Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Hienoa lukea että inssilläkin on saatu aikaan ihania tuloksia!

Tällä 5:llä inssikierroksella oli tosiaan hormonipistokset käytössä, tosin pieni annos, ja follikkeliultrassa näkyi kaksi 18 mm "möllyskää". Lääkäri siinä sitten kysyi että uskallanko ottaa riskin mahdollisesta monikkoraskaudesta, ja totesin että antaa mennä vaan =) Inssiaika varattiin seuraavalle päivälle. Irrotuspiikkiä suositeltiin ja pistin sen vaikka irtoamisen kanssa ei ole ollut ongelmia, päin vastoin useammin on rakkula ehtinyt puhjeta ennen inssiä. Ja näin kävi tälläkin kertaa. Molemmat rakkulat olivat puhjenneet ennen inssiä. Hieman jäi harmittamaan että inssiä ei tehty samana päivänä kun tikkuun tuli plussa, mutta tällä mennään ja parasta mahdollista tulosta toivon.

Täytyy muuten sanoa että ei ole hetkeen ollut vatsa niin kipeä kuin viimeisinä hormonipistospäivinä ja inssin jälkeen. Ne kaksi follikkelia kasvaessaan ja puhkemisen jälkeen aiheuttivat kipuja. Että kyllä ovat melkoisia aineita nuo pistoshormonit, huh. Nyt vielä 10 päivää Lugesteronia ja sitten testaus. Hirmu jännää! =)
 
Mulla tänään otettu alkukierron labrat, ens ma sit uä ja aukiolotutkimus, jännittää hirveesti. Pe myös psykologin tapaaminen, joka jännittää myös, mut uskon että saan lausunnon kuitenkin. Miten yleensä että jos nää kierron tutkimukset kaikki ok, niin voiko inseminaation tehdä jo seuraavaan kiertoon? Ihanaa kyllä kuulla, että niin monellta on onnistunut ja melko nopeasti myös! :)
 
Meillähän on Cinyan kanssa sama tahti :) Mulla oli viime viikolla labrat ja nyt tänään psykologin käynti ja loppuviikosta aukiolotutkimus. Olen myös toiveikas, että helmikuussa päästäisi asiaan. Ovulaatiota yritän nyt metsästää ihan koe mielessä.

Psykologin käynti oli mielenkiintoinen. Etukäteen mietin ja jännitin sitä mutta hyvin meni. Estettä jatkoille kuulemma ei ole. Nyt sitten vaan jännitetään fyysistä puolta, ettei sieltä mitään löydy.
 
Oi että ihana kuulla! En malta odottaa, nyt jotenkin vielä vaikeempi odottaa kun vihdoin asiat etenee. Laskeskelin että jos ei tuu mutkia matkaan, niin jos seuraavaan kiertoon tehdään inssi, se ois viikolla 11! :) Päätin kertoa yhdelle ihmiselle asiasta, eräs ystäväni joka viimeisillään raskaana, suhtautui aivan ihanasti, tosi hyvä fiilis siitä. Hyvin moni tietää kyllä että olen puhunut tästä mahdollisuudesta (äitini mukaan lukien) ja osa on mua siihen myös kannustanut jos se oikealta tuntuu, mutta katsotaan miten päät kääntyy kun oikeasti toteutan sen.
Ainiin ja kohtalo on myös puuttunut peliin, oli äskettäin vielä rahan kanssa problematiikkaa, mutta eipä ole enään, nyt on keikkavuoroja ollut pitkän tauon jälkeen paljon tarjolla ja beibi rahoitettu. :D
Ainiin se piti vielä kysyä, että maksetaanko se siittiöiden "varausmaksu" jo ennen inssiä?
 
Moi kaikille. Uutena ilmoittautuisin mukaan keskustelemaan. Ihanaa löytää tällainen suhteellisen aktiivinen palsta aiheesta.
Itsestäni sen verran, että olen 28v ja olen jo jonkun aikaa käynyt klinikalla. Hieman ollut mutkia matkassa mutta tällä hetkellä 2 inssiä takana. molemmista siis harmikseni nega.
Olisin myöskin erittäin kiinnostunut sellaisesta hieman suljetummasta ryhmästä. Ilmoitelkaahan täällä, jos joku osaa sellaisen perustaa ja saa sellaisen vielä aikaiseksi väsättyäkin..:)
Plussa tuulia kaikille tälle keväälle.
 
Nyt kaikki alkututkimukset on tehty. Seuraavaksi ovulaation metsästystä ja ehkä jo tähän kiertoon ensimmäinen inseminaatio. Jännittää hurjasti. Jos se vaikka tärppäisi heti. Todennäköisesti ei mutta jos :)

Huomaa miten ajatukset muuttuvat prosessin aikana. Aikaisemmin en kiinnittänyt huomiota äiteihin vaunujen kanssa mutta nyt tekisi mieli mennä kysymään koko ajan millaiset vaunut nuo ovat ja minkälaisia tarvikkeita he tarvitsee :) Toisaalta mietin, että ensin inseminaatio, ja sitten jos tulee raskaaksi niin pitää odottaa rakenneultra ennen mitään haaveita ja hankintoja. Toisaalta, ei pitäisi miettiä niin kauheasti. Antaa asioiden mennä omalla painollaan.
 
Nyt täytyy odotella taas pari viikkoa. Tuntuu niin pitkältä ajalta nämä kierron kartoitukset. Verikoe otettiin eilen ja nyt sitten odotellaan taas.
Miten on, tuleeko se munanjohtimien aukiolotutkimus automaattisesti kaikille vai vain niille, joilla on ollut ongelmia raskautumisen kanssa? Mulla kun ei ole tiedossa ainakaan mitään ongelmia niin ensin ajattelin, että se jäisi välistä ja tehdään vasta sitten jos millään ei onnistu raskautumaan. Mulla on ihan kiva lääkäri mutta jotenkin en uskalla kysellä kamalasti, jotenkin tiukan oloinen... Ja muutenkin kysymykset tulee aina vasta kun olen poistunut vastaanotolta. =)
 
Kyllähän ne johtimet varmaan rutiinisti kaikilta tarkistetaan kun inssejä aiotaan tehdä, ettei sitten tehdä turhia hoitoja jos jostain syystä sattuiskin oleen tukossa. Tietty jos suoraan mentäs ivf-hoitoon niin sillon niiden kunnolla ei ois väliä. Toisaalta sillonkin ois hyvä todeta jos ne ois tukossa, koska vois saada korvauksia noista kalliimmista hoidoista kun tukkoset johtimet on selkee este spontaanille raskaaksitulolle.
 
Riippuu klinikasta tehdäänkö munatorvien aukiolotutkimus. Itselleni ei tehty, sillä ultraäänessä ei näkynyt mitään erikoista. Hyvähän se olisi kuitenkin tehdä, ettei tosiaan turhaan tahko inssejä ilman mitään tulosta. Aukiolotutkimuksen ja inssin voi tehdä samaan kiertoon (vaikka onkin pieni tulehdusriski), eli aikaa siinä ei menetä, ainoastaan jonkin verran rahaa.

Samoinhan nuo verikokeetkin riippuu klinikasta vai riippuuko sitten lääkäristä..? Multa ei ainakaan otettu alkukierron hormonikokeita ollenkaan. Samoin myös se riippuu klinikasta, täytyykö siittiöistä maksaa varausmaksu.

Muistan itsekin, että alkututkimukset tuntuivat kestävän ja kestävän, mutta tosiasiassa olin kuitenkin 2 kk ensikäynnin jälkeen jo raskaana, vaikken sitä silloin vielä tiennytkään :D

Tsemppiä ja pitkää pinnaa hoitoilijoille!:)
 
Tänään oli nyt toka kerta psykologin luona ja nyt on lausunto. :) Ekal kerral jäi vielä mietityttämään et noinkohan kirjottaa mulle tää toka kerta oli tosi mukava, paljon pohdittiin miten kertoa ja kuinka käsitellä lapsen kanssa asiaa. Eilen tehtiin uä ja aukiolotutkimus ja kaikki näytti hyvältä, en muuta kyllä epäillytkään. Nyt ovulaation metsästämistä, stressaa jotenkin kun lääkäri sanoi että aamulla kannattaa ottaa mutta sit noissa ohjeissa et ei aamun ekasta virtsasta ja vasta 10 jälkeen. Pelottaa et menoo ohi jos teenkin väärin. Ens viikolle sitten vielä loppukierron labrat. Lääkärille sopi että tehdään jo seuraavaan kiertoon, jos ei loppukierrossa tule mitään ja saan sen lausunnon. Nyt laitoin hoitajalle viestiä, jonka kanssa sitten valitaan luovuttaja yms. Elikkä viikolla 11 sitten tehtäisiin inssi, toivon sydämeni pohjasta etten ovuloi lauantaina. Oon aivan innoissani, mäkin oon alkanu katella vaunuja ja haaveille kaikesta vauvajutuista, oishan se ihan mahtavaa jos vaikka ekal kerralla jo onnistuis, mutta yritän pitää itteni maan pinnalla, ettei tuu suuria pettymyksiä.
 
Käytännöt tietty vaihtelee klinikoittain. Esim. Väestöliitossa ei makseta varausmaksua. Siellä jokainen inseminaatio maksaa 615 sisältäen lahjasolut. Johtuen ehkä siitä, että niillä on paras varasto kotimaista. Muut klinikat tilaa tanskasta, jolloin varausmaksu on ihan ymmärrettävä.

Mä oon aina tehny oviksen testaamisen heti ekaks aamulla, vaikka testien ohjeet muuta sanoo. Se on helpoin aikakin.. duunissa testaaminen olis vähän haasteellista. Ja kovin myöhään jos testaa niin ei ehdi soittamaan klinikalle. Eikä aamusta tarvi miettiä onko edelliseen vessassa käyntiin tarpeeks väliä. Ihan hyvin mulla on testit toiminu aamusin. Käytän halpoja liuskatestejä. Tee vaan niin ku lääkäri neuvoo :)

Mulle ainakin tehtiin aukiolotutkimus muistaakseni niin sanotusti iän puolesta, olin silloin 36 v. Vaikka lapsia on, eli vikaa ei siellä ole ennen ollut. Hyvähän ne on tarkistaa, ainahan tilanteet voi muuttuakin.
 
Liputan aukiolotutkimuksen puolesta, vaikka ei olettaisikaan olevan vikaa. Minullekin sanottiin että voin valita tehdäänkö, ja suostuin koska yhdellä tuttavapariskunnalla selvisi vuoden yrittämisen jälkeen aukiolotutkimuksessa että "piuhat solmussa", ja seuraavasta kierrosta tärppäsi, luomutyylillä siis.

Täällä alkaa 6. inssikierros, ikävä kyllä. Olen vahvasti sitä mieltä, että minulle tehdään inssit liian myöhään, koska follikkelit ovat ovistestiplussasta seuraavana päivänä jo puhjenneet. Tällä kertaa vaadin, että inssi tehdään samana päivänä kun ovistestiin tulee plussa (toivottavasti onnistuu ajoitus eli arkipäivä tai lauantai). Jos klinikalla ei vaatimukseeni suostuta, keskeytän hoidot. IVF:lle kun eivät näytä virheää valoa, eivät millään.

Toivotan oikein kovasti tsemppiä, jaksamista & pirteää mieltä kaikille! Prosessi ei ole helpoimmasta päästä mutta vahva usko on siihen, että piina palkitaan :heart:
 
Mä oon kauheen malttamaton ton oviksen kanssa, tänään vasta se päivä millon nettilaskurin mukaan tulis ja lääkärikin sano maanantaina että pitäis tulla ei nyt vielä varmaan ti, mut melko pian kuitenki. Toivottavasti se nyt jokatapauksessa tulee eikä oo tulematta, koska muuten kaikki menee pieleen. Toivoin vaan että se ois tullu nyt semiaikasin, koska pelkään että seuraavas kierrossa osuu just lauantaille, jos samalla kaavalla menee kun tässä kierrossa. Huominen onneksi vielä armon aikaa.

Nyt on valittu luovuttaja ja nyt otin alkuun 2 olkea ja työntekijä vielä selvittää että onko niitä mahdollista myöhemmin tilata sitten lisää. Kaikki ois siis loppulabroja vaille valmis ja seuraavan kierron alkamista odotellessa, siis jos se ovulaatio nyt tulee pian.

Mutta muuten ihana fiilis, vauvakuume vaan kasvaa ja kasvaa, ja sain myös sovittua että maksan siittiöiden varausmaksun yms vasta hoidon jälkeen, alkututkimusjutut aion kyllä maksaa nyt jo.
 
May80 toivottavasti saat seuraavan inssin oikeelle päivälle. Tosi rassaavaa tollanen, kun tietää jo etukäteen, että menee pieleen. Ajotushan tässä hommassa on tärkein. Kyllä lääkärinkin pitäs jo ymmärtää jos joka kerta ollaan myöhässä.

Mun piinan piti päättyä tänään, mutta.. sain kuin sainkin aamulla raskaustestiin haalean viivan. Nyt sitten pitää jännätä onko vaan kiinnittymisyritys vaiko todella raskaus.. Huomenna uus testi. Ja jos on raskaus niin meneekö kesken. Mulla kun on keskenmenojakin ollut elämäni aikana neljä, ettei se ihan turha pelko ole sekään.

Mulla oli kyllä tällä kertaa tosi hyvä fiilis tästä heti alusta. Inssi tehtiin just oikeeseen aikaan ja luteaalivaiheen tueksi sain luget. Tää oli eka inssi jossa kaikki oli kohdallaan. Ekalla kerralla oltiin liikkeellä noin päivää liian aikasin, tokalla monta päivää, kolmannella ajotus oli hyvä, mutta ilman lugeja luteaalivaihe oli vaan viikon mittanen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Moikka,

mulla noi kierrot on jotenkin sekasin. Sovittiin lääkärin kanssa, jos ei vielä ensiviikolla ole munasolun kasvussa edistymistä(kasvaa hurjan hitaasti) niin katkaistaan kierto ja tehdään hormooni tuetusti ensi kierto. Jännittää vähän. Aika yllättävää, että näin nopeasti lähdetään lääkkeelliseen apuun. Täähän on mulla vasta ensimmäinen kiero mistä voisi inseminaation tehdä. Ja siis samalle kierrolle on kaikki tutkimuksetkin tehty. No, ei se mitään. Parempi varmistaa kun nää hoidot ei mitään halvimpia ole. Olen tehnyt kyllä ovulaatio testiä mutta ei ainakaan vielä ole mitään näyttänyt ja kp20 on jo menossa. Voihan olla ettei tässä kierrossa ole ovulaatiota. Olen ymmärtänyt, ettei sitä ihan joka kierrolle osu.
 
Kalinalle onnittelut haamusta ja peukut pystyssä!=)

May80, pahoittelut negasta. Henk.koht. olen sitä mieltä, että on suoranaista tyhmyyttä tehdä inssi, jos follista ei näy enää jälkeäkään. Munasolun elinikä on kuitenkin niin lyhyt. En tiedä, miksi klinikat silti tekevät inssejä tällaisissa tapauksissa, vaikka tietysti aina joku plussaakin. Vähän kuitenkin rahastuksen makua, jos menty jo 5 inssiä samalla tyylillä, kun vaihtoehtojakin on. Itselleni tehtiin olosuhteiden pakosta inssi heti ovisplussan jälkeen ja tärppäsi ekalla luomuinssillä. Inssin aikaan folli oli vielä ihan pyöreä, eikä edes mitään litistymisen merkkejä. Lääkäri sanoi, että sulatetut siittiöt elävät suurin piirtein 3 päivää.
 
Onnea Kalinalle, toivotaan parasta! :)

Vihdoin tuki mullekkin plussa!! Ihmeellisen myöhään kyllä, tänään jo kiertopäivä 16, ja mulla kierron pituus on yleensä ~27. Tässä on nyt ens kiertoa ajatellen riskinä että ovis osuu just lauantaille, mutta saa nyt nähä. Jos vaikka menkat alkais päivää aikasemmin, mitä ne on nyt välillä tehny, ni osuis ehkä oviski perjantaille, mutta ei auta muuta kun odottaa ja toivoa. Mut nyt hyvä fiilis, kun aloin jo pelätä ettei koko ovista tuu ja on jotain häikkää. Ens viikolla sit loppukierron labrat ja otetaan viel infektiolabrat samalla ja sitten eikun seuraavaa kiertoa odottelemaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wannawalli
Heippa!

Täällä kirjoittelee sisko + pirpana 29+0. Onnea ja tsemppiä kaikille hurjasti! Itsellä tausta oli se, että hakeuduin hoitoihin yksin kun eksä ei halunnutkaan lasta. Erosin ja lähdin prosessiin yksin. En ole katunut päätöstäni. Itsellä siis tuloksetonta yritystä eksän kanssa, mistä syystä + kilpparin vajaatoiminnasata johtuen siirryttiin insseistä ivf hoitoon ekan epäonnistuneen inssin jälkeen.
Ekasta tuoresiirrosta siis tärppäsi. Pakkasessa on viel huuruneniä jos vaikka sisarusta haluan...katsotaan sitten kunhan tää ekakin saadaan maailmaan toukokuun alkupuolella.

Kiva lukea täältä uusien kokemuksia! Tsemppiä ja onnea kaikille hoitoihin!
 
Onnea Yksinkohtakaksin :flower:

Cinya mullakin on ovikset ollu siinä kp 16 tienoilla. Ja kierto 27-28. Kannattaa jutella lääkärin kanssa josko saisit lugesteronit tukemaan loppukiertoa. Tossa meinaan jää luteaalivaihe aika lyhyeksi.

Koko viikonlopun piinasin niiden haaleiden viivojen kanssa, kunnes tajusin hankkia apteekin raskaustestin. Positiivistahan se näytti tänä aamuna =D Uskomatonta!
Älkää käyttäkö David -liuskaraskaustestejä. Ne anto vielä tänäkin aamuna haalean haalean viivan, kun apteekin raskaustesti jo näytti ihan kunnon plussaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä