Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Kiitos, babyfever kannustuksesta. Olen ollut ennen hoitoja sekä sen edetessä varma, että kyllähän tämä nyt onnistuu, mutta kyllä vain alkaa se epäluulo ja epäily luikerrella mieleen nyt kun on se kuusi päivää enää testaamiseen aikaa. Alun "tottahan minä kuulun siihen noin kolmeenkymmeneen prosenttiin, jotka onnistuu"-ajattelu on kääntynyt "miten muka voisin kuulua juuri siihen kolmeenkymmeneen prosenttiin"-ajatteluun :unsure: Ehkä mieli alkaa valmistella minua nyt testauksen lähestyessä siihen mahdolliseen negaan, ettei tule pudottua korkealta.

Lasken päiviä siihen, kun saan lopettaa nuo Lugesteronit, en tykkää niistä yhtään. Helppo ne on laittaa jne, mutta niiden aiheuttama väsymys on ihan kamalaa, ei auta nukkuminenkaan siihen vaan olen ihan kuolemanväsynyt koko ajan :( Eilen oli pakko mennä päiväunillekin kotiin päästyäni, tarkoitus oli nukkua 1,5 tuntia niin heräsinkin klo 22 illalla :( En ole eläissäni ikinä ollut näin väsynyt, ettei edes nukkuminen auta, sitten tulee sätittyä itseään siitä, ettei jaksa normaalisti, vaikka tiedän, että syy on tuossa Lugesteronissa eikä siinä, että olisin yht'äkkiä päättänyt tulla maailman laiskimmaksi ja vetelimmäksi ihmiseksi. Melkein jo soitin klinikalle kysyäkseni voisinko pienentää tuota annostusta, kun se on mielestäni iso, että jos pienentäminen olisi helpottanut tuohon kamalaan väsymykseen, mutta sitten ajattelin, että kestetään nyt testaukseen asti, kun ei se nyt pitkä aika ole.

Babyfever: Hyvä suunnitelma siellä. Onneksi se kesä tulee nopeasti tämän ihanan lämpimän toukokuun siivittämänä niin ei ole sinulla pitkä aika odotella uuteen hoitokertaan :) Tuohon lääkejuttuun en valitettavasti osaa vastata, kun ei ole inssistä kokemusta.

Onko Iitukka malttanut antaa testien pysyä kaapissa vai poltteleeko niinkuin meinasit? :)

Voi Rapu, pahoittelut. Vaikka hyvähän se on jossakin vaiheessa päästä pois, on se aina omaisille rankkaa. Minullakin ollut lähipiirissä nyt kolmet hautajaiset viime aikoina. Ihme ruljanssi järjestellä.

Babyfever: Myös pahoittelut. Vaikka olisi kuinka jalat maassa, on se silti tympeää kun menkat alkaa. No kysy vielä siitä tuetusta kierroksesta. Ehkei ole myöhäistä. Ovulaation induktiosta jos puhutaan, voi olla lääkitys myöhemminkin kuin kp 2 (muistelisin lukeneeni?).

Jolana: Siksipä nuo on tuttavallisesti piinapäivät. Kun välillä on varmasti raskaana ja toisena hetkenä ei ainakaan ole raskaana. Ja se ei helpota, että "eihän sulla ole kun viisi päivää niin tiedät".. :). Hurjan vahvat oireet sulla Lugeista.

Mulla on muuten vinkki ( ihan Pirkka-sukkis -kamaa). Lugestroneihin voi askarrella asettimen kuten Lutinuksissa on. Apteekista saa ilmaisia lasten Panadolin annosruiskuja tai sellasen putkilon, josta leikkaa ihan pään pois veitsellä. Ei vain leikkaa mäntää. Toimii perfect. Ja helppo pestä ja uusia sekä juuri oikean levyinen. You're wellcome ;).

Voi kun teillä on nyt jänniä aikoja edessä.

On: Mulla siis iui seuraavasta kierrosta- oli kp 4, kun menin lääkärille ja spermaoljet vielä matkalla. Olin toooosi iloinen, että sain toisen lääkärin. Hän totesi, että olen kyllä erittäin hedelmällinen testitulosten ja ennenkaikkea tuon 1. tärpänneen pienokaisen vuoksi. Ja koska kierto on säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu, suositteli hän iui:tä. Kuulemma jos olisi parisuhteessa, tulisi seksiä harrastamalla sen verran useammin spermaa mahdollista hedelmöitystä varten kuin näin kertaruiskauksella iui:ssa. Ja katseli tietokannasta, että aiemmassa iui:ssani oli ovulaatiokin jo ehtinyt tapahtua. Hurjaa. Itse haluan "säästää" ivf:n syksymmälle rahan ja vielä esim. painonpudotuksen vuoksi. Oli hieman hämmästynyt, etten ole saanut tuota lääkitystä tueksi lähtee ivf:n ja sanoi, että jo ehdottomasti iui:n. Ja yllätys: nyt tulee taas Kela-korvaukset. Eli se on ihan lääkäristä kiinni. Ja valitettavasti tuli sellainen olo, ettei edellinen niin tosissaan tehnyt töitä yksi liikeellä olevan naisen kanssa. Kuvitelmaa vai totta, en tiedä.

Tsemppiä jälleen kaikille! Iloista äitienpäivää meille, joilla kääröt jo on ja ensi vuonna meille kaikille, eikö <3.

Viimeksi muokattu:
Heips! Yllätys yllätys, minäkin olin tänään hautajaisissa:(. Mitähän tämä meinaa kun kaikilla on surujuhlia?!(n) Jospa seuraavaksi olisi ilojuhlat:)(y)

Jolana testit on pysynyt kaapissa vaikkakin polttelee vähän jo. Mutta yritän itseäni pidätellä :LOL:.
Tuo mieli on kyllä kummallinen juttu. Minäkin olin alussa aivan satavarma että tottahan minä tästä nyt plussan otan. Mutta päivät kun kuluu niin epäilys hiipii mieleen.
Joinakin päivinä on jotakin tuntemuksia ja sitä heti ajattelee että no kyllä tuolla massussa jotakin tapahtuu ja sitten on niitä päiviä että on ihan normaali fiilis niin heti on että "no niin, se oli siinä, ei siellä mitään ole" ja taas seuraavana päivänä eri fiilis.... Kauheata vuoristorataa.

Piinaviikot on kyllä nimensä ansainnut:sneaky:

Hienoa wannawalli että lääkäri on asiansa osaava ja olet tyytyväinen (y)

Iitukalle: Hui, täähän menee jo spookyksi. Pahoittelut silti sinnekin. Ja tässäkin se vanha klishee toimii: Raskaana kunnes toisin todistetaan. Eli jos on siemenet sisällä tai valikoitu solurykelmä sisällä, voi ajatella olevansa raskaana. Eli palstallamme on raskaana olevia naisia juuri nyt ;).

Niin siinä kävi, että vapun aattona aamupäivällä syntyi suloinen pieni tyttäreni. Ollaan vielä sairaalassa ja illemmalla päästään ehkä kotiin.

Laskettuun aikaan oli vielä muutama viikko. Lapsivedet menivät yöllä, kun heräsin käymään vessassa. Siitä sitten muutama tunti ja supistukset alkoivat kunnolla. Noin kahdeksan tuntia myöhemmin oli lapsi sylissä, eli ensisynnyttäjäksi kaikki meni melko nopeasti.

Nyt vaan tutustutaan ja ihmetellään elämää <3 Toivottavasti mahdollisimman moni teistä saa vielä kokea tämän äitiyden onnen. Täältä saatu vertaistuki ja tieto auttoivat paljon etenkin ihan alussa, kun kaikki oli uutta :)
Paljon onnea äidille ja pienokaiselle! Ja samalla hyvää ensimmäistä äitienpäivää! :D

Niin voihan tämä olla sitä piinailuakin :) Kuvittelin vain piinailun sellaiseksi, ettei malttaisi odotella testaamaan pääsyä ja testit polttelisi kaapissa ja olisi tässä vaiheessa vielä jokin positiivinenkin tunne onnistumisesta, eikä niin kuin minulla, että testaamisen lähestyminen lähinnä ärsyttää, koska olen niin varma negasta. Aluksi olin niin positiivinen onnistumisen suhteen, kun lääkärikin oli niin varma, että kohdallani onnistuu ja kun alkiokin oli priimalaatuinen, mutta nyt ei lääkärin varmuudet ja huippualkiotkaan pidä positiivisuutta yllä. En tiedä, uskon että minulla varmasti vaikuttaa tällä tavalla latistavasti mielialaankin nuo Lugesteronit, kun ne nyt tuntuu minulla kaikkea muutakin aiheuttavan voimakkaasti. En ole tuon Lugesteronin kanssa kaveri yhtään :) Hirveä vatsan turvotuskin, jonka huomaa selvästi, kun olen muuten hoikka, tuntuu kuin vatsa olisi täynnä jotain ylimääräistä ja kumartelukin on hankalampaa, rintojen arkuuden takia ei pysty nukkumaan kuin selällään, väsymys, hengästyn helposti aika pienestäkin rasituksesta, ihan kuin olisi kuntokin huonontunut yht'äkkiä ja sitten tämä mieliala on mennyt alaspäin. Voisihan noita tetysti joku sanoa raskausoireiksikin :) Sehän tässä Lugesteronissa on myös tylsää, kun ei voi tarkkailla tuleeko raskausoireita, kun tuo lääke aiheuttaa samanlaisia oireita. Toki olisi ihan huippua jos tulisikin se plussa, olisi hienoa ettei ole turhaa kärsinyt näitä kaikkia oireita, mutta mihin se minun positiivisuus katosi, miksi nyt jo valmiiksi pettynyt olo, onpa ärsyttävää tämmöinen pessimismi :devil: :)

Wannawalli: Onpa hienoa, että siellä tapahtuu jo seuraavasta kierrosta! Toivotaan onnistumista nyt kun sait hyvän lääkärinkin! (y)Ja tuo on niin hienoa, että lääkärit osaavat luoda sitä positiivisuutta onnistumisesta asiakkaalle, siitä tulee kivan itsevarma olo itsellekin, että kyllähän tämä onnistuu, ainakin itse koin niin. Oho, upeaa, että saat Kela-korvauksetkin (y)

Iitukka: Hyvin olet näppisi pitänyt sitten testeistä kurissa :)
Sinullahan ei montaa päivää testiin olekaan enää. Meinaatko torstaina heti testata niinkuin lupa on?

Pallero79: Miten sinulla siellä suunnitelmat edistyy? Oliko niin, että mahdollisesti jo tässä toukokuulla alkaisi hoidot?

Jolana: samat fiilikset täällä. Positiivinen mieli on vaihtunut pessimistisemmäksi. Toisaalta toivon ettei torstai koskaan tulisi niin voisin jäädä tähän "ehkä"-mielentilaan.

Voi olla että en tee testiä silloin torstaina, mahdollisesti en edes kerkeä kun minulla alkaa menkat oikeastaan aina heti aamulla. Joten odottelen sitten niitä alkavaksi ja jos ei ala niin sitten voi perjantai aamuna testata.

Jää nähtäväksi.... pelottaa jo hieman! o_O

Hei!

Täällä näyttää työtilanne huonolta, joten voi olla että hoitojen aloittaminen menee syksyyn kun töitä on kasvatusalalla taas tarjolla. Työttömyystilanteen sietäminen vetää mielen hieman alamaille, koska myös lainan ottaminen ei silloin onnistu. Harkitsen, että kysyn Väestöliitosta onnistuuko maksu vasta syksyllä, vaikka eka hoito aloitettaisiin jo nyt. :unsure:

Jaahas:devil: se tuli migreeni kylään, joten odotan menkkoja saapuvaksi huomenna tai viimeistään perjantaina :cry::cry:. Mulla migreeni tulee aina ennen menkkoja :mad:

Testiä en ole tehnyt enkä taida tehdäkään.

Tänään jo pienet itkut tirautin ja varmaan uudelleen kunhan menkat alkaa:cry::cry:. No suru on surettava pois.
Mutta tästä mennään sitten toiseen inssiin ja toivottavasti paremmalla menestyksellä (y)

Toivottavasti Jolanalla ja Rapu-76:lla olis parempia uutisia :)

Huh, vasta tänään ehdin edes piipahtaa tänne palstalle moneen päivään. Työkiireet on pitäneet poissa täältä, ehkä toisaalta hyväkin niin ajatukset on keskittyneet muihin asioihin. Mielialakin on taas hyvä, mutta en tiedä onko se silti hyvä asia, nimittäin minulla aina siinä viikkoa ennen kuukautisia tulee joku masennuksen alho tai joku ihmeen itsesäälikausi :) Joten jos tuo viimeisin tilitys olikin sitä niin ei hyvä juttu. Mutta voi kyllä niiden Lugesteronien piikkiinkin mennä, sen verran kamala lääke minulle, onkohan mahdolliseen seuraavaan yrittämään (jos joskus tulee tarve/haluaa mennä) mitään muuta vastaavaa lääkettä? Eilenhän nuo Lugesteronit onneksi loppuivat, hyvä etten ilmapalloja ja serpentiinejä ollut hommannut juhlapäivän kunniaksi :D Tänään olisin saanut siis testatakin, mutta kuten joku viesti taaksepäin kirjoitin niin en halua työpäivän aamuna testata, koska mahdollinen nega ja asiakasläheinen työ reippaalla ja pirteällä mielellä olisi mahdoton yhtälö, enkä halua kiukutella viattomille ihmisille kuitenkaan :) Eli testaanpa huomenna. Jos uskallan :D Jostain syystä jännittää tuo testaaminen hirveästi, siis lähinnä se oma reaktio kumpaankin tulokseen, mutta erityisesti siihen negaan. Kuulostaa hullulta, mutta kyllä vain sitäkin voi pelätä, minä ainakin :) Varmaan kaikki muut maailman ihmiset ihmettelee miksen jo lennossa ole testaamassa, koska kaikki muut olisi testanneet jo heti, mutta se ei vain ole minulle ominaista. Huomenna on kuitenkin testattava, koska maanantaina pitää klinikallekin ilmoittaa tuloksesta.

pallero79: Voi kun kurjaa tuo työtilanteesi ja, että se rajoittaa sitten hoidon alkua :( Toivon valoisampaa syksyä työrintamalla! Puhuit Väestöliitosta niin pitihän minun sinne sivuille mennä sitten ja siellä hinnastossa huomasin lauseen "Sopimuksen mukaan annamme korotonta maksuaikaa 3 kuukautta.", joten auttaisiko tuo sinun tilanteessasi?

Iitukka76: No voi surku, että tuli sitten nega :(
En osaa edes lohduttaa mitenkään, kun mikään tuskin saa oloa paremmaksi, mutta toivon sinulle kovasti tsemppiä ja onnea seuraavaan yritykseen, usko on vahva, että siellä plussa vielä tulee!

Rapu76: Sinullakin testipäivä lähenee! Tsemppiä siihen :)

Kuinkahan nopeasti nuo Lugesteronien aiheuttamat oireet loppuvat lääkkeen lopettamisen jälkeen? Meinaan, että koska voin alkaa uskotella itselleni, että nämä turvonneet rinnat ja pahoinvointi ja väsymys ja kaikki muu olisi raskausoireita? :) Eivät ainakaan ole vielä loppuneet nuo oireet. No ehkä nyt vain teen huomenna sen testin niin ei tarvitse enää miettiä :)

Wannawalli tai ihan kuka tahansa muukin, joka vain tietää, mutta ainakin Wannawalli on käynyt ivf:n läpi lähiaikojen kirjoittajista... Kuuluuko minun saada Kelan suorakorvausta tästä hoidosta se muutama satanen eli maksaa pelkästään se omavastuu-hinta? Olen nyt vähän ihmeissäni tuosta, kun ensikäynnillä minulta oli automaattisesti vähennetty Kelan suorakorvauksen osuus postitse saapuneelta laskulta, mutta suunnittelukäynnistä ei eikä myöskään tuosta ivf-hoidosta vaan laskuihin oli laitettu täysi hinta ilman suorakorvauksia, Kela-korttia ei haluttu edes nähdä, kun kysyin, mutta kuitenkin sivuilla lukee, että käytössä on Kelan suorakorvausjärjestelmä ja hinnastossa on "hinta" ja "omavastuuhinta", joten haenko myöhemmin jotenkin tuon korvauksen? Minun mielelleni vähän sekavaa, että ensikäynnistä sain muutaman kympin suorakorvauksen, muista en.

Muistaakos Wannawalli oliko sinulla edellisessä raskaudessa jotain ruokamielitekoja ja milloin ne suunnilleen ilmaantui? Minulla on ollut keskiviikosta lähtien himo saada piimää ja suolakurkkuja, mutta epäilen vahvasti, ettei vielä näin aikaisessa vaiheessa tulisi mitään mielitekoja vaan se on vain joku muu oman mielen hauska juttu :)

Viimeksi muokattu:
Jolanalle peukut pystyssä(y) huomista testausta varten. Kyllä sieltä PLUSSA tulee :)

Minulla on se käsitys noista kelan suorakorvauksista, oli se sitten mikä hoitomuoto tahansa, että normi gynekäynnistä saa korvauksen mutta ei sitten mistään semmoisesta mikä liittyy itse hoitoon esim. Folliultra
Voin olla tietysti väärässäkin.

Täällä ei olla vielä luovuttu toivosta. Kuukautiset loistaa yhä poissaolollaan ja klinikalle soiton jälkeen mieli on toiveikas. Kuulemma joillakin testit ei näytä heti plussaa vaan se on hyvin yksilöllistä :).

Raskauteen viittaavia oireita on esim. rinnat on melkein yhtä kuppikokoa isommat, ei meinaa liiveihin mahtua ja alavatsaan nipistelee ja "juilii" joten jotain siellä on tekeillä. Ja tietysti mielialat heittää kyllä niin häränpyllyä kuten varmaan olette aikaisemmista viesteistä huomanneet:ROFLMAO::ROFLMAO:

Joten ilmoittelen miten tässä käy (y):)

Kiitos Iitukka itsevarmuudestasi huomiseen testiini, toivottavasti se tarttuisi minuunkin :)

Iitukka: Toivotaan, että sinulla plussaksi vielä muuttuu :)
Kurjaa tietysti sekin, jos toiveet heräävät uudestaan turhaan, mutta toivottavasti ei käy niin.
Et ole ajatellut labraan mennä testeihin? Niillähän kaiketi saisi varmat tulokset. Minä sain kaksikin lähetettä lääkäriltäni verikokeisiin testaamaan, mutta en kuitenkaan sitten mennyt, ainakaan vielä, ehkä jos kotitesti on jotenkin epäselvä tai kuukautiset ei tule niin sitten, mutta jotenkin luotan peruskotitestiinkin.

Voit hyvinkin olla oikeassa tuossa korvausjutussa. Mutta kuka sitten saa hoidot sillä omavastuuhinnalla vai miksi siellä semmoinen hinta on sitten mainittu, jos sitä ei kukaan kuitenkaan saa, pieni mieleni ei ymmärrä :)

Iitukka: Pahoittelut, kyllä aina nega on ikävä. Valitettavasti pelkään pessimistisesti, ettei se plussaksi muutu (toivottavasti olen väärässä). Positiivisena asiana, että nuo Luget yms. keltarauhastuet viivästyttivät minulla välillä menkkoja joillakin päivillä. Eli se olisi parempi kuin esim. kohdun up. Jaksamista ja uutta plussanmetsästystä kohti!

Jolana: Ööö. Ei oikeaa tietoa, vain mutu. Kaikki pariskunnat saavat Kelan suorakorvaukset heti. Itselliset eivät saa. Olen saanut esim. alkuraskauden ultrasta Kela-korvauksen automaattisesti klinikallani, mutta hoidot ei kuulu korvauksen piiriin. Tästä juuri murisin aiemmin.

Ajatella miten sitä voi olla katsomatta laskuja nykyjään .

Ja minullahan ei ollut oireen oiretta raskaudessani eli kävinkin alkuraskauden ultrissa pariin kertaan, kun en uskonut olevani raskaana. Olisin varmaan kuulunut siihen porukkaan, joka voi käydä valittelemassa vatsanväänteitä lääkärille, josta olis passitettu synnytyssaliin ;). Kun ilmoitin lähteväni pois töissä aikanaan, niin eräs kysyi minne matkustat.. Että uskomatonta. Vatsa kyllä kasvoi hmmm reilusti. Eli ei mitään ruokahimoja. Ehkä puolivälissä salmiakki enemmän kuin normaalisti- eli se kielletty hedelmä.

^ Ok, luulen että olet oikeassa tuossa suorakorvausasiassa.

Minulla semmoinen käsitys, ettei Iitukalla olisi ollut Lugesteroneja tms, mutta en toki mene vannomaan.

Tuollainen Wannawallin tyylinen oireeton raskaus olisi kyllä toiveissa, mutta jotenkin minulla on sellainen tunne tämän kaiken jälkeen, että jos huomenna plussa pärähtää niin ei tule olemaan oireeton raskaus, jotenkin vain nämä tähän astiset Lugesteron/mitkälie-oireilut vain ennakoi mielestäni sellaista, t: kotilääkäri :D Edelleen on sekalainen satsi raskausoireita, joten jänskättää huominen testaus kyllä, vaikka toisaalta taas epäilenkin, että ovat vain Lugesteronista vielä viiveellä jääneitä oireita.

Juu Jolana olet oikeassa ettei minulla ole käytössä mitään lääkkeellistä tukea tässä kierrossa, joten menkat loistaa poissaolollaan nyt jostakin toisesta syystä. Toivottavasti siitä oikeasta.

Klinikalla sanoivat että munasolu on voinut kiinnittyä oletettua myöhemmin ja että istukkahormonin arvon nouseminen on yksilöllistä, toisilla se nousee nopeasti ja toisilla hitaasti. Kuulemma ei auta nyt kuin odottaa o_O

Itsekin asiaa sitten netistä tutkiskelin ja asianlaita voi hyvinkin olla näin. Löysin sieltä kyllä kaikkea muutakin "ei niin mukavaa" liittyen hitaasti nousevaan hcg-arvoon :(.
Samoin näistä raskaustesteistä luin että vaikka niissä sanotaan että näyttää tuloksen heti kun kuukautiset on jäänyt pois niin todellisuusdessa aisa ei ole näin vaan luotettavin tulos saadan viikko kuukautisten pois jäännistä.
Joo, siis kaikkea kerkesin päiväni aikana googlettamaan ja toivon todella että asia olisi näin:)(y)

Jos testit ei ala vklopun aikana näyttämään plussaa ja menkkoja ei siltikään näy niin maanantaina menen verikokeisiin. Ja jos plussaan niin siltikin aion pyytää lähetettä hcg-arvon seurantaan.

Kiitos tsempeistä Jolana ja onnea testiin! Olin aikaisemmin tosiaan yhteydessä jo tuonne Väestöliittoon, että voiko laskun maksun maksaa erissä ja se onnistuu, mutta uusia hoitoja ei tehdä ennen kuin edelliset on maksettu. Ihan järkevää :D Minulla on vain se ongelma, että heti elokuussa ei ole tiedossa tiliä, mutta ehkä jossakin vaiheessa kesää silti voisi kokeilla tuolla kolmen kuukauden maksuaikamahdollisuudella. Väestöliitto on jossakin vaiheessa kesää suljettuna, pitää sekin selvittää että milloin. Silloin ei tieten hoito onnistu, mutta jossakin välissä.

Nyt mieli on paljon parempi, kuin alkuviikosta, jolloin olin aika murskana tuosta työttömyysuutisesta. Jos hoidot menevät elokuulle asti, pystyn helposti ainakin käymään lääkärillä jos teen yksittäisiä sijaistuspäiviä silloin. Alkuviikosta musta mieli, jopa ajatteli, että haluanko tehdä lapsia näin julmaan maailmaan, mutta valoa on jälleen näkyvissä.

Toivotaan Iitukka, että kyse on vain siitä myöhäisemmästä kiinnittymisestä! Tuo google on kyllä petollinen, kun sieltä löytää aina myös kaikkea ei niin kivaakin, joita voi sitten jäädä liikaa miettimään. Joo nuo labratestit on kyllä hyvä otattaa jos vähänkin epäselvä tai epätietoinen olotila jää kotitestistä.

pallero79: Ihanaa, että on valoa taas näkyvissä hoidon aloittamisen suhteen! (y) Kaikki me näköjään tällä viikolla uitu vuorollamme syvemmissä vesissä syystä tai toisesta, on välillä vaikeaa olla nainen ja ylimiettiä kaikkia asioita :)

Alkoi taas tehdä mieli suolakurkkuruisleipää, mutta sitten muistin, että minulla on vain jotain vaahterasiirappi-rusina-ruisleipää enkä voinutkaan ottaa, koska se on nyt juuri yök, ällöttävän makeaa. Mikään makea ei nyt uppoa, mutta kaikki suolainen olisi niin nam. Pitsaa tekisi kanssa hirveästi mieli. Ehkä minä vain haluan alitajuisesti kehittää itselleni mielitekoja :) En voi uskoa, että olisi yhdestä ainoasta hoitokerrasta ekalla siirrolla voinut onnistua. Siis kyllähän sellaista muille voi tapahtua, mutta ei nyt mitenkään minulle. Ihminenhän saa itselleen kehitettyä vaikka mitä oireita ja nostaa vaikka itselleen kuumeenkin tahdon voimalla, joten kyllä epäilyttää, että tässä nyt vain mieli kehittää jotain mielitekoja.

Aamuun ei onneksi/ikävä kyllä ole pitkä aika, kuten huomaa niin en tiedä odotanko sitä edes vai en, toisaalta olisi kiva kun aika vain pysähtyisi tähän :D Nyt tämä taitaa olla juuri sitä piinailua, mitä alkuviikosta olin paitsi :ROFLMAO:

Täällä alkoi sitten niagara vuotaa, joten eikun uutta kertaa kehiin sitten.

Nyt epäilen itse kyllä että on varhainen km. Jotakin siellä on tapahtunut koska oireita oli. On varmaan hedelmöittynyt ja ehkä kiinnittynytkin mutta kehitys on sitten jäänyt siihen ja vuoto tuli sitten myöhässä. Jos nii on sitten ollut niin se on positiivista että jotain on tapahtunut.
Tietysti voi olla että etsin itselleni vaan lohdutusta asiaan, mutta miksi muuten menkat olis olleet myöhässä.

Ei auta muuta kuin uudelleen kokeilla.

Toivottavasti Jolanalla on hyviä uutisia :)

Pahoittelut Iitukka.
Olisikohan ihan se kuuluisa stressi syynä, että kiertosi oli nyt vähän pitempi, stressihormoni näillä ns. piinaviikoilla on varmasti huipussaan ja stressihormonihan tunnetusti vaikuttaa kiertoon, kuten muuten myös raskautumiseen. Pahoittelut, jos kuulostan turhan realistilta.

Käsittääkseni niissä labratesteissä näkyisi sekin onko yrittänyt edes kiinnittyä, joten kannattaa jatkossa pyytää varmaan lääkäriltä lähetettä verikokeisiin seuraavilla yrityskerroilla, jos lääkäri ei sellaista automaattisesti anna, luulisi, että pyydettäessä ei olisi mitään estettä antaa. Itse en pyytänyt, mutta sain automaattisesti kaksi lähetettä, ilmeisesti klinikan tapa tehdä näin.

Täällä ei ole vielä testiä tehty, mutta pian :)

Täällä tuli niin selvä plussa, ettei mitään epäilystäkään! :)(y)

Mieletön tämä tunne, etenkin kaiken alkuviikon synkistelyn jälkeen. Olen 100 % raskaana, ensimmäinen lapseni on kehittymässä, no niin ja nyt sitten jo itkettääkin :cry::D

Miten voin onnistua ensimmäisellä yrittämällä ivf:n tuoresiirrosta, en saata uskoa. Olihan minulla kyllä oikeastaan siirrosta lähtien niin voimakkaita raskausoireita, että olin ihan kipeäkin, vaikka en tohtinut sairauslomalla ollakaan, minulla oli oikeastaan kaikki klassiset oireet, mutta oireet oli niin helppo pistää pessimistinä Lugesteronin syyksi. Oikeastaan tässä loppuviikosta aloin olla aika varma plussasta, koska ei vain voi olla normaalia syödä aamupalaksi suolakurkkuja sulalla juustolla kuorrutettuna, mutta voiko olla naiset herkullisempaa aamupalaa, minusta ei :D :D

Täytyy kyllä suositella ivf-hoitoa kaikille, harkitkaa ihmeessä ihmiset ivf:ää, vaikkei olisi mitään raskautumisongelmiakaan, ei minullakaan ollut ja olin siksi inssejä menossa ottamaan, mutta onneksi minun lääkäri sai minut ivf:n kannalle lopulta.

Minusta tuntuu kyllä vähän pahalta tulla tänne leijumaan juuri nyt kun Iitukka on saanut negan, mutta toivon, ettei kukaan laita pahakseen, jossain minun on pakko leijua ja tämä on ainut paikka, jossa edes tiedetään yrityksestäni.

Voi kun tämä nyt sitten menisi hyvin, pessimisti-luonteeni ei vain anna liikaa iloita vaan on heti varoittelemassa keskenmenoista ja muista tyhmistä jutuista :devil:

Hahah, laitoin telepaattiset kiitokset Tanskaankin, meniköhän perille :ROFLMAO::ROFLMAO:

Iitukka:Hienoa, kaikki yrityksetkin ovat positiivisia. Näin sanoi eräs superrrlääkäri!

Jolana:ONNEA ONNEA! Näin voi käydä, munkin eka ekasta ivf:stä 1. siirrosta. Ja kaikki pelottelevat niillä vauva kotiin -jutuilla, mutta kyllä se nyt on vauvaputki avattu taas tällä palstalla. Jee! Seuraavaksi Rapu, Iitukka ja minä sekä Pallero, eikös? En kai unohtanut ketään? Tämä ennuste siis koski kaikkia.

Ja se ei ole yhtään ikävää käydä täällä leijumassa- me jaamme täällä ilot ja surut. Ja tietysti vielä mieluummin näitä ilouutisia!

Ja olen aivan samaa mieltä kanssasi, ivf on todella hyvä vaihtoehto ilman lisääntymisongelmiakin. Voi mennä helposti kuin heinänteko ja onnistua yhdestä kerrasta, me olemme todiste. Hermoja, aikaa ja rahaa voi säästyä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä