Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Hei!

Olisin myös kiinnostunut liittymään kerhoon. Minulla on kohta kuusi vuotias poika, joka sai alkunsa keinohedelmöityksellä. Vertaistukea ei tuolloin ollut saatavilla kuten nykyään, mutta edelleenkin lapsen kasvaessa tulee tilanteita jolloin olisi mukava saada muiden mielipiteitä itseä askarruttavista asoista. Kerhossa lienee jäseninä muitakin "lapsellisia" itseellisiä naisia :)
t.Sikkis
 
Hei, löysin palstanne ja olen lukenut koko ilta... Olen alkuvaiheessa hoidossa ja on ollut ihanaa lukea muitten aiatuksia kun omassa päässänikin pyörii kaikenlaista. Olen siis yrittämässä saada lasta yksin, ja tammikuussa hakeuduin hoitoon. Verikokeet tehty ja aukiolotutkimus (kaikki ok =) ) nyt odotan viimeistä verikoetta ja käynti psykologin luonna, sen jälkeen ensimmäinen inssi...

Haluaisin mukaan kerhoon! Vaikka kyllä olen kertonut aika monelle ystävälle, mun vanhemille ja sisaruksille ja kaikki ovat ottanut valintani vastaan tosi positiivisesti, niin minulla on vahva tarve jakaa huolet ja kysymykset teidän kanssa jotka ovat tehneet saman valinnan!
 
satumaa, minäkin olen vasta alkuvaiheessa. Ensikäynti oli tammikuun alussa. Sen jälkeen on otettu verikokeet ja tehty aukiolotutkimus (kaikki ok =) ) nyt pissin joka aamu tikulle ja odotan ovulaatioa... sen jälkeen vielä yksi verikoe. Ensi viikolla käyn psykologin luonna. Jos ovulaation kaa kaikki hyvin ja kun psykologinkäynti on tehty, niin seuravaksi suunnitellaan eka inssi =) Jännää on!!
 
Satumaa
Viki77, perässä siis tullaan, mutta aika samalla aikataululla projekti etenee! Toivotaan meille. ja tietty kaikille muillekin, kaikkea mahdollista hyvää ja onnea! Odotan kerhoon pääsyä ja sitten varmaan vaihdellaan siellä enemmän kuulumisia. :)
 
KatiaG
Ilmoittaudun mukaan!
Olen 35v ja aikeissa ryhtyä itsenäiseen lapsenhankintaan.
Kivaa että löysin tämän keskustelun, edellisellä kerralla kun toimeen olin ryhtymässä (-07) en oikein kaikella googlaamisellakaan löytänyt mitään näin vilkasta.
 
KatiaG
Ja tällä kertaa muuten nettisurffaus tuotti tällaisenkin tuloksen: aiheesta on tehty hollywood-viihdettä tähtenänsä JLo.
http://www.apple.com/trailers/independent/thebackupplan/
Elokuvan Suomen-ensi-iltaa ei tietääkseni ole päätetty, voi olla että menee täällä suoraan dvd:lle?
 
Minä aion myös pitkän pohdinnan jälkeen tehdä lapseni ilman miestä. En halua parisuhdetta, jossa joudun vain tyytymään siihen, ettei ollut parempiakaan miehiä tarjolla. En halua tulevaisuudessa tapella lapsen isän kanssa, että kuka on milloinkin lapsen kanssa. Ja olisi myös ikävää olla tekemisissä exän kanssa vain lapsen takia. Miten silloin pääsee elämässään eteenpäin?

Lasten tekeminen yksin vaikuttaa siis huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta kuin parisuhteen hankkiminen vain sen takia, että haluaa lapsia. Tosin itse asun ulkomailla ja olen lähdössä Intiaan klinikalle. Lääkäri ainakin vaikuttaa mukavalta. On sitten yllätys, minkälaisia lapsia tulee, jos on tullakseen :)
 
Mielenkiintoista että valitsit Intian mutta jos asuu lähellä niin kait luonnollinen valinta. Saako udella että minkälaista hintapolitiikkaa siellä päin on? ja tehdäänkö sinulle inseminaatio vai alkionsiirto? Onnea matkaan! Ja positiivista tulosta sinulle.
 
Hinta on 2200 dollaria sisältäen lääkkeet, IVF:n ja luovutetun sperman. Eli todella halpa pakettihinta. Alkioita siirretään Intiassa jopa 5-6, joten onnistumisprosentti on normaalia korkeampi. Toisaalta riskejäkin on enemmän. Intiaan tulevat yleensä sellaiset länsimaalaiset pariskunnat, joilla ei ole hoidot onnistuneet omassa maassaan. Jännä nähdä, millainen paikka on...
 
Vieläkö kerhoon mahtuu mukaan? Olen pian nelikymppinen nainen ja haaveilen vielä toisesta lapsesta. Olen tänään käynyt lääkärillä ja laittanut vauva-asian vireille. Paljon pyörii nyt ajatuksia päässä, joita olisi kiva jakaa muiden vauvaa toivovien kanssa.
 
Täällä yksi itsenään kuumeileva ja vauvasta haaveileva. Olen ilolla lukenut tätä pitkän pitkää ketjua tässä pari päivää =)

Itse olen juuri tässä ottamaisillani yhteyttä klinikalle. Alkaa olla ajatukset siinä vaiheessa läpikäytynä, että puhelinsoiton teen :) Miettinyt siis olen tätä parin vuoden ajan, toisinaan kovemmin, toisinaan vähemmän. Viimeinen puolisen vuotta on mennyt niin hurjan kovassa vauvakuumeessa, että enää tästä ei pääse yli eikä ympäri :)

Pääsisikö kerhoon mukaan? Sitten voisi paremmin kirjoitellakin, ei tulisi kaikki tänne kaiken kansan nähtäväksi :)
 
Mä otin kans just yhteyttä Fertinovaan ja kyselin prosessista. Tuli jotenkin todellisemmaksi tämä asia, kun sain sieltä vastauksia kysymyksiini. Maaliskuun lopussa olis ensimmäinen suunnittelukäynti mahdollista.. Uskomaton tunne, että vois oikeesti olla mahdollista, että mulla olis joku päivä oma pieni nyytti sylissä! :heart:
 

Yhteistyössä