Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

No Iitukka, miltäs torstaipäivä näyttää siellä? :)

Rapu-76: Millaiset on tuntemukset huomisesta johtuen? Onko yhtään jännitystä? Toivottavasti rohkaisi tuo minun hyvä kokemus paria päivää sinua aiemmin :)

Tänään soitettiin klinikalta, punktiosta saaduista kypsistä munasoluista yhtä vaille kaikki ovat hedelmöittyneet eli pitäisi huomisen siirron jälkeen jäädä jotain pakastettavaakin sitten :)
 
No nyt voin sanoa että olo on kuin omenalla, punaiset posket ja siemenet sisällä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Inssi meni hyvin eikä ollut mitenkään kivulias toimenpide. Hieman epämiellyttävä kylläkin mutta sen kyllä kestää kun tietää että mikä voi olla se lopputulos :)
Olosuhteet ja ajankohta olivat hyvät joten nyt se on jonkun muun käsissä että tärppääkö.
Kovasti toivossa elän(y)(y)

Nyt alkoi ne kuuluisat piinaviikot.... Huhhuh.....:censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Marketta82
Jes, Iitukka (y)
Toivon todella paljon, että me kaikki kolme plussataan, siis Rapu, sinä ja minä, olishan se upeaa! :)
Miten muuten Iitukka ja myös Rapu nuo teidän luovuttajat, ovatko suomalaisia vai tanskalaisia?
On tuo varmasti aika kuluttavaa tuo aika ennen raskaustestiä :confused: Pitää vain keksiä ajatuksiin jotain muutakin, ettei sitä liikaa ajattele.

Milloinkas tänään Rapu sinulla on se punktio? Kenties olet parhaillaan jo siellä? Hurjasti tsemppiä siihen, hyvin se menee! (y)

Minulla on iltapäivällä alkionsiirto :) Alkio on nyt siis kahden päivän ikäinen, tänään vielä soittivat varmistuksen, että siirtoon todella päästään eli alkio voi hyvin siellä :) Onhan tämä nyt hienoa, että kohta kannan kahden päivän ikäistä alkiota ja toivon mukaan se ei hyppää pois matkasta :cool:
 
Jee, Jolanakin pääset kohta piinailemaan (y):)
Kyllä tässä toivoo kaikille plussatuulia, olis se niin hienoa :)
Mulla on suomalaiset simpat. Silloin alussa tuli tosi nopeasti se valinnan hetki ja jotenkin vaisto kääntyi näihin kotimaisiin, vaikka pitemmän päälle olisi tanskalaiset tulleet halvemmiksi. Mutta toivotaan ettei tämän pitemmälle tarvii mennä (y)

Mitenkäs Rapu-76:lla on mennyt punktio?

Tsemppiä kaikille tärkeisiin hetkiin:)
 
Heips! Kotona ollut hetken tovin. Punktioon meno jännitti aikas paljon, mutta eipä se hirveästi kipuja aiheuttanut. Nopea oli toimenpide ja hieman vajaa 2 tuntia taisin siellä olla. Saaliista olin yllättynyt positiivisesti, kun alunperin piti olla 6 niin lopulta saatiin 9! Huomenna sit sieltä soittelee ja kertoo miten lähteny homma eteneen. Mulla on tanskalaiset simpat.
Mitens Jolana sulla siirto meni?
Tsemppiä kaikille! Ja toivottavasti plussataan pian!
 
Noniin, nyt on sitten alkio siirretty (y) :) Oli kuulemma priimalaatuinen (y):love: Pakkaseenkin meni priimaa ja sitten jäi kaksi alkiota vielä kehittymään ja pakastettavaksi myöhemmin. Tämä alkionsiirto oli vähän epämukava toimenpide, punktiota minusta paljon epämukavampi, mutta ei mikään kivulias tämäkään ja nopeasti ohi tämäkin. Nyt ollaan siis periaatteessa raskaana, 2 päiväinen alkio mukana :)

Jee, Jolanakin pääset kohta piinailemaan (y):)
Joo, näin on :) Tosin tässä ivf:ssä se piinailu alkaa jo heti siitä punktiosta, koska hedelmöittyminenhän aloitetaan jo siitä, mutta tietysti tässä ivf:ssä saa toki piinailla tästä eteenpäinkin raskaustestiin asti sitä, että pysyykö alkio mukana. Inssissähän taas täytyy piinailla, että onko sitä hedelmöittymistä tapahtunut, kun minulla onneksi se tieto jo on. Mutta yhtäkaikki jännättävää on kyllä hurjasti nyt molemmilla :)

Mulla on suomalaiset simpat. Silloin alussa tuli tosi nopeasti se valinnan hetki ja jotenkin vaisto kääntyi näihin kotimaisiin, vaikka pitemmän päälle olisi tanskalaiset tulleet halvemmiksi.
Okei :) Varmaan kyllä ihan klinikkakohtaista nuo hinnat. Tuolla klinikalla missä kävin ei ole eritelty kansalaisuuden mukaan mitään vaan 775 euroa on aina per kerta. Aluksi minulla ei ollut väliä onko suomalainen vai tanskalainen luovuttaja, mutta nyt olen kyllä tyytyväinen, että tuli sitten tanskalainen, ainakin sillä tuli priima-alkioita :)

Ja tosi hienoa Rapu-76, että sinullakin meni punktio noin hyvin (y)Toivotaan, että hedelmöittyvät hyvin ja tulee priimaa siirrettäväksi maanantaina! Tosi hienoa, kun on näin lähekkäin jonkun kanssa nämä siirrot, ehkä ollaan synnyttämässäkin samaan aikaan :D:D
 
Jeeee!!!! Jolanalla kyytiläinen matkassa :love:
Tarrasukkia toivotan(y):)

Totta turiset että piinailut on hieman erilaisia, toinen jännittää onko alkio saanut alkunsa ja toinen että kiinnittyykö, mutta silti kaikin puolin jännittävää. Ai että minä toivon todella että kaikilla tärppäisi:):love:

Joo taitaa olla klinikkakohtaisia nuo hinnat. Meillä olisi tanskalaisista pitänyt maksaa sellainen tonnin varausmaksu etukäteen plus siihen päälle ne simpat jotka oli sitten parisataa per olki. Varausmaksu on vain kerran maksettava. Suomalaiset on 700 per kerta.
Ajattelin silloin että sama se on ottaa suomalaisia, kalliita ne on kaikki :LOL::LOL:
Ajatelkaa minkä hinnan ne ottaa muutamasta millistä spermaa, tavarasta jota on joka toisen ihmisen haarojen välissä ja jota ne hyvin auliisti ovat joka suuntaan ruikkimassa:ROFLMAO::ROFLMAO:

Kiva kuulla että Rapu-76:lla on mennyt punktio hyvin ja saaliskin oli ollut hyvä, hienoa:). Toivottavasti tulee priima alkioita ja siirto menee hyvin. Tsemppiä(y)
 
Hyvää iltaa arvon naiset! Minä täällä pitkästä aikaa hei :) Uusia palstalaisia on liittynyt mukaan ja näköjään Jolana, Iitukka76 ja Rapu-76 elää hyvin jänniä aikoja, kuinka ihanaa! :love: Oon itse elänyt radiohiljaisuudessa, kun on ollut vaikka minkälaista murheenkryyniä elämässä. Nyt oon täällä taas! En edes muista milloin oon käynyt täällä viimeksi, mutta tässä hieman väliaikatietoja:

Eli mulla oli tosiaan se 3.inssi maanantaina 18.4 kun ovistikku pärähti plussalle (tais pärähtää jo sunnuntaina). Inssi meni hyvin ja munarakkula oli jo alkanut muuttaa muotoaan soikioksi. Eli ilmeisesti juuri poksahtamaisillaan. Ainakin lääkäri sanoi että just hyvä ajankohta oli, kun ei ollut enää pyöreä. Nyt on sitten (ylläripylläri) ollut vaikka minkälaista oiretta sen jälkeen. Eilen sitten hätähousuissani tein testin ja negatiivinenhan se oli. Jostain syystä en kuitenkaan menettänyt toivoani vaan jaksan vielä uskoa, että toivoa on :rolleyes:
 
Onnea Agrafiina! Todella ihana uutinen :love:

Mulla tosiaan olis tänään testipäivä, mutta jostain syystä en vaan halua tehdä sitä! Eilen tein ovistestin (luin että saattaa näyttää raskauden) sen sijaan, kun en halunnut aitoa testiä tuhlata. Siihen tuli viiva! Hailakka, mutta viiva kuitenkin :LOL: Sehän siis ei välttämättä mitään tarkoita, mutta edes oviksen aikoihin en oo sillä testillä saanut mitään näkyviin. Nyt ajattelin odotella tätiä kylään vielä muutaman päivän ja jos ei näy niin sitten aito testi käyttöön :ninja:
 
Milloin Iitukka sinulla on muuten testauspäivä?
Minulla pe 13.5 :) Raskaustestejä on ostettuna kaksikin jo toooosi hyvissä ajoin, heti ensikäynnin jälkeen 2 kuukautta sitten :D :D Ellen sitten mene verikokeisiin testaamaan. Tai tee kaikkia testejä :D

Rapu-76 Miten oli alkiot kehittyneet, pääsitkö siirtoon tänään? Muistin tänään töissäkin parissa vaiheessa, että siellä se Rapu ehkä juuri parhaillaan on siirrossa ja saa alkionsa :) Voi kun meillä nyt kävisi hyvin molemmilla. Milloin sinä saat muuten Rapu tehdä testin?

Babyfever87: Kiva kun tulit kirjoittelemaan kuulumisia, kyselinkin tuossa sivu pari sitten teidän kuulumisia, joita ei ole vähään aikaan palstalla näkynyt. Ymmärrän täysin sinua tuossa, ettet halua tehdä sitä testiä, olen monissa asioissa juuri tuollainen :) Mutta tee vain rohkeasti se testi! Entäs jos siellä se pikkuinen onkin tulossa niin olisihan se ihana tietää, ja jos tulos on negatiivinen niin sitten tiedät uutta yritystä viritellä. Toivotaan parasta sinne! :)

Agrafiina: Ihan hirmuisesti onnea pienestä tulokkaasta!!! :love::love::love:Käyhän jatkossakin kertoilemassa teidän kuulumisia täällä. Ihanaa kun tulee näitä onnistumisia, luo kovasti uskoa meille alussa oleville. :)

Joo taitaa olla klinikkakohtaisia nuo hinnat. Meillä olisi tanskalaisista pitänyt maksaa sellainen tonnin varausmaksu etukäteen plus siihen päälle ne simpat jotka oli sitten parisataa per olki. Varausmaksu on vain kerran maksettava. Suomalaiset on 700 per kerta.
Ajattelin silloin että sama se on ottaa suomalaisia, kalliita ne on kaikki :LOL::LOL:
Ok, on kyllä hyvin erilaisia nuo käytännöt näköjään eri klinikoilla. Minusta tuon klinikan systeemi on hyvä, missä käyn, että 775 euroa on yksi satsi, ei mitään varausmaksuja tms ehtoja. Ja kun ajattelee tätä ivf-hoitoa niin sillä yhdellä 775 euron satsillahan tuli sitten monta alkiota, joten jos tästä tuoresiirrosta ei tärppää niin ei tarvitse uutta 775 satsia ottaa vaan käytetään nuo pakasteet.

Ajatelkaa minkä hinnan ne ottaa muutamasta millistä spermaa, tavarasta jota on joka toisen ihmisen haarojen välissä ja jota ne hyvin auliisti ovat joka suuntaan ruikkimassa:ROFLMAO::ROFLMAO:
No enkä halua ajatella, olen niin kaino :D Mutta kyllä on vastaavasti myös ne joka toisella ihmisellä olevat munasolutkin hintavia, että kallista tavaraa on nuo pienet jutut ihmisten sisällä :)

Tässä nyt ei minulla muuta ole raskaustestiin asti ohjelmassa, kuin työnnellä Lugesteron-kapseleita aamuin illoin :D Ja tiistaina on vielä yksi piikin laitto vatsanahkaan eli alkion kiinnittymistä tukeva Gonapeptyl. "Kiva", kun tuo Lugesteron ilmeisesti aiheuttaa mulle tosi voimakkaita raskausoireita, kuten jatkuvaa koko viikonlopun kestävää pahoinvointia, selvää lämmön nousua, vatsa turvonnut niinkuin olisi raskausmahaa jo, tolkuton väsymys, ja rintojen turvotusta ja arkuutta on suuressa määrin. Meni viikonloppu vain makaillessa :confused: Tänä aamuna kun pääsin töihin niin pää oli ihan sumussa ja huimasi niin, että piti istua hetki pukuhuoneessa, väsymys on edelleen tolkuttoman kova, mutta tuntuisi tuo kestopahoinvointi onneksi hellittäneen. Onko teillä muilla tullut jotain tuommoista Lugesteronista? No tässäpä sitä käydään jo etukäteen koko tuleva kirjo oireita läpi oikein supervoimakkana, tietää sitten mitä voi olla odotettavissa :D Toivottavasti ei kyllä noin voimakkaita oireita tule missään vaiheessa.

Kerroinkin jossain vaiheessa, että olen jotenkin ihmeellisen optimistinen tämän hoidon suhteen ja ettei se ole kovin tapaistani, en tiedä miksi on niin optimistinen olo, yhä edelleenkin. Se alkiohan on pelkän pilkun kokoinen tuolla uumenissa ja niin pieni pilkkuhan voi helposti vain kadota, joten en edes itsekään ymmärrä tätä vallitsevaa optimismiani :) Toivottavasti en putoa testauspäivänä korkealta, no saatte sitten kyllä kuulla jos niin käy, kuten myös ne iloisetkin uutiset :) Tuskin maltan odottaa, että pääsisin kertomaan perheelleni, voin kuvitella miten perhe mahtaa yllättyä koska kukaan ei vielä tiedä tästä koko yrityksestäkään ja perhe on varmasti ajatellut, etten edes aio hankkia lapsia, koska en ole ikinä siihen suuntaan edes puhunut heidän kanssaan :) Ja nyt mietin jo sitäkin, ettei niitä loppuja alkioita sinne pakkaseen viitsisi kaikkia jättää, että ehkä sitten parin kolmen vuoden päästä vielä toinen lapsi ja hyvä etten jo kolmattakin miettinyt, vaikkei ole vielä edes varmaa, että tuleeko sitä ensimmäistäkään :D Täällä mennään siis vähän laukalla :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Agrafiina ihanaa ja onnea kovasti!!!!!:love::)

Jolana mulla on testin teko päivää ennen sinua:D... saas nähdä jaksanko odottaa sinne asti vai oonko hätähousuna tekemässä jo aiemmin:LOL:. Minä en ole vielä testejä ostanut, ihan vaan sen takia että ne "polttelisi" tuolla kaapissa.

Onpas Jolana ikäviä nuo sinun oireesi:oops:. Toivottavasti olotila helpottuu... no ainakin hetkellisesti-----> seuraavaksi ne oireet saisi tulla siitä itsestään:D:D:D

Mullahan viikonloppuna oli mukamas jotakin oireita, koko ajan kuullostelin itseäni ja tuntemuksia :LOL::LOL:. Ihan meinasin itseeni jo hermostua :devil: kunnes päätin että nyt riittää!!! Eihän niitä tuntemuksia voi olla vielä näin aikaisin ja kaikki mitä tunsin liittyy ihan normaaliin kuukautiskiertoon:):). Yksi oire jäi minulta pois joka liittyy minun normaaliin kertoon, nimittäin oviksen jälkeinen migreenikohtauso_O. Mutta sekin voi johtua monesta muusta syystä, mutta kyllä sitä hiljaa mielessään toivoo.....;)

Babyfever87 (y)(y) voihan siellä se plussa olla :) Jännittää sun puolesta:eek::eek:
 
Hellurei. Täällä puhelimen vaihtaminen teki tepposet ja nyt vasta pääsin kirjautumaan. Niin paljon tapahtumia, ettei kykene kaikkia kommentoimaan. Onneksi suurimalle osalle riittää ONNEA. Onnea piinailuun ja onnea pienokaisesta!

Halit ja tsempit kaikille!

Täällä kuntokuuri tehonnut niin hyvin, että odotellessa seuraavaa ivf:ää, uusi lääkäriin (vaihdoin) ehdottomasti kehotti iui:tä kokeilemaan ennen ivf:ää. Kaikki luvut ja tulokset niin hyviä. Vain ne autoimmuunisairauden lääkkeet (jotka olisi siis pitänyt olla jo noissa kahdessa ivf:ssä) tulee mukaan jo iui. Oli siis aika positiivista kuultavaa.

Odottelen mielenkiinnolla kuulumisianne.
 
Niin siinä kävi, että vapun aattona aamupäivällä syntyi suloinen pieni tyttäreni. Ollaan vielä sairaalassa ja illemmalla päästään ehkä kotiin.

Laskettuun aikaan oli vielä muutama viikko. Lapsivedet menivät yöllä, kun heräsin käymään vessassa. Siitä sitten muutama tunti ja supistukset alkoivat kunnolla. Noin kahdeksan tuntia myöhemmin oli lapsi sylissä, eli ensisynnyttäjäksi kaikki meni melko nopeasti.

Nyt vaan tutustutaan ja ihmetellään elämää <3 Toivottavasti mahdollisimman moni teistä saa vielä kokea tämän äitiyden onnen. Täältä saatu vertaistuki ja tieto auttoivat paljon etenkin ihan alussa, kun kaikki oli uutta :)

Huikean suuret onnittelut Agrafiina pikku prinsessan johdosta ❤
 
Iitukka: Lähes samaan aikaan sitten testaillaan ja saadaan plussat tietty ;)

Joo ei varmaan sitten kannata ostaa testejä etukäteen, jos ne alkaa poltella :) Minua ei nuo raskaustestit polttele tuolla kaapissa, kun ostin sen verran hinnakkaat testit, ettei viitsi kyllä yhtään tuhlata liian aikaisin niitä.

Nyt on olo jo hyvä ja tavallinen, ei ole enää niitä tolkuttomia oireita tuosta Lugesteronista, ainoastaan enää on tuo rintojen arkuus ja väsyneempi kyllä olen kuin normaalisti. Toivottavasti ei noin pahoina tule ne oikeat raskausoireet, ei olisi nimittäin kuumeessa ja kestopahoinvoinnissa töihin mitään asiaa ja en haluaisi, että töissä käyntiin tämä vaikuttaisi, toki minun haluamisianihan siinä ei kysellä :)

Tänään piikitin Gonapeptylin. Sen pitäisi tukea alkion kiinnittymistä jollain aika hyvällä prosentilla, näinä päivinähän tuo alkio ilmeisesti alkaisi kiinnittyä, nyt se on kuusi päivää vanha :)

Wannawalli: Kiva kun piipahdit kertoilemassa kuulumisiasi! Ajattelinkin jo, että oletko vallan siihen kuntoiluun hurahtanut, ettet ehdi täällä käymään :) Meinaatkos ihan jo seuraavasta kierrosta inssiä vai miten?

Kiitos tsempeistä :)

Mutta mitä kuuluu Rapu-76:lle, kun ei ole kuulunut mitään sitten punktion? Onhan kaikki hyvin siellä?
 
Heips! Hiljaiseloa täällä: mummo nukkui viime perjantaina pois ja hautajaisjärjestelyissä ollut hieman mukana. Mummolla ikää melkein sata et aika oli jo mennä. Maanantaina siis siirto ja aika epämukava toimenpidehän se oli. Viikonloppuna oli kato käyny ja vain yksi meni pakkaseen. Nyt sit jännätään ja testipäivä ois 16.5. Tunteet menee niin laidasta laitaan kuin vain voi. Mut jänskää. Tsemppiä kaikille ja toivotaan monelle plussia tälle kuulle.
 
Osanotot Rapu :(


Mukava kuitenkin, kun pääsit siirtoon ja tässähän nyt sitten tietysti muutaman päivän välein napataan kaikki ne plussat :) Hyvä, kun pakkaseenkin meni se yksi, siitä sitten pikkusisarus joskus :p Taitaa olla lähinnä nyt vain pelkkää odottelua meillä kaikilla tässä tiedossa testiin asti :) Enemmän kuin sitä testaamaan pääsemistä minä odotan, että pääsisin lopettamaan nuo Lugesteronit, olen jo niin kyllästynyt aamuin illoin niitä laittelemaan.
 
Pahoittelut Rapu-76 :cry:

Hienoa että siirto onnistui ja jotain jäi pakkaseenkin laitettavaksi :)
Samaa mieltä Jolanan kanssa että plussat otetaan nyt kaikki (y)

Mitenkäs babyfeverin testailut? Joko olet uskaltanut testata?

Täällä on piinailut puolessa välissä ja testitkin kävin ostamassa kaappiin odottamaan :)

Oireita on suuntaan jos toiseen, mutta kaikki voi liittyä ihan normaaliin kiertoonkin. Ajatukset heittelee, toisena päivänä olen niin raskaana ja toisena taas en.
Onneksi ollaan jo puolessa välissä ja lähipäivinä on sen verran menoja että toivottavasti loppuaika menee nopeasti (y).
 
No voihan harmi, babyfever :unsure:
Mites sinulla on jatkosuunnitelmat nyt sitten?

Minulla on kyllä myös kaikkia oireita ja erityisesti vatsan alueella koko ajan outoja tuntemuksia, olo on sellainen, että raskaana ollaan, mutta kun tuohon Lugesteroniin kuuluu myös sen suuntaiset oireet niin en tiedä onko nämä tuntemukset nyt sitten oikeita tuntemuksia vai lääkkeestä johtuvia :confused:

Alkiohan tulee tänään perjantaina jo 9 päiväiseksi. Viikon päästä saan testata, mutta kyllä minä tuossa mietin, etten todellakaan halua ennen töihin menoa testata mitään, koska nega pistää varmaan niin matalaksi ettei ole kiva mennä esittämään pirteää ja sosiaalista töihin ja plussa taas pistää varmaan ihan sekaisin, joten päätin testata vasta lauantai-aamuna rauhassa, kun ei tarvitse lähteä sen jälkeen mihinkään :D
 
Jolana, pidän peukkuja! Jospa sieltä sitten plussa pärähtäisi :love:

Mun suunnitelmissa on käydä läpi vielä yksi inseminaatio lääkkeillä tuettuna ja ehkä sitten ivf sen jälkeen. Laitoin juuri viestiä klinikalle, että miten ovat auki kesäkuussa. Jos ovat niin seuraava inssi ajoittuisi sitten sinne. Tähän kiertoon ei enää varmaan ehdi, kun ensimmäinen kp oli 5.5. En tiedä mitä lääkkeitä mun lääkäri ajatteli, mutta eikö osa ainakin aloiteta jo kierron alussa?
 

Yhteistyössä