Yksinhuoltajaksi pitäs sit alkaa.. Pelottaa, mitä tästä tulee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aa ja pee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alle tonnillakin saa varmaan ihan käyttökelpoisen auton :) Asutteko kaukana kaupoista? Millä kuljet töissä?

Itselläni sama tilanne melkeinpä, paitsi että tällä hetkellä en ole töissä vaan kotihoidontuella. Ilman autoa ei saa töitä ja toisinpäin, ei tosiaankaan pysty mistään taikomaan rahaa edes ajokorttiin (jota mulla ei siis vielä myöskään ole).

eihän tätä näin suunniteltu, monenlaista on elämässä tullut vastaan, mutta niistä noustaan. Kyllä lasten kanssa pärjää ja hyvin pärjääkin, kun ei tarvitse kantaa huolta myös toisesta!

[QUOTE="vieras";28883052]Alle tonnillakin saa varmaan ihan käyttökelpoisen auton :) Asutteko kaukana kaupoista? Millä kuljet töissä?

Itselläni sama tilanne melkeinpä, paitsi että tällä hetkellä en ole töissä vaan kotihoidontuella. Ilman autoa ei saa töitä ja toisinpäin, ei tosiaankaan pysty mistään taikomaan rahaa edes ajokorttiin (jota mulla ei siis vielä myöskään ole).

eihän tätä näin suunniteltu, monenlaista on elämässä tullut vastaan, mutta niistä noustaan. Kyllä lasten kanssa pärjää ja hyvin pärjääkin, kun ei tarvitse kantaa huolta myös toisesta![/QUOTE]

No ylimäärästä tonnia ei oo kyllä irrottaa, hyvä jos satasta.
Junalla pääsee töihin ihan kätevästi, että sen puoleen en autoa tarvitsisikaan. Mihinkään pitemmälle vaan sit ei pääse.. Ja kauppareissutkin pitää hoitaa lähimarketissa.

[QUOTE="vieras";28883124]Missä asut? Oisko mahdollisuutta muuttaa lähemmäs työpaikkaasi tai palveluita?[/QUOTE]

Helsingissä asun. Ongelma siis ei ole se ettenkö töihin tai yhtään mihinkään pääsisi ilman autoo. Täällä kyllä pärjää julkisillakin, mutta suku asuu niin kaukana että ilman autoo mahdoton lähtee kolmen muksun ja niitten kamojen kanssa.
En mä siis siihen autottomuuteen ole kuolemassa, mut olipahan vaan yksi huolenaihe muiden joukossa.

Helsingissä asun. Ongelma siis ei ole se ettenkö töihin tai yhtään mihinkään pääsisi ilman autoo. Täällä kyllä pärjää julkisillakin, mutta suku asuu niin kaukana että ilman autoo mahdoton lähtee kolmen muksun ja niitten kamojen kanssa.
En mä siis siihen autottomuuteen ole kuolemassa, mut olipahan vaan yksi huolenaihe muiden joukossa.

No mulla on neljä ja asutaan pohjoisessa, "jumalan selän takana", julkisilla kuljen esim. mummolaan lasten kanssa. Useampi tunti bussissa sylivauvan ja kolmen muun mukulan kanssa saa kyllä oppimaan itsehillintää ja monenlaisia selviytymiskeinoja.. Meiltä on lähimpään kaupunkiin n. 2,5h matka eikä oikeastaan koskaan käydä kuin lähimarketeissa. Mutta siihen tottuu!

Hyvin te tulette toimeen :=

[QUOTE="vieras";28883182]No mulla on neljä ja asutaan pohjoisessa, "jumalan selän takana", julkisilla kuljen esim. mummolaan lasten kanssa. Useampi tunti bussissa sylivauvan ja kolmen muun mukulan kanssa saa kyllä oppimaan itsehillintää ja monenlaisia selviytymiskeinoja.. Meiltä on lähimpään kaupunkiin n. 2,5h matka eikä oikeastaan koskaan käydä kuin lähimarketeissa. Mutta siihen tottuu!

Hyvin te tulette toimeen :=[/QUOTE]

No joo, eiköhän sitä opi :)
On vaan niin tottunut siihen, että voi vaan hypätä autoon, ja hirvittää ajatuskin siitä shousta, mikä tulee noitten kanssa kulkiessa julkisilla :D

Mulle vois tapahtua mitä vaan mutta en ikinä, en ikinä, antas mun lapsia pois, en edes isälleen, enkä ryhtyisi viikonloppu äidiksi.. Välillä on kiva olla päivä ei-äitinä mutta sitten se ikävä iskee.

Asiat järjestyy. Niin ne aina tekee eikä yhteiskunta jätä lapsia pulaan. Onko sulla koti kunnossa, muuttaako mies vai sinä? Onko miten pieniä lapsia? Mulla ei oo ees korttia vaikka oon 26vee joten kyllä sitä muutenkin pärjää! (tosin mies löytyy)

Toivon sinulle kaikkea hyvää! Eikä kannata siihen liikaa takertua mitä menettää eron myötä, yritä keskittyä positiivisiin asioihin! Aikoinaan kun oon eronnut miesystävistäni, ne erot venyi kun mietin keitä menetän elämästäni..appivahemmat, yhteiset kaverit. IHmisiä tulee ja menee mutta sä oot aina äiti sun lapsille <3

Tiedän että se pelottaa, mutta jos olet varma päätöksestäsi, toivot kohta että olisit tehnyt näin aijemmin! Kaikkeen tottuu. Hyvä puhua kun on lapset ja mies jaa elämä kunnossa, mutta se mikä ei tapa vahvistaa.

Hyi kun kuulostan lässyltä :D

Täällä taas neuvotaan... Yhteishuoltajuudella tai yksinhuoltajuudella ei kummallakaan ole vaikutusta lasten tapaamisiin. Onnea vaan yksinhuoltajuuden, saati valvottujen tapaamisten saamiseen.

[QUOTE="vieras";28882895]Miten luottotiedottomuus estää auton oston? Jos auto on alle 5000 (olen kuullut näin), ei ulosotto ole sitä viemässä. Pakollisen liikennevakuutuksen saa muistaakseni ilman niitä luottotietojakin.

Onko ulosottoa paljonkin? Velkajärjestelyyn kun pääsee, pääsee niistäkin helposti eroon.[/QUOTE]

vaikka olisi luottotiedoton, niin ei se tarkoita sitä että on velkaa ulosotossa! luottotiedottoman raha asiat voi nykyisin olla ihan järjestyksessä, mutta luottotiedoissa merkintä säilyy useita vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja määää;28884083:
Täällä taas neuvotaan... Yhteishuoltajuudella tai yksinhuoltajuudella ei kummallakaan ole vaikutusta lasten tapaamisiin. Onnea vaan yksinhuoltajuuden, saati valvottujen tapaamisten saamiseen.

eiköhän yksinhuoltaja saa päättää voivatko lapset jäädä isänsä kanssa keskenään. Myös ihan pankkitilit, passit, muuttaminen...kaikkeen tarvitsee isän suostumusta yhteishuoltajuudessa ja peliriippuvainen kun ei välttämättä suostu ettei hänellä ole oikeutta lastensa tileihin ja näin ollen lapsille ei kannata tilejä hankkija jos isä menee ja tyhjentää. Äiti ei myöskään saa muuttaa 200km päähän vanhempiensa lähelle jos isä on sitä vastaan. Tietysti tässä tapauksessa pitää miettiä sitä lastenkin etua että onko hyvä viedä isä pois elämästä.

No joo, eiköhän sitä opi :)
On vaan niin tottunut siihen, että voi vaan hypätä autoon, ja hirvittää ajatuskin siitä shousta, mikä tulee noitten kanssa kulkiessa julkisilla :D

Onhan auto toki kätevä. Mutta itse olen kokenut junamatkustamisen jopa helpommaksi. Lasten ei ole pakko istua istuimessa, itkevän vauvan/taaperon voi ottaa syliin, lapset voivat leikkiä leikkivaunussa, voi kävellä, käydä vessassa, syödä eväitä, jne. Meillä lapset kyllästyvät autossa, mutta tykkäävät kulkea junalla. Joten kylläsen oppii! Ja hyviä puolia on junassakin. Ja jos sukulaiset asuvat lentokenttäkaupungissa, niin Helsingistähän pääsisi lentäenkin - halpalennoilla jopa junaa halvemmalla.

Ja tavaroiden kuljetukseen hanki hyvä rinkka, lisäksi voi olla joku pienempi laukku jossa matkan aikana tarvittavia tavaroita, vaippoja, vaihtovaatteita jne. Isommilla lapsilla voi olla pienet laukut joillekin omille tavaroille. Jos joku käyttää vielä rattaita, rattaiden alaosaankin saa tavaroita - ja rattaathan saa junaan vain työntämällä ne ovesta sisään, ei tarvitse kasailla :)

[QUOTE="Vieras";28884149]Melkoista marttyyrimeininkiä :D

No ala sit yksinhuoltajaksi, sitähän sä nyt selvästi haluat ja aiot...[/QUOTE]

Voi hyvää päivää mikä ääliö olet. Ap:n mies on peliriippuvainen joka on pelannut omansa ja vaimonsa rahat. Ilostako pitäisi hihkua? :-O

[QUOTE="vieras";28884240]Voi hyvää päivää mikä ääliö olet. Ap:n mies on peliriippuvainen joka on pelannut omansa ja vaimonsa rahat. Ilostako pitäisi hihkua? :-O[/QUOTE]

En tajua. Miten se vaikuttaa kykyyn olla yhteishuoltajana.

[QUOTE="apua!";28882638]No huh huh, täällä ehdotellaan että lapset ANNETTAISIIN isälle. Kuka kunnon äiti menee antamaan lapset isälle???? Kai nyt sen verran pärjää lasten kanssa, jotka on rakkaudella tehty, ettei niitä tarvitse ANTAA isälle ja ryhtyä vkl-äidiksi?
Kuvottavaa, että joku kehtaa edes ehdottaa tällaista? Näinkö avuttomia nykyajan naiset ovat? Hävettää ihan![/QUOTE]

Josku, eikä ees mitenkään superharvoin, isä voi olla äitiä parempi vanhempi.

Yhteistyössä