yksinäisyys??

Jos sulla ei ole kavereita, keitä voisit kutsua kylään tai kelle voisit itse mennä kylään, niin lähde vauvan kanssa just johonkin äitien kerhoon, vauvajumppaan tms. Mitä nyt vain ikinä sielläpäin onkin.
Tai sitten kerta-pari viikossa miehen hoitaessa lasta johonkin ihan omaan harrastukseen yksin.
 
Täälläkin on yksi yksinäinen, välillä ihan niin yksinäinen että itkettää. Muutettiin joku aika sitte uudelle paikkakunnalle, ja on meillä pojan kanssa harrastus mut mun on ollut aina vaikea tutustua muihin ihmisiin.. Noh, pariin oon kyllä "tutustunut" mutta ei olla vielä kahvitteluasteella tms. Pari kertaa kävin seurakunnan ekavauva-ryhmässä mut ajankohta oli huono ja ns. kesken kauden ku sinne menin nii kaikilla oli jo kaverit... Ja just toi mitä Tinii sanoit, niin kaikilla on aina jotain muuta ja mun kavereilla ei lapsia ole joten oon aika yksin ja tosi ulkopuolinen vauvoineni.
 
FPI
Moi!

Sama vika. Me muutettiin uudelle paikkakunnalle, kun tyttö oli 2,5 viikkoa vanha eli kaikki muuttui; koti, paikkakunta, jäi kaverit, harrastukset, työpaikka, kaikki tuttu. Tytön syntymä oli vielä mulle hyvin traumaallinen kokemus, joten se ei ainakaan helpottanut oloa...eli tosi yksinäinen oon ollu, nyt on vähän parempi, just noiden vauvakerhojen ja jumppien ansiosta, mutta silti aika vaikeaa. Tosin mulla on myös ollut/on synnytyksen jälkeistä masennusta... Mutta siis kyllä noihin kerhoihin kannattaa mennä ja sit olen pari äitiä tavannu kun laitoin tonne tapaillaan-osioon viestin, et seuraa kaivataan, joten kantsii kokeilla. Tsemppiä!
 
Mua pelottaa mennä noihin tapaamisiin, tai kerhoihin, arvostellaanko siellä ja jos mun vauva huutaakin liikaa. Ja olen itse aika ujo,Joten tuonne lähteminen on todella vaikeaa. Me asutaan myös uudella paikkakunnalla, josta en tunne ketään, toki aika lähellä on muutama ystävä, muta kaipaisin esim lenkkiseuraa, tai vaan vaikka iltakahville menoseuraa, jonkun jonka kanssa jutella kasvotusten ja myös puhelimessa.
 

Tämä on meilläkin ajankohtainen teema. Sinällään en ole yksin; on mies ja ystäviä, mutta päivisin heidän ollessa töissä olisi mukavaa jos olisi muitakin joiden kanssa rupatella kuin eläkkeellä olevat isoisovanhemmat :x Erityisen mukavaa olisi jos lähellä olisi muita samassa elämäntilanteessa olevia, ts. vauva-arkea eläviä.

Onko Vantaan tai Espoon suunnilla mitään mammatapaamisia tätä kautta?
 
Kuten myös Espoosta minäkin kirjoittelen. Sama juttu kuin monella muullakin. Muutimme vuoden alussa kaupungin sisällä ja "vanhat" äitikaverit jäivät vanhan kodin läheisyyteen. Täältä en tunne ketään. Meillä esikoinen 3v. ja joskun käydään asukaspuistossa mutta siellä tosiaan tuntuu olevan nämä äitiporukat jo muodostuneet. Itse olen niin huono tuppautuaan vieraiden seuraan. Yksinäistä siis on. Kuopus on lisäksi vielä niin pieni (2kk.) etten vielä viitsi häntä kuskata mihinkään kerhoihin ym. Ensi syksynä täytyy kyllä mennä johonkin kerhoon tai muuten hajoo pää. :)
 
guest star mulla sama ongelma et en noihin ryhmä tapaamisiin uskalla tuppautua kun klaikki jo tuntuvat toisensa tuntevan. ja kun tämä mun neiti ei hereillä suostu olemaan kun sylissä, ei siis vaunuissa kun ollaan liikenteessä, niin hankalaa mennä.
 
Tämähän kuulostaa hyvältä. =) Pitäisikö vaikka yrittää sopia joku päivä tapaaminen esim. tuonne Matinkylän asukaspuistoon, jossa on lapsille paljon erilaista puuhaa ja kiva piha jossa leikkiä? Meillä ollaan juuri nyt kipeänä mutta toivottavasti pian taas puistoilukunnossa. Iso Omenakin voisi olla yksi vaihtoehto mutta itse vain epäilen ettei esikoinen jaksaisi olla kovin kauaa aloillaan. On nimittäin aika touhukas tyttö. :LOL:
 
Omppu meillekin ok, ainakin tiedän missä se on :) meillä tuleminen riippuu hieman isännän töistä että miten tarvitsee autoa että päästään tulemaan, mutta katsotaan sitten kun tapaamisen aikataulu täsmentyy. Näkemisiin!

Ja muitakin varmasti mahtuu vielä porukkaan mukaan jos tätä viestiketjua joku ennen tapaamistamme lueskelee ja kokee että kaipaisi muutakin kuin imeväisikäisen seuraa =)
 
Nuhaa on meilläkin liikkeellä, mutta eipä tuosta neidistä muuten huomaa kuin että on hieman vaikea hengittää kun nenä tukossa. Nukkuu hyvin, siitä huolimatta, onneksi.
Juu tosiaan saa muutkin halukkaat tulla mukaan.

Pikaisia paranemisiä sinne, kaikille sairaille!
 
Heips kaikille!

Täällä nuha alkaa ehkä hiljalleen helpottamaan. mutta jostain ihme syystä neidin rytmi menyt sekaisin. Yritän nyt kovasti saada sitä takaisin.

Eipä sen kummempaa, kunhan nostan tätä hieman ylemmäs, jos muitakin halukkaita on!
 

Yhteistyössä