Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Hei!
Sirialle tiedoksi, että tarkoitin samaa porukkaa josta katanneli oli maininnut teidän tapaamisessa. Meidän tapaamisissa on keskusteltu paljon siitä kuinka kertoa lapselle isättömyydestä ja mietitty, että on lapselle tärkeää tutustua muihinkin lapsiin joilla ei ole isä. Sen kertominen ja selittäminen pienelle lapselle ei ole ainakaan minulle ja ei kaikille muillekaan ihan helppoa. Erilaisia tilanteita tulee myös vastaan joihin ei ole osannut varautua. Esim sellaisia kun toinen lapsi kysyy lapsen isästä yllättävässä tilanteessa. Meitä on tapaamisessa ollut n. viisi äitiä ja lapset. Tapaamisia on ollut aika epäsäännöllisesti, mutta ajateltiin yritää saada tapaamiset säännöllisemmiksi.
 
Juu kävin noit hintoja vertailemassa

Tässä vähän vertailuja

...............aukiolotutkimus..inseminaatio..infektio verikoe.....yht

Avat.........245?..................820?..............114?.....................1179?

intiimi.......168-269?..........n.750?...........ei tietoa ...........918-1019?

felicitas.....225?.................323 ?Huom.....119?......................667?

fertinova..193?................743?.............91,50-119?....1027,50-1055?

ovumia.....215?................400-550?.............50-90?..........665-855?

väestoliitto..210?..............570-725?...........125?.............905-1060?

Huom ei tietoa luovutetuilla simpoilla

Laskin yhteen niin et jos tekis noi mainitsemani jutut.....

Voipi tietenki olla et katoin väärinkin...... ja voihan noilla klinikoilla olla jotain muita kuluja mitä käyntikerroilta peritää esim. toimistomaksut, vastaanottomaksut ym.....

Eihän noi hinnat nyt ihan yks yhteen mene kun hinnastoissa oli asiat eritavalla mainittu, mut tossa on ne niin kun ne sieltä ymmärsin... eikan noi ihan paikkansa tietenkään pidä ja luulen halvalta näyttävien klinokoiden perivän jotain muita sellasi kustannuksia erikseen mitä muilla klinikoilla kuuluu hintaan... en tietty ole varma, mut oli kyl aika moisia eroja halvimman ja kalliimman välillä..
Eniten mua epäilytti noi ovumia klinikan hinnat, kun oli niin paljon helvempi kuin muut....jotenki tuli sellai olo et niillä on jotain muitakin kuluja kun vaan noi yllä mainitut.... mut täytyy ottaa selvää ihan vaan mielenkiinnosta, vai onko jollain jotain tietoa jo.

Hö laitoin kirjottaessa ton hintavertailun vähän niinku taulukkona, mut kun se tulee tohon ketjun jatkoksi niin ne välit hävii , mut laitoin pisteitä väliin.....mut koittakaa saada selvää.....
 
Kyselin s-postilla noista Ovumian hinnoista, eikä se kyllä maininnu mitään lisäkuluja vaan ne samat mitä siellä hinnastossa.. tosin en niitä erikseen kysynykään onko mitään sellasia. Mutta kyllähän VLssakin tulee lisänä jotain laskutus ja toimistokuluja (?) tms. (Oon kuullu jostain puhelinneuvokuluistakin..?! :$ ) jotka ne on maininnu erikseen hinnastossa, kai ne pitäs Ovumiankin mainita jos sellasia ois?
Onko tossa fertinovan hinnassa (43e) näppäilyvirhe..?
 
Juu oli siinä näppäily virhe.... oliskin noin halpaa.... se on siis 743?, mie korjasin sen =)

Täytyy soittaa sinne ovumia klinikalle ja kysyä noista hinnoista.... siellä sääntäis noin 200? luultavasti.
 
Laskun maksamista käteisellä: Fertinovassa voi maksaa pankki/luottokortilla siellä oli kortinvingutus kone tosin riihikuivaa rahaa eivät käsittele ja laskun laittavat, osamaksusta ei tietoa. Ovumiassa laittavat laskun. Ilmoittelen kun lasku tulee.
 
Nostetaas tätä ketjua vähän, ettei pudota pois etusivulta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja eve25:
Eniten mua epäilytti noi ovumia klinikan hinnat, kun oli niin paljon helvempi kuin muut....jotenki tuli sellai olo et niillä on jotain muitakin kuluja kun vaan noi yllä mainitut.... mut täytyy ottaa selvää ihan vaan mielenkiinnosta, vai onko jollain jotain tietoa jo.
Joo, noi Ovumian hinnat on kyllä niin paljon muita klinikoita halvempia, että jotenkin tulee mieleen, että joku koira siinä varmaan on haudattuna. Mut ehkä ne ei sit vaan halua ottaa yhtä suuria katteita tai jotain, mene ja tiedä.

Olikos joku täällä käynyt Ovumia-klinikalla inssissä tai IVF:ssä? Todelliset hintatiedot antais osviittaa siitä, paljonko esimerkiksi inssien ja IVF-hoitojen hinnat oikeasti poikkeaa siitä, mitä tuolla hinnastossa sanotaan. Myös muiden klinikoiden kohdalla olis kiva kuulla, mitä immeiset on oikeesti hoidoistaan ja tutkimuksistaan maksaneet ja mitä hintoihin on sisältynyt.

ON: Täällä menossa kp49/43-52 ekaa pillereiden jälkeistä kiertoa eikä menkkoja näy vieläkään.. Alkaa pikku hiljaa ottaa päähän. :/ Tahtoisin päästä verikokeisiin ja kierronkartoitukseen, mutta niitä varten tarviis saada uus kierto käyntiin. :headwall:
 
Evenstar Tosiaan nillanillan laskutustietoja tässä odottelen, kun oon arponu Ovumian ja VLn välillä, että kumpaan...
:hug: toivotaan että kierto kääntyisi uuteen pian ilman käynnistyksiä! Joten tavallisuudesta poikkeevasti lähettelen 'tätisäteitä' sinne suunnalle :D
 
Hinnoista kun keskustellaan, niin mun eka käynti makso 189 euroa... Eli n. 40 min jutustelua ja 10 min meni ultraan. huh huh mikä tuntipalkka :) En maksanut paikan päällä vaan soittelin perään kun ei laskua näkynyt, mutta nyt sovittiin et käyn maksaa ton klinikalla ja sitten insemnaatio sitten kun se on tehty. Uskoisin että onnistuu osamaksulla myös, hinta 752 euroa...

Niin ja toimistosta täti sanoi että tähän sitten voit hakea kelan tukea??? ehkä näillä ei oo tietoa että itselliset ei saa tukee... Psyko maksaa yht 150 euroo, kun kaks kertaa haluu nähdä.

Ananakseen... mulla on viimehetken paniikki tässä isäasiassa... Oon siis aivan täysin vakuuttunut ja varma että haluan lapsen ja olisin hyvä vanhempi ja äiti, mutta meinaan nähdä jo painajaisia että onko mulla oikeesti oikeutta siihen että lapsella ei tule koskaan olemaan isää... No vähän aikaa kun asiaa pohdin niin taas rauhoittuu mieli ja tiedän että tämä on oikea ratkaisu, mutta silti... =) ´Tämä asia tuli siks uudelleen päälle, kun erittäin hyvä ystäväni lipsautti suustaan, että hänen mielestään on ehdottoman tärkeää että lapsella on myös isä.... no onneks perui puheensa mut vaivaamaan silti jäi!
 
Mulle sanottiin Väestöliitossa muistaakseni niin, että ensikäynnistä ei saa korvausta, kun on itsellinen nainen, mutta muista lääkärillä käynneistä sekä kaikista tutkimuksista saa. Itse hoidoista sitten taas ei saa korvauksia ollenkaan, mutta siitä en ole varma, saako hoitojen aikana tehtävistä ultraäänistä.

Jos inssit ei tuota tulosta ja pitää turvautua rankempiin hoitoihin, silloin on mahdollista anoa Kelalta jälkikäteen korvausta, jos taustalla on esim. PCO tai muu lapsettomuutta aiheuttava perussairaus. Väestöliitosta kirjoitetaan tällaisessa tapauksessa lääkärintodistus Kelaa varten, mutta se ei suinkaan takaa sitä, että korvausanomus menee läpi. Mulle jäi sellanen kuva, että korvauksen saaminen on sellasissakin tapauksissa yhtä epävarmaa kuin kaikki muukin asiointi Kelan kanssa -- päätös riippuu planeettojen asennosta, kuunkierrosta, asiaa käsittelevän virkailijan vasemman korvan kutinasta ja muista yhtä "tasapuolisista" ja "objektiivisista" seikoista. :headwall:
 
Mutta mites, jos noista hoidoista sais (sairauden takia) korvausta, niin onko ne hoitokerrat pois julkisen hoidoista jos joskus myöhemmin tarvis jonkun miehen kans..? Saakohan ne tietää että kelasta on jo maksettu jotain? Ei kai lääke- tai käyntikorvaukset hoitokertoja sentään vähennä..? :$
 
Varmahan en tästä voi olla, mutta en usko, että lääke- ja käyntikorvaukset vähentää hoitokertoja. Eiköhän se koske vain itse hoitoja, siis inssejä ja IVF/IVM/ICSI-hoitoja.

Selvyyden vuoksi nyt siis vielä sen verran, että insseistä me itselliset naiset ei tietääkseni voida saada korvauksia ollenkaan. Ei edes siinä tapauksessa, vaikka taustalla olisikin lapsettomuutta aiheuttava sairaus. Myöskään luovutetuista simpoista ei voi saada korvauksia.
 
Tietäskö kukaan millä syillä/kuinka suurelle osalle hoitoja on kieltäydytty antamasta, siis että psykologin kanta on ollu hylkäävä? Miten ne suhtautuu esim. työttömyyteen?
Vai onko tosi harvinaista ettei niitä sais..?
En oo tullu edes ajatelleeks sitä vaihtoehtoo ettei tosta tentistä välttämättä pääsis läpi.. :ashamed: rupes vaan vaivaan, kun näin tähän liittyen ikävää painajaista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nillanilla:
Ovumialla ei vaadita psykolla käyntiä ollenkaan, kunhan on vain sinut itsensä kanssa näin mulle sanottiin, mutta sitä ennen oli puhetta mun iästä..
OHHOH! :eek: Sepä hyvä uutinen! Luulin että toi psykologihomma ois joku lakisääteinen juttu..!
No mulla ei varmaan ikä tuu vielä vastaan (31) mutta ihan mielenkiinnosta, minkälaista ikärajaa ne tuolla pitää, ja voiko klinikka määrätä senkin itse?
 
Lisään tohon edelliseen ettei tule väärinkäsityksiä. Eli soitin Ovumiaan, esittelin itteni ja kerroin asiani ja sieltä kysyttiin mun ikää, 41v vastasin ja silloin sanottiin ettei vaadita psykoo... Eli minä ajattelin itse toisin päin että ikää tarpeeksi että on sinut itsensä kanssa ja tietää mitä tahtoo. En mitenkään aliarvioi kenenkään psyykettä, mutta nämä mulle tuli mieleen siittä puhelusta.
 
Hei kaikki,

olen tässä seuraillut keskustelua...itsellä kun rupeaa olemaan samat asiat edessä...
Olisi aika saada lapsi, mutta sopivaa isää ei ole löytynyt. Ensimmäinen lääkärikäynti takana; hän haluaa kokeilla ensin pari kertaa inssiä luomukiertoon...enpä ole aiemmin yrittänyt raskautta, joten en tiedä onko se kohdallani hankalaa vaiko ei...lapsi ollut haaveissa jo kolmisen vuotta, ja nyt harmittaa etten ole aiemmin hoksannut tätä vaihtoehtoa...
Tarkoituksena siis hoitaa kokeet ja ultrat tämän kierron aikana ja sitten olisi eka inssi joulu- tai tammikuussa...jännittää järjettömästi että tuleeko tästä ikuisuusprojekti vai onnistuuko lainkaan ikinä...muuta en juuri osaa tällä hetkellä edes ajatellakaan, vaikka tiedän varsin hyvin että jännittäminen ei ole hyvästä...toivottavasti mahtuu vielä keskusteluun mukaan...
Olen siis 79 syntynyt...
 
Heippa kaikki! Olen lukenut tätä palstaa muutaman kuukauden ja olisin mielelläni mukana
siellä privaattipuolella. Olen käynyt ensilääkärikäynnillä toukokuussa, psykologilla pari viikkoa
sitten ja menossa joko marras tai joulukuussa aukiolotutkimukseen. Toivottavasti pääsen
jakamaan kokemuksia teidän kanssa!
 

Yhteistyössä