Yksinäinenkö .....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Hei

Minua risoo tällähetkellä se ettei toinen puhu mitään ....vaan minun pitäisi arvata kaikki hänen teoistaan mitä on vailla tai mitä hän haluaisi tehdä.Jos en tajua sitä niin sitten on mykkäkoulua jne. Kohta lähtee järki ....tästä asiasta on keskusteltu mutta ei se näy auttavan . Mitä teen asian eteen?

Vie sairas lääkäriin. Oireet: Muuttunut mykäksi. Jostainhan se johtuu.

Lakkaa arvailemasta ja elä elämääsi. Mököttäminen on hallitsemiskeino ja sillä nyt hallitaan sinua näköjään hyvin onnistuneesti. Jos et anna sen vaikuttaa itseesi, keino menettää tehonsa ja miehen on pakko puhua, jos meinaa saada itsensä ymmärretyksi.

Et siis edes yritä tehdä mitään sellaista, mitä arvelet hänen haluavan. Sivuutat hänen kokonaan, jollei sanoja kuulu. Jos saat arvostelua siitä, ilmoita, että et ole ajatustenlukija ja hiljaisuutta pidetään myöntymisen merkkinä. Ts. oletat hänen olevan tyytyväinen, koska ei itse puhu mitään.

Anna olla hiljaa vaikka kuukausia, elät ja olet niinkuin parhaaksi katsot ja liikut myös kodin ulkopuolella. Se pitää sinun mielesi terveenä ja itsetuntosi koossa.

Muista kaiken aikaa, että kyse on nimenomaan hallitsemiskeinosta, kyseenalaisesta sellaisesta ja kertoo häiriöstä luonteessa.

Eilen ilmestyneessä Me-lehdessä (olikohan oikea lehti?) oli artikkeli juuri samantyyppisestä aiheesta eli mököttämisestä ja kiukuttelusta. Siinä kehotettiin toimimaan juuri niin kuin toinen toivoo. Eli jos kiukuttelija sanoo, että ihan sama, niin sitten toimitaan oman mielen mukaan ja jos ei sano mitään niin samoin, teet kuten tahdot.

Toisen ajatuksia ei voi kukaan lukea eikä arvailemaankaan kannata ryhtyä. Käytös on melko lapsenomaista, mutta juontaa yleensä sieltä opituista malleista, lapsuudenkodista. Niistä tavoista on vaan jossain vaiheessa yritettävä päästä eroon.

Meikämaijan konstit oli oivia, elä elämääsi niin kuin tahdot, jos toinen ei mitään sano. Eiköhän puhe ala luistaa, kun kyllin kauat elät kuin eläisit yksin.

Yhteistyössä