Yksinäiset illat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinäinen

Vieras
Mulla on 6v lapsi edellisestä suhteestani joka päättyi eroon kun ex petti nykyisen vaimonsa kanssa...
Aloin tapailla nykyistä miestäni melkein heti eron jälkeen ja alettiin seurustella.
Mieheni oli silloin reissuhommissa, eli su-to muualla ja pe-su kotona. Siis lähti aina sunnuntai-iltaisin. Olin kirjaimellisesti yh reilun vuoden, asuin omassa asunnossa lapsen kanssa ja mies tuli sitten sinne viikonlopuiksi.
Kun reissuhommat loppui, meillä meni todella hyvin ja oli aivan ihanaa kun toinen oli siinä koko ajan. Iloisin mielin hoidin lapsen ja kodin ja odottelin miestä töistä, elämä hymyili :)
Mun mies on suuresta "rakentajasuvusta" ja hän alkoi sitten rakentaa. Minä olin sitä vastaan, koska tuntui ettei ehditty elää sitä ns.normaalia arkea tarpeeksi, mutta rakentaminen alkoi silti. Mies lupasi, että se max.2vuotta ja kaikki tasoittuu.
Nyt on mennyt 3vuotta, asutaan jo tässä talossa, mutta tämä on aivan kesken. Ulkoa ja sisältä. Toinen vessa puuttuu, sauna puuttuu, listat puuttuu, pintatyöt on tekemättä..... Eikä mies tee mitään.
Kaiken kukkuraksi ryhtyi yksityisyrittäjäksi ja minä olen taas yh. sillä erotuksella et aikaisemmin mulla oli sentään KOTI jossa viihdyin, vaikka se olikin "hikinen kerrostalokämppä".
Nyt mä tuijotan täällä näitä keskeneräisiä seiniä päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Ei musta ole näitä yksin laittamaan kuntoon ja miehellä aika ja motivaatio pyoreä nolla.
Lisäksi mies on aloittanut harrastuksen joka vie sitten ne ainoatkin vapaaillat mitä voisi olla. Ja saattaa olla viikonloppuisinkin töissä.
Se ei ole kysynyt mun mielipidettä mihinkään, ei rakentamiseen eikä yrittäjyyteen, ei harrastukseensa eikä mihinkään. Mä olen sille itsestäänselvyys ja mua ahdistaa.
Lapsi sitoo mut kotiin illoiksi kun menee nukkumaan 20maissa ja sen jälkeen mä vaan pyörin täällä enkä saa tartuttua mihinkään.
Käyn päivisin töissä ja tulen lapsen kanssa tyhjään kotiin, teen ruokaa, pesen pyykkiä, siivoan. Lapsi nukkumaan ja tylsyys iskee.
Mä olen lukenut, katsonut elokuvia, soitellut maratonpuheluita ystäville, täytellyt ristikoita ja notkunut netissä nyt melkein 2vuotta putkeen iltaisin kun olen yksin kotona.
Jokatoisen viikonlopun lapsi on isällään ja silloin mua ei juuri kotona näy, lähden perjantaina, näen ystäviä, saatan yöpyä heidän luonaan, saatan vetää pään täyteen, saatan vaan kiertää kavereiden luona ja käydä kotona nukkumassa, kunnes tulee sunnuntai ja rakas lapseni tulee taas kotiin ja arki alkaa.
Olen todella kiitollinen tuosta jokatoisesta viikonlopusta, muuten mä olisin jo oikeasti hullujenhuoneella.
Mä en todellakaan koe olevani parisuhteessa.
Olen useita kertoja puhunut miehen kanssa, mutta ei se ymmärrä mua yhtään, se mielestä mun elämässä ei ole mitään vikaa ja moni olis kuulema kateellinenkin mulle. Hah. Ja mistäköhän. "No siitä et sulla on katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa, auto pihassa, rahaa tilillä, terve lapsi, ystäviä..." Jep, pointtinsa tuossakin, mutta.... Helppo se on sanoa kun itse ei käy kotona kun nukkumassa eikä mikään pakota pysymään kotona. Pelksätään tieto siitä et mä EN VOI lähteä mihinkään saa mut ahdistumaan. Jos olisin lapseton, niin tuskin ahdistais näin koska mä voisin lähteä koska vaan ja tehdä mitä vaan, mikään ei sitois mua kotiin. Enkä nyt todellakaan syytä lastani mistään, mun lapsi on mulle kaikki kaikessa ja rakastan lastani koko sydämestäni <3

Tais tulla aika pötkö tästä avautumisesta, toivottavasti joku jaksaa silti lukea ja osaa lohduttaa tai tukea jollakin tapaa... :)
Tämän kirjoittaminen helpotti jo hieman... :)

no millaisen elämän tahdot? aloita siitä, mieti mitä tahtoisit elämäsi olevan. sitten kohti sitä.

voimia ja tsemppiä, muista että sun elämä on vain ja ainoastaan sellainen jossa itse suostut/tahdot elää. eli vain sinä voit sen muuttaa, ei kukaan muu.

Muuta en osaa sanoa, mut jos minä oisin sinä niin lähtisin kävelemään sieltä talosta lapseni kanssa ja kattosin kauanko menee et mies tajuaa et jotain puuttuu! :/

Osaan samaistua tilanteeseen... Tosin pienemmässä mittakaavassa... Mun mies on armeijassa ja itse olen kotona, tänään alko äitiysloma.. (rv36 siis... ) Olen ollut koko vuoden raskaana, työttömänä ja yksin... Vuodelevossa rv28-34 ja nyt saisin liikkua, mutta en jaksa... Unettomuus vaivaa ja mies tulee kotiin seuraavan kerran 1kk:n päästä...

Miksi jäät suhteeseen jos olet noin onneton? Eikö sun olisi sitten kivempi olla kaksin lapsen kanssa? Ymmärrän hyvin, että olet tyytymätön.. Perustarpeet sulla on täytetty, mutta sisältöä sulla vois olla enemmän... Mä en tiedä lohduttaako tää nyt yhtään sua mitenkään kyllä... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
hyvä jos kirjoittaminen auttoi..
oletko miettinyt onko suhteessa mitään järkeä jos tunent noin? eikö olisi parempi tehdä elämästä taas kiva ja mieluinen?

olisi. mutta kaikesta huolimatta mä niin rakastan tota miestä. mun lapsi tykkää siitä hirveästi, tää koti on lapselle aivan ihana paikka, sillä on vihdoin oma huone ja on sanonut, että eihän äiti ikinä muuteta täältä...
mä en haluais erota, mä en haluais muuttaa, mä haluaisin mun miehen takaisin. mä haluaisin sen kanssa yhdessä tehdä tästä talosta kodin ja mä tahtoisin et se pyhittäis meille edes yhden illan viikossa.
mies on hirmu kiltti ja ihana, ei mikään tiuskiva ja äyskivä kiroileva, kaljoitteleva urpo.. se vaan ei oikeesti taida tajuta mun pointtia.. sen mielestä mulla on kaikki hyvin...

No huh.. En kyllä tiedä osaanko mitenkään lohduttaa.. mutta ainakin tulisin sekopääksi jo tuosta, että talonne on noin keskeneräinen vieläkin, vaikka muutosta jo noin paljon aikaa eikä mies tee sen eteen enää mitään. Olisiko teillä varaa palkata joku ammattilainen tekemään kotinne loppuun? Eikö sulla ole ketään ystävää, joka voisi tulla teille iltaa istumaan joskus sen jälkeen, kun lapsi on mennyt nukkumaan? Entä onko ketään luotettavaa sukulaista/ystävää, joka tulisi teille valvomaan nukkuvaa lastanne, että pääsisit usemmin illalla käymään jossain?

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
No huh.. En kyllä tiedä osaanko mitenkään lohduttaa.. mutta ainakin tulisin sekopääksi jo tuosta, että talonne on noin keskeneräinen vieläkin, vaikka muutosta jo noin paljon aikaa eikä mies tee sen eteen enää mitään. Olisiko teillä varaa palkata joku ammattilainen tekemään kotinne loppuun? Eikö sulla ole ketään ystävää, joka voisi tulla teille iltaa istumaan joskus sen jälkeen, kun lapsi on mennyt nukkumaan? Entä onko ketään luotettavaa sukulaista/ystävää, joka tulisi teille valvomaan nukkuvaa lastanne, että pääsisit usemmin illalla käymään jossain?

ei miehen ylpeys anna periksi palkata ammattilaista, olen ehdottanut. ja sit tää vammanen ajattelutapa "MITÄ SUKUKIN SANOIS" kun mies itse on rakennusalan ammattilainen.... olen koittanut esittää asian niin päin, et tää ei varsinaisesti ole mikään käyntikortti potentiaalisille asiakkaille.. kukaan ei palkkais sua jos näkis missä kunnossa sun oma talos on... mut ei sekään herättäny sitä.

kaikki lähellä asuvat kaverit on perheellisiä ja niillä on toimivat parisuhteet, ei ne halua lähteä iltaisin enää mihinkään kun on sitä kahdenkeskistä aikaa... tottakai joskus, mutta harvoin...
enkä mä tiedä missä mä ees kävisin jos jonkun meille saisin, en mä yksin halua mihinkään lähteä kun seura on se juttu mitä tarvitsisin... puhelinlaskut hipoo taivaita kun soittelen yksinäisyyksissäni kaikille....

Ihan yhtä yksinäiset illat ne on yh:llakin. Lapset nukkumassa ja omaa väsynyttä aikaa illat. Vaikeaa on tutustuakaan kehenkään, kun aina oeln lasten kanssa liikkeellä tai sitten kotona. Mutta siis, emme me ole iltoja kotona siihen nukkumaanmenoon asti. Jos lapsesi on kerta jo 6-vuotias ja sulla talous kunnossa, niin hus mars tarhapäivän jälkeen ulos syömään ja illaksi ystävien luona käymään, kirjastoreissulle, lintuja katselemaan, ulkoilemaan... Sitten kotiin iltapalalle ja lapsi nukkumaan. Illalla yksin kotona laitat ruoat ja siivoat sen mitä voit, ripustat pyykit ja/tai lataat pesukoneen seuraavana aamuna käynnistettäväksi. Ei lapsi sido sinua koko illaksi kotiin ja kun alatte tehdä kivoja asioita yhdessä iltaisin, saatat huomata että 6-vuotias voi olla mitä mainiointa seuraa jo moneen asiaan.

Kuulostaa siltä, että elät jumittuneesti tietyssä kaavassa. Voisiko olla, ettei tuo kaavamainen elämäntyyli oikein kiehdo miestäsi, vaan hän kaipaa siitä irtiottoja? Kysymys ei tästä näkökulmasta olisikaan siitä, että miehesi pitäisi elää jumittunutta arkea kanssasi kotona sisällä, vaan siitä, että kun sinä elävöidyt ja alat tehdä kivoja asioita, hän voisi sitten josksu innostua mukaan pelaamaan sulkkista, pulkkamäkeen, piknikille, metsäretkelle talviseen metsään, lintuja bongaamaan, keilaamaan tai mitä se teillä voisi ollakin. Yhteisille tutuillekin voi mennä alkuillasta yhdessä käymään ja hän voi vaikka jäädä sinne istumaan iltaa, kun te lähdette nukkumaan tms.

Yhteinen aika ei mielestäni ole kohtuuton pyyntö. Jos mies ei sitä ymmärrä, niin houkuttele hänet siihen. Onhan meillä naisilla keinot...

toimivat parisuhteet -niinhän kaikki ajattelevat sinustakin! Mutta ihan yhtä arkista se kaikkien lapsiperheiden elämä taitaa olla. Meidän tuttavaperheet ainakin ovat tosi tyytyväisiä, jos joku jaksaa repäistä arkenakin ja tulla illalla käväisemään. Ja jos nyt ei arkena itseltäkään irtoa, niin ainakin viikonloppuna voi hyvin vierailla yhdessä lapsen kanssa!

Mun mielestä tossa sun tilanteessa ei ole mitään vikaa! Anteeksi vaan, mutta mielestäni sinulla on kovin yritteliäs mies ja varmaan saa sen talon joskus kuntoon. Iltaisinhan sinä voit tehdä mitä vain, kun lapsi nukkuu. Hanki vaikka ompelukone ja tee kaikkea hauskaa. Vaikket jo osaisi, niin kyllä sitä oppii, ja vaikkei ole tosi hyvä siinä, niin hauskaa se on silti. :) Jos taas et keksi mitään tuollaista harrastusta, niin pyydä vaikka kaveri käymään joskus illalla ja ottakaa vaikka pari lasia vinkkua ja höpiskää hauskoja. :)

Minä taas olen tosi hikisessä kerrostalo kämpässä taaperoiden kanssa 24/7, sillä mies on aina töissä tai opiskelemassa. Minä olen siis ihan yksin. Ei haittaa ollenkaan. Muhun verrattuna sun tilantees vaikuttaa unelmalta, mutta se onkin niin henkilökohtaista miten asiat ottaa. Minä ottaisin mieluummin sen keskeneräisin oman talon, kivan työn ja toivoisin, että miehelläkin olisi kohta ENÄÄ työ hoidettavana. Meillä on silti todella hyvä avioliitto. Ja vielä auvoisempia aikoja odotellessa... :)

Ymmärrän sua, mutta oletko siis miehesi kanssa ollenkaan yhdessä? Yhteistä aikaa, mitään kontaktia, läheisyyttä? Ole tyytyväinen että sulla on sentään ystäviä. Olen täysin yh ja mulla ei ole yhtään ketään!!

Yhteistyössä