Yksinhuoltajaksi pitäs sit alkaa.. Pelottaa, mitä tästä tulee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aa ja pee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aa ja pee

Vieras
Mä sain tarpeeekseni miehen touhuista. En vaan enää pysty elään näin.
Mua nyt vaan pelottaa ja ahdistaa ihan älyttömästi, että miten mä selviän noitten kolmen pienen lapsen kanssa. Mulla ei ole autoa, luottotietoja, eikä tukiverkkoja.
Mun vanhemmat asuu 200km päässä, ilman autoo turha haaveilla sinne pääsevänsä käymään. Ilman luottotietoja turha haaveilla ostavansa autoo.
Työmatkat julkisilla ja lasten hoitopäivästä aivan liian pitkä. Kaupassa käynnit, asioiden hoito, kaikki... Apua...

Kyllä minuakin pelottaisi, mutta asioilla on tapana järjestyä. Yksi mahdollisuus olisi ehkä muutto vanhempien lähelle. Olisiko vanhemmistasi tukiverkoksi?

Viimeksi muokattu:
Minkä vuoksi olet tuossa tilanteessa ilman turvaverkkoa, luottotietoja, omia säästöjä ja liikkumisen vapautta? Epäilemättä kaikki järjestyy lopulta, mutta minua ihmetyttää, miten asiasi voivat olla tuolla tolalla. varmasti tiesit lapsia hankkiessasi, että voit joutua hoitamaan heitä myös yksin.

Anteeksi, jos kuulostan epäempaattiselta. Toivon sinulle hyvää, mutta olen vain hämmentynyt.

[QUOTE="anne";28882468]Ala vkl-äidiksi ja anna lapset miehelle. Itse en tuossa tilanteessa uskaltaisi yh.ksi alkaa.[/QUOTE]

Jepjep, ei ehkä hyvä idea. Miehen takia minunkin luottotiedot meni.
Miehellä peliongelma.. Lapsia en sen kanssa uskalla vahtimatta jättää, saattaa äijään iskee pelihimo ja lähtee lähikauppaan pelaan kolikkopelejä, prkl..

Töitten takia ei oikeen voi muuallekaan muuttaa, kun tältä alalta ei niin vaan uusia töitä löydetäkään, eikä oikeen nappaa tulotason pudotuskaan.

Mut kai se vaan on pakko yrittää selvitä itekseen.. Pelottaa vaan..

itelläni tilanne et 3 lasta ja haluan lähteä asumaan lasten kanssa toiseen asuntoon. minkäs teet.. ei autoa, ei työtä tällähetkellä. mies sanoi että ei rakasta mua ym. kaikkea joiden asioiden kanssa en vain voi elää.

Minkä vuoksi olet tuossa tilanteessa ilman turvaverkkoa, luottotietoja, omia säästöjä ja liikkumisen vapautta? Epäilemättä kaikki järjestyy lopulta, mutta minua ihmetyttää, miten asiasi voivat olla tuolla tolalla. varmasti tiesit lapsia hankkiessasi, että voit joutua hoitamaan heitä myös yksin.

Anteeksi, jos kuulostan epäempaattiselta. Toivon sinulle hyvää, mutta olen vain hämmentynyt.

Elämä heittelee.. Pari vuotta sitten elettiin unelmaa. Kolmas lapsi tuloillaan, miehellä hyvä työ, mulla hyvä työ odottamassa. Sitten lähti mieheltä työt ja siitä alkoi alamäki.. Tukiverkkojen puute toki vähän omaa vikaa, kun piti tänne kauas muuttaa. On ne siis olemassa, mutta vaan vähän turhan kaukana.. Ja autottomuus ihan siitä, että auto on miehen. Tuskin se mun antaa sitä pitää. Ja ne luottotiedot ja säästöt tosiaan meni kun yritin miehen törttöilyjä korjailla.. Idiootti olen, sen myönnän, kun annoin homman mennä näin pitkälle.

Onko yhteishuoltajuus siis poissa laskuista? Selaile kuntasi sosiaali-ja terveyspalveluja, meilläpäin pääsee ihan ilmaiseksi juttelemaan jos on vaikea elämäntilanne ja sitä kautta voi saada apuja tilanteeseen. Myös seurakunnan palvelut kannattaa tsekata, ei siis tarvitse olla mikään uskovainen saadakseen sieltä jeesiä. Ainakin noissa osaavat vinkata hyödyllisistä yhteyksistä, vertaistukiryhmistä jne.

Jos miehen touhut on tosiaan hyvin rasittavia, niin siitä sitä ylimääräistä energiaa vapautuu jo paljon, kun ei sitä tarvitse enää katella ja sietää. Lapset kasvaa ja elämä helpottuu. Tsemppiä, kyllä sä pärjäät!

Kaikilla ihmisillä ja etenkin naisella täytyy aina olla omaa rahaa, omia ystäviä ja riittävästi itsenäistä elämää pitämään yllä autonomiaa ja omaehtoisuutta. Moni jää vahingolliseen suhteeseen, koska käytännössä on täysin toisen vallassa. Pahimmillaan nämä kuviot päättyvät todella ikävästi. Toivottavasti et tee samoja virheitä uudelleen. Niihin kuin voi kuolla. (Suvusta löytyy tällainenkin kohtalo.)

Onko yhteishuoltajuus siis poissa laskuista? Selaile kuntasi sosiaali-ja terveyspalveluja, meilläpäin pääsee ihan ilmaiseksi juttelemaan jos on vaikea elämäntilanne ja sitä kautta voi saada apuja tilanteeseen. Myös seurakunnan palvelut kannattaa tsekata, ei siis tarvitse olla mikään uskovainen saadakseen sieltä jeesiä. Ainakin noissa osaavat vinkata hyödyllisistä yhteyksistä, vertaistukiryhmistä jne.

Jos miehen touhut on tosiaan hyvin rasittavia, niin siitä sitä ylimääräistä energiaa vapautuu jo paljon, kun ei sitä tarvitse enää katella ja sietää. Lapset kasvaa ja elämä helpottuu. Tsemppiä, kyllä sä pärjäät!

No sanotaanko niin, että jos mä joudun lapsia miehelle antaan vaikka viikonlopuksi, niin stressaan itseni hengiltä..

Mutta juu, nyt on vielä sellanen ahdistus ja ketutus päällä, kun alkaa tajuamaan, että mun on ihan oikeesti pistettävä ukko pihalle.. Eiköhän tää tästä suju, kun saa tuon stressitekijän ulos.

Kaikilla ihmisillä ja etenkin naisella täytyy aina olla omaa rahaa, omia ystäviä ja riittävästi itsenäistä elämää pitämään yllä autonomiaa ja omaehtoisuutta. Moni jää vahingolliseen suhteeseen, koska käytännössä on täysin toisen vallassa. Pahimmillaan nämä kuviot päättyvät todella ikävästi. Toivottavasti et tee samoja virheitä uudelleen. Niihin kuin voi kuolla. (Suvusta löytyy tällainenkin kohtalo.)

Näinhän se on, mut ei ton toteaminen tähän tilanteeseen paljoa auta.

No sanotaanko niin, että jos mä joudun lapsia miehelle antaan vaikka viikonlopuksi, niin stressaan itseni hengiltä..

Mutta juu, nyt on vielä sellanen ahdistus ja ketutus päällä, kun alkaa tajuamaan, että mun on ihan oikeesti pistettävä ukko pihalle.. Eiköhän tää tästä suju, kun saa tuon stressitekijän ulos.

Ok. Jos mies ei ole kykeneväinen lapsistaan huolehtimaan niin esim. valvotut tapaamiset vois tulla kyseeseen. Muista ettei mies välttämättä suostu siihen et saat yksinhuoltajuuden, voitte joutua tappelemaan oikeudessa ja se ei ole kivaa. Tosin jos mies on raha-asiansa pahasti törttöillyt ja siitä on näyttöä niin luulisi ettei yksinhuoltajuutta siinä tapauksessa olisi kovin vaikea saada. Tosiaan jos tilanne niin paha, niin valvotut tapaamiset ois hyvä ja säkin saisit ees hetken aikaa olla yksin tai toimittamaan asioita, joita helpompi tehdä ilman lapsia. Lastenhoitoapuakin varmasti järjestyy kunnan puolelta. Mulla yhdellä kaverilla kävi joku kunnalta jeesimässä kun sillä oli synnytyksen jälkeinen masennus. Apua kyllä saa, kun vaan osaa ettiä.

Elämä heittelee.. Pari vuotta sitten elettiin unelmaa. Kolmas lapsi tuloillaan, miehellä hyvä työ, mulla hyvä työ odottamassa. Sitten lähti mieheltä työt ja siitä alkoi alamäki.. Tukiverkkojen puute toki vähän omaa vikaa, kun piti tänne kauas muuttaa. On ne siis olemassa, mutta vaan vähän turhan kaukana.. Ja autottomuus ihan siitä, että auto on miehen. Tuskin se mun antaa sitä pitää. Ja ne luottotiedot ja säästöt tosiaan meni kun yritin miehen törttöilyjä korjailla.. Idiootti olen, sen myönnän, kun annoin homman mennä näin pitkälle.

Mihin se sun hyvä työ katosi?

[QUOTE="anne";28882468]Ala vkl-äidiksi ja anna lapset miehelle. Itse en tuossa tilanteessa uskaltaisi yh.ksi alkaa.[/QUOTE]

No huh huh, täällä ehdotellaan että lapset ANNETTAISIIN isälle. Kuka kunnon äiti menee antamaan lapset isälle???? Kai nyt sen verran pärjää lasten kanssa, jotka on rakkaudella tehty, ettei niitä tarvitse ANTAA isälle ja ryhtyä vkl-äidiksi?
Kuvottavaa, että joku kehtaa edes ehdottaa tällaista? Näinkö avuttomia nykyajan naiset ovat? Hävettää ihan!

[QUOTE="vieras";28882624]Mihin se sun hyvä työ katosi?[/QUOTE]

No ei se kadonnut minnekään. Ei vaan tahdo riittää yksin mun palkka 5-henkisen perheen elättämiseen. Varsinkin kun perheen toinen aikuinen käy tyhjentään mun tilin, jos hetkeksi jätän lompakkoni vahtimatta.

Ja muutenkin, hyvä työ ei välttämättä tarkoita huippusuurta palkkaa :)

Miten luottotiedottomuus estää auton oston? Jos auto on alle 5000 (olen kuullut näin), ei ulosotto ole sitä viemässä. Pakollisen liikennevakuutuksen saa muistaakseni ilman niitä luottotietojakin.

Onko ulosottoa paljonkin? Velkajärjestelyyn kun pääsee, pääsee niistäkin helposti eroon. Jos siis olet kunnon töissä. Asunnon hankkiminen voi olla ongelma, mutta työssäkäyvällä monilapsisella äidillä kuitenkin ihan ok mahdollisuudet jonnekin päästä. Tarvittaessa voit saada sosiaalihuollolta lastenhoitoapua, jos on tarvis. Itse muuttaisin lähemmäs niitä isovanhempia.

Yksinhuoltajuutta kannattaa hakea ja vedota miehen peliriippuvuuteen ja muuhun. Sanoa, ettei ole kykenevä huolehtimaan lapsista ja älä mainitse niitä positiivisia asioita ja voit vähän kärjistääkin, jos tilanne on oikeasti mikä on ja isä ei siis ole mitenkään kykenevä lapsista huolehtimaan. Mutta on törkeää, jos isältä ilman syytä evätään oikeus lapsiin eikä saisi edes sitä joka toinen viikonloppu isyyttä. Älä ajattele pelkästään sitä omaa vihaasi miestäsi kohtaan vaan miltä lapsistasi tuntuu.

[QUOTE="vieras";28882895]

Yksinhuoltajuutta kannattaa hakea ja vedota miehen peliriippuvuuteen ja muuhun. Sanoa, ettei ole kykenevä huolehtimaan lapsista ja älä mainitse niitä positiivisia asioita ja voit vähän kärjistääkin, jos tilanne on oikeasti mikä on ja isä ei siis ole mitenkään kykenevä lapsista huolehtimaan. [/QUOTE]Ja mies voisi puolestaan vedota äidin ns. alkoholiongelmiin, vähän liiotellakin, eikä mainita positiivisia asioita, koska niitä ei ole.

[QUOTE="vieras";28882895]Miten luottotiedottomuus estää auton oston?

Älä ajattele pelkästään sitä omaa vihaasi miestäsi kohtaan vaan miltä lapsistasi tuntuu.[/QUOTE]

Auton ostoon tarvitaan rahaa. Ja jos kaikki mikä tulee, menee elämiseen, ilman lainaa/rahoitusta ei autoa osteta.

Mä en todellakaan vihaa miestäni. On tosiaan hyvä isä yleisesti ottaen. Mutta kun ihmiseen ei voi luottaa edes sen vertaa, ettei jättäisi kolmea alle kouluikäistä keskenään päästäkseen pelaamaan, niin en vaan pysty enää elämään hänen kanssaan.

Ja tuo tapaus on sitten puitu jo lastensuojelun kanssa ja ukko ei sen koommin ole lasten kanssa keskenään ollut. Joten siihen ei tarvitse takertua.

Yhteistyössä