain menneet perille :)

Vastuuta ei tosiaan ota lapsista pahemmin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu,kyllä mä teen kotityöt tokkiinsa kerran kotona päivät olen,mut tarkotinkin,en vaan älynny sanoa,että se pieni ele toiselta,kysyis edes joskus:voinko auttaa?
Minä autan hänen firman pyörityksessä kotoa käsin,maksan laskut ja teen tilitoimistolle kuukausittain maksetut laskut-pinon.
Ite ku pyydän jotain ni vastaus onkin että emmä ny ehi taikka jaksa,nykyisin kyllä enemmän auttaa mitä aiemmin.Sanomiset on ilmeisesti ainaki osittain menneet perille :)

Kuin mun näppiksestä tuo teksti..... :(

:hug:
Itse teet valinnan kuinka haluat elää.
Rahalla kun et saa isä-lapsi-hetkiä tai vaimo-mies-hetkiä vaikka kuinka yrittäisit. Kukin elää tyylillään.

Ja sanon nyt vielä, että itse en jaksaisi elää noin. Meillä mies opiskelee, ja on ollut tän pari vuotta aivan sikaonnellinen kun kerkeää olla paljon enemmän kotona lapsien ja mun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

Onko teillä lapsia?
Mulla on rakas äiti joka auttaa mielellään aina ku ehtii omalta työltään,joskus het hävettää edes pyytää häntä ammaks...

Onko teillä lapsia?
Mulla on rakas äiti joka auttaa mielellään aina ku ehtii omalta työltään,joskus het hävettää edes pyytää häntä ammaks...

Meillä on yksi lapsi. Välillä kyllä tuntuu siltä, että lapsia on kaksi kun saan aina tuon miehenki tavaroita ja jälkiä siivota :( Mies on kans yksityisyrittäjä ja töissä aina. Koskaan ei tehdä mitään yhdessä saati sitte että käytäis jossain.
Mä kyllä jaksan hoitaa kodin ja lapsen, mutta se otaa aivoon kun mies ei yhtään kunnioita sitä. Sen mielestä mun pitäis tänään mennä töihin ja huomenna taas on sitä mieltä että on hyvä kun mä oon kotona ja hoidan kodin, lapsen ja sen firman paperihommat.
Parisuhde meillä on tällä hetkellä tosi huonossa jamassa.... :(
Tulipa sekavaa tekstiä.....

Onko teillä lapsia?

Meillä on yksi lapsi. Välillä kyllä tuntuu siltä, että lapsia on kaksi kun saan aina tuon miehenki tavaroita ja jälkiä siivota :( Mies on kans yksityisyrittäjä ja töissä aina. Koskaan ei tehdä mitään yhdessä saati sitte että käytäis jossain.
Mä kyllä jaksan hoitaa kodin ja lapsen, mutta se otaa aivoon kun mies ei yhtään kunnioita sitä. Sen mielestä mun pitäis tänään mennä töihin ja huomenna taas on sitä mieltä että on hyvä kun mä oon kotona ja hoidan kodin, lapsen ja sen firman paperihommat.
Parisuhde meillä on tällä hetkellä tosi huonossa jamassa.... :(
Tulipa sekavaa tekstiä.....

Voisko sulle laittaa yv-viestä?Olisi mukava jutella toisen samassa tilanteessa olevan kanssa!!!:)

Miten olisi asiallinen keskustelu miehen kanssa? Ilman toisen syyttelyä tai riitelemistä. Ja jos ei siltikään mene jakeluun, niin lopeta kaikki miehen palveleminen. Teet ruokaa vain itsellesi ja lapsille, peset vain omat ja lasten pyykit jne. Jos vaikka sillä tavalla menisi jakeluun, kun mies huomaisi, ettei vaimo olekaan mikään automaattinen kotitalouskone.

Ei se mun mielestä ihan niin mene, että kotona oleva tekee aivan kaiken. Mitä sitten kun perheen äiti palaa työelämään ja mies on monta vuotta tottunut täysihoitoon. Tuskin yhtäkkiä enää siinä vaiheessa luopuu etuuksistaan ja alkaa omatoimisesti osallistua kotitöihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten olisi asiallinen keskustelu miehen kanssa? Ilman toisen syyttelyä tai riitelemistä. Ja jos ei siltikään mene jakeluun, niin lopeta kaikki miehen palveleminen. Teet ruokaa vain itsellesi ja lapsille, peset vain omat ja lasten pyykit jne. Jos vaikka sillä tavalla menisi jakeluun, kun mies huomaisi, ettei vaimo olekaan mikään automaattinen kotitalouskone.

Ei se mun mielestä ihan niin mene, että kotona oleva tekee aivan kaiken. Mitä sitten kun perheen äiti palaa työelämään ja mies on monta vuotta tottunut täysihoitoon. Tuskin yhtäkkiä enää siinä vaiheessa luopuu etuuksistaan ja alkaa omatoimisesti osallistua kotitöihin.

Olen kyllä miettiny tota palvelujen lopettamista.Ainaski firman paperityöt lopetan tyystin!!!Tehköön ite prkl!Ei mullakaan ole aikaa auttaa sitä kerran silläkään ei riitä mielenkiintoa tehdä samoin mulle,siitä se on kiinni eikä mistään ehtimisestä ja jaksamisesta,noin yleensä.