Kiitos Jennuli ja Ulla04 lohduttavista sanoistanne.
Adoptiota olen kyllä miettinyt - pikkusiskonikin ovat adoptoituja, joten vaihtoehto ei tunnu mitenkään vieraalta - mutta se on todella vaikea ja pitkä prosessi, ja käsitykseni mukaan itsellisiä naisia ei tällä hetkellä oteta enää edes adoptiojonoihin. Kaikki maathan eivät anna lapsia adoptoitavaksi muille kuin pariskunnille, ja Kiina ilmoitti jokin aika sitten, ettei heillä riitä lapsia (ehkä tyttölasten tappamista on tehostettu...), joten he eivät enää anna lapsia yksin adoptoiville.
On myös niin, että lapsettomuushoidot tulee olla kokonaan lopetettu ennen kuin adoptioprosessin voi aloittaa, ja siihen en ole vielä valmis - varsin kun todella käsittääkseni adoptiojonoihinkaan ei tällä hetkellä pääse. Eikös joku vähän aikaa sitten juuri tässä ketjussa kirjoittanut, että kolme kotiselvityskäyntiäkin oli jo tehty, mutta prosessi laitettiin jäihin adoptiota hoitavan tahon puolelta juuri edellä mainitsemistani syistä?
Minulle ei ole tärkeää, että saan geenini jatkumaan tai muutenkaan se, että lapsi on biologisesti oma. Olen kuitenkin pitänyt aina raskautta ja synnyttämistä suurena ihmeenä, jonka haluaisin kokea. Joskus ennen hoitojen aloittamista ajattelin, että toivon kovasti saavani edes yhden biologisen lapsen, mutta sitten voisin hyvin adoptoida, jos se vain suinkin onnistuu. Karmealta tuntuu tietää, millaisissa oloissa lastenkodeissa moni lapsi elää, ja silti adoptio evätään itsellisiltä ja homopareilta. Maailma ei ole reilu paikka, senhän kaikki toki tietävät. Enkä tässä kohtaa edes tarkoita esimerkiksi omaa tilannettani vaan sitä, että miljoonat lapset elävät epäinhimillisissä oloissa vailla rakkautta, vaikka monille olisi hyvä, rakastava koti tarjolla.
Minäkään en tarkemmin tiedä lahjamunasoluista, mutta miksipä niitä ei saisi luovuttajan suostumuksella itsellinen nainen siinä missä luovutettuja siittiöitäkin? Tosin niiden hinta on niin korkea, että pitäisi joko voittaa lotossa pieni summa tai säästää useita vuosia että voisi lähteä lahjamunasoluja edes jonottamaan. Ja kun luovutettuja munasoluja joutuvat pariskunnatkin jonottamaan todella kauan, en usko tilanteen olevan kovin hyvä itsellisten kohdalla.
Joten Ulla04, suunnataan vaan yhdessä Intiaan jonkun vuoden kuluttua, jos kummankaan tilanne ei ole tästä muuttunut..
Kylläpä helpottaa kun saa purkautua jokseenkin samassa tilanteessa oleville!