Yksinhuoltaja ja omistusasuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras jälleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras jälleen

Vieras
Heippa!

Mulla on haaveissa hankkia itselleni ja lapselleni oma koti, siis joskus kaukaisessa tulevaisuudessa.
Mitenkäs jos ottaa lainaa, niin miten onnistuu yksinhuoltajalta lainan takaisinmaksu? Onko kokemuksia?
Ja työskentelen sairaanhoitajana, on säännölliset tulot, vaikkei nyt mitkään älyttömän korkeat olekaan.
Voiko omistusasuntoon muuten saada asumistukea? Ei sillä, että minä sitä tulisin saamaan.

lainaa okt:oon kun olin vielä lapseton, seurusteleva, erillään asuva ihminen. omaa rahoitusta 30% (säästöjä). sitten kun lapset syntyi, ja mies muutti tähän, ei siihen ole pankki puuttunut.
hyvin onnistuu lainanmaksu, kun pitää erän tarpeeksi pienenä. mulla on ens vuoden joulukuussa maksettu=)

No samalla tavallahan se kai onnistuu lainan takaisinmaksaminen kuin vuokran maksaminenkin, riippuu ihmisestä itsestään. Tietysti paikkakunnasta riippuu, mutta ainakin minä laskin että mulle tulee halvemmaksi ostaa oma kuin muuttaa vuokralle. 73 neliöinen kolmio jonka remontoin itse mieleiseksi ja maksoin lainaa+vastiketta vähemmän kuin mitä saman tasoinen asunto olisi ollut jos olisin vuokralle lähtenyt.

Asumistukea VOI saada omistusasuntoonkin, lainan koron osuuteen ja yhtiövastikkeeseen - ei siis varsinaiseen lyhennyksen osuuteen. Mutta siis jos tiukka paikka tulee, niin voi saada omaankin tukea.

Yhteistyössä